Η εξαιρετική παρουσίαση του νέου Volkswagen Amarok στο κτήμα Τζιώρτζη, μας θύμισε τις δυσάρεστες συνέπειες του κορωνοϊού. Συνειδητοποιήσαμε ότι πίσω στο 2021 οι ιθύνοντες στο Wolfsburg αναγκάστηκαν να τερματίσουν την παραγωγή της πρώτης γενιάς του «πολυεργαλείου» τους. Ένα pick-up που άλλαξε άρδην την εικόνα της Volkswagen Commercial Vehicles το 2010 και έβαλε με εμφατικό τρόπο το λιθαράκι του στη μεταμόρφωση των λεγόμενων επαγγελματικών-αγροτικών σε premium lifestyle με σκληροτράχηλες περγαμηνές.
Ναι! Η κατηγορία έχει αλλάξει κατά πολύ την τελευταία δεκαπενταετία και κινείται σε πιο premium και lifestyle μονοπάτια. Διπλοκάμπινα, ευρύχωρα, ποιοτικά, πλούσια εξοπλισμένα, με macho εμφάνιση, εντυπωσιακή υπόσταση, δυνατότητες καθαρόαιμου off-road και μια καρότσα που χωράει όλη σου τη… ζωή, τα pick-up έχουν αγαπηθεί πολύ σε όλον τον κόσμο. Η πρώτη γενιά του Amarok μόνο, κατάφερε να σπάσει το φράγμα των 830.000 πωλήσεων παγκοσμίως (συμπεριλαμβανομένου του ενδιάμεσου facelift του 2017).
Το κοινό της κατηγορίας επεκτείνεται πολύ τα τελευταία χρόνια και αν, όπως άφησε να εννοηθεί ο Γενικός Διευθυντής της Kosmocar Διονύσης Μπατιστάτος στην παρουσίαση, αλλάξει σύντομα η νομοθεσία και στη χώρα μας και νοούνται τα pick-up ως «καθημερινά» ΙΧ, τότε κάτι μας λέει ότι θα επεκταθεί αρκετά και στη χώρα μας.
Μεγαλύτερο, «καθαρόαιμο», πιο hi-tech, πιο… Ranger
Αυτή η νέα φιλοσοφία των pick-up που εφαρμόστηκε με πολύ επιτυχημένο τρόπο στην πρώτη γενιά Amarok, συνεχίζει και ενισχύεται με τον καλύτερο τρόπο και στη δεύτερη. Και αυτήν τη φορά, μάλιστα, με τη βοήθεια ενός εκ των ισχυρότερων «παιχτών» της κατηγορίας. Το νέο Amarok είναι προϊόν συνεργασίας με τη Ford (μία παγκόσμια συνεργασία των δύο κολοσσών που ξεκίνησε το 2019) και κάτω από το macho, γεροδεμένο και εντυπωσιακό αμάξωμα, βρίσκονται τα… σπλάχνα του Ranger. Ακόμα και η παραγωγή του γίνεται στο εργοστάσιο της Ford στη Ν. Αφρική.
Σε σχέση με το προηγούμενο, το μήκος έχει αυξηθεί κατά 96 mm (στα 5.350 mm το καθαρό και στα 5.362 μαζί με την μπροστινή βάση πινακίδας), το πλάτος είναι στα 1.910 mm, ενώ το ύψος ανάλογα με τους τροχούς που «φοράει» κυμαίνεται από 1.751 έως 1.884 mm. Σημαντική αύξηση της τάξης των 173 mm, όμως έχουμε και στο μεταξόνιο των 3.270 mm, κάτι που κάνει την καμπίνα ακόμα πιο ευρύχωρη και άνετη.
Η αύξηση του μεταξονίου οδήγησε και σε πιο κοντούς προβόλους (865 mm μπροστά, πίσω 1.215 mm), γεγονός που με τη σειρά του καθιστά το νέο Amarok ακόμα πιο ικανό σε off-road περιπλανήσεις, με γωνία προσέγγισης στις 30 μοίρες, γωνία διαφυγής στις 26 και γωνία ράμπας στις 21. Σε αυτά προσθέστε τα 237 mm απόστασης από το έδαφος και την βελτίωση της ικανότητας διέλευσης από υδάτινο εμπόδιο (από 500 σε έως και 800 mm), τα 12,93 μέτρα του κύκλου στροφής, τη δυνατότητα ρυμούλκησης των 3,5 τόνων, τον μεγάλο χώρο φόρτωσης με έως 1,19 τόνους ωφέλιμο φορτίο, για να έχετε μία πιο ολοκληρωμένη εικόνα των σκληροτράχηλων περγαμηνών.
Να τονίσουμε ότι στην καρότσα, με 1.227 mm απόσταση μεταξύ των θόλων των τροχών, προσφέρεται επαρκής χώρος για μια ευρωπαλέτα που φορτώνεται εγκάρσια ή κατά μήκος. Το μήκος της με κλειστό πίσω καπό είναι 1.624 mm, ενώ το φορτίο προσδένεται μέσω σταθερών κρίκων στην επιφάνεια φόρτωσης και στα πλαϊνά του χώρου αυτού. Επίσης το μέγιστο ύψος του παραπέτου φόρτωσης έχει αυξηθεί ανάλογα με τον εξοπλισμό έως 21 mm και τώρα είναι 529 mm.
Στο πιο «κυριαρχικό» εξωτερικό, οι μπροστινοί προβολείς LED περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό (έκδοση Life) σε όλες τις εκδόσεις, ενώ για τις εκδόσεις PanAmericana, Aventura και Style στάνταρ είναι οι διαδραστικοί «Προβολείς IQ.LIGHT– LED Matrix».
Diesel και με εξοπλισμό… τα πάντα όλα
Το εσωτερικό δεν έχει πραγματικά να ζηλέψει σε τίποτα (και από εξοπλισμό και ποιοτικά) ένα σύγχρονο SUV. Το Digital Cockpit των 12,3 ιντσών και η κάθετα, αλά τάμπλετ, τοποθετημένη οθόνη αφής του infotainment δίνουν τον τόνο του ψηφιακού υπόβαθρου, με όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες συνδεσιμότητας (ακόμα και eCall υπάρχει) να δίνουν το «παρών».
Στο τεχνολογικό οπλοστάσιο προσθέστε περί τα 27 συστήματα υποβοήθησης οδηγού (πάνω από 20 είναι καινούργια για το Amarok). Εδώ συμπεριλαμβάνονται τεχνολογίες όπως η «Έξυπνη υποβοήθηση ταχύτητας» ή η «Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας pro» με προσαρμοζόμενη καθοδήγηση λωρίδας και τα «Park Assist» και «Park Pilot».
Κάτω από το καπό του νέου Amarok υπάρχουν μόνο diesel σύνολα, με τον βασικό δίλιτρο 4κύλινδρο bi-turbo πετρελαιοκινητήρα να αποδίδει 205 ίππους και 500 Nm ροπής (από 48.200 ευρώ). Στην κορυφή βρίσκεται ο V6 3.0 TDI με την απόδοσή του να αγγίζει τους 240 ίππους και τα 600 Nm μέγιστης ροπής. Και οι δύο συνδυάζονται με 10άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, που, σημειωτέων, έχει προδιαγραφές για να αντέχει 800 Nm.
Στάνταρ είναι και το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION, με τέσσερα προγράμματα λειτουργίας και «κοντές» σχέσεις (2Η, 4A, 4H, 4L), ενώ ο οδηγός έχει να επιλέξει και ανάμεσα από έξι διαφορετικά «Drive Modes»: «Eco», «Normal», «Mud/Ruts», «Sand», «Slippery» και «Load/Trailer».
Το νέο Amarok διατίθεται σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού: «Life», «Style», «PanAmericana» (έντονα Offroad χαρακτήρας) και «Aventura» (με ιδιαίτερο σχεδιασμό). Η γκάμα χρωμάτων ξεκινάει στον βασικό εξοπλισμό με τη μη μεταλλική βαφή «Clear White», ενώ διατίθενται οι επτά μεταλλικές αποχρώσεις «Midnight Black», «Bright Blue», «Light Grey», «Dark Grey», «Deep Red», «Bright Beige» και «Mid Blue».
Στο πλουσιότατο βασικό εξοπλισμό συμπεριλαμβάνονται μεταξύ άλλων οι προβολείς LED και προβολείς ομίχλη LED, οι ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέφτες, οι ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών «Amadora», τα φιμέ πίσω τζάμια, το «Digital Cockpit» και η οθόνη αφής 12 ιντσών για το infotainment, ψηφιακό ραδιόφωνο (DAB+), σύνδεση Online, πολυλειτουργικό τιμόνι με δερμάτινη επένδυση, η κάμερα οπισθοπορείας, το «Front Assist», οι αισθητήρες στάθμευσης πίσω, το «Active Cruise Control», η «Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας» και το «Park Pilot».
Το Amarok είναι και πάλι εδώ και αποδεικνύεται πολύ ροκ… πολυεργαλείο για να πεθάνει.
Πρώτη δημοσίευση ΒΡΑΔΥΝΗ
Photos