More

    Premium, lifestyle, αλλά… ροκ, το Volkswagen Amarok

    Το Volkswagen Amarok είναι εδώ! Το μεγάλο comeback του πολυεργαλείου της γερμανικής εταιρίας έρχεται μέσα από ένα σαφώς πιο premium και lifestyle pick-up που παραμένει αυθεντικό σε όλα.

    Η εξαιρετική παρουσίαση του νέου Volkswagen Amarok στο κτήμα Τζιώρτζη, μας θύμισε τις δυσάρεστες συνέπειες του κορωνοϊού. Συνειδητοποιήσαμε ότι πίσω στο 2021 οι ιθύνοντες στο Wolfsburg αναγκάστηκαν να τερματίσουν την παραγωγή της πρώτης γενιάς του «πολυεργαλείου» τους. Ένα pick-up που άλλαξε άρδην την εικόνα της Volkswagen Commercial Vehicles το 2010 και έβαλε με εμφατικό τρόπο το λιθαράκι του στη μεταμόρφωση των λεγόμενων επαγγελματικών-αγροτικών σε premium lifestyle με σκληροτράχηλες περγαμηνές.

    Ναι! Η κατηγορία έχει αλλάξει κατά πολύ την τελευταία δεκαπενταετία και κινείται σε πιο premium και lifestyle μονοπάτια. Διπλοκάμπινα, ευρύχωρα, ποιοτικά, πλούσια εξοπλισμένα, με macho εμφάνιση, εντυπωσιακή υπόσταση, δυνατότητες καθαρόαιμου off-road και μια καρότσα που χωράει όλη σου τη… ζωή, τα pick-up έχουν αγαπηθεί πολύ σε όλον τον κόσμο. Η πρώτη γενιά του Amarok μόνο, κατάφερε να σπάσει το φράγμα των 830.000 πωλήσεων παγκοσμίως (συμπεριλαμβανομένου του ενδιάμεσου facelift του 2017).

    Το κοινό της κατηγορίας επεκτείνεται πολύ τα τελευταία χρόνια και αν, όπως άφησε να εννοηθεί ο Γενικός Διευθυντής της Kosmocar Διονύσης Μπατιστάτος στην παρουσίαση, αλλάξει σύντομα η νομοθεσία και στη χώρα μας και νοούνται τα pick-up ως «καθημερινά» ΙΧ, τότε κάτι μας λέει ότι θα επεκταθεί αρκετά και στη χώρα μας.        

    Μεγαλύτερο, «καθαρόαιμο», πιο hi-tech, πιο… Ranger

    Αυτή η νέα φιλοσοφία των pick-up που εφαρμόστηκε με πολύ επιτυχημένο τρόπο στην πρώτη γενιά Amarok, συνεχίζει και ενισχύεται με τον καλύτερο τρόπο και στη δεύτερη. Και αυτήν τη φορά, μάλιστα, με τη βοήθεια ενός εκ των ισχυρότερων «παιχτών» της κατηγορίας. Το νέο Amarok είναι προϊόν συνεργασίας με τη Ford (μία παγκόσμια συνεργασία των δύο κολοσσών που ξεκίνησε το 2019) και κάτω από το macho, γεροδεμένο και εντυπωσιακό αμάξωμα, βρίσκονται τα… σπλάχνα του Ranger. Ακόμα και η παραγωγή του γίνεται στο εργοστάσιο της Ford στη Ν. Αφρική.

    Σε σχέση με το προηγούμενο, το μήκος έχει αυξηθεί κατά 96 mm (στα 5.350 mm το καθαρό και στα 5.362 μαζί με την μπροστινή βάση πινακίδας), το πλάτος είναι στα 1.910 mm, ενώ το ύψος ανάλογα με τους τροχούς που «φοράει» κυμαίνεται από 1.751 έως 1.884 mm. Σημαντική αύξηση της τάξης των 173 mm, όμως έχουμε και στο μεταξόνιο των 3.270 mm, κάτι που κάνει την καμπίνα ακόμα πιο ευρύχωρη και άνετη.

    Η αύξηση του μεταξονίου οδήγησε και σε πιο  κοντούς προβόλους (865 mm μπροστά, πίσω 1.215 mm), γεγονός που με τη σειρά του καθιστά το νέο Amarok ακόμα πιο ικανό σε off-road περιπλανήσεις, με γωνία προσέγγισης στις 30 μοίρες, γωνία διαφυγής στις 26 και γωνία ράμπας στις 21. Σε αυτά προσθέστε τα 237 mm απόστασης από το έδαφος και την βελτίωση της ικανότητας διέλευσης από υδάτινο εμπόδιο (από 500 σε έως και 800 mm), τα 12,93 μέτρα του κύκλου στροφής, τη δυνατότητα ρυμούλκησης των 3,5 τόνων, τον μεγάλο χώρο φόρτωσης με έως 1,19 τόνους ωφέλιμο φορτίο, για να έχετε μία πιο ολοκληρωμένη εικόνα των σκληροτράχηλων περγαμηνών.

    Να τονίσουμε ότι στην καρότσα, με 1.227 mm απόσταση μεταξύ των θόλων των τροχών, προσφέρεται επαρκής χώρος για μια ευρωπαλέτα που φορτώνεται εγκάρσια ή κατά μήκος. Το μήκος της με κλειστό πίσω καπό είναι 1.624 mm, ενώ το φορτίο προσδένεται μέσω σταθερών κρίκων στην επιφάνεια φόρτωσης και στα πλαϊνά του χώρου αυτού. Επίσης το μέγιστο ύψος του παραπέτου φόρτωσης έχει αυξηθεί ανάλογα με τον εξοπλισμό έως 21 mm και τώρα είναι 529 mm.

    Στο πιο «κυριαρχικό» εξωτερικό, οι μπροστινοί προβολείς LED περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό (έκδοση Life) σε όλες τις εκδόσεις, ενώ για τις εκδόσεις PanAmericana, Aventura και Style στάνταρ είναι οι διαδραστικοί «Προβολείς IQ.LIGHT– LED Matrix».

    Diesel και με εξοπλισμό… τα πάντα όλα

    Το εσωτερικό δεν έχει πραγματικά να ζηλέψει σε τίποτα (και από εξοπλισμό και ποιοτικά) ένα σύγχρονο SUV. Το Digital Cockpit των 12,3 ιντσών και η κάθετα, αλά τάμπλετ, τοποθετημένη οθόνη αφής του infotainment δίνουν τον τόνο του ψηφιακού υπόβαθρου, με όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες συνδεσιμότητας (ακόμα και eCall υπάρχει) να δίνουν το «παρών».

    Στο τεχνολογικό οπλοστάσιο προσθέστε περί τα 27 συστήματα υποβοήθησης οδηγού (πάνω από 20 είναι καινούργια για το Amarok). Εδώ συμπεριλαμβάνονται τεχνολογίες όπως η «Έξυπνη υποβοήθηση ταχύτητας» ή η «Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας pro» με προσαρμοζόμενη καθοδήγηση λωρίδας και τα «Park Assist» και «Park Pilot».

    Κάτω από το καπό του νέου Amarok υπάρχουν μόνο diesel σύνολα, με τον βασικό δίλιτρο 4κύλινδρο bi-turbo πετρελαιοκινητήρα να αποδίδει 205 ίππους και 500 Nm ροπής (από 48.200 ευρώ). Στην κορυφή βρίσκεται ο V6 3.0 TDI με την απόδοσή του να αγγίζει τους 240 ίππους και τα 600 Nm μέγιστης ροπής. Και οι δύο συνδυάζονται με 10άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, που, σημειωτέων, έχει προδιαγραφές για να αντέχει 800 Nm.

    Στάνταρ είναι και το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION, με τέσσερα προγράμματα λειτουργίας και «κοντές» σχέσεις (2Η, 4A, 4H, 4L), ενώ ο οδηγός έχει να επιλέξει και ανάμεσα από έξι διαφορετικά «Drive Modes»: «Eco», «Normal», «Mud/Ruts», «Sand», «Slippery» και «Load/Trailer».

    Το νέο Amarok διατίθεται σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού: «Life», «Style», «PanAmericana» (έντονα Offroad χαρακτήρας) και «Aventura» (με ιδιαίτερο σχεδιασμό). Η γκάμα χρωμάτων ξεκινάει στον βασικό εξοπλισμό με τη μη μεταλλική βαφή «Clear White», ενώ διατίθενται οι επτά μεταλλικές αποχρώσεις «Midnight Black», «Bright Blue», «Light Grey», «Dark Grey», «Deep Red», «Bright Beige» και «Mid Blue».

    Στο πλουσιότατο βασικό εξοπλισμό συμπεριλαμβάνονται μεταξύ άλλων οι προβολείς LED και προβολείς ομίχλη LED, οι ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέφτες, οι ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών «Amadora», τα φιμέ πίσω τζάμια, το «Digital Cockpit» και η οθόνη αφής 12 ιντσών για το infotainment, ψηφιακό ραδιόφωνο (DAB+), σύνδεση Online, πολυλειτουργικό τιμόνι με δερμάτινη επένδυση, η κάμερα οπισθοπορείας, το «Front Assist», οι αισθητήρες στάθμευσης πίσω, το «Active Cruise Control», η «Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας» και το «Park Pilot».

    Το Amarok είναι και πάλι εδώ και αποδεικνύεται πολύ ροκ… πολυεργαλείο για να πεθάνει.

    Πρώτη δημοσίευση ΒΡΑΔΥΝΗ

    Photos

    spot_img

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

    Η έκθεση ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ – ELECTROMOBILITY και το 1ο Συνέδριο Energy Save

    Εδώ και πάνω από 25 χρόνια, οι διοργανωτές της ιδιαίτερα επιτυχημένης και μοναδικής έκθεσης για το αυτοκίνητο ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ - ELECTROMOBILITY, προσφέρουν την δυνατότητα στους...

    Δυναμικό ξεκίνημα για την MOBILITY 2023 στο Golden Hall

    Μεγάλο αποδεικνύεται το ενδιαφέρον του κόσμου για να βιώσει από κοντά τις νέες εξελίξεις που έφερε στη ζωή μας η ηλεκτροκίνηση και η υβριδική...

    Η έκθεση ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ – ELECTROMOBILITY 2023 είναι το γεγονός της χρονιάς

    Το μεγάλο comeback κάνει η μεγαλύτερη έκθεση αυτοκινήτου στην Ελλάδα, η ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ - ELECTROMOBILITY 2023 που επανέρχεται μετά από 4 χρόνια με πολλές πρεμιέρες...

    Η Mobility επιστρέφει στο Golden Hall

    Από τις 14 έως και τις 23 Σεπτεμβρίου, στη Mobility -το event που έγινε θεσμός- οι επισκέπτες του Golden Hall θα ενημερωθούν για όλες...

    70ο ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις: Υπερθέαμα επτά δεκαετιών

    Ναι! Η στιγμή για το επετειακό ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις έφτασε. Από 7 έως 10 Σεπτεμβρίου, στον 10ο γύρο του WRC για το 2023, η...

    Νέος Public Relations Manager στην FCA Greece o Αργύρης Τούντας

    Η FCA Greece που εκπροσωπεί στην ελληνική αγορά τις μάρκες FIAT, JEEP, ALFA ROMEO, ABARTH και FIAT Professional, είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει...

    Η δήλωση ισχύος της BMW XM

    Η BMW XM αποτελεί τη συνέχεια μια χρυσής ιστορίας. Για περισσότερο από μισό αιώνα, το M Division της BMW χάραξε μία χρυσή πορεία στο...

    δημοφιλη

    Suzuki Vitara 2019: Ανανέωση και νέοι turbo κινητήρες

    Η τέταρτη γενιά του Vitara είχε παρουσιαστεί στο 2014 Paris Auto Show. Ως είθισται, οι άνθρωποι της Suzuki προχώρησαν σε ένα «mid-life» facelift για...

    Νέο Ford Focus 2018: Στην Ελλάδα από 17.894

    Είκοσι χρόνια πριν, όταν η πρώτη γενιά Focus λανσαρίστηκε για πρώτη φορά, κατάφερε να γίνει σημείο αναφοράς για την κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων. Πρωτοποριακή...
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
    Σπούδασε δημοσιογραφία, προγραμματισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών και ανάλυση συστημάτων και ξεκίνησε στο «χώρο» των media από το ειδησεογραφικό τμήμα του ΑNT1, το 1993. Πολύ γρήγορα μεταπήδησε στο διπλανό γραφείο του αείμνηστου Άρη Σταθάκη («Από τη Θέση του Οδηγού» και «Οδηγώντας με τον Άρη Σταθάκη»). Για σχεδόν δεκαεπτά έτη συνεργάστηκε με το Car and Driver (και ως Διευθυντής Σύνταξης του caranddriver.gr), ενώ πλέον είναι υπεύθυνος για το αυτοκίνητο στην εφημερίδα ΒΡΑΔΥΝΗ.

    Η έκθεση ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ – ELECTROMOBILITY και το 1ο Συνέδριο Energy Save

    Εδώ και πάνω από 25 χρόνια, οι διοργανωτές της ιδιαίτερα επιτυχημένης και μοναδικής έκθεσης για το αυτοκίνητο ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ - ELECTROMOBILITY, προσφέρουν την δυνατότητα στους...

    Δυναμικό ξεκίνημα για την MOBILITY 2023 στο Golden Hall

    Μεγάλο αποδεικνύεται το ενδιαφέρον του κόσμου για να βιώσει από κοντά τις νέες εξελίξεις που έφερε στη ζωή μας η ηλεκτροκίνηση και η υβριδική...

    Η έκθεση ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ – ELECTROMOBILITY 2023 είναι το γεγονός της χρονιάς

    Το μεγάλο comeback κάνει η μεγαλύτερη έκθεση αυτοκινήτου στην Ελλάδα, η ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ - ELECTROMOBILITY 2023 που επανέρχεται μετά από 4 χρόνια με πολλές πρεμιέρες...

    Η Mobility επιστρέφει στο Golden Hall

    Από τις 14 έως και τις 23 Σεπτεμβρίου, στη Mobility -το event που έγινε θεσμός- οι επισκέπτες του Golden Hall θα ενημερωθούν για όλες...

    70ο ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις: Υπερθέαμα επτά δεκαετιών

    Ναι! Η στιγμή για το επετειακό ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις έφτασε. Από 7 έως 10 Σεπτεμβρίου, στον 10ο γύρο του WRC για το 2023, η...

    Νέος Public Relations Manager στην FCA Greece o Αργύρης Τούντας

    Η FCA Greece που εκπροσωπεί στην ελληνική αγορά τις μάρκες FIAT, JEEP, ALFA ROMEO, ABARTH και FIAT Professional, είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει...