More

    Δοκιμάζουμε το ιδιαίτερο και ευχάριστο Nissan Juke

    Με πιο «εύπεπτη», αλλά αρκετά ιδιαίτερη εμφάνιση εντός και εκτός, το Nissan Juke διαθέτει πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο και αποτελεί μια ευχάριστη νότα στα B-SUV.

    Πέρασε πάνω από μία δεκαετία, που το πρώτο Nissan Juke ταρακούνησε για τα καλά την κατηγορία των crossover, όντας, ουσιαστικά το πρώτο B-SUV με «lifestyle» χαρακτήρα. Ο ιδιαίτερος χαρακτήρας του ανταμείφθηκε με περισσότερες από 1,5 εκατομμύριο πωλήσεις.

    Στο νέο Juke, οι σχεδιαστές της Nissan κατάφεραν να του προσδώσουν μία πιο mainstream εμφάνιση, χωρίς αυτό, όμως, να σημαίνει ότι έχει χαθεί ο ξεχωριστός του χαρακτήρας.

    Η νέα πλατφόρμα CMF-B, η αύξηση του μήκους κατά 7,5 cm (στα 4.210 mm), αλλά και του μεταξονίου κατά 10,6 cm (ένα από μεγαλύτερα της κατηγορίας στα 2.636 mm), το καθιστούν ιδιαίτερα ευρύχωρο για τα δεδομένα της κατηγορίας (+58 mm για τα γόνατα των πίσω και +11 mm για το κεφάλι). Και ο χώρος αποσκευών κινείται στα ανώτερα επίπεδα των B-SUV (422 λίτρα χωρίς ρεζέρβα).

    Στο εσωτερικό, η κεντρική κονσόλα που παραπέμπει σε ντεπόζιτο μοτοσικλέτας έχει παραμείνει, ενώ την παράσταση κλέβουν οι στρογγυλοί αεραγωγοί και η «αιωρούμενη» οθόνη αφής για το infotainment ακριβώς από πάνω. Εργονομία και πρακτικότητα κινούνται σε πολύ καλά επίπεδα, ενώ τα ως επί το πλείστον μαλακά υλικά είναι ανώτερης ποιότητας.

    Οι επενδύσεις σε καθίσματα και ταμπλό μπορεί να είναι και από δέρμα ή Alcantara στις πιο πλούσιες εκδόσεις, κάτι που επιτείνει ακόμα περισσότερο την premium αύρα. Το θετικό για το «user interface», είναι ότι υπάρχουν φυσικοί διακόπτες για όλες τις βασικές λειτουργίες και η ισορροπία μεταξύ «digital» και αναλογικού είναι αυτή που πρέπει για να μην… ξενίζει και τους πιο παραδοσιακούς χρήστες.

    Ο εξοπλισμός (βασικός και προαιρετικός) είναι πλούσιος και στα highlights συμπεριλαμβάνεται το νέο infotainment με οθόνη αφής 8’’ με εξαιρετικές δυνατότητες διασύνδεσης, εφαρμογές Nissan Connect Services και εξελιγμένο ηχοσύστημα Bose Personal Plus με οκτώ ηχεία (συμπεριλαμβανομένων ηχείων Ultra Nearfield στα δύο εμπρός προσκέφαλα).

    Εκτός από την κορυφαία αξιολόγηση πέντε αστέρων στις δοκιμές EuroNCAP, το νέο Juke είναι εξοπλισμένο με πλήθος προηγμένων τεχνολογιών υποστήριξης οδήγησης. Από αυτόματο φρενάρισμα με Αναγνώριση Πεζών και Δικυκλιστών, Αναγνώριση Σημάτων Κυκλοφορίας, Έξυπνη Παρέμβαση Ακούσιας Αλλαγής Λωρίδας, Σύστημα Προειδοποίησης Πίσω Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας, μέχρι σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης ProPILOT.

    Ισορροπημένο και ευχάριστο

    Ο 3κύλινδρος turbo βενζίνης του ενός λίτρου κάτω από το καπό αποδίδει 114 ίππους και 180 Nm ροπής.

    Συμπαγής, ελαφρύς, αποδοτικός, οικονομικός (μετά το τέλος της δοκιμής είδαμε 7,1 l/100 km στον υπολογιστή ταξιδιού, ενώ δεν ξεφεύγει αρκετά πάνω από τα 8,5 υπό πίεση και με προσοχή βλέπεις και 6) και με προηγμένες τεχνολογίες (επίστρωση κυλίνδρων με πλάσμα ατσαλιού, κυλινδροκεφαλή σχήματος «Δ»). Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και είναι αρκετά ομαλός σε λειτουργία χωρίς να φανερώνει ιδιαίτερα την 3κύλινδρη φύση του.

    Χαμηλά είναι ελαστικός και σε ανταμείβει με δυνατό τράβηγμα από τις 2.000 rpm και πάνω, ενώ οι επιδόσεις που χαρίζει στο Juke είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές (0-100 km/h σε 10,7’’ και τελική 180 km/h).

    Αυτό που σε κερδίζει άμεσα στο Juke, είναι η εξαιρετική ισορροπία που έχουν πετύχει οι μηχανικοί μεταξύ άνεσης και αποτελεσματικότητας. Οι κλίσεις στις στροφές είναι μικρές, η ανάρτηση είναι σφιχτή, το «body control» ιδιαίτερα καλό σε κάθε περίπτωση, το εμπρός μέρος αρκετά άμεσο, το τιμόνι και το κιβώτιο ακριβές και αρκέτα γρήγορο (θα θέλαμε λίγη περισσότερη πληροφόρηση από το τιμόνι) και τα φρένα εμπνέουν σιγουριά (παρά τα ταμπούρα πίσω στις βασικές εκδόσεις).

    Είναι ιδιαίτερα ευχάριστο οδηγικά, όντας παράλληλα και αρκετά άνετο, με «μεστή» απόσβεση από την ανάρτηση και καλή κύλιση. Σταθερό και προοδευτικό στις αντιδράσεις του σου εμπνέει εμπιστοσύνη σε κάθε περίπτωση.

    Με τις τιμές να είναι ανταγωνιστικές και να ξεκινάνε από 18.700 ευρώ (χωρίς το όφελος των 600 ευρώ), το Juke διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό από τη βασική έκδοση (συμπεριλαμβάνονται τα Intelligent Emergency Braking με αναγνώριση πεζών-δικυκλιστών, Traffic Sign Recognition συνδεδεμένο με το cruise control και Emergency Call), πολλές εξοπλιστικές εκδόσεις και δυνατότητες εξατομίκευσης.

    Παρότι πιο mainstream σε σχέση με το πρώτο, παραμένει ιδιαίτερο και ευχάριστο εντός, εκτός και στο δρόμο. Δεν του βρίσκεις ουσιαστικά ψεγάδια και αποτελεί μια ξεχωριστή παρουσία που έχει όλα τα φόντα να ταρακουνήσει και πάλι τα νερά της κατηγορίας.

    Nissan Juke 1.0 DIG-T
    ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:3ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO
    ΚΑΥΣΙΜΟ:ΒΕΝΖΙΝΗ
    ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc):999
    ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]:84(114)/5.000
    ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm):200/3.000
    ΚΙΒΩΤΙΟ:ΜΗΧΑΝΙΚΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ
    ΚΙΝΗΣΗ:ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
    ΜXΠXΥ (mm):4.210×1.800×1.595
    ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm):2.636
    ΒΑΡΟΣ (kg):1.195
    ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l):422
    ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h):180
    0-100 km/h:10,7’’
    ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100 km)
    ΜΕΙΚΤΗ:5,9
    ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ7,1
    ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)135
    ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ:€18.700
    ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:€86,4

    Φωτογραφίες: Δημήτρης Θεοχάρης

    spot_img

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

    Το CUPRA Formentor VZ5 Taiga Grey είναι συλλεκτικό

    Μοναδικά χαρακτηρισρικά, 390 ίπποι και 480 Nm ροπής, σε ένα επιθετικό SUV ως έκφραση υψηλών επιδόσεων. Ο Λόγος για το CUPRA Formentor VZ5 Taiga...

    Το Volkswagen ID.AERO είναι ο αντίπαλος του Tesla Model 3

    Το Volkswagen ID.AERO είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό sedan της γερμανικής εταιρείας και σύμφωνα με τον Ralf Brandstätter, Διευθύνων Σύμβουλο της Volkswagen Passenger Cars:...

    Αποκάλυψη για το φουτουριστικό ηλεκτρικό Hyundai IONIQ 6

    Εντυπωσιακός αεροδυναμικός συντελεστής (Cd 0,21) και φουτουριστική εμφάνιση με έντονη καμπύλη οροφής και τελείωμα που θυμίζει κάτι από Porsche 911, το Hyundai IONIQ 6...

    Οι καλύτερες διαδρομές στον κόσμο παρέα με τη Mazda

    Η οδική απόλαυση αποτελεί ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά κάθε Mazda, πόσο μάλλον αν μιλάμε για μερικές από τις καλύτερες διαδρομές στον κόσμο. Μια ομάδα...

    Το νέο Dacia Jogger βάζει γκολ από τα αποδυτήρια

    Η Dacia μοιάζει να έχει βρει αρκετές «μαγικές συνταγές» τα τελευταία χρόνια και το νέο Dacia Jogger αποτελεί ουσιαστικά τον 4ο πυλώνα της προϊοντικής...

    Ανανέωση για το Toyota RAV4

    Η ιαπωνική εταιρεία ανακοίνωσε μια σειρά αναβαθμίσεων για το Toyota RAV4. Η πέμπτη γενιά του δημοφιλούς SUV που παρουσιάστηκε πίσω στο 2018 και έλαβε...

    Ξεπούλησε σε 18 λεπτά το Citroen My Ami Buggy

    Πριν από λίγες μέρες, η γαλλική εταιρεία λάνσαρε το Citroen My Ami Buggy, μια ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής του «μικροσκοπικού» αμιγώς ηλεκτρικού Citroen My...

    δημοφιλη

    Το νέο Dacia Jogger βάζει γκολ από τα αποδυτήρια

    Η Dacia μοιάζει να έχει βρει αρκετές «μαγικές συνταγές» τα τελευταία χρόνια και το νέο Dacia Jogger αποτελεί ουσιαστικά τον 4ο πυλώνα της προϊοντικής...

    Οι καλύτερες διαδρομές στον κόσμο παρέα με τη Mazda

    Η οδική απόλαυση αποτελεί ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά κάθε Mazda, πόσο μάλλον αν μιλάμε για μερικές από τις καλύτερες διαδρομές στον κόσμο. Μια ομάδα...

    Ανανέωση για το Toyota RAV4

    Η ιαπωνική εταιρεία ανακοίνωσε μια σειρά αναβαθμίσεων για το Toyota RAV4. Η πέμπτη γενιά του δημοφιλούς SUV που παρουσιάστηκε πίσω στο 2018 και έλαβε...
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
    Σπούδασε δημοσιογραφία, προγραμματισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών και ανάλυση συστημάτων και ξεκίνησε στο «χώρο» των media από το ειδησεογραφικό τμήμα του ΑNT1, το 1993. Πολύ γρήγορα μεταπήδησε στο διπλανό γραφείο του αείμνηστου Άρη Σταθάκη («Από τη Θέση του Οδηγού» και «Οδηγώντας με τον Άρη Σταθάκη»). Για σχεδόν δεκαεπτά έτη συνεργάστηκε με το Car and Driver (και ως Διευθυντής Σύνταξης του caranddriver.gr), ενώ πλέον είναι υπεύθυνος για το αυτοκίνητο στην εφημερίδα ΒΡΑΔΥΝΗ.

    Το CUPRA Formentor VZ5 Taiga Grey είναι συλλεκτικό

    Μοναδικά χαρακτηρισρικά, 390 ίπποι και 480 Nm ροπής, σε ένα επιθετικό SUV ως έκφραση υψηλών επιδόσεων. Ο Λόγος για το CUPRA Formentor VZ5 Taiga...

    Το Volkswagen ID.AERO είναι ο αντίπαλος του Tesla Model 3

    Το Volkswagen ID.AERO είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό sedan της γερμανικής εταιρείας και σύμφωνα με τον Ralf Brandstätter, Διευθύνων Σύμβουλο της Volkswagen Passenger Cars:...

    Αποκάλυψη για το φουτουριστικό ηλεκτρικό Hyundai IONIQ 6

    Εντυπωσιακός αεροδυναμικός συντελεστής (Cd 0,21) και φουτουριστική εμφάνιση με έντονη καμπύλη οροφής και τελείωμα που θυμίζει κάτι από Porsche 911, το Hyundai IONIQ 6...

    Οι καλύτερες διαδρομές στον κόσμο παρέα με τη Mazda

    Η οδική απόλαυση αποτελεί ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά κάθε Mazda, πόσο μάλλον αν μιλάμε για μερικές από τις καλύτερες διαδρομές στον κόσμο. Μια ομάδα...

    Το νέο Dacia Jogger βάζει γκολ από τα αποδυτήρια

    Η Dacia μοιάζει να έχει βρει αρκετές «μαγικές συνταγές» τα τελευταία χρόνια και το νέο Dacia Jogger αποτελεί ουσιαστικά τον 4ο πυλώνα της προϊοντικής...

    Ανανέωση για το Toyota RAV4

    Η ιαπωνική εταιρεία ανακοίνωσε μια σειρά αναβαθμίσεων για το Toyota RAV4. Η πέμπτη γενιά του δημοφιλούς SUV που παρουσιάστηκε πίσω στο 2018 και έλαβε...