Η ιστορία του ονόματος Morris Garage (MG) φτάνει πίσω στο μακρινό 1924. Η βρετανική φίρμα χαράκτηκε στο θυμικό των φανατικών του είδους με μοντέλα όπως τα MG M Type Midget (1928), MGA 1500 (1955), MGB (1965), MG Metro 6R4 (1985), MGF (1995), MG ZR (2001) και MG SV (2004).
Και μπορεί στις αρχές του 21ου αιώνα τα μαύρα σύννεφα της οικονομικής κρίσης να την σκέπασαν, αλλά η MG κατάφερε να αναγεννηθεί από τις στάχτες της με τη βοήθεια του κινέζικου κρατικού κολοσσού SAIC (Shanghai Automotive Industries Corporation).
Τι εστί SAIC; Μιλάμε για έναν εκ των σημαντικότερων κατασκευαστών παγκοσμίως. Η SAIC Motor είναι η 6η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, ενώ έγινε ο πρώτος Όμιλος Εταιριών αυτοκινήτου στην Κίνα, του οποίου οι ετήσιες πωλήσεις ξεπερνούν τα 7 εκατομμύρια οχήματα. Δεν είναι καθόλου τυχαία η συνεργασία της με κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες από τον υπόλοιπο κόσμο, αλλά και την Ευρώπη. Έτσι, η MG έχει το προνόμιο να διαθέτει ό,τι καλύτερο υπάρχει σε τεχνολογικό επίπεδο, τόσο για το hardware, όσο και για το software των αυτοκινήτων της.
Η δυναμική επιστροφή έχει ήδη αρχίσει σε κάποιες χώρες της Ευρώπης και τα σχόλια που έχουν αποσπάσει τα μοντέλα της είναι πραγματικά εξαιρετικά σε αρκετές περιπτώσεις. Χαρακτηριστικό, μάλιστα, της μεγάλης «επίθεσης» που πραγματοποιεί η MG στην Ευρώπη, είναι ότι τον περασμένο Ιούλιο σημείωσε υψηλότερες πωλήσεις ακόμα και από την Tesla.
Στην Ελλάδα, η μεγάλη επιστροφή επισημοποιήθηκε, με την εύστοχη τοποθέτησή της στην αγορά, να αναμένεται να τονιστεί περαιτέρω και με την υποστήριξη του μεγαλύτερου Ομίλου Εταιρειών Αυτοκινήτου στην Ελλάδα, αυτή του Ομίλου Συγγελίδη. Τα νέα μοντέλα βρίσκονται ήδη στις εκθέσεις του δικτύου πανελλαδικά (6 στην Αθήνα, 16 συνολικά πανελλαδικά) σύμφωνα με το επίσημο site της εταιρίας που βρίσκεται ήδη στον «αέρα» (mgmotor.gr).
Και σαν κερασάκι στην υποστήριξη του Ομίλου Συγγελίδη, έρχεται και η εργοστασιακή εγγύηση των 7 ετών (ή 150.000 χλμ) που καλύπτει όλα τα μοντέλα της MG.
Ποια είναι η πλούσια γκάμα της MG; Ξεκινώντας από τα βενζινοκίνητα ZS (από 18.950 €) και HS (από 27.900 €) και τα αμιγώς ηλεκτρικά MG4 (από 24.448 € με επιδότηση), MG5 (από 28.300 € με επιδότηση) και MG ZS EV (από 27.950 € με επιδότηση), φτάνουμε στο plug-in υβριδικό EHS (από 40.500 €).
Πολύ σύντομα θα είναι διαθέσιμο και το ηλεκτρικό SUV Marvel R (με 3 ηλεκτροκινητήρες, 288 ίππους, 655 Nm μέγιστης ροπής και τετρακίνηση), ενώ μέσα στο 2024 θα το ηλεκτρικό MG4 XPower αλλά και το πραγματικά εντυπωσιακό αμιγώς ηλεκτρικό roadster MG Cyberster, που πρέπει να σημειώσουμε ότι είναι το πρώτο EV roadster της αγοράς. Στα πλάνα της MG είναι και ο διάδοχος του MG3 για να μπει η βρετανική φίρμα πολύ δυναμικά και στα supermini.
Για να έχετε μία πρώτη εικόνα, να πούμε ότι το ηλεκτρικό πισωκίνητο MG4 είναι ένα hatchback μήκους 4.287 mm, προσφέρεται με ισχύ 170 ή 204 ίππων και με μπαταρίες ενεργειακής χωρητικότητας 51 kWh και 64 kWh (αυτονομία 350 και 450 km αντίστοιχα). Από το 2024 θα είναι διαθέσιμο και το τετρακίνητο MG4 XPower, με δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 435 ίππων.
Το ηλεκτρικό MG5 είναι ένα station wagon με μήκος 4.600 mm, έχει εκδόσεις standard και long range με αυτονομία έως 400 km. Το ZS είναι ένα compact SUV μήκους 4.323 mm, διαθέσιμο τόσο με κινητήρες βενζίνης (1.5 VTI-tech με 106 ίππους και 1.0T-GDI με 111 ίππους), όσο και ως ηλεκτρικό (ZS EV με 156 ίππους και 320 km αυτονομία). Τέλος, το μεγάλο D-SUV HS μήκους 4.610 mm είναι διαθέσιμο με κινητήρα βενζίνης 1.5T GDI ισχύος 162 ίππων, αλλά και ως plug-in hybrid (EHS) που ο ίδιος βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ 122 ίππων και η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 258 ίππους. Η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία του φτάνει τα 52 km.