Πιο σύγχρονο αισθητικά, πιο πλούσια εξοπλισμένο, με ισχυρότερο υβριδικό σύστημα «δανεισμένο» από το μεγαλύτερο HR-V, το ανανεωμένο επί της ουσίας Honda Jazz e:HEV ήρθε στην Ελλάδα.
Πέρασαν πάνω από δύο δεκαετίες, που εκείνο το πρώτο «monovolume» Jazz είχε κάνει εντύπωση για το πως ένα μικρό σε όγκο αυτοκίνητο μπορεί να κρύβει τόσα χωροταξικά ατού. Πίσω στο 2001, ήταν η εποχή που τα MPV (ή πολυχρηστικά αν θέλετε) ήταν το trend και θεωρούνταν ως η απόλυτη λύση για ένα οικογενειακό όχημα. Κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει ότι το «τσουνάμι» των SUV και crossover θα έθετε τα «ενός όγκου» στο περιθώριο.
Για πάνω από μία εικοσαετία κύλισε πολύ νερό στο αυλάκι και δεν έχουμε φτάσει μόνο στην εποχή των SUV, αλλά και σε αυτήν της πράσινης μετάβασης της αυτοκίνησης. Στην εποχή του λεγόμενου εξηλεκτρισμού. Και η Honda, μπορεί να καυχιέται ότι είναι ένας από τους πρωτοπόρους στον εξηλεκτρισμό, όταν το 1999 παρουσίασε το εμβληματικό Insight.
Όσο για το Jazz; Εδώ οι Ιάπωνες έχουν επιλέξει μία εξελικτική πορεία (και καλά κάνουν κατά την ταπεινή μου άποψη, διότι το Jazz είναι σήμερα εντελώς ξεχωριστό στην κατηγορία του), με την τελευταία γενιά που παρουσιάστηκε το 2020 να διατηρεί τη «monovolume» υπόστασή της, με ό,τι αυτό συνεπάγεται χωροταξικά, όντας όμως πλήρως εξηλεκτρισμένη ως e:HEV. Και, φυσικά, δεν λείπει και το trend της εποχής, δηλαδή η crossover εκδοχή του νέου Jazz με την ονομασία Crosstar.
Μετά από τρία χρόνια επιτυχημένης πορείας, το ριμέικ του Jazz που παρουσιάστηκε σε μία άκρως επιτυχημένη εκδήλωση στο ομολογουμένως εντυπωσιακό «The Ellinikon Experience Center» στο Ελληνικό, θεωρείται μάλλον επιβεβλημένο βάση του συνεχώς αυξανόμενου ανταγωνισμού στην κατηγορία Β. Τι έχουμε λοιπόν στην ανανεωμένη γκάμα των Honda Jazz e:HEV (από 27.500 ευρώ) και Honda Jazz e:HEV Crosstar (από 31.700 ευρώ); Πιο δυναμική σχεδίαση, πλουσιότερο στάνταρ εξοπλισμό σε όλες τις εκδόσεις και αυξημένη ισχύ στο υβριδικό σύστημα e:HEV που είναι ουσιαστικά «δανεισμένο» από το μεγαλύτερο HR-V.
Πιο σύγχρονο, πιο μοντέρνο
Αισθητικά, οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, η κεντρική εισαγωγή αέρα και οι νέοι σκουρόχρωμοι προβολείς, προσδίδουν ένα πιο δυναμικό και μοντέρνο προφίλ στο ανασχεδιασμένο Jazz, ενώ αντίστοιχες παρεμβάσεις έχουμε και στην έκδοση Crosstar. Στη γκάμα ξεχωρίζει και η νέα έκδοση Advance Sport, η οποία προάγει το πιο σπορτίβ οδηγικό προφίλ του Jazz, με πιο σκληρή ρύθμιση στην ανάρτηση, μεγαλύτερες ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και ελαστικά με χαμηλότερο προφίλ της Yokohama, αλλά και πιο επιθετικό body kit.
Στο εσωτερικό, η ευρυχωρία, η χρηστικότητα, η λειτουργικότητα και η ευφυής διάταξη των πραγμάτων δίνουν τον τόνο. Έχει δοθεί μεγαλύτερη προσοχή στους χρωματικούς συνδυασμούς και στις επενδύσεις των καθισμάτων, ενώ ξεχωρίζει το νέο τιμόνι με τις δύο ακτίνες, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η «αιωρούμενη» οθόνη αφής για το infotainment που διαθέτει όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες συνδεσιμότητας. Σε ένα από τα πιο ευρύχωρα εσωτερικά στην κατηγορία του, προσθέστε και τα 304 λίτρα του χώρου αποσκευών που φτάνουν τα 1.205 με την έξυπνη αναδίπλωση των «magic» πίσω καθισμάτων.
Νέες τεχνολογίες έχουμε και στη σουίτα συστημάτων ασφαλείας SENSING της Honda, με το Traffic Jam Assist να έχει αναβαθμιστεί ώστε να υποστηρίζει την οδήγηση από 0 km/h. Μιλάμε για ένα από τα κορυφαία στην κατηγορία του στον τομέα την ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας το οποίο διακρίθηκε με την κορυφαία διάκριση πέντε αστέρων στις αξιολογήσεις του Euro NCAP. Αρκεί να αναφέρουμε ότι οι επιβάτες προστατεύονται από 10 αερόσακους, συμπεριλαμβανομένου του αερόσακου προστασίας γονάτων και του κεντρικού αερόσακου ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα.
Στην μεγάλη λίστα των συστημάτων υποβοήθησης, συμπεριλαμβάνονται μεταξύ πολλών άλλων τα Collision Mitigation Braking System (Σύστημα Αυτόματου Φρεναρίσματος), Adaptive Cruise Control, Lane Keep Assist, Road Departure Mitigation System, Blind Spot Information, Traffic Sign Recognition System, μέχρι και Intelligent Speed Limiter που αναγνωρίζει πινακίδες οδικής κυκλοφορίας και ορίζει ανάλογα το όριο ταχύτητας.
Πιο ισχυρό, πιο δυναμικό, βελτιωμένο σε όλα
Nα σημειώσουμε ότι η Honda εξελίσσει συνεχώς την τεχνολογία e:HEV, αξιοποιώντας την εμπειρία άνω των 20 ετών στο σχεδιασμό, την κατασκευή και τη βελτιστοποίηση υβριδικών συστημάτων κίνησης. Tο Jazz ήταν το πρώτο μοντέλο της Honda που ξεκίνησε το 2020 να διατίθεται αποκλειστικά σε όλη την Ευρώπη με προηγμένο υβριδικό σύστημα κίνησης, ενώ ακολούθησαν τα HR-V, CR-V και τα mainstream μοντέλα της οικογένειας Civic.
Το σύστημα e:HEV αποτελείται από δύο συμπαγείς, ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες, συνδεδεμένους με ένα βενζινοκινητήρα 1.5L DOHC i-VTEC, μία μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα πρωτοποριακό κιβώτιο με σταθερή σχέση μετάδοσης μέσω μιας ευφυούς μονάδας ελέγχου ισχύος. Η προηγμένη υβριδική διάταξη e:HEV επιλέγει απρόσκοπτα από τρία συνεχώς προγράμματα οδήγησης (drive modes) που εναλλάσσονται διαρκώς: EV Drive (η μπαταρία ιόντων λιθίου παρέχει απευθείας ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα), Hybrid Drive (ο κινητήρας παρέχει ισχύ στο μοτέρ-γεννήτρια που με τη σειρά του τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα, Engine Drive (ο βενζινοκινητήρας συνδέεται απευθείας με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη).
Η συνολική ισχύς του συστήματος αυξάνεται στα 90 kW (122 ίπποι από 109 στο προ facelift μοντέλο), με τη ροπή να φτάνει τα 253 Nm. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της αύξησης της ισχύος του ηλεκτροκινητήρα κατά 10 kW, ενώ και η ισχύς του κινητήρα έχει φτάσει τους 107 ίππους από 97.
Το σημαντικότατο στοιχείο όμως εδώ, είναι ότι παρά την αύξηση της ισχύος, το αποδοτικό υβριδικό σύστημα εξακολουθεί να παράγει εκπομπές CO2 από 102 g/km με κατανάλωση καυσίμου 4,5 l/100 km στο Jazz και 108 g/km και 4,8 l/100 km στο Jazz Crosstar (κατά WLTP). Το ίδιο ισχύει και για τη νέα έκδοση Advance Sport, καθώς οι αυξημένες επιδόσεις δεν επηρεάζουν τις εκπομπές ρύπων που συμβαδίζουν με των υπόλοιπων εκδόσεων (CO2 μόλις 105 g/km και κατανάλωση 4,6 l/100km).
Αξίζει να σημειωθεί ότι παρεμβάσεις έχουν γίνει και στο αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT αν θέλετε και ας το λέει πλέον η Honda Automatic), με αποτέλεσμα να έχουν βελτιωθεί τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του.
Πρώτη δημοσίευση ΒΡΑΔΥΝΗ
Οι τιμές του νέου Honda Jazz e:HEV
Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Automatic: από 27.500 ευρώ
Honda Jazz Crosstar 1.5 i-MMD Hybrid Automatic: από 31.700 ευρώ