Πέρασαν πέντε χρόνια από την παρουσίαση του πρώτου Hyundai KONA στην Ελλάδα, όπως πολύ σωστά τόνισε ο Γενικός Διευθυντής Ανδρέας Χριστοφορίδης. Εκεί, στο ίδιο σημείο. Στο Grand Resort Lagonissi. Και αυτό το B SUV, έμελλε να γράψει ακόμα μία σημαντική σελίδα στην ιστορία της κορεάτικης φίρμας. Όταν το 2017 παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά, λανσαρίστηκε με το όνομά της να φιγουράρει μπροστά από το εταιρικό λογότυπο (KONA by Hyundai).
H προσέγγιση από πλευράς design ήταν αρκετά τολμηρή. Μετά από ένα χρόνο ήρθε η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, η οποία μαζί με το «ξαδερφάκι» της KIA e-Niro, ήταν τα πρώτα αμιγώς ηλεκτρικά SUV που πάτησαν Ευρώπη. Και όλα αυτά έχουν τη βαρύτητά τους σε σχέση με τη μεγάλη αντεπίθεση και την επεκτατική στρατηγική της εταιρίας. Θα το πω ξεκάθαρα. Η Hyundai δεν έχει κάνει απλώς βήματα προόδου τον τελευταίο καιρό, αλλά… άλματα.
«Επαναστατικό» μοτίβο, ανώτερη κατηγορία
Και η δεύτερη γενιά συνεχίζει ακριβώς στο ίδιο «επαναστατικό» μοτίβο, σε μία κατηγορία (compact SUV) που είναι αυτήν τη στιγμή στην Ευρώπη και στη χώρα μας η δημοφιλέστερη. Διατηρεί στο ακέραιο τον εμβληματικό χαρακτήρα και διαθέτει μια πληρέστατη γκάμα που περιλαμβάνει επιλογές βενζίνης, ήπια υβριδικές, πλήρως υβριδικές (HEV), δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, πιο σπορτίβ εκδόσεις N Line, ενώ το φθινόπωρο αναμένεται και το KONA Electric.
Βασισμένο σε νέα πλατφόρμα, το νέο KONA έχει μεγαλύτερες διαστάσεις σε σχέση με τον προκάτοχό του και μεγάλωσε με την ευρύτερη έννοια του όρου, ακροβατώντας ανάμεσα στο μεγαλύτερο Tucson και το μικρότερο πλέον Bayon (ανάμεσα στα B και C-SUV δηλαδή). Το μήκος αγγίζει τα 4.350 mm (+145 mm), με το πλάτος να είναι στα 1.825 mm (+25 mm) και το ύψος στα 1.570 mm (+ 5 mm), ενώ σημαντική αύξηση είχαμε και στο μεταξόνιο των 2.660 mm (+60 mm).
Όλα αυτά συνεπάγονται μια αρκετά πιο άνετη και ευρύχωρη καμπίνα και έναν χώρο αποσκευών που αγγίζει πλέον τα 466 λίτρα (σε όλες τις εκδόσεις), ενώ στο αμιγώς ηλεκτρικό KONA υπάρχει επιπλέον χώρος φόρτωσης 27 λίτρων κάτω από το εμπρός καπό (το λεγόμενο frunk).
Το φουτουριστικό design παραμένει και ενισχύεται στη νέα γενιά. Σε αυτό, το ρόλο της έπαιξε η φιλοσοφία «EV First», με τους σχεδιαστές να ολοκληρώνουν πρώτα τη σχεδίαση της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης και μετά να επικεντρώνονται στις σχεδιαστικές λεπτομέρειες των υπόλοιπων εκδόσεων. Κυρίαρχο ρόλο παίζουν οι φωτεινές LED λωρίδες εμπρός και πίσω, με την ονομασία Seamless Horizon Lamp, ενώ τα κύρια φωτιστικά είναι ακροβολισμένα στις τέσσερις γωνίες του αμαξώματος ως μέρη των προφυλακτήρων. Μεγάλη προσοχή υπάρχει και στην αεροδυναμική του αμαξώματος, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να είναι στο 0,27 (Cd).
Πλούσια εξοπλισμένο, αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2
Το εσωτερικό είναι ριζικά αναβαθμισμένο με το «αιωρούμενο» οριζόντιο C-Pad να ξεχωρίζει και να ενσωματώνει τις δύο οθόνες 12,3’’, για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το infotainment. Οι χώροι είναι σαφώς αναβαθμισμένοι και μπορούν να συγκριθούν σε αρκετές περιπτώσεις και με αυτούς αρκετών C-SUV, ενώ στον εξοπλισμό συμπεριλαμβάνεται μέχρι και ψηφιακό κλειδί Digital Key 2 Touch, ενημερώσεις Over-the-Air (OTA) και Connected Car Navigation Cockpit (ccNC).
Στα highlights είναι και ο επιλογέας ταχυτήτων shift-by-wire που έχει μεταφερθεί από την κεντρική κονσόλα στην κολόνα του τιμονιού, απελευθερώνοντας χώρο για περισσότερες θήκες. Μεγάλη έμφαση έχει δοθεί και στην ασφάλεια με το προηγμένο πακέτο υποβοήθησης οδηγού SmartSense (ADAS) και τα συστήματα ασφαλείας SmartSense (ξεπερνούν τα 20 ήδη από τη βασική έκδοση Premium), συμπεριλαμβανομένης της αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2.
Η πρώτη επαφή με το Hyundai KONA Hybrid
Στη σύντομη επαφή μας με το νέο KONA στο Λαγονήσι, είχαμε στη διάθεσή μας την αυτοφορτιζόμενη υβριδική έκδοση. Συνδυάζει ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.6 που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson (σχέση συμπίεσης 13:1) και αποδίδει 105 ίππους, με έναν ηλεκτροκινητήρα 44 ίππων που αντλεί ενέργεια από μπαταρία 1,56 kWh. Συνδυαστικά, η απόδοση του υβριδικού συστήματος αγγίζει τους 141 ίππους.
Το ηλεκτρικό μοτέρ δίνει την κατάλληλη ώθηση στον κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων (DCT) καλύπτει σωστά τα όποια κενά στην απόδοση χωρίς να έχουμε το σχετικό θόρυβο (ιδίως σε έντονη επιτάχυνση) που παρατηρούμε σε αντίστοιχα full hybrid με CVT κιβώτια (μεταβαλλόμενης σχέσης). Παρότι, μάλιστα, έχουμε να κάνουμε με ένα ιδιαίτερα σβέλτο σύνολο, η κατανάλωση παραμένει πολύ χαμηλή σε όλες τις περιπτώσεις.
Σε μεικτές συνθήκες στη σύντομη δοκιμή μας είδαμε στον υπολογιστή μία μέση κατανάλωση γύρω στα 5,8 l/100 km, ενώ με συνετή οδήγηση δεν είναι δύσκολο να δεις και νούμερα αρκετά κάτω από αυτό. Τα paddles πίσω από το τιμόνι μπορούν να αυξομειώσουν το επίπεδο της ανάκτησης ενέργειας από την πέδηση στη λειτουργία «Eco» ή αν επιλέξουμε τα προγράμματα «Sport» και «Snow» από τον διακόπτη στην κεντρική κονσόλα πραγματοποιούν άμεσες αλλαγές σχέσεων.
Σε όλα αυτά προσθέστε το «premium» πάτημα του νέου KONA στο δρόμου και την ποιότητα κύλισης που θυμίζει και σε αυτό το σημείο SUV της κατηγορίας C. Με την απόσβεση της ανάρτησης να είναι υποδειγματική σχεδόν σε κάθε περίπτωση, ακόμα και υπό πίεση στις φιδίσιες διαδρομές της Αθηναϊκής Ριβιέρας, το υβριδικό KONA με την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω (ημιάκαμπτος στις μικρές εκδόσεις) σου εμπνέει εμπιστοσύνη. Δεν γέρνει η πλάστιγγα προς το σπορτίβ, αλλά οι μικρές κλίσεις στις στροφές, το ακριβές τιμόνι, οι ουδέτερες και προοδευτικές αντιδράσεις σε κάθε περίπτωση, δημιουργούν ένα σύνολο που σε εμπνέει να κινηθείς αρκετά σβέλτα. Στο σύνολο των πολλών θετικών και παρότι μιλάμε για ένα KONA «ανώτερης κατηγορίας» σε σχέση με το παρελθόν, προσθέστε σαν κερασάκι ότι οι τιμές δεν ξεφεύγουν από αυτές της κλάσης των B-SUV. Έτσι, το νέο KONA ξεκινά από τις 26.290 ευρώ στη βασική έκδοση εξοπλισμού Premium με τον κινητήρα 1.0 T-GDi των 120 ίππων και το 48βολτο ήπια υβριδικό σύστημα. Όσο για την Full Hybrid έκδοση που δοκιμάσαμε, η τιμή εκκίνησης έχει οριστεί στις 31.890 ευρώ.
Πρώτη δημοσίευση ΒΡΑΔΥΝΗ