More

    Οδηγούμε το νέο Hyundai KONA

    Το νέο Hyundai KONA μεγάλωσε σε όλα, ισορροπεί μεταξύ Β και C-SUV, διαθέτει μια πληρέστατη γκάμα εκδόσεων και είναι πιο hi-tech, άνετο και ολοκληρωμένο από ποτέ.

    Πέρασαν πέντε χρόνια από την παρουσίαση του πρώτου Hyundai KONA στην Ελλάδα, όπως πολύ σωστά τόνισε ο Γενικός Διευθυντής Ανδρέας Χριστοφορίδης. Εκεί, στο ίδιο σημείο. Στο Grand Resort Lagonissi. Και αυτό το B SUV, έμελλε να γράψει ακόμα μία σημαντική σελίδα στην ιστορία της κορεάτικης φίρμας. Όταν το 2017 παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά, λανσαρίστηκε με το όνομά της να φιγουράρει μπροστά από το εταιρικό λογότυπο (KONA by Hyundai).

    H προσέγγιση από πλευράς design ήταν αρκετά τολμηρή. Μετά από ένα χρόνο ήρθε η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, η οποία μαζί με το «ξαδερφάκι» της KIA e-Niro, ήταν τα πρώτα αμιγώς ηλεκτρικά SUV που πάτησαν Ευρώπη. Και όλα αυτά έχουν τη βαρύτητά τους σε σχέση με τη μεγάλη αντεπίθεση και την επεκτατική στρατηγική της εταιρίας. Θα το πω ξεκάθαρα. Η Hyundai δεν έχει κάνει απλώς βήματα προόδου τον τελευταίο καιρό, αλλά… άλματα.   

    «Επαναστατικό» μοτίβο, ανώτερη κατηγορία

    Και η δεύτερη γενιά συνεχίζει ακριβώς στο ίδιο «επαναστατικό» μοτίβο, σε μία κατηγορία (compact SUV) που είναι αυτήν τη στιγμή στην Ευρώπη και στη χώρα μας η δημοφιλέστερη. Διατηρεί στο ακέραιο τον εμβληματικό χαρακτήρα και διαθέτει μια πληρέστατη γκάμα που περιλαμβάνει επιλογές βενζίνης, ήπια υβριδικές, πλήρως υβριδικές (HEV), δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, πιο σπορτίβ εκδόσεις N Line, ενώ το φθινόπωρο αναμένεται και το KONA Electric.

    Βασισμένο σε νέα πλατφόρμα, το νέο KONA έχει μεγαλύτερες διαστάσεις σε σχέση με τον προκάτοχό του και μεγάλωσε με την ευρύτερη έννοια του όρου, ακροβατώντας ανάμεσα στο μεγαλύτερο Tucson και το μικρότερο πλέον Bayon (ανάμεσα στα B και C-SUV δηλαδή). Το μήκος αγγίζει τα 4.350 mm (+145 mm), με το πλάτος να είναι στα 1.825 mm (+25 mm) και το ύψος στα 1.570 mm (+ 5 mm), ενώ σημαντική αύξηση είχαμε και στο μεταξόνιο των 2.660 mm (+60 mm).

    Όλα αυτά συνεπάγονται μια αρκετά πιο άνετη και ευρύχωρη καμπίνα και έναν χώρο αποσκευών που αγγίζει πλέον τα 466 λίτρα (σε όλες τις εκδόσεις), ενώ στο αμιγώς ηλεκτρικό KONA υπάρχει επιπλέον χώρος φόρτωσης 27 λίτρων κάτω από το εμπρός καπό (το λεγόμενο frunk).

    Το φουτουριστικό design παραμένει και ενισχύεται στη νέα γενιά. Σε αυτό, το ρόλο της έπαιξε η φιλοσοφία «EV First», με τους σχεδιαστές να ολοκληρώνουν πρώτα τη σχεδίαση της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης και μετά να επικεντρώνονται στις σχεδιαστικές λεπτομέρειες των υπόλοιπων εκδόσεων. Κυρίαρχο ρόλο παίζουν οι φωτεινές LED λωρίδες εμπρός και πίσω, με την ονομασία Seamless Horizon Lamp, ενώ τα κύρια φωτιστικά είναι ακροβολισμένα στις τέσσερις γωνίες του αμαξώματος ως μέρη των προφυλακτήρων. Μεγάλη προσοχή υπάρχει και στην αεροδυναμική του αμαξώματος, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να είναι στο 0,27 (Cd).

    Πλούσια εξοπλισμένο, αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2

    Το εσωτερικό είναι ριζικά αναβαθμισμένο με το «αιωρούμενο» οριζόντιο C-Pad να ξεχωρίζει και να ενσωματώνει τις δύο οθόνες 12,3’’, για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το infotainment. Οι χώροι είναι σαφώς αναβαθμισμένοι και μπορούν να συγκριθούν σε αρκετές περιπτώσεις και με αυτούς αρκετών C-SUV, ενώ στον εξοπλισμό συμπεριλαμβάνεται μέχρι και ψηφιακό κλειδί Digital Key 2 Touch, ενημερώσεις Over-the-Air (OTA) και Connected Car Navigation Cockpit (ccNC).

    Στα highlights είναι και ο επιλογέας ταχυτήτων shift-by-wire που έχει μεταφερθεί από την κεντρική κονσόλα στην κολόνα του τιμονιού, απελευθερώνοντας χώρο για περισσότερες θήκες. Μεγάλη έμφαση έχει δοθεί και στην ασφάλεια με το προηγμένο πακέτο υποβοήθησης οδηγού SmartSense (ADAS) και τα συστήματα ασφαλείας SmartSense (ξεπερνούν τα 20 ήδη από τη βασική έκδοση Premium), συμπεριλαμβανομένης της αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2.

    Η πρώτη επαφή με το Hyundai KONA Hybrid

    Στη σύντομη επαφή μας με το νέο KONA στο Λαγονήσι, είχαμε στη διάθεσή μας την αυτοφορτιζόμενη υβριδική έκδοση. Συνδυάζει ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.6 που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson (σχέση συμπίεσης 13:1) και αποδίδει 105 ίππους, με έναν ηλεκτροκινητήρα 44 ίππων που αντλεί ενέργεια από μπαταρία 1,56 kWh. Συνδυαστικά, η απόδοση του υβριδικού συστήματος αγγίζει τους 141 ίππους.

    Το ηλεκτρικό μοτέρ δίνει την κατάλληλη ώθηση στον κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων (DCT) καλύπτει σωστά τα όποια κενά στην απόδοση χωρίς να έχουμε το σχετικό θόρυβο (ιδίως σε έντονη επιτάχυνση) που παρατηρούμε σε αντίστοιχα full hybrid με CVT κιβώτια (μεταβαλλόμενης σχέσης). Παρότι, μάλιστα, έχουμε να κάνουμε με ένα ιδιαίτερα σβέλτο σύνολο, η κατανάλωση παραμένει πολύ χαμηλή σε όλες τις περιπτώσεις.

    Σε μεικτές συνθήκες στη σύντομη δοκιμή μας είδαμε στον υπολογιστή μία μέση κατανάλωση γύρω στα 5,8 l/100 km, ενώ με συνετή οδήγηση δεν είναι δύσκολο να δεις και νούμερα αρκετά κάτω από αυτό. Τα paddles πίσω από το τιμόνι μπορούν να αυξομειώσουν το επίπεδο της ανάκτησης ενέργειας από την πέδηση στη λειτουργία «Eco» ή αν επιλέξουμε τα προγράμματα «Sport» και «Snow» από τον διακόπτη στην κεντρική κονσόλα πραγματοποιούν άμεσες αλλαγές σχέσεων.           

    Σε όλα αυτά προσθέστε το «premium» πάτημα του νέου KONA στο δρόμου και την ποιότητα κύλισης που θυμίζει και σε αυτό το σημείο SUV της κατηγορίας C. Με την απόσβεση της ανάρτησης να είναι υποδειγματική σχεδόν σε κάθε περίπτωση, ακόμα και υπό πίεση στις φιδίσιες διαδρομές της Αθηναϊκής Ριβιέρας, το υβριδικό KONA με την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω (ημιάκαμπτος στις μικρές εκδόσεις) σου εμπνέει εμπιστοσύνη. Δεν γέρνει η πλάστιγγα προς το σπορτίβ, αλλά οι μικρές κλίσεις στις στροφές, το ακριβές τιμόνι, οι ουδέτερες και προοδευτικές αντιδράσεις σε κάθε περίπτωση, δημιουργούν ένα σύνολο που σε εμπνέει να κινηθείς αρκετά σβέλτα. Στο σύνολο των πολλών θετικών και παρότι μιλάμε για ένα KONA «ανώτερης κατηγορίας» σε σχέση με το παρελθόν, προσθέστε σαν κερασάκι ότι οι τιμές δεν ξεφεύγουν από αυτές της κλάσης των B-SUV. Έτσι, το νέο KONA ξεκινά από τις 26.290 ευρώ στη βασική έκδοση εξοπλισμού Premium με τον κινητήρα 1.0 T-GDi των 120 ίππων και το 48βολτο ήπια υβριδικό σύστημα. Όσο για την Full Hybrid έκδοση που δοκιμάσαμε, η τιμή εκκίνησης έχει οριστεί στις 31.890 ευρώ.

    Πρώτη δημοσίευση ΒΡΑΔΥΝΗ

    Photos

    spot_img

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

    Η έκθεση ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ – ELECTROMOBILITY και το 1ο Συνέδριο Energy Save

    Εδώ και πάνω από 25 χρόνια, οι διοργανωτές της ιδιαίτερα επιτυχημένης και μοναδικής έκθεσης για το αυτοκίνητο ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ - ELECTROMOBILITY, προσφέρουν την δυνατότητα στους...

    Δυναμικό ξεκίνημα για την MOBILITY 2023 στο Golden Hall

    Μεγάλο αποδεικνύεται το ενδιαφέρον του κόσμου για να βιώσει από κοντά τις νέες εξελίξεις που έφερε στη ζωή μας η ηλεκτροκίνηση και η υβριδική...

    Η έκθεση ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ – ELECTROMOBILITY 2023 είναι το γεγονός της χρονιάς

    Το μεγάλο comeback κάνει η μεγαλύτερη έκθεση αυτοκινήτου στην Ελλάδα, η ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ - ELECTROMOBILITY 2023 που επανέρχεται μετά από 4 χρόνια με πολλές πρεμιέρες...

    Η Mobility επιστρέφει στο Golden Hall

    Από τις 14 έως και τις 23 Σεπτεμβρίου, στη Mobility -το event που έγινε θεσμός- οι επισκέπτες του Golden Hall θα ενημερωθούν για όλες...

    70ο ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις: Υπερθέαμα επτά δεκαετιών

    Ναι! Η στιγμή για το επετειακό ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις έφτασε. Από 7 έως 10 Σεπτεμβρίου, στον 10ο γύρο του WRC για το 2023, η...

    Νέος Public Relations Manager στην FCA Greece o Αργύρης Τούντας

    Η FCA Greece που εκπροσωπεί στην ελληνική αγορά τις μάρκες FIAT, JEEP, ALFA ROMEO, ABARTH και FIAT Professional, είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει...

    Η δήλωση ισχύος της BMW XM

    Η BMW XM αποτελεί τη συνέχεια μια χρυσής ιστορίας. Για περισσότερο από μισό αιώνα, το M Division της BMW χάραξε μία χρυσή πορεία στο...

    δημοφιλη

    Suzuki Vitara 2019: Ανανέωση και νέοι turbo κινητήρες

    Η τέταρτη γενιά του Vitara είχε παρουσιαστεί στο 2014 Paris Auto Show. Ως είθισται, οι άνθρωποι της Suzuki προχώρησαν σε ένα «mid-life» facelift για...

    Νέο Ford Focus 2018: Στην Ελλάδα από 17.894

    Είκοσι χρόνια πριν, όταν η πρώτη γενιά Focus λανσαρίστηκε για πρώτη φορά, κατάφερε να γίνει σημείο αναφοράς για την κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων. Πρωτοποριακή...
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
    Σπούδασε δημοσιογραφία, προγραμματισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών και ανάλυση συστημάτων και ξεκίνησε στο «χώρο» των media από το ειδησεογραφικό τμήμα του ΑNT1, το 1993. Πολύ γρήγορα μεταπήδησε στο διπλανό γραφείο του αείμνηστου Άρη Σταθάκη («Από τη Θέση του Οδηγού» και «Οδηγώντας με τον Άρη Σταθάκη»). Για σχεδόν δεκαεπτά έτη συνεργάστηκε με το Car and Driver (και ως Διευθυντής Σύνταξης του caranddriver.gr), ενώ πλέον είναι υπεύθυνος για το αυτοκίνητο στην εφημερίδα ΒΡΑΔΥΝΗ.

    Η έκθεση ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ – ELECTROMOBILITY και το 1ο Συνέδριο Energy Save

    Εδώ και πάνω από 25 χρόνια, οι διοργανωτές της ιδιαίτερα επιτυχημένης και μοναδικής έκθεσης για το αυτοκίνητο ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ - ELECTROMOBILITY, προσφέρουν την δυνατότητα στους...

    Δυναμικό ξεκίνημα για την MOBILITY 2023 στο Golden Hall

    Μεγάλο αποδεικνύεται το ενδιαφέρον του κόσμου για να βιώσει από κοντά τις νέες εξελίξεις που έφερε στη ζωή μας η ηλεκτροκίνηση και η υβριδική...

    Η έκθεση ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ – ELECTROMOBILITY 2023 είναι το γεγονός της χρονιάς

    Το μεγάλο comeback κάνει η μεγαλύτερη έκθεση αυτοκινήτου στην Ελλάδα, η ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ - ELECTROMOBILITY 2023 που επανέρχεται μετά από 4 χρόνια με πολλές πρεμιέρες...

    Η Mobility επιστρέφει στο Golden Hall

    Από τις 14 έως και τις 23 Σεπτεμβρίου, στη Mobility -το event που έγινε θεσμός- οι επισκέπτες του Golden Hall θα ενημερωθούν για όλες...

    70ο ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις: Υπερθέαμα επτά δεκαετιών

    Ναι! Η στιγμή για το επετειακό ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις έφτασε. Από 7 έως 10 Σεπτεμβρίου, στον 10ο γύρο του WRC για το 2023, η...

    Νέος Public Relations Manager στην FCA Greece o Αργύρης Τούντας

    Η FCA Greece που εκπροσωπεί στην ελληνική αγορά τις μάρκες FIAT, JEEP, ALFA ROMEO, ABARTH και FIAT Professional, είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει...