Το Hyundai Bayon, έρχεται σε μία εποχή που όπως έχουμε ξαναπεί (και απ’ ό,τι φαίνεται θα το λέμε για πολλά χρόνια ακόμα…), η Hyundai είναι στα καλύτερά της.
Οι Κορεάτες χτυπάνε σε όλους, μα όλους, τους τομείς, όχι μόνο επειδή μπορούν, αλλά και επειδή έχουν φτάσει σε επίπεδο του να μπορούν να κάνουν απροβλημάτιστα αυτό που θέλουν, σχεδιάζουν και οραματίζονται.
Ακόμα και εν μέσω πανδημίας, έχουν εκσυγχρονίσει πλήρως όλη τους τη γκάμα, με δημιουργίες σε όλες τις κατηγορίες (ακόμα και αυτές που οι περισσότεροι εγκαταλείπουν…) και για όλα τα «γούστα».
Και ενώ έχουν ήδη το ολοκαίνουριο i20 στα supermini και το άκρως δημοφιλές στα B-SUV Kona (προσφάτως ανανεωμένο και πλέον και με καυτή έκδοση «N»), ήρθαν να προσθέσουν δίπλα στο τελευταίο και το νέο Bayon (Μπέι-ον προφέρεται).
Έτσι. Γιατί μπορούν και θέλουν σε μία κατηγορία που αυτή τη στιγμή… σπάει ταμεία, να διαθέτουν όχι μία, αλλά δύο προτάσεις. Μία «low» και μία «hi-end».
Μπορεί, μάλιστα, από πλευράς διαστάσεων (ΜxΠxΥ: 4.180×1.775×1.500 mm το Bayon), χώρων, ανέσεων, εξοπλισμού και τεχνολογίας να μην διαφέρουν πολύ τα «αδερφάκια» στα B-SUV, αλλά η διαφορά είναι ξεκάθαρη τόσο στην τιμολογιακή πολιτική, όσο και στο αισθητικό κομμάτι.
«Sensuous Sportiness» σε ένα «Go Big» crossover
Το νέο Bayon υιοθετεί τα χαρακτηριστικά του «Sensuous Sportiness», και σε μία περίοδο που οι τιμές έχουν πάρει την ανιούσα ελέω «εξηλεκτρισμού» (και προβλημάτων στην παραγωγή, φυσικά, λόγω πανδημίας), η βασική τιμή του μπορεί εύκολα να χαρακτηριστεί και ως «ευκαιρία». Και όλα αυτά χωρίς… εκπτώσεις σε κάποιον τομέα.
Το νέο Bayon, αποτελεί την crossover εκδοχή του i20 (το Kona διαφοροποιείται ως SUV από την ίδια τη Hyundai), όπερ σημαίνει ότι κάτω από τη λαμαρίνα υπάρχουν τα ίδια μηχανικά μέρη.
Από 3κύλινδρα turbo μηχανικά σύνολα βενζίνης με 100 και 120 ίππους (με ή χωρίς βοηθητικό ήπιο υβριδικό σύστημα 48V), μηχανικά κιβώτια 5 ή 6 σχέσεων, αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων ή ακόμα και το νέο έξυπνο μηχανικό κιβώτιο iMT (με ηλεκτρονικό συμπλέκτη).
Στα κοινά μηχανικά σύνολα με το i20 και ο βασικός ατμοσφαιρικός κινητήρας 1.2 με τους 84 ίππους που υπάρχει στο αυτοκίνητο δοκιμής.
Ο 4κύλινδρος συνδυάζεται με 5αρι μηχανικό κιβώτιο με σωστή κλιμάκωση, και μπορεί να μην «ενθουσιάζει» με τις επιδόσεις του (0-100 km/h σε 13,5’’, τελική 165 km/h), αλλά είναι ελαστικός και αρκετά βελούδινος σε λειτουργία, ενώ σε όλες τις περιπτώσεις είναι και πραγματικά οικονομικός.
Στον αυτοκινητόδρομο, καταφέραμε να δούμε και μέση κατανάλωση κάτω από 6 l/100 km, ενώ υπό αρκετή πίεση δεν ανέβηκε πολύ πάνω από τα 8 l/100 km.
Γι’ αυτούς που αναζητούν το κάτι παραπάνω στις επιδόσεις, η υπερτροφοδοτούμενη έκδοση με τον χιλιάρη 3κυλινδρο turbo των 100 ίππων κοστίζει περί τα 1.400 ευρώ επιπλέον (17.190 ευρώ το Bayon 1.0T 100 PS 6MT EXCLUSIVE).
Παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (165 mm), μάλιστα, και το πιο «οικογενειακό» set-up της ανάρτησης σε σχέση με το i20, τα θετικά χαρακτηριστικά στο δρόμο δεν έχουν χαθεί και στην προκειμένη περίπτωση.
Πιο άνετο στο δρόμο από το πιο «σφιχτό» i20, παραμένει, όμως, αρκετά ισορροπημένο και με αρκετά προσηλωμένο στην πορεία που θα χαράξεις εμπρός μέρος.
Σε συνδυασμό με τις συμπαγείς διαστάσεις, το ελαφρύ αμάξωμα και τον πανεύκολο χειρισμό του, αποδεικνύεται και εξαιρετικά φιλικό σε καθημερινή χρήση στην πόλη.
Ευρύχωρο και λειτουργικό
Η συγγένεια με το i20 είναι παραπάνω από εμφανής στο εσωτερικό, και αυτό μόνο θετικά μπορεί να εκληφθεί στην πρακτικότητα και λειτουργικότητα, ενώ οι χώροι είναι κάτι παραπάνω από άνετοι για 4 επιβάτες (στο άνω άκρο και αυτός των αποσκευών με 411 λίτρα με κιτ επισκευής ελαστικού).
Στα highlights o ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών (μόνο από τη βασική έκδοση λείπει) και η οθόνη αφής για το infotainment 8 ιντσών (10,25 ιντσών στις πλούσιες εκδόσεις).
Στις τεχνολογίες συνδεσιμότητας περιλαμβάνεται μέχρι και ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, ενώ στα προαιρετικά έχουμε μέχρι και hi-end ηχοσύστημα της BOSE, αλλά και κρυφό φωτισμό.
Και αν τα παραπάνω δεν σας φαίνονται πολλά, προσθέστε και το καλύτερο πακέτο ασφάλειας της κατηγορίας με 15 συστήματα υπό την ομπρέλα του «SmartSense», που καθιστούν το Bayon ημι-αυτόνομο οδηγικά.
Συμπαγές, αλλά«Go Big» σε όλους τους τομείς. Και όλα αυτά με βασική τιμή 16.640 ευρώ. Είπαμε. Η Hyundai και θέλει και μπορεί…
Hyundai Bayon 1.2 84 PS | |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: | 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΟΣ |
ΚΑΥΣΙΜΟ: | ΒΕΝΖΙΝΗ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc): | 1.197 |
ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]: | 62(84)/6.000 |
ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm): | 118/4.200 |
ΚΙΒΩΤΙΟ: | ΜΗΧΑΝΙΚΟ 5 ΣΧΕΣΕΩΝ |
ΚΙΝΗΣΗ: | ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ |
ΜXΠXΥ (mm): | 4.180×1.775×1.500 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm): | 2.580 |
ΒΑΡΟΣ (kg): | 1.045-1.155 |
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l): | 411 |
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h): | 165 |
0-100 km/h: | 13,5’’ |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100 km) | |
ΜΕΙΚΤΗ: | 5,5 |
ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ | 6,7 |
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km) | 124 |
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: | €16.640 |
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: | €79,36 |