More

    F1 GP Σιγκαπούρης: Επιστροφή μετά από τρία χρόνια

    Το F1 GP Σιγκαπούρης, ο νυχτερινός αγώνας στο καλεντάρι της Formula 1, επιστρέφει έπειτα από τρία χρόνια απουσίας λόγω της πανδημίας.

    Το F1 GP Σιγκαπούρης είναι ο 17ος από τους συνολικά 22 γύρους του φετινού πρωταθλήματος Formula 1. Ό νυχτερινός αγώνας επιστρέφει στο καλεντάρι έπειτα από απουσία δύο ετών λόγω της πανδημίας.

    Οι υψηλές θερμοκρασίες σε συνδυασμό με την αυξημένη υγρασία, αλλά και τη μεγάλη διάρκειά του (πολλές φορές αγγίζει και το όριο των δύο ωρών λόγω της χαμηλής μέσης ωριαίας ταχύτητας και της συχνής παρουσίας αυτοκινήτου ασφαλείας), τον καθιστούν έναν από τους πιο απαιτητικούς της χρονιάς. Με 1600 προβολείς να φωτίζουν τη διαδρομή, η Marina Bay είναι πραγματικά εντυπωσιακή, με το σιρκουί πόλης να αποτελεί την 3η μεγαλύτερη σε μήκος πίστα της σεζόν.

    Με την πλειονότητα των στροφών να είναι σχεδόν 90 μοιρών και τον τοίχο να… παραμονεύει σχεδόν σε κάθε περίπτωση, η Σιγκαπούρη έχει και τη χαμηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα αν εξαιρέσεις το Μονακό. Όπως και στο πριγκιπάτο (αλλά και στα περισσότερα σιρκουί πόλης), τα προσπεράσματα δεν είναι και η ευκολότερη υπόθεση. Οι 23 στροφές δεν αφήνουν ιδιαίτερα περιθώρια… ανάσας σε οδηγούς και μονοθέσια, με την αξιοπιστία των τελευταίων να δοκιμάζεται αρκετά στη Σιγκαπούρη, αν σκεφτεί κανείς ότι τα κιβώτια κάνουν «υπερωρίες» (91 αλλαγές σε κάθε γύρο!) και το 19% της διαδρομής γίνεται φρενάροντας.

    Με 6 ακόμα αγώνες (συμπεριλαμβανομένης της Σιγκαπούρης) να απομένουν για την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος, ο Max Verstappen θα μπορούσε και μαθηματικά να εξασφαλίσει τον τίτλο στη Marina Bay. Αυτό θα συμβεί αν τερματίσει πρώτος και σημειώσει τον ταχύτερο γύρο και ο Charles Leclerc με τη Ferrari βρίσκεται στην 8η θέση και κάτω, ενώ ο teammate του στη Red Bull Sergio Perez βρίσκεται στην 4η θέση και κάτω. Αν ο νεαρός Ολλανδός πρωταθλητής τερματίσει πρώτος και δεν πάρει τον εξτρά βαθμό του ταχύτερου γύρου, τότε θα χρειαστεί ο Leclerc να είναι στην 9η θέση και κάτω και ο Perez στην 4η θέση και κάτω, χωρίς όμως ο Μεξικάνος να έχει σημειώσει ταχύτερο γύρο.

    Εκτός από το δεύτερό του πρωτάθλημα, ο Max κυνηγάει ένα ακόμα δύσκολο ρεκόρ, αυτό των περισσότερων νικών σε μία σεζόν Formula 1. Με τον Ολλανδό να έχει σπάσει το προσωπικό του ρεκόρ στην Monza μετά την 5η του σερί νίκη και να έχει κατακτήσει ήδη 11 υψηλότερα σκαλοπάτια στο βάθρο εντός του 2022 (10 νίκες είχε το 2021 που πήρε το πρώτο του πρωτάθλημα), ο Verstappen κυνηγάει δύο ακόμα νίκες για να ισοφαρίσει το ρεκόρ του Michael Schumacher το 2004 (με Ferrari) και του Sebastian Vettel το 2014 (με Red Bull). Με τον Max να δείχνει πραγματικά ασταμάτητος φέτος, όλα δείχνουν ότι μπορεί ακόμα και να το ξεπεράσει φτάνοντας στις 14 νίκες σε μία σεζόν. Οψόμεθα.

    Για να κατακτήσει και μαθηματικά το πρωτάθλημα, θα πρέπει να φύγει από τη Σιγκαπούρη με διαφορά 138 βαθμών από το δεύτερο και για να μάθουμε αν θα συμβεί αυτό, θα πρέπει οι οδηγοί να ολοκληρώσουν 61 γύρους στην πίστα μήκους 5.063 μέτρων. Μιλάμε για μία συνολική απόσταση για τον αγώνα που φτάνει τα 308,706 χλμ., σε μία πίστα που έχει 3 ζώνες DRS (μεταξύ των στροφών 5-7, 13-14 και 23-1).

    Για την ιστορία να πούμε ότι το ρεκόρ γύρου σε αγώνα το έχει ο Kevin Magnussen με 1:41.905 (Haas – 2018), ενώ το απόλυτο ρεκόρ γύρου ανήκει στο Lewis Hamilton με 1:36.015 (Mercedes – 2018).

    Η επιλογή των ελαστικών

    Έχουν επιλεγεί οι τρεις πιο μαλακές γόμες για τη Σιγκαπούρη (τις βλέπουμε για πρώτη φορά μετά την Αυστρία): η P Zero λευκή/σκληρή είναι η C3, η P Zero κίτρινη/μέση είναι η C4 και η P Zero κόκκινη/μαλακή είναι η C5. Αυτές οι γόμες ταιριάζουν στα χαρακτηριστικά ενός αγώνα στους δρόμους της Marina Bay και εξασφαλίζουν υψηλά επίπεδα μηχανικά παραγόμενης πρόσφυσης.

    Υπάρχει νέα άσφαλτος στη Σιγκαπούρη φέτος, που στρώθηκε από την Ιταλική εταιρεία Dromo. Δεν είναι η λεία άσφαλτος που συναντάμε συνήθως σε δημόσιους δρόμους, καθώς ελήφθη υπόψη η διεξαγωγή του grand prix.

    Παραταύτα οι δρόμοι της Marina Bay είναι ανοιχτοί στην κυκλοφορία το μεγαλύτερο διάστημα και η επιφάνειά τους περιέχει ανάλογα στοιχεία όπως οι διαγραμμίσεις και τα καπάκια των υπονόμων. Αναμένεται σημαντική βελτίωση κρατήματος της αγωνιστικής γραμμής παρότι δεν είναι προγραμματισμένοι πολλοί αγώνες υποστήριξης οι οποίοι βοηθούν να στρωθεί γόμα στο οδόστρωμα.

    Ο αγώνας αρχίζει στις 20:00 τοπική ώρα (15:00 ώρα Ελλάδος) και διαρκεί σχεδόν δυο ώρες. Η θερμοκρασία οδοστρώματος παραμένει σχεδόν σταθερή, αλλά τα υψηλά επίπεδα υγρασίας θέτουν μια μεγάλη πρόκληση στη φυσική κατάσταση των οδηγών. Επιπλέον τόσο τα μονοθέσια όσο και ελαστικά υποφέρουν από θερμική καταπόνηση.

    «Με τελείως διαφορετικά ελαστικά σε σχέση με την προηγούμενη φορά στη Σιγκαπούρη είναι σχεδόν σαν καινούργιος αγώνας»

    Mario Isola – Διευθυντής Motorsport

    «Μας έλειψε η φαντασμαγορική νυχτερινή δράση στους δρόμους της Σιγκαπούρης. Καθώς τα ελαστικά 18 ιντσών έχουν τελείως διαφορετική γόμα και δομή από αυτά που χρησιμοποιούσαμε πριν τρία χρόνια – υπάρχει και νέα άσφαλτος φέτος – είναι σχεδόν σα καινούργιος αγώνας.

    Στη Σιγκαπούρη παίζει ρόλο η μεγιστοποίηση της ελκτικής πρόσφυσης στις αργές στροφές, όλες είναι αργές και οι 23! Επελέγησαν οι τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας για μεγιστοποίηση της ταχύτητας και της πρόσφυσης.

    Καθοριστική θα είναι η προφύλαξη των πίσω ελαστικών. Η νέα γενιά μονοθεσίων είναι υποστροφική, οπότε θα παίξει σημαντικό ρόλο η ισορροπία κρατήματος: Το εμπρός μέρος να κρατάει και το πίσω να μην γλιστράει, μειώνοντας έτσι το ρυθμό επιτάχυνσης.»

    Άλλα νέα motorsport

    WRC

    Το Rally New Zealand, θα διεξαχθεί αποκλειστικά με ελαστικά Pirelli και είναι το ίδιο Σαββατοκύριακο με το Grand Prix Σιγκαπούρης. Πρόκειται της για αγώνα που επιστρέφει μετά από μεγάλη απουσία είχαμε να τον δούμε στο παγκόσμιο επίπεδο από το 2012.

    GT

    Ο τελευταίος γύρος του GT World Challenge – της πρωταθλήματος που διεξάγεται με ελαστικά Pirelli από το 2012 και είναι ένα από τα 250 πρωταθλήματα που υποστηρίζει η Pirelli παγκοσμίως – θα γίνει στη Βαρκελώνη της το ίδιο Σαββατοκύριακο με το Grand Prix Σιγκαπούρης. Στον προηγούμενο γύρο στη Βαλένθια οι οδηγοί της Audi, Dries Vanthoor και Charles Weerts πήραν τον τίτλο Sprint για 3η συνεχή χρονιά. Την ίδια στιγμή ο οδηγός της Mercedes, Raffaele Marciello κέρδισε τον τίτλο οδηγών στο GT World Challenge Europe.

    Formula 3

    Το επίσημο τεστ μετά τη σεζόν της Formula 3, διεξήχθη στη Χερέθ της Ισπανίας. Διήρκησε 3 μέρες και σ’ αυτό συμμετείχαν 16 νέοι οδηγοί, όπως και 14 καθιερωμένοι. Οι ομάδες χρησιμοποίησαν τα σκληρά ελαστικά Pirelli P Zero με το λευκό χρώμα. Κάθε μονοθέσιο είχε στη διάθεσή του 8 νέα σετ σλικ ελαστικών και 3 σετ βρόχινων ελαστικών.

    Το πρόγραμμα του F1 GP Σιγκαπούρης

    Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου

    Ελεύθερες Δοκιμές 1 (FP1): 13:00

    Ελεύθερες Δοκιμές 2 (FP2): 16:00

    Σάββατο 1 Οκτωβρίου

    Ελεύθερες Δοκιμές 3 (FP3): 13:00

    Κατατακτήριες δοκιμές (QP): 16:00

    Κυριακή 2 Οκτωβρίου

    Αγώνας (Race): 15:00

    spot_img

    ΡΟΗ

    PR Manager στον όμιλο Σφακιανάκη ο Γιάννης Κακούρης

    Ο Γιάννης Κακούρης ενισχύει τη δυναμική ομάδα του Ομίλου Σφακιανάκη και εντάσσεται στο Ανθρώπινο Δυναμικό του. Αναλαμβάνει τα καθήκοντα του Public Relations Manager για...

    Ο Christopher Puth νέος Διευθύνων Σύμβουλος στο BMW Group Hellas

    Από την 1η Μαΐου 2024, ο Christopher Puth αναλαμβάνει Διευθύνων Σύμβουλος του BMW Group Hellas. Ο Puth κατέχει τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου του...

    Το νέο Volvo EX30 στην ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ – ELECTROMOBILITY

    Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Volvo EX30 παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό, στην έκθεση Αυτοκίνηση - Electromobility 2023. Οι επισκέπτες της έκθεσης θα...

    Το δυναμικό comeback της MG στην Ελλάδα

    Η ιστορία του ονόματος Morris Garage (MG) φτάνει πίσω στο μακρινό 1924. Η βρετανική φίρμα χαράκτηκε στο θυμικό των φανατικών του είδους με μοντέλα...

    Αυτός είναι ο αναλυτικός τιμοκατάλογος της MG στην Ελλάδα

    Ναι! Η μεγάλη επιστροφή της MG στην Ελλάδα επισημοποιήθηκε. Με τη βοήθεια του κινέζικου κολοσσού SAIC (Shanghai Automotive Industries Corporation), μία από τις μεγαλύτερες...

    Η έκθεση ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ – ELECTROMOBILITY και το 1ο Συνέδριο Energy Save

    Εδώ και πάνω από 25 χρόνια, οι διοργανωτές της ιδιαίτερα επιτυχημένης και μοναδικής έκθεσης για το αυτοκίνητο ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ - ELECTROMOBILITY, προσφέρουν την δυνατότητα στους...

    Δυναμικό ξεκίνημα για την MOBILITY 2023 στο Golden Hall

    Μεγάλο αποδεικνύεται το ενδιαφέρον του κόσμου για να βιώσει από κοντά τις νέες εξελίξεις που έφερε στη ζωή μας η ηλεκτροκίνηση και η υβριδική...

    ΕΠΙΛΟΓΕΣ

    Ο Μίλτος Τεντόγλου, η Kosmoride και το ηλεκτρικό ποδήλατο

    Ο Μίλτος Τεντόγλου, ο Χρυσός Ολυμπιονίκης και Παγκόσμιος Πρωταθλητής, συμπλέει με την KOSMORIDE, στη διαμόρφωση της νέας και πολύ ενδιαφέρουσας  μορφής αστικής μετακίνησης. H KOSMORIDE,...

    Το δυναμικό comeback της MG στην Ελλάδα

    Η ιστορία του ονόματος Morris Garage (MG) φτάνει πίσω στο μακρινό 1924. Η βρετανική φίρμα χαράκτηκε στο θυμικό των φανατικών του είδους με μοντέλα...
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
    Σπούδασε δημοσιογραφία, προγραμματισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών και ανάλυση συστημάτων και ξεκίνησε στο «χώρο» των media από το ειδησεογραφικό τμήμα του ΑNT1, το 1993. Πολύ γρήγορα μεταπήδησε στο διπλανό γραφείο του αείμνηστου Άρη Σταθάκη («Από τη Θέση του Οδηγού» και «Οδηγώντας με τον Άρη Σταθάκη»). Για σχεδόν δεκαεπτά έτη συνεργάστηκε με το Car and Driver (και ως Διευθυντής Σύνταξης του caranddriver.gr), ενώ πλέον είναι υπεύθυνος για το αυτοκίνητο στην εφημερίδα ΒΡΑΔΥΝΗ.

    PR Manager στον όμιλο Σφακιανάκη ο Γιάννης Κακούρης

    Ο Γιάννης Κακούρης ενισχύει τη δυναμική ομάδα του Ομίλου Σφακιανάκη και εντάσσεται στο Ανθρώπινο Δυναμικό του. Αναλαμβάνει τα καθήκοντα του Public Relations Manager για...

    Ο Christopher Puth νέος Διευθύνων Σύμβουλος στο BMW Group Hellas

    Από την 1η Μαΐου 2024, ο Christopher Puth αναλαμβάνει Διευθύνων Σύμβουλος του BMW Group Hellas. Ο Puth κατέχει τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου του...

    Το νέο Volvo EX30 στην ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ – ELECTROMOBILITY

    Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Volvo EX30 παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό, στην έκθεση Αυτοκίνηση - Electromobility 2023. Οι επισκέπτες της έκθεσης θα...

    Το δυναμικό comeback της MG στην Ελλάδα

    Η ιστορία του ονόματος Morris Garage (MG) φτάνει πίσω στο μακρινό 1924. Η βρετανική φίρμα χαράκτηκε στο θυμικό των φανατικών του είδους με μοντέλα...

    Αυτός είναι ο αναλυτικός τιμοκατάλογος της MG στην Ελλάδα

    Ναι! Η μεγάλη επιστροφή της MG στην Ελλάδα επισημοποιήθηκε. Με τη βοήθεια του κινέζικου κολοσσού SAIC (Shanghai Automotive Industries Corporation), μία από τις μεγαλύτερες...

    Η έκθεση ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ – ELECTROMOBILITY και το 1ο Συνέδριο Energy Save

    Εδώ και πάνω από 25 χρόνια, οι διοργανωτές της ιδιαίτερα επιτυχημένης και μοναδικής έκθεσης για το αυτοκίνητο ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ - ELECTROMOBILITY, προσφέρουν την δυνατότητα στους...