Τα C-SUV και γενικότερα τα μικρομεσαία, είναι η εμπορική «φλέβα χρυσού» στην Ευρώπη. Και το ολοκαίνουριο Renault Austral, δεν αποτελεί μόνο το νέο εκπρόσωπο της γαλλικής φίρμας στα SUV αυτής της κατηγορίας, αλλά και το νέο κύμα αντεπίθεσής της στα μικρομεσαία που ξεκίνησε από το γνωστό coupe SUV Arkana. Εκτός από το Austral που πάτησε ήδη πόδι στη χώρα μας, εντός του καλοκαιριού θα δούμε στην Ελλάδα και το πολλά υποσχόμενο αμιγώς ηλεκτρικό Megane E-TECH.
Sensual Tech και έκδοση Esprit Alpine
Με το design να παίζει καθοριστικό ρόλο σε μια ποιοτική υλοποίηση, το νέο Renault Austral ενσαρκώνει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα «Sensual Tech» που θέλει την εκλεπτυσμένη κομψότητα να συνδυάζεται με δυναμισμό. Οι καμπύλες του αμαξώματος που διατίθεται σε επτά διαφορετικά χρώματα, συνδυάζονται αρμονικά με τις χαρακτηριστικές ακμές και το τελικό αποτέλεσμα τραβάει την προσοχή.
Ιδίως στην έκδοση Esprit Alpine που κάνει το ντεμπούτο της στο Austral, η οποία διατίθεται και στο αποκλειστικό χρώμα Satin Shale Grey. Οι πιο πλούσιες εκδόσεις θα είναι διαθέσιμες και με διχρωμία, ενώ οι ζάντες αλουμινίου ξεκινάνε από τις 17 και φτάνουν στις 20 ίντσες.
Ο αντικαταστάτης του Renault Kadjar, είναι το πρώτο μοντέλο της Renault που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMF-CD 3ης γενιάς του ομίλου (μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με το ξαδερφάκι του Nissan Qashqai). Με μήκος 4,51 μέτρα, ύψος 1,62 μέτρα, πλάτος 1,83 μέτρα και απόσταση από το έδαφος στα 180 mm, το Austral διαθέτει ένα μεγάλο μεταξόνιο 2,76 μέτρων που διαμορφώνει μια ευρύχωρη καμπίνα (από τις πιο ευρύχωρες στην κατηγορία), με πλούσιους χώρους για επιβάτες και αποσκευές.
Τα πίσω καθίσματα είναι συρόμενα κατά 16 cm και ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 575 λίτρα (555 για το E-TECH Hybrid), ενώ με την πλήρη αναδίπλωσή τους ο χώρος φόρτωσης φτάνει τα 1.525 λίτρα. Αξίζει να σημειωθεί, ότι οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους 35 λίτρα έξυπνα σχεδιασμένων αποθηκευτικών χώρων.
Η σχεδίαση στο εσωτερικό θυμίζει σε μεγάλο βαθμό αυτή του Megane E-TECH, με το ενδιαφέρον να στρέφεται στο νέο ψηφιακό περιβάλλον του συστήματος «OpenR». Το ενιαίο πάνελ σχήματος ανεστραμμένου «L», φιλοξενεί έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3” και μία οθόνη αφής 12” (9” στις βασικές εκδόσεις) κάθετα τοποθετημένη για το infotainment. Σε συνδυασμό με το Head-Up Display 9,3”, το Austral διαθέτει μία από τις μεγαλύτερες «digital» επιφάνειες στην κατηγορία. Η οθόνη πολυμέσων του «OpenR» είναι καλυμμένη με Gorilla-Glass και διαθέτει λειτουργικό σύστημα Android, ενσωματώνοντας όλες τις λειτουργίες της Google, ενώ από το πλούσιο μενού δεν λείπουν τα Apple Carplay και Android Auto.
Ο εξοπλισμός είναι πραγματικά πλουσιότατος. Στα προαιρετικά, περιλαμβάνονται μεταξύ πολλών άλλων ηχοσύστημα της Harman Kardon με ισχύ 485W και 12 ηχεία, ambient φωτισμός, ενώ στις εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο το πρακτικό υποβραχιόνιο που βρίσκεται ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό ενσωματώνει ειδική θέση τηλεφώνου με δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης. Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, υπάρχουν επενδύσεις από πραγματικό ξύλο, δέρμα, Alcantara και ύφασμα, ενώ η ποιότητα κατασκευής, το φινίρισμα και η προσοχή στη λεπτομέρεια μπορεί να υποστηρίξει τον όρο premium χωρίς εισαγωγικά.
Πλήρως εξηλεκτρισμένο
Το ολοκαίνουργιο σύστημα E-TECH Hybrid της Renault που αποτελείται από ένα 3κύλινδρο turbo κινητήρα 1,2 (130 ίππου και 205 Nm ροπής), ένα ηλεκτρικό μοτέρ (68 ίππων και 205 Nm ροπής), έναν ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια και μία μπαταρία 1,7 kWh 400 V, είναι τοποθετημένο στην κορυφαία, φουλ υβριδική έκδοση (από 49.700 ευρώ). Ο συνδυασμός του συστήματος γίνεται με ένα 7άρι αυτόματο κιβώτιο με τη συνδυαστική ισχύ να είναι στους 203 ίππους και τα 410 Nm μέγιστης ροπής. Η συγκεκριμένη έκδοση είναι και η μόνη με διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στην πίσω ανάρτηση (ημιάκαμπτος άξονας στις δύο ήπια υβριδικές).
Η βασική έκδοση του Austral (από 38.450 ευρώ) εξοπλίζεται με τον ολοκαίνουριο 3κύλινδρο turbo 1.2 (132 ίππων) που συνδυάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα 48V και μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ υπάρχει και ο γνωστός από το Nissan Qashqai 1,3 4κύλινδρος turbo με 162 ίππους που λειτουργεί σε συνδυασμό με ήπια υβριδικό σύστημα 12V (από 42.950 ευρώ) και εξοπλίζεται με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι η Renault θωράκισε το νέο Austral με 32 εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, ενώ προαιρετικά το μπορεί να εξοπλιστεί και με σύστημα τετραδιεύθυνσης 4CONTROL.
Πρώτη επαφή με το Austral 1.3 MHEV 160 PS X-Tronic
Σύμφωνα με τη γαλλική εταιρία, η ρύθμιση της ανάρτηση, η ακαμψία του αμαξώματος και τα χαμηλά επίπεδα NVH (Noise Vibration Harshness), προσφέρουν μια ιδανική ισορροπία μεταξύ άνεσης και δυναμισμού στο δρόμο. Τον ισχυρισμό αυτό είχαμε την ευκαιρία να τον διαπιστώσουμε στην παρουσίαση του νέου C-SUV της Renault. Είχαμε στα χέρια μας το ήπια υβριδικό Austral 1.3 MHEV 160 PS X-Tronic.
Το 160άρι αποδεικνύεται σβέλτο και αρκετά «γεμάτο» από χαμηλά, με το κλασικό 0-100 km/h να έρχεται σε 9,7’’ και την τελική να αγγίζει τα 180 km/h. Το μηχανικό σύνολο αποδεικνύεται αρκετά ολιγαρκές και σε καύσιμο, με τη μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής να κυμαίνεται στα 7,1 l/100 km. Αυτό που μας έκανε, μάλιστα, εντύπωση, είναι το γεγονός ότι η κατανάλωση δεν «ξέφυγε» σχεδόν καθόλου προς τα πάνω όταν αναγκαστήκαμε να κινηθούμε για αρκετή ώρα στην μποτιλιαρισμένη παραλιακή.
Σαν πρώτη εικόνα κρατήστε το εξής: ακριβές τιμόνι με σχετικά καλή αίσθηση, δυνατά και καλά σε αίσθηση φρένα, γρήγορο σε ανεβάσματα και κατεβάσματα κιβώτιο και μια σφιχτή «τόσο όσο» ανάρτηση που μοιάζει να ισορροπεί εξαιρετικά μεταξύ άνεσης και δυναμικών χαρακτηριστικών. Ένα ευκολοδήγητο SUV που χαίρεσαι να ανακαλύπτεις τα όρια του.
Με τις τιμές να κυμαίνονται στο πάνω άκρο της κατηγορίας, η Renault φρόντισε ο πλουσιότατος βασικός εξοπλισμός να αντικατοπτρίζει το τίμημα, ενώ η ελληνική αντιπροσωπεία προσφέρει έκπτωση από 1.800 έως 2.200 ευρώ ανάλογα με την έκδοση. Προσθέστε σε αυτά την 5ετή εγγύηση και τα 3 χρόνια δωρεάν οδικής βοήθειας.
Πρώτη δημοσίευση ΒΡΑΔΥΝΗ