Η πολυαναμενόμενη δεύτερη γενιά του premium compact SUV της Mercedes έφτασε και στη χώρα μας, με την ιστοσελίδα της Mercedes-Benz Hellas να διαθέτει ήδη configurator για την έκδοση GLA 200.
Στο βασικό εξοπλισμό της νέας GLA στην Ελλάδα συμπεριλαμβάνονται μεταξύ άλλων, Αυτόματο Κιβώτιο 7G-DCT, Χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι, Active Brake Assist, CRUISE CONTROL, DYNAMIC SELECT, MBUX σύστημα πολυμέσων, Speed Limit Assist, σπορ δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργειών, σύστημα κλιματισμού THERMATIC, Αερόσακος γονάτων οδηγού, Αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα, Ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, ζάντες αλουμινίου 17″, Κεντρική κονσόλα με αποθηκευτικό χώρο, φώτα ημέρας LED, Προεγκατάσταση για πληροφορίες κυκλοφορίας – Live Traffic Information, Ράγες οροφής σε αλουμίνιο, Σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, Σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, Σύστημα προστασίας πεζών, υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα βροχής, ψηφιακό ραδιόφωνο, κάμερα οπισθοπορείας, κεραία τηλεφώνου & GPS για retrofit navigation, Touchpad, πακέτο αποθηκευτικού χώρου EASY PACK, TIREFIT με συμπιεστή ελαστικών και πακέτο φωτισμού και ορατότητας.
Οι τιμές της GLA 200 ξεκινάνε από τα 35.850 ευρώ.
Με πιο πλούσιους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (435 λίτρα), συμπαγής σε διαστάσεις (ΜxΠxΥ: 4.410 x 1.834 x 1.611 mm) και με εξαιρετικό αεροδυναμικό συντελεστή (Cd 0,28), στο εσωτερικό της νέας GLA κυριαρχεί το γνωστό πλέον MBUX με την οθόνη αφής (7″ ή 10,25″) για το infotainment και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων (7″ ή 10,25″).
Κάτω από το καπό της GLA 200 υπάρχει ο turbo 4κύλινδρος βενζίνης των 1,3 λίτρων που αποδίδει 163 ίππους και 250 Nm ροπής, ενώ η γκάμα θα εμπλουτιστεί με την GLA 250 με κινητήρα βενζίνης δύο λίτρων (225 ίπποι) σε συνεργασία με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Επιπλέον, θα έχουμε και δίλιτρους κινητήρες πετρελαίου στις εκδόσεις GLA 200d (150 ίπποι) και GLA 220d (190 ίπποι) με το ίδιο κιβώτιο 8G-DCT, αλλά και υβριδικές (EQ Power) και Plug-in υβριδικές εκδόσεις.
Η GLA θα προσφέρεται και με σύστημα τετρακίνησης 4MATIC, ενώ αναμένονται και οι εκδόσεις Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC (306 ίπποι) και Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+ (387-421 ίπποι). Ας δούμε όμως το νέο premium compact SUV της Mercedes αναλυτικά.
Πιο ευρύχωρη, πιο ποιοτική, πιο premium
Με τη συγγένεια με τη νέα A-Class, πάνω στην οποία βασίζεται, να είναι εμφανής, η εντελώς ανεξάρτητη μονάδα οθονών στο ποιοτικό εσωτερικό τραβάει άμεσα την προσοχή. Διατίθεται σε τρεις παραλλαγές: δύο οθόνες 7 ιντσών (17,78 cm), μία οθόνη 7 και μία 10,25 ιντσών (26 cm) και στην έκδοση ευρείας οθόνης με δύο οθόνες 10,25 ιντσών.
Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται το σύστημα infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) που προσφέρει διαισθητικό χειρισμό και ενεργοποιείται μέσω φωνητικών εντολών, με τη φράση «Hey Mercedes». Το MBUX μπορεί να διαμορφώνεται εξατομικευμένα χάρη σε μια ευρεία γκάμα επιλογών. Στα highlights το έγχρωμο Head-up display, η πλοήγηση με επαυξημένη πραγματικότητα και το λογισμικό που μαθαίνει.
Παρά το μικρότερο μήκος, η νέα GLA προσφέρει περισσότερη ευρυχωρία εσωτερικά σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Ιδιαίτερα αισθητή είναι στο χώρο ποδιών για τους πίσω επιβάτες και στο χώρο αποσκευών. Ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται 97 mm ψηλότερα από ό,τι προηγουμένως. Η διαφορά είναι 140 mm σε σύγκριση με την A-Class και 52 mm σε σύγκριση με την B-Class. Επίσης αυξημένη είναι και η περιμετρική ορατότητα σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο – κυρίως λόγω της βελτιωμένης διατομής των κολώνων οροφής που κρύβουν λιγότερο τον περιβάλλοντα χώρο. Η πλάτη των πίσω καθισμάτων διαιρείται και αναδιπλώνεται σε αναλογία 40:20:40. Τα πίσω καθίσματα μπορούν προαιρετικά να μετακινούνται εμπρός-πίσω κατά 14 εκατοστά και οι πλάτες τους να ρυθμίζονται σε πιο όρθια θέση. Σημαντική ευελιξία προσφέρει η δυνατότητα ρύθμισης του δαπέδου του χώρου αποσκευών των 435 λίτρων.
Φωτογραφίες
Συστήματα υποβοήθησης οδήγησης
Οι πιο πρόσφατες λειτουργίες του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνουν τη λειτουργία αλλαγής κατεύθυνσης, τη λειτουργία λωρίδας έκτακτης ανάγκης, τη λειτουργία προειδοποίησης αποβίβασης και ένα σύστημα προειδοποίησης όταν ανιχνεύονται πεζοί κοντά σε διαβάσεις.
Το πακέτο υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνει:
• Ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης απόστασης DISTRONIC με τις εξής λειτουργίες:
o επιβράδυνση για σταματημένα οχήματα,
o διευρυμένη αυτόματη επανεκκίνηση σε κυκλοφοριακή συμφόρηση σε συνδυασμό με ενεργή υποβοήθηση στάθμευσης και πλοήγηση,
o ενεργοποίηση της «ελεύθερης κύλισης» (“gliding”) στο πρόγραμμα οδήγησης ECO.
• Ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης με τις εξής λειτουργίες:
o Ενεργή υποβοήθηση ακινητοποίησης έκτακτης ανάγκης – με αυτόματο ξεκλείδωμα και αυτόματη κλήση έκτακτης ανάγκης στο Κέντρο Κλήσεων Έκτακτης Ανάγκης της Mercedes-Benz σε περίπτωση ακινητοποίησης του αυτοκινήτου (ανάλογα με τη χώρα)
o Λειτουργία λωρίδας έκτακτης ανάγκης: σε μποτιλιαρίσματα σε αυτοκινητοδρόμους με ταχύτητες κάτω των 60 χλμ./ώρα.
• Ενεργό σύστημα υποβοήθησης τήρησης ορίων ταχύτητας που αντιδρά στις αλλαγές των ορίων ταχύτητας σε συνδυασμό με το σύστημα υποβοήθησης σημάτων κυκλοφορίας, προσαρμογή ταχύτητας βάσει διαδρομής πριν από στροφές, κυκλικούς κόμβους, σταθμούς διοδίων, διασταυρώσεις και πριν από εισόδους/εξόδους αυτοκινητοδρόμων – σε συνδυασμό με το Live Traffic Navigation, μείωση ταχύτητας κατά την προσέγγιση σε μποτιλιάρισμα,
• Υποβοήθηση ελιγμών αποφυγής,
• Ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, (Active Lane Keeping Assist)
• Σύστημα υποβοήθησης νεκρής γωνίας ορατότητας,
• Ενεργή υποβοήθηση πέδησης με λειτουργία αλλαγής κατεύθυνσης και διασταυρούμενης κυκλοφορίας, (Active Brake Assist with turning manoeuvre and cross-traffic function)
• PRE-SAFE® PLUS: μπορεί να ανιχνεύει επικείμενη οπίσθια σύγκρουση. Εάν εξακολουθεί ο κίνδυνος σύγκρουσης, το σύστημα μπορεί επίσης να εφαρμόσει δύναμη στα φρένα ενώ το αυτοκίνητο είναι ήδη σταματημένο, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο τραυματισμών καθώς περιορίζει το απότομο τράνταγμα προς τα εμπρός που προκαλείται από μια οπίσθια σύγκρουση.
Το σύστημα υποβοήθησης νεκρής γωνίας ορατότητας, ακόμη και σε χαμηλές ταχύτητες, έχει την ικανότητα να προειδοποιεί τον οδηγό για οχήματα και ποδήλατα στην περιοχή κινδύνου. Όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο και προτού εξέλθει ο οδηγός, το σύστημα μπορεί να τον ενημερώνει με μια οπτική προειδοποίηση στον εξωτερικό καθρέφτη ότι υπάρχει όχημα ή ποδηλάτης σε κρίσιμη απόσταση. Εάν ο οδηγός ακουμπήσει τη χειρολαβή της πόρτας εκείνη τη στιγμή, ακούγεται μια πρόσθετη ηχητική προειδοποίηση και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός της πόρτας (αν υπάρχει) αναβοσβήνει με κόκκινο χρώμα και λειτουργεί έως τρία λεπτά αφού απενεργοποιηθεί ο διακόπτης της μίζας. Όταν το αυτοκίνητο κινείται, το σύστημα υποβοήθησης νεκρής γωνίας ορατότητας, που περιλαμβάνεται στο πακέτο υποβοήθησης οδήγησης, μπορεί επιπλέον να αντιδρά όταν υπάρχουν οχήματα στη νεκρή γωνία, επεμβαίνοντας ενεργητικά στα φρένα.
Αξιοσημείωτο και το σύστημα ελέγχου ανέσεων ENERGIZING. Συνδυάζει διάφορα συστήματα ανέσεων στο όχημα και χρησιμοποιεί ρυθμίσεις φωτισμού και μουσικής ανάλογα με τη διάθεση, καθώς και διάφορες επιλογές μασάζ, προσφέροντας μια πλούσια ποικιλία προγραμμάτων ευεξίας. Το ENERGIZING COACH προτείνει αυτά τα προγράμματα ανάλογα με την κατάσταση. Εάν είναι συνδεδεμένο το vivoactive® 3 smartwatch της Mercedes-Benz ή άλλη συμβατική φορετή συσκευή (wearable) Garmin®, τα προσωπικά στοιχεία, όπως το επίπεδο άγχους ή η ποιότητα ύπνου, βελτιώνουν την ακρίβεια των υποδείξεων.
Το σύστημα ελέγχου ανέσεων ENERGIZING διευρύνεται με την κινηματική καθισμάτων ENERGIZING. Το σύστημα υποστηρίζει ορθοπεδικά τις αλλαγές της στάσης σώματος, πραγματοποιώντας ανεπαίσθητες αλλαγές στην κλίση της πλάτης και της έδρας του καθίσματος. Αυτή η κινηματική καθισμάτων ENERGIZING διατίθεται για τα μπροστινά καθίσματα με πλήρως ηλεκτρική ρύθμιση και λειτουργία μνήμης.
Η νέα λειτουργία πλύσης του αυτοκινήτου
Η GLA εξοπλίζεται με τη λειτουργία πλύσης αυτοκινήτου, γνωστή ήδη από την GLS. Με μία εντολή, διπλώνουν οι εξωτερικοί καθρέφτες και κλείνουν τα πλευρικά παράθυρα και η συρόμενη ηλιοροφή. Τα σήματα του αισθητήρα βροχής καταστέλλονται, ώστε να μην ενεργοποιηθούν οι υαλοκαθαριστήρες του παρμπρίζ μέσα στο πλυντήριο αυτοκινήτων. Το σύστημα κλιματισμού ρυθμίζεται αυτόματα στην ανακύκλωση αέρα. Αν το αυτοκίνητο διαθέτει μπροστινή κάμερα 360°, μετά από λίγα δευτερόλεπτα προβάλλεται η εικόνα μπροστά από το αυτοκίνητο, για να διευκολύνει την είσοδο στο πλυντήριο αυτοκινήτων. Αυτές οι ρυθμίσεις απενεργοποιούνται αυτόματα μόλις βγει ο οδηγός από το πλυντήριο αυτοκινήτων και επιταχύνει σε ταχύτητα άνω των 20 χλμ./ώρα.
Διαθέσιμη και με τετρακίνηση 4MATIC
Η GLA μπορεί να εξοπλιστεί προαιρετικά με το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης 4MATIC, το οποίο προσφέρει πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής στρέψης. Στα επιμέρους στοιχεία του 4MATIC περιλαμβάνεται το βοηθητικό κιβώτιο πίσω άξονα, ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, και το πίσω διαφορικό με ενσωματωμένο πολύδισκο συμπλέκτη. Αντίθετα με το προηγούμενο μοντέλο, όπου η ενεργοποίηση ήταν υδραυλική, ο συμπλέκτης αυτού του μοντέλου λειτουργεί ηλεκτρομηχανικά. Τα πλεονεκτήματα αυτού του συστήματος ελέγχου είναι πρωτίστως, ότι λειτουργεί ανεξάρτητα από τον αριθμό στροφών σε όλο το εύρος ενεργοποίησης, όπως και ο προκαταρκτικός έλεγχος του συμπλέκτη με σταματημένο το αυτοκίνητο, καθώς και η υψηλότερη αποδοτικότητα χάρη στο σχεδιασμό «σφαίρας σε στεφάνη».
Αυτή η σπορ διαμόρφωση της τετρακίνησης επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί τον διακόπτη DYNAMIC SELECT, για να ρυθμίζει τα χαρακτηριστικά του 4MATIC. Διατίθενται τρεις χαρακτηριστικές καμπύλες για τον έλεγχο του συμπλέκτη της τετρακίνησης, αν και το σύστημα ανταποκρίνεται ευέλικτα στις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης ανεξαρτήτως προγράμματος. Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, το πρόγραμμα «Eco/Comfort» βασίζεται σε μια κατανομή 80 : 20 (μπροστινός άξονας : πίσω άξονας), ενώ στο πρόγραμμα «Sport», η κατανομή γίνεται 70 : 30. Στο πρόγραμμα Offroad, ο συμπλέκτης τετρακίνησης λειτουργεί σαν κεντρικό μπλοκέ διαφορικό, με τη βασική ισόρροπη κατανομή 50:50.
Πακέτο μηχανικού εξοπλισμού Offroad
Τα μοντέλα 4MATIC περιλαμβάνουν το πακέτο μηχανικού εξοπλισμού Offroad στον βασικό εξοπλισμό. Τα επιμέρους στοιχεία του πακέτου:
• Σε συνδυασμό με τους προβολείς MULTIBEAM LED, αυτά τα μοντέλα προσφέρουν μια ειδική λειτουργία φωτισμού Offroad, η οποία ενεργοποιείται στο πρόγραμμα οδήγησης Offroad, διευκολύνοντας τον εντοπισμό εμποδίων σε ανώμαλο έδαφος στο σκοτάδι. Με τη λειτουργία Offroad, ενεργοποιείται επίσης ο φωτισμός αλλαγής κατεύθυνσης των προβολέων MULTIBEAM LED σε ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα.
• Επιπλέον, το πακέτο μηχανικού εξοπλισμού Offroad περιλαμβάνει άλλο ένα πρόγραμμα οδήγησης, το οποίο δεν προσαρμόζει απλώς τα χαρακτηριστικά του συστήματος 4MATIC (βλ. παραπάνω), αλλά και την απόδοση ισχύος του κινητήρα και τις επεμβάσεις του ABS κατά την εκτός δρόμου οδήγηση σε σχετικά εύκολο έδαφος. Ενεργοποιείται από τον διακόπτη DYNAMIC SELECT.
• Υπάρχει η δυνατότητα προβολής της οδηγικής κατάστασης ως κινούμενη εικόνα στην οθόνη πολυμέσων. Η ρεαλιστική παρουσίαση της ανωφέρειας ή κατωφέρειας, η γωνία κλίσης και οι τεχνικές ρυθμίσεις βοηθούν τον οδηγό να υπολογίζει ευκολότερα τους ελιγμούς.
• Το σύστημα ελέγχου κατάβασης Downhill Speed Regulation (DSR) τηρεί αυτόματα μια προεπιλεγμένη, αργή ταχύτητα μεταξύ 2 και 18 χλμ./ώρα, και μπορεί να εμφανίζεται στο όργανο πολλαπλών ενδείξεων και στην προαιρετική οθόνη Head-up. Με στοχευμένες επεμβάσεις στα φρένα, το σύστημα DSR συμβάλλει στη διατήρηση του ελέγχου κατά την οδήγηση σε απότομη κατηφόρα.
Οι κινητήρες
ΒΕΝΖΙΝΗΣ
GLA 200 | GLA 250 | GLA 250 4MATIC | ||
Κινητήρας | 4 εν σειρά | 4 εν σειρά | 4 εν σειρά | |
Κιβώτιο ταχυτήτων | αυτόματο | 7G-DCT | 8G-DCT | 8G-DCT |
Κυβισμός | cc | 1332 | 1991 | 1991 |
Ισχύς | kW/hp | 120/163 | 165/225 | 165/225 |
σε | σ.α.λ. | 5500 | 5500 | 5500 |
Ροπή στρέψης | Nm | 250 | 350 | 350 |
σε | σ.α.λ. | 1620-4000 | 1800-4000 | 1800-4000 |
Μικτή κατανάλωση καυσίμου | l/100 km | 6,0-5,7 | 6,7-6,5 | 7,1-6,9 |
Μικτές εκπομπές CO2 | g/km | 137-130 | 153-148 | 163-158 |
Επιτάχυνση 0-100 km/h | s | 8,7 | 6,9 | 6,7 |
Μέγιστη ταχύτητα | km/h | 210 | 240 | 240 |
DIESEL
GLA 200 d | GLA 200 d 4MATIC | GLA 220 d | GLA 220 d 4MATIC | ||
Κιβώτιο ταχυτήτων | αυτόματο | 8G-DCT | |||
Κυβισμός | cc | 1950 | 1950 | 1950 | 1950 |
Ισχύς | kW/hp | 110/150 | 110/150 | 140/190 | 140/190 |
σε | σ.α.λ. | 3400–4440 | 3400–4440 | 3800 | 3800 |
Μέγ. ροπή στρέψης | Nm | 320 | 320 | 400 | 400 |
σε | σ.α.λ. | 1400–3200 | 1400–3200 | 1600–2600 | 1600–2600 |
Μικτή κατανάλωση καυσίμου | l/100 km | 4,8-4,6 | 5,2-4,9 | 4,9-4,7 | 5,3-5,0 |
Μικτές εκπομπές CO2 | g/km | 126–121 | 138–130 | 129–123 | 140–133 |
Επιτάχυνση 0-100 km/h | s | 8,6 | 8,9 | 7,4 | 7,3 |
Μέγιστη ταχύτητα | km/h | 208 | 205 | 217 | 219 |