Σε αυτό το εξαιρετικό ματ ασημένιο (Ivory Silver το λέει η KIA), που αλλάζει αποχρώσεις ανάλογα με τις διαθέσεις τ’ ουρανού, το Kia EV3 μοιάζει να δένει απόλυτα με το πολυτελές περιβάλλον του Ecali club όπου έγινε η πρώτη δημοσιογραφική παρουσίασή του. Ακολουθώντας τη φιλοσοφία της ναυαρχίδας των ηλεκτρικών SUV της KIA, του EV9, το ολοκαίνουριο EV3 τραβάει το βλέμμα με την πρώτη. Η «boxy» σχεδίασή του, δεν το καθιστά μόνο ιδιαίτερο και ξεχωριστό, αλλά και αρκετά πιο επιβλητικό από αυτό που υπονοεί το καθαρό αποτύπωμά του.
Μιλάμε για το μικρότερο και πιο προσιτό ηλεκτρικό SUV της KIA αυτήν τη στιγμή, με την ελληνική αντιπροσωπεία να ανακοινώνει την άμεση διάθεσή του με βασική τιμή τα 28.990€ (με τις προωθητικές ενέργειες και την κρατική επιδότηση). «Η KIA διευρύνει τη γκάμα των ηλεκτρικών της αυτοκινήτων και με το EV3 εισβάλει στα χαμηλά οικονομικά στρώματα της ελληνικής αγοράς. Η γκάμα των μοντέλων EV της KIA θα γεμίσει αριθμητικά καθώς θα υπάρξει “βομβαρδισμός” νέων μοντέλων από την KIA», όπως τόνισε και ο Ανδρέας Χριστοφορίδης, ο γενικός διευθυντής των Εισαγωγικών Εταιρειών Αυτοκινήτων του ομίλου Βασιλάκη στην παρουσίαση.
Παρότι, μάλιστα, εισερχόμαστε σε μία δύσκολη εποχή, καθώς το 2025-2030 οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να πετύχουν τους στόχους των χαμηλών εκπομπών CO2 που έχει θέσει η ΕΕ, τα πράγματα για την κορεάτικη φίρμα (και για τον όμιλο Hyundai), δείχνουν αρκετά αισιόδοξα. Σημειώστε, ότι το EV3 είναι η απαρχή ενός πραγματικού… καταιγισμού νέων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων που θα έρθουν στο άμεσο μέλλον.
Ούτε λίγο, ούτε πολύ, μιλάμε για 11 νέα ηλεκτρικά μέχρι το 2026! Σε διάστημα δύο ετών η KIA θα «βομβαρδίσει» την αγορά με ολοκαίνουρια και άκρως ενδιαφέροντα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Κι αν αυτά σας φαίνονται λίγα… να ξέρετε ότι μέχρι το 2027 η γκάμα της σε αμιγώς ηλεκτρικά θα αριθμεί 15 μοντέλα, ενώ μέχρι το 2035 ολόκληρη η προϊοντική της γκάμα για την Ευρώπη θα είναι πλήρως ηλεκτρική.





Ανέσεις υψηλότερης κατηγορίας
Βασισμένο στην γνωστή πλατφόρμα E-GMP του ομίλου, το EV3 μετράει 4.310 mm σε μήκος, 1.850 σε πλάτος και 1.570 σε ύψος, με το μεταξόνιο να είναι στα 2.680 mm. Μην μπερδεύεστε με τις διαστάσεις. Παρότι μιλάμε για το άνω άκρο της κατηγορίας των B-SUV, οι χώροι εντός είναι εξαιρετικοί, όχι μόνο για την κατηγορία, αλλά εύκολα θα μπορούσαν να συγκριθούν και με αυτούς ενός C-SUV. Το ίδιο ισχύει και για το χώρο αποσκευών που αγγίζει τα 460 λίτρα και με την αναδίπλωση των καθισμάτων φτάνει τα 1.251. Αυτό, μάλιστα, χωρίς να συνυπολογίσουμε τα 25 επιπλέον λίτρα του γνωστού πλέον στα ηλεκτρικά «Frunk» (του χώρου αποθήκευσης κάτω από το εμπρός καπό).
Αρκετά ποιοτικό, άνετο, hi-tech και εξαιρετικά πρακτικό, με πολλές και καλοσχεδιασμένες θήκες για μικροαντικείμενα, το εσωτερικό είναι αρκετά μίνιμαλ σχεδιαστικά και παίρνει άριστα στην εκμετάλλευση χώρων. Το μάτι πέφτει στο μεγάλο ενιαίο πάνελ που φιλοξενεί τις δύο οθόνες για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων (12,3΄΄) και την οθόνη αφής για το infotainment (12,3΄΄).
Ο εξοπλισμός είναι πραγματικά πλούσιος και η «πανδαισία» οθονών δεν σταματάει στις δύο μεγάλες, καθώς ανάμεσά τους υπάρχει ακόμα μία μικρότερη (5,3΄΄) για τον έλεγχο του κλιματισμού. Το θετικό είναι ότι υπάρχουν και κάποιοι φυσικοί διακόπτες για το χειρισμό των βασικών λειτουργιών, ενώ στο digital περιβάλλον, θα πρέπει να προσθέσουμε και το μεγάλο head-up-display (12,3΄΄) που είναι «δανεισμένο» από το EV9 και διαθέτει λειτουργίες επαυξημένης πραγματικότητας.
Τι άλλο έχουμε; Ντεμπούτο κάνει το Kia In-Car Payment, επεκτείνοντας τις δυνατότητες του αυτοκινήτου για πληρωμές μέσα σε αυτό. Από πλευράς συνδεσιμότητας έχουμε over-the-air ενημερώσεις, video streaming, λειτουργίες on demand μέσω του Kia Connect Store, αλλά και Digital Key 2.0. Είναι επίσης το πρώτο μοντέλο της Kia που θα διαθέτει τον ψηφιακό βοηθό AI Assistant της Kia με ενσωματωμένο ChatGPT, ενώ στην πραγματικά πλούσια σουίτα των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, συμπεριλαμβάνονται τα Highway Driving Assist 2, Smart Cruise Control 2, καθώς και τα συστήματα πρόληψης συγκρούσεων.





Τρεις εκδόσεις
Η γκάμα του νέου EV3 απαρτίζεται από τρεις εκδόσεις που όλες τους κινούνται από έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων και 283 Nm ροπής. Ο συνδυασμός του ηλεκτρικού μοτέρ γίνεται με δύο μπαταρίες, μία 58,3 kWh (EV3 EARTH, από 28.990€) και μία 81,4 kWh (EV3 EARTH Long Range και GT-Line, από 32.990€ και 35.990€ αντίστοιχα).
Η αυτονομία αγγίζει τα 436 km και τα 605 km αντίστοιχα. Και αυτό σε μεικτές συνθήκες (WLTP), καθώς αν κινείστε σε αστικό περιβάλλον, η αυτονομία μπορεί να ξεπεράσει στις εκδόσεις Long Range και τα 770 km! Η τεχνολογία ταχείας φόρτισης 400 V επιτρέπει στο EV3 να φορτίζει από το 10% στο 80% μέσα σε 29 λεπτά για τη μικρή μπαταρία και σε 31 λεπτά για την μεγάλη, ενώ μέχρι και 202 χιλιόμετρα αυτονομίας μπορούν να προστεθούν σε μόλις 15 λεπτά φόρτισης.


Τι διαπιστώσαμε στην πρώτη μας σύντομη οδηγική εμπειρία με το EV3; Πατάει πολύ καλά και σταθερά στο δρόμο, ενώ θετικότατη εντύπωση κάνει η ποιοτική λειτουργία της ανάρτησης σε βαθμό… premium. «Ισοπεδώνει» έκολα σχεδόν όλες τις ανωμαλίες που θα συναντήσει και διαχειρίζεται καλά τα 1.850 κιλά του αμαξώματος ακόμα και στις στροφές, όπου οι κλίσεις δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλες. Χωρίς, όμως, αυτό να σημαίνει ότι ως αίσθηση (κυρίως) η πλάστιγγα γέρνει προς το σπορτίβ.
Παρότι, μάλιστα, η απόκριση του ηλεκτροκινητήρα είναι άμεση (0-100 km/h σε 7,5΄΄), αν είσαι προσεκτικός με το δεξί πεντάλ, μπορείς να δεις εύκολα και κατανάλωση κάτω από 14 kWh/100 km. Σε αυτά, προσθέστε και την καλή λειτουργία του i-Pedal 3.0, αλλά και το ό,τι με το EV3 η Kia γίνεται ο πρώτος κατασκευαστής που φέρνει τη λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L) στην κατηγορία των compact ηλεκτρικών SUV. Δίνει έτσι τη δυνατότητα τροφοδότησης εξωτερικών ηλεκτρικών συσκευών από τη μπαταρία του αυτοκινήτου, μέχρι αυτή να πέσει στο 20% της χωρητικότητάς της.
Photo by: NikosMitouras / Reporter Images