More

    Νέο FIAT 500e: Η απαρχή της ηλεκτρικής εποχής

    Το νέο FIAT 500 θα σηματοδοτήσει για μία ακόμα φορά μια ιστορική στιγμή για την ιταλική φίρμα, καθώς θα αποτελέσει την απαρχή της ηλεκτρικής της εποχής.

    Έπειτα από μια λαμπρή πορεία 63 ετών από την παρουσίαση του αρχέτυπου, και 13 χρόνια μετά από τη σύγχρονη δεύτερη γενιά του, το νέο 500αράκι σηματοδοτήσει την απαρχή της ηλεκτρικής εποχής FIAT, καθώς είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο του Ομίλου FCA.

    Η ολοκαίνουρια 3η γενιά του 500 είναι μεγαλύτερη και πιο ευρύχωρη, ενώ διαθέτει νέο στιλ, όντας ταυτόχρονα άμεσα αναγνωρίσιμη. Η νέα πλατφόρμα πάνω στην οποία βασίζεται το νέο αυτοκίνητο πόλης της FIAT, του προσδίδει μια πιο εντυπωσιακή παρουσία. Χωρίς να ξεπερνάει και πάλι τα 4 μέτρα, είναι 6 εκ. μεγαλύτερο σε μήκος και πλάτος και με επιπλέον 2 εκ. στο μεταξόνιο.

    Εύκολη και γρήγορη φόρτιση

    Δύο από τις σημαντικότερες παραμέτρους στην εξέλιξή του αποτέλεσαν η αυτονομία και ο χρόνος φόρτισης. Οι μπαταρίες λιθίου του νέου 500 έχουν χωρητικότητα 42 kWh και μπορούν να του προσφέρουν μία αυτονομία έως 320 km με βάση το νέο αυστηρότερο κύκλο μετρήσεων WLTP. Για τη βελτιστοποίηση του χρόνου φόρτισης, εφοδιάζεται με ένα σύστημα ταχυφόρτισης 85kW, ικανό να «γεμίσει» τις μπαταρίες σε μικρό χρονικό διάστημα. Απαιτούνται μόλις 5 λεπτά για να αποθηκευτεί ενέργεια ικανή να μετακινήσει το αυτοκίνητο για 50 km, ενώ ο ταχυφορτιστής μπορεί να ολοκληρώσει το 80% της φόρτισης σε 35 λεπτά (με δυνατότητα φόρτισης με συνεχές ή εναλλασσόμενο ρεύμα).

    Στην έκδοση λανσαρίσματος «la Prima», το νέο 500e θα προσφέρεται με σύστημα easyWallbox, το οποίο συνδέεται με το οικιακό δίκτυο μέσω απλής πρίζας. Το σύστημα εξελίχθηκε από την ENGIE EPS αποκλειστικά για την FCA και κάνει ιδιαίτερα απλή και εύκολη τη διαδικασία φόρτισης.

    Τρία προγράμματα οδήγησης

    Ο οδηγός, θα μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα οδήγησης: Normal, Range και Sherpa. Το τελευταίο, βελτιστοποιεί το σύνολο των λειτουργιών ώστε να επιτευχθεί η μεγαλύτερη δυνατή αυτονομία και περιορίζει τη μέγιστη ταχύτητα στα 80 km/h. Tο πρόγραμμα «Normal» προσφέρει μια εμπειρία οδήγησης που προσομοιάζει την αίσθηση ενός συμβατικού αυτοκινήτου, ενώ στο πρόγραμμα «Range» ενεργοποιείται η λειτουργία «one-pedal-drive», επιτρέποντας την οδήγηση του αυτοκινήτου μόνο με το πεντάλ του γκαζιού, το οποίο κάθε φορά που το αφήνει ο οδηγός επιβραδύνει το όχημα, περίπου σαν να πάταγε το φρένο.

    Ο ηλεκτρικός κινητήρας του 500e αποδίδει 87 kW (118  ίππους), με το κλασικό 0-100 km/h να πραγματοποιείται σε 9’’, ενώ η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 150 km/h.

    Αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2

    Για πρώτη φορά στην κατηγορία, το νέο 500 προσφέρει επίπεδο αυτόνομης οδήγησης 2. Η εμπρόσθια κάμερα ελέγχει κάθετα και οριζόντια το χώρο, ενώ το έξυπνο σύστημα ενεργής διατήρησης της ταχύτητας (intelligent Adaptive Cruise Control – iACC) επιταχύνει και επιβραδύνει το όχημα σε σχέση με τα αυτοκίνητα, τους πεζούς, τα ποδήλατα, κτλ. Προσθέστε το ενεργό σύστημα διατήρησης πορείας, το Intelligent Speed Assist που «διαβάζει» τα όρια ταχύτητας, το σύστημα Urban Blind Spot που προειδοποιεί για εμπόδια που βρίσκονται ή κινούνται περιμετρικά, το Attention Assist, τους περιμετρικούς αισθητήρες που προσφέρουν εικόνα του αυτοκινήτου από ψηλά, αλλά και το νέο σύστημα πολυμέσων UConnect 5 με διαμορφώσιμο λειτουργικό Android Auto και ασύρματη δυνατότητα mirroring για Apple CarPlay αλλά και Android Auto.

    Στο premium και ξεχωριστό, εντελώς νέο εσωτερικό, ξεχωρίζουν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7’’ και η  «αιωρούμενη» οθόνη αφής 10,25’’ για το infotainment. Tο επίπεδο πάτωμα που φιλοξενεί τις μπαταρίες λιθίου βελτιώνει ακόμα περισσότερο την άνεση, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι ορισμένα από τα υλικά προέρχονται από ανακυκλωμένα πλαστικά που έχουν ανασυρθεί από την θάλασσα.

    Το νέο ηλεκτρικό 500 θα ξεκινήσει την πορεία του μέσα στο 2020 με την cabrio έκδοση, ενώ στο μέλλον το μοντέλο θα εφοδιάζεται με το σύστημα AVAS (σύστημα ακουστικής προειδοποίησης οχήματος έως τα 20 km/h), με τον ήχο που θα εκπέμπει να είναι το Amarcord του Nino Rota για μια αυθεντική ιταλική Dolce Vita αίσθηση.

    Φωτογραφίες

    Ο Leonardo DiCaprio υποστηρίζει το Νέο 500

    Στο πλαίσιο της στρατηγικής του Νέου 500 να εμπνεύσει την αλλαγή και να φέρει ένα καλύτερο μέλλον για τον Πλανήτη Γη, η FIAT συνεργάστηκε με ένα μεγάλο αστέρι που τα τελευταία 20 χρόνια εργάζεται για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και την προστασία του περιβάλλοντος, τον Leonardo DiCaprio. Ο αμερικανός ηθοποιός και ακτιβιστής αγκάλιασε τη φιλοσοφία του Νέου 500 και υποστηρίζει την αποστολή της Fiat. Στο νέο video «All-In» που είναι αφιερωμένο στην έκδοση «la Prima» ο DiCaprio καλεί όλους να δεσμευτούν στην προστασία του περιβάλλοντος και την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. «Πρέπει όλοι να συμμετέχουμε», αναφέρει. Η FIAT δέχτηκε την πρόκληση επιλέγοντας το «διαμάντι» της για να προσφέρει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο και να βοηθήσει στην προστασία του πλανήτη.

    Η στρατηγική συνεργασίας περιλαμβάνει και τη δημιουργία τριών μοναδικών αυτοκινήτων τα οποία θα πουληθούν μέσω δημοπρασίας, με το σύνολο των εσόδων να προσφέρονται στον περιβαλλοντολογικό οργανισμό Earth Alliance, του οποίου ο DiCaprio είναι συνιδρυτής.

     Στο «Reincarnation», ο DiCaprio αφηγείται την ιστορία και την εξέλιξη της ιταλικής εταιρίας από τη δημιουργία του πρώτου 500 το 1957.

    Τρεις μοναδικές εκδόσεις

    Οι τρεις μοναδικές εκδόσεις του Νέου ηλεκτρικού 500 αποτελούν ακόμα μία πράξη με στόχο την προστασία του πλανήτη. Εταιρείες όπως οι Giorgio Armani, Bvlgari και Kartell, συμβολίζουν την Ιταλία και συμπράττουν στο πρόγραμμα του Νέου 500 με στόχο να ενισχύσουν την ανάγκη για αλλαγή.

    Το 500 αποτελούσε πάντα ένα ιταλικό σύμβολο, το μικρό της Fiat, που έγινε το best-seller της FCA στο εξωτερικό και κέρδισε μια θέση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης. Η Fiat σε συνεργασία με τους Armani, Bvlgari και Kartell δημιούργησε τρία αυτοκίνητα που ξεχωρίζουν για το στιλ και τη δημιουργικότητα τους, χρησιμοποιώντας ανακυκλωμένα και φιλικά προς το περιβάλλον υλικά.

    spot_img

    ΡΟΗ

    Renault Group και WeRide επενδύουν στην Αυτονομία Δημόσιων Συγκοινωνιών

    Το Renault Group, σε συνεργασία με την WeRide, επενδύει ενεργά στη δοκιμή αυτόνομων ηλεκτρικών miniBuses, προωθώντας τη βιώσιμη, ασφαλή και προσιτή αστική κινητικότητα. Η...

    Autovision Hellenic Auto GP: Nέα εποχή στους αγώνες ταχύτητας

    Σε μια ξεχωριστή για τα Ελληνικά δεδομένα κίνηση, η Iron Tean διοργάνωσε Συνέντευξη τύπου και track day στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων για το Autovision...

    Πρώτη νίκη με Maximilian Günther η DS στην Τζέντα

    Αυτή ήταν η πρώτη νίκη της DS στη νέα σεζόν. Για πρώτη φορά, η Τζέντα φιλοξένησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ABB FIA Formula E όπου...

    Αυτό είναι το ξεχωριστό Kia EV4

    Αυτό, λοιπόν, είναι το νέο Kia EV4. Η αποκάλυψη της εξωτερικής του σχεδίασης, έγινε λίγες ημέρες πριν την «Kia EV Day 2025» που θα...

    Λατρεύει την περιπέτεια το νέο Volvo EX30 Cross Country

    Στο χειμερινό καταφύγιο της εταιρείας στην Σουηδική Λαπωνία έγινε η αποκάλυψη του Volvo EX30 Cross Country. Το EX30 είναι ένα «μεγάλο στοίχημα» για την...

    ΕΠΙΛΟΓΕΣ

    Αυτό είναι το νέο Toyota Yaris Cross

    Από το 2021 που γεννήθηκε το Toyota Yaris Cross, αγαπήθηκε πολύ από το κοινό και αποτελεί ένα πολύ σημαντικό μοντέλο για την ιαπωνική εταιρία....

    Το νέο Mazda CX-60 στην Ελλάδα

    Το νέο Mazda CX-60 είναι ένα εμβληματικό μοντέλο για την ιαπωνική εταιρεία, καθώς απότελεί και το πρώτο plug-in hybrid μοντέλο της. Το ολοκαίνουριο SUV...
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
    Σπούδασε δημοσιογραφία, προγραμματισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών και ανάλυση συστημάτων και ξεκίνησε στο «χώρο» των media από το ειδησεογραφικό τμήμα του ΑNT1, το 1993. Πολύ γρήγορα μεταπήδησε στο διπλανό γραφείο του αείμνηστου Άρη Σταθάκη («Από τη Θέση του Οδηγού» και «Οδηγώντας με τον Άρη Σταθάκη»). Για σχεδόν δεκαεπτά έτη συνεργάστηκε με το Car and Driver (και ως Διευθυντής Σύνταξης του caranddriver.gr), ενώ πλέον είναι υπεύθυνος για το αυτοκίνητο στην εφημερίδα ΒΡΑΔΥΝΗ.

    Renault Group και WeRide επενδύουν στην Αυτονομία Δημόσιων Συγκοινωνιών

    Το Renault Group, σε συνεργασία με την WeRide, επενδύει ενεργά στη δοκιμή αυτόνομων ηλεκτρικών miniBuses, προωθώντας τη βιώσιμη, ασφαλή και προσιτή αστική κινητικότητα. Η...

    Autovision Hellenic Auto GP: Nέα εποχή στους αγώνες ταχύτητας

    Σε μια ξεχωριστή για τα Ελληνικά δεδομένα κίνηση, η Iron Tean διοργάνωσε Συνέντευξη τύπου και track day στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων για το Autovision...

    Πρώτη νίκη με Maximilian Günther η DS στην Τζέντα

    Αυτή ήταν η πρώτη νίκη της DS στη νέα σεζόν. Για πρώτη φορά, η Τζέντα φιλοξένησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ABB FIA Formula E όπου...

    Αυτό είναι το ξεχωριστό Kia EV4

    Αυτό, λοιπόν, είναι το νέο Kia EV4. Η αποκάλυψη της εξωτερικής του σχεδίασης, έγινε λίγες ημέρες πριν την «Kia EV Day 2025» που θα...

    Λατρεύει την περιπέτεια το νέο Volvo EX30 Cross Country

    Στο χειμερινό καταφύγιο της εταιρείας στην Σουηδική Λαπωνία έγινε η αποκάλυψη του Volvo EX30 Cross Country. Το EX30 είναι ένα «μεγάλο στοίχημα» για την...

    Αυτή είναι η νέα γενιά υβριδικής τεχνολογίας MHEV plus της Audi

    Με την γκάμα των νέων A5 και Q5 που βασίζονται στην Premium Platform Combustion (PPC), η Audi παρουσίασε τους πρώτους της κινητήρες εσωτερικής καύσης...