Η γαλλική εταιρία το… πήρε λίγο αλλιώς στην εξέλιξη του τελευταίου της μικρομεσαίου, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά που αποτελούσε ουσιαστικά μία γενναία μετεξέλιξη της 2ης. Το νέο Megane είναι αυτό που λέμε «ολοκαίνουργιο», και βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMF που υπάρχει σε Kadjar, Espace και Talisman (η ίδια πλατφόρμα υπάρχει και στα Nissan Qashqai, X-Trail και Pulsar). Όντας μεγαλύτερο σε διαστάσεις (σε μήκος +64 mm, μεταξόνιο +28 mm, μετατρόχια +46 mm και + 39 mm πίσω, μόνο σε ύψος είναι -25 mm) και φτάνοντας πλέον τα 4.359 mm, δείχνει και είναι πιο premium σε εμφάνιση από κοντά σε σχέση με το παρελθόν.
Το ότι εδώ η Renault προσπαθεί να παίξει το παιχνίδι του Golf σε premium και ποιοτικό στην κατηγορία είναι ξεκάθαρο όχι μόνο εξωτερικά, αλλά και εσωτερικά. Τα ως επί το πλείστον μαλακά υλικά, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που αλλάζει η κεντρική του διάταξη ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχεις διαλέξει στο Multi-Sense μέσα από την οθόνη αφής (Sport, Comfort, Eco, Neutral και Perso ή αν θέλετε Personal), η αλά τάμπλετ κάθετη οθόνη του infotainment των 8,7 ιντσών στην κεντρική κονσόλα (υπάρχει και κλασική 7άρα για όποιον δεν θέλει… τάμπλετ), τα πιο άνετα ίσως καθίσματα στην κατηγορία, η πολύ καλή θέση οδήγησης, ακόμα και το φινίρισμα και τα υλικά στο κλειδί-κάρτα, είναι ενδείξεις της προσοχής στη λεπτομέρεια που είναι εκ των ον ουκ άνευ σε ένα ποιοτικό προϊόν. Δύο μόνο παρατηρήσεις. Τα πάντα τα κάνεις μόνο μέσω της… ταμπλέτας και θέλει εξοικείωση, ενώ οι λίγοι διακόπτες στην κεντρική κονσόλα δεν πραγματοποιούν όλες τις βασικές λειτουργίες. Επίσης, στο κεντρικό μενού του infotainment, δεν υπάρχει εικονίδιο για το ραδιόφωνο αλλά γενικά για τα πολυμέσα οπότε πρέπει να μπεις σε δύο υπομενού για να αλλάξεις σταθμό (εργονομικά «φαουλάκια» λέγονται αυτά). Ο χώρος αποσκευών με τα 384 λίτρα κινείται σε κορυφαία επίπεδα για την κατηγορία, αλλά όπως και στο παρελθόν το ίδιο δεν συμβαίνει και με τους χώρους για τους πίσω επιβάτες που είναι απλώς καλοί για τέσσερις.
Ο 4κύλινδρος turbo άμεσου ψεκασμού 1.2 TCe βενζίνης, είναι γνωστός από Clio, Captur, Kadjar… Qashqai και άλλα «φρούτα» του ομίλου. Εν προκειμένω, αποδίδει 130 ίππους στις 5.500 rpm και η μέγιστη ροπή αγγίζει τα 205 Nm στις 2.000 rpm. Ο συνδυασμός γίνεται με ένα πολύ καλό σε αίσθηση και κούμπωμα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων σωστό σε κλιμάκωση. Με 0-100 km/h σε 10.6 και τελική στα 197 km/h είναι από τα κορυφαία σε επιδόσεις στην κατηγορία του. Ο 1.2 TCe του Megane έχει και ένα πλεονέκτημα σε σχέση με τα 3κύλινδρα 1.000άρια και 1.200άρια της κατηγορίας. Είναι πιο «βελούδινος» σε λειτουργία, λίγο πιο «μεστός» χαμηλά (κυρίως με το πρόγραμμα «Sport») παρότι η απόκρισή του στο γκάζι δεν είναι ακαριαία κάτω από τις 1.500 rpm. Είναι αρκετά «γεμάτος» και εύστροφος από τις μεσαίες και πάνω, αλλά αν είσαι κολλημένος με το «Sport» και το γκάζι θα δεις και κατανάλωση που θα ξεπεράσει τα 11 με 12 lt/100 km. Πρέπει να ασκείς… «καλογερική» με το δεξί πεντάλ για να είσαι ανάμεσα στο 6-7.
Βασισμένο στην καλή γαλλική σχολή και με μαλακό set-up ανάρτησης, το Megane έχει «αρχοντική» κύλιση και άνεση και μάλιστα καλύτερη σε σχέση με το παρελθόν, διότι εδώ νιώθεις πιο στιβαρό το πλαίσιο, πιο «μονοκόμματο». Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει και στο NVH (Noise, Vibration, Harshness) και έτσι παραμένει πολύ ήσυχο ακόμα και υπό πίεση αλλά και στο πέρασμα πάνω από τις κατασκευαστικές ατέλειες του οδοστρώματος. Το μόνο που νιώσαμε ελαφρώς στο ισοζύγιο μεταξύ άνεσης και αποτελεσματικότητας, είναι ότι σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν του έχει λίγο ξεφύγει η πλάστιγγα και γέρνει προς την πρώτη περίπτωση. Παρότι το εμπρός μέρος είναι αρκετά άμεσο και οι κλίσεις στις στροφές έρχονται προοδευτικά, στα πιο «κλειστά» κομμάτια και σε ανωμαλίες μεγάλου κύματος, το «roll» υπάρχει και η αίσθηση των 1.205 κιλών του αμαξώματος δεν κρύβεται και παντελώς. Αυτό σε συνδυασμό με τη μη απενεργοποίηση του ESP έχει ως αποτέλεσμα την αφαίρεση κάποιων πόντων από το οδηγοκεντρικό κομμάτι του κεφαλαίου Megane.
Όλα αυτά, βεβαίως, εδώ, στις πιο… αθώες εκδόσεις, διότι η πίστη των φανατικών της γαλλικής φίρμας απέναντι στις εκδόσεις που έχει εξελίξει η Renault Sport, παραμένει ακλόνητη! Α! Να μην ξεχάσω! Τιμή από 19.600 ευρώ αυτό το 130άρι, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι η ελληνική αντιπροσωπεία εφαρμόζει μία δελεαστικότατη προσφορά για την απόκτηση του νέου Megane στη βασική έκδοση βενζίνης με τον 1.2 TCe 100 PS με τις τιμές του να ξεκινάνε από τα 14.980 ευρώ. Όλα αυτά με πλούσιο εξοπλισμό, πέντε χρόνια εγγύηση και επιπλέον τρία χρόνια οδική βοήθεια. Καθόλου άσχημα νομίζω.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
Tech Info
RENAULT MEGANE 1.2 TCE 130 PS
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO
ΚΑΥΣΙΜΟ: BENZINH
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc): 1.198
ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]: 97(130)/5.500
ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm): 205/2.000
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΜΗΧΑΝΙΚΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΚΙΝΗΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΜXΠXΥ (mm): 4.359×1.814×1.447
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm): 2.669
ΒΑΡΟΣ (kg): 1.205
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max: 384/1.247
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h): 197
0-100 km/h: 10,6’’
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100 km)
ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: 6,8/4,5
ΜEΙΚΤΗ: 5,3
ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,1
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km): 119
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: 19.600 ευρώ
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 116,62 ευρώ