More

    ΔΟΚΙΜΗ: Renault Megane 1.2 TCe 130 PS

    Πιο premium και ολοκληρωμένο - Στο Megane 4ης γενιάς, η Renault δημιούργησε από λευκή κόλλα χαρτί και προσπάθησε να προσδώσει στο μικρομεσαίο της μοντέλο πιο premium χαρακτήρα.

    Η γαλλική εταιρία το… πήρε λίγο αλλιώς στην εξέλιξη του τελευταίου της μικρομεσαίου, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά που αποτελούσε ουσιαστικά μία γενναία μετεξέλιξη της 2ης. Το νέο Megane είναι αυτό που λέμε «ολοκαίνουργιο», και βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMF που υπάρχει σε Kadjar, Espace και Talisman (η ίδια πλατφόρμα υπάρχει και στα Nissan Qashqai, X-Trail και Pulsar). Όντας μεγαλύτερο σε διαστάσεις (σε μήκος +64 mm, μεταξόνιο +28 mm, μετατρόχια +46 mm και + 39 mm πίσω, μόνο σε ύψος είναι -25 mm) και φτάνοντας πλέον τα 4.359 mm, δείχνει και είναι πιο premium σε εμφάνιση από κοντά σε σχέση με το παρελθόν.

    Το ότι εδώ η Renault προσπαθεί να παίξει το παιχνίδι του Golf σε premium και ποιοτικό στην κατηγορία είναι ξεκάθαρο όχι μόνο εξωτερικά, αλλά και εσωτερικά. Τα ως επί το πλείστον μαλακά υλικά, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που αλλάζει η κεντρική του διάταξη ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχεις διαλέξει στο Multi-Sense μέσα από την οθόνη αφής (Sport, Comfort, Eco, Neutral και Perso ή αν θέλετε Personal), η αλά τάμπλετ κάθετη οθόνη του infotainment των 8,7 ιντσών στην κεντρική κονσόλα (υπάρχει και κλασική 7άρα για όποιον δεν θέλει… τάμπλετ), τα πιο άνετα ίσως καθίσματα στην κατηγορία, η πολύ καλή θέση οδήγησης, ακόμα και το φινίρισμα και τα υλικά στο κλειδί-κάρτα, είναι ενδείξεις της προσοχής στη λεπτομέρεια που είναι εκ των ον ουκ άνευ σε ένα ποιοτικό προϊόν. Δύο μόνο παρατηρήσεις. Τα πάντα τα κάνεις μόνο μέσω της… ταμπλέτας και θέλει εξοικείωση, ενώ οι λίγοι διακόπτες στην κεντρική κονσόλα δεν πραγματοποιούν όλες τις βασικές λειτουργίες. Επίσης, στο κεντρικό μενού του infotainment, δεν υπάρχει εικονίδιο για το ραδιόφωνο αλλά γενικά για τα πολυμέσα οπότε πρέπει να μπεις σε δύο υπομενού για να αλλάξεις σταθμό (εργονομικά «φαουλάκια» λέγονται αυτά). Ο χώρος αποσκευών με τα 384 λίτρα κινείται σε κορυφαία επίπεδα για την κατηγορία, αλλά όπως και στο παρελθόν το ίδιο δεν συμβαίνει και με τους χώρους για τους πίσω επιβάτες που είναι απλώς καλοί για τέσσερις.

    Ο 4κύλινδρος turbo άμεσου ψεκασμού 1.2 TCe βενζίνης, είναι γνωστός από Clio, Captur, Kadjar… Qashqai και άλλα «φρούτα» του ομίλου. Εν προκειμένω, αποδίδει 130 ίππους στις 5.500 rpm και η μέγιστη ροπή αγγίζει τα 205 Nm στις 2.000 rpm. Ο συνδυασμός γίνεται με ένα πολύ καλό σε αίσθηση και κούμπωμα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων σωστό σε κλιμάκωση. Με 0-100 km/h σε 10.6 και τελική στα 197 km/h είναι από τα κορυφαία σε επιδόσεις στην κατηγορία του. Ο 1.2 TCe του Megane έχει και ένα πλεονέκτημα σε σχέση με τα 3κύλινδρα 1.000άρια και 1.200άρια της κατηγορίας. Είναι πιο «βελούδινος» σε λειτουργία, λίγο πιο «μεστός» χαμηλά (κυρίως με το πρόγραμμα «Sport») παρότι η απόκρισή του στο γκάζι δεν είναι ακαριαία κάτω από τις 1.500 rpm. Είναι αρκετά «γεμάτος» και εύστροφος από τις μεσαίες και πάνω, αλλά αν είσαι κολλημένος με το «Sport» και το γκάζι θα δεις και κατανάλωση που θα ξεπεράσει τα 11 με 12 lt/100 km. Πρέπει να ασκείς… «καλογερική» με το δεξί πεντάλ για να είσαι ανάμεσα στο 6-7.

    Βασισμένο στην καλή γαλλική σχολή και με μαλακό set-up ανάρτησης, το Megane έχει «αρχοντική» κύλιση και άνεση και μάλιστα καλύτερη σε σχέση με το παρελθόν, διότι εδώ νιώθεις πιο στιβαρό το πλαίσιο, πιο «μονοκόμματο». Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει και στο NVH (Noise, Vibration, Harshness) και έτσι παραμένει πολύ ήσυχο ακόμα και υπό πίεση αλλά και στο πέρασμα πάνω από τις κατασκευαστικές ατέλειες του οδοστρώματος. Το μόνο που νιώσαμε ελαφρώς στο ισοζύγιο μεταξύ άνεσης και αποτελεσματικότητας, είναι ότι σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν του έχει λίγο ξεφύγει η πλάστιγγα και γέρνει προς την πρώτη περίπτωση. Παρότι το εμπρός μέρος είναι αρκετά άμεσο και οι κλίσεις στις στροφές έρχονται προοδευτικά, στα πιο «κλειστά» κομμάτια και σε ανωμαλίες μεγάλου κύματος, το «roll» υπάρχει και η αίσθηση των 1.205 κιλών του αμαξώματος δεν κρύβεται και παντελώς. Αυτό σε συνδυασμό με τη μη απενεργοποίηση του ESP έχει ως αποτέλεσμα την αφαίρεση κάποιων πόντων από το οδηγοκεντρικό κομμάτι του κεφαλαίου Megane.

    Όλα αυτά, βεβαίως, εδώ, στις πιο… αθώες εκδόσεις, διότι η πίστη των φανατικών της γαλλικής φίρμας απέναντι στις εκδόσεις που έχει εξελίξει η Renault Sport, παραμένει ακλόνητη! Α! Να μην ξεχάσω! Τιμή από 19.600 ευρώ αυτό το 130άρι, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι η ελληνική αντιπροσωπεία εφαρμόζει μία δελεαστικότατη προσφορά για την απόκτηση του νέου Megane στη βασική έκδοση βενζίνης με τον 1.2 TCe 100 PS με τις τιμές του να ξεκινάνε από τα 14.980 ευρώ. Όλα αυτά με πλούσιο εξοπλισμό, πέντε χρόνια εγγύηση και επιπλέον τρία χρόνια οδική βοήθεια. Καθόλου άσχημα νομίζω.

    ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ

    Tech Info

    RENAULT MEGANE 1.2 TCE 130 PS

    ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO

    ΚΑΥΣΙΜΟ: BENZINH

    ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc): 1.198

    ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]: 97(130)/5.500

    ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm): 205/2.000

    ΚΙΒΩΤΙΟ: ΜΗΧΑΝΙΚΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ

    ΚΙΝΗΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ

    ΜXΠXΥ (mm): 4.359×1.814×1.447

    ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm): 2.669

    ΒΑΡΟΣ (kg): 1.205

    ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max: 384/1.247

    ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h): 197

    0-100 km/h: 10,6’’

    ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100 km)

    ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: 6,8/4,5

    ΜEΙΚΤΗ: 5,3

    ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,1

    ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km): 119

    ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: 19.600 ευρώ

    ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 116,62 ευρώ

    spot_img

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

    Το CUPRA Formentor VZ5 Taiga Grey είναι συλλεκτικό

    Μοναδικά χαρακτηρισρικά, 390 ίπποι και 480 Nm ροπής, σε ένα επιθετικό SUV ως έκφραση υψηλών επιδόσεων. Ο Λόγος για το CUPRA Formentor VZ5 Taiga...

    Το Volkswagen ID.AERO είναι ο αντίπαλος του Tesla Model 3

    Το Volkswagen ID.AERO είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό sedan της γερμανικής εταιρείας και σύμφωνα με τον Ralf Brandstätter, Διευθύνων Σύμβουλο της Volkswagen Passenger Cars:...

    Αποκάλυψη για το φουτουριστικό ηλεκτρικό Hyundai IONIQ 6

    Εντυπωσιακός αεροδυναμικός συντελεστής (Cd 0,21) και φουτουριστική εμφάνιση με έντονη καμπύλη οροφής και τελείωμα που θυμίζει κάτι από Porsche 911, το Hyundai IONIQ 6...

    Οι καλύτερες διαδρομές στον κόσμο παρέα με τη Mazda

    Η οδική απόλαυση αποτελεί ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά κάθε Mazda, πόσο μάλλον αν μιλάμε για μερικές από τις καλύτερες διαδρομές στον κόσμο. Μια ομάδα...

    Το νέο Dacia Jogger βάζει γκολ από τα αποδυτήρια

    Η Dacia μοιάζει να έχει βρει αρκετές «μαγικές συνταγές» τα τελευταία χρόνια και το νέο Dacia Jogger αποτελεί ουσιαστικά τον 4ο πυλώνα της προϊοντικής...

    Ανανέωση για το Toyota RAV4

    Η ιαπωνική εταιρεία ανακοίνωσε μια σειρά αναβαθμίσεων για το Toyota RAV4. Η πέμπτη γενιά του δημοφιλούς SUV που παρουσιάστηκε πίσω στο 2018 και έλαβε...

    Ξεπούλησε σε 18 λεπτά το Citroen My Ami Buggy

    Πριν από λίγες μέρες, η γαλλική εταιρεία λάνσαρε το Citroen My Ami Buggy, μια ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής του «μικροσκοπικού» αμιγώς ηλεκτρικού Citroen My...

    δημοφιλη

    Το νέο Dacia Jogger βάζει γκολ από τα αποδυτήρια

    Η Dacia μοιάζει να έχει βρει αρκετές «μαγικές συνταγές» τα τελευταία χρόνια και το νέο Dacia Jogger αποτελεί ουσιαστικά τον 4ο πυλώνα της προϊοντικής...

    Οι καλύτερες διαδρομές στον κόσμο παρέα με τη Mazda

    Η οδική απόλαυση αποτελεί ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά κάθε Mazda, πόσο μάλλον αν μιλάμε για μερικές από τις καλύτερες διαδρομές στον κόσμο. Μια ομάδα...

    Ανανέωση για το Toyota RAV4

    Η ιαπωνική εταιρεία ανακοίνωσε μια σειρά αναβαθμίσεων για το Toyota RAV4. Η πέμπτη γενιά του δημοφιλούς SUV που παρουσιάστηκε πίσω στο 2018 και έλαβε...
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
    Σπούδασε δημοσιογραφία, προγραμματισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών και ανάλυση συστημάτων και ξεκίνησε στο «χώρο» των media από το ειδησεογραφικό τμήμα του ΑNT1, το 1993. Πολύ γρήγορα μεταπήδησε στο διπλανό γραφείο του αείμνηστου Άρη Σταθάκη («Από τη Θέση του Οδηγού» και «Οδηγώντας με τον Άρη Σταθάκη»). Για σχεδόν δεκαεπτά έτη συνεργάστηκε με το Car and Driver (και ως Διευθυντής Σύνταξης του caranddriver.gr), ενώ πλέον είναι υπεύθυνος για το αυτοκίνητο στην εφημερίδα ΒΡΑΔΥΝΗ.

    Το CUPRA Formentor VZ5 Taiga Grey είναι συλλεκτικό

    Μοναδικά χαρακτηρισρικά, 390 ίπποι και 480 Nm ροπής, σε ένα επιθετικό SUV ως έκφραση υψηλών επιδόσεων. Ο Λόγος για το CUPRA Formentor VZ5 Taiga...

    Το Volkswagen ID.AERO είναι ο αντίπαλος του Tesla Model 3

    Το Volkswagen ID.AERO είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό sedan της γερμανικής εταιρείας και σύμφωνα με τον Ralf Brandstätter, Διευθύνων Σύμβουλο της Volkswagen Passenger Cars:...

    Αποκάλυψη για το φουτουριστικό ηλεκτρικό Hyundai IONIQ 6

    Εντυπωσιακός αεροδυναμικός συντελεστής (Cd 0,21) και φουτουριστική εμφάνιση με έντονη καμπύλη οροφής και τελείωμα που θυμίζει κάτι από Porsche 911, το Hyundai IONIQ 6...

    Οι καλύτερες διαδρομές στον κόσμο παρέα με τη Mazda

    Η οδική απόλαυση αποτελεί ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά κάθε Mazda, πόσο μάλλον αν μιλάμε για μερικές από τις καλύτερες διαδρομές στον κόσμο. Μια ομάδα...

    Το νέο Dacia Jogger βάζει γκολ από τα αποδυτήρια

    Η Dacia μοιάζει να έχει βρει αρκετές «μαγικές συνταγές» τα τελευταία χρόνια και το νέο Dacia Jogger αποτελεί ουσιαστικά τον 4ο πυλώνα της προϊοντικής...

    Ανανέωση για το Toyota RAV4

    Η ιαπωνική εταιρεία ανακοίνωσε μια σειρά αναβαθμίσεων για το Toyota RAV4. Η πέμπτη γενιά του δημοφιλούς SUV που παρουσιάστηκε πίσω στο 2018 και έλαβε...