ΔΟΚΙΜΗ: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100 PS

«Αυτοκίνητο της Χρονιάς» - Οδηγούμε το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2018 για την Ελλάδα» με τον χιλιάρη EcoBoost των 100 ίππων και ανακαλύπτουμε τα στοιχεία του supermini της Ford που κερδίζουν δημοσιογράφους και κοινό.

Με τα supermini να αποτελούν τα τελευταία χρόνια τη δημοφιλέστερη κατηγορία στη χώρα μας (η δεύτερη «πολυπληθέστερη» στην Ευρώπη) και το Fiesta να ξεπερνάει τέσσερις δεκαετίες ιστορίας (από το 1976), η υπόθεση 8η γενιά αποτελεί σημαντικό στοίχημα για τη Ford. Επένδυσε περί τα 300 εκατομμύρια στο εργοστάσιο της Κολωνίας για την παραγωγή του νέου Fiesta και δεν είναι τυχαία η αποδοχή του κοινού που την ανάγκασε να προσθέσει μία ακόμα βάρδια για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στην αυξημένη ζήτηση.

Η νέα πλατφόρμα πάνω στην οποία βασίζεται είναι κατά 36% πιο στιβαρή και το συνολικό μήκος έχει φτάσει πλέον τα 4,04 μέτρα (από 3,97), ενώ το συνολικό ύψος μειώθηκε κατά δύο πόντους (στα 1.476 mm) και το πλάτος πήρε 1,2 πόντους (στα 1.735 mm). Αύξηση υπάρχει και στο μεταξόνιο κατά 4 mm (στα 2.493 mm) και η γενική εικόνα, παρότι δεν σπάει εντελώς τις γέφυρες με το παρελθόν (ιδίως στο εμπρός μέρος που χρειάζεται ένα έμπειρο μάτι για να εντοπίσει τις διαφορές), δίνει την αίσθηση ενός φαρδύτερου και πιο ραφιναρισμένου αυτοκινήτου. Η νέα σχεδίαση έχει ξεκάθαρα θετικό αποτέλεσμα και στην αεροδυναμική με τον συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) να είναι στο 0,286 από 0,33 στο προηγούμενο μοντέλο. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι καλοί με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας αν και θα θέλαμε λίγο παραπάνω μήκος για τα γόνατα των πίσω επιβατών ενώ ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 292 λίτρα (από 276).

Η «επανάσταση» έγινε κυρίως στο εσωτερικό με την εντελώς νέα εικόνα. Την παράσταση κλέβει η νέα εξαιρετικά ευανάγνωστη και εύχρηστη οθόνη αφής των 8 ιντσών αλά iPad του SYNC 3 η οποία ευθύνεται για τη μείωση των διακοπτών κατά 50% και την καλύτερη εργονομία σε σχέση με το παρελθόν. Εντελώς νέος είναι και ο πίνακας οργάνων με επιπλέον έγχρωμη οθόνη 4,2’’, ενώ στην πλούσια έκδοση Titanium υπάρχει και έξτρα ηχοσύστημα της B&O με συνολική ισχύ 675 Watt και subwoofer στο χώρο αποσκευών στο σημείο που υπάρχει η κλασική ρεζέρβα η οποία έχει αντικατασταθεί από κιτ επισκευής.

Με έξι συναπτά έτη βραβείων ως «Engine of the Year» στην κατηγορία έως 1.000 cc, ο 1.0 EcoBoost κάτω από το καπό του αυτοκινήτου δοκιμής κλέβει την παράσταση. Το 3κύλινδρο turbo μηχανικό σύνολο με άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, στην πιο ήπια εκδοχή αποδίδει 100 ίππους (υπάρχει και με 125 και 140) και 170 Nm μέγιστης ροπής. Τραβάει αρκετά πειστικά από πολύ χαμηλά και σε συνδυασμό με το εντελώς νέο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων της Getrag χαρίζει σβέλτες επιδόσεις στο Fiesta των 1.144 κιλών με το 0-100 km/h να πραγματοποιείται σε 10,5’’ και την τελική του ταχύτητα να αγγίζει τα 185 km/h. Σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση και την ραφιναρισμένη λειτουργία του είναι πραγματικά ελάχιστες οι περιπτώσεις που θα καταλάβεις την 3κύλινδρη υπόστασή του, ενώ στην καθημερινή χρήση δεν υπάρχει σημείο που να νιώσεις ότι σου λείπει ισχύς. Αν τον πιέσεις λίγο παραπάνω θα δεις τη μέση κατανάλωση να ξεπερνάει και τα 8 λίτρα ανά 100 km αλλά αν είσαι συνετός με το γκάζι, εκμεταλλευτείς το καλό start/stop για τον κινητήρα και ενεργοποιήσεις το πρόγραμμα ECO από την κεντρική κονσόλα, μπορείς να περιοριστείς και κάτω από τα 6 λίτρα ιδίως στο ταξίδι.

Ακόμα και με υψηλές ταχύτητες, η σταθερότητα του Fiesta παραμένει υποδειγματική και παραπέμπει σε οχήματα μεγαλύτερης κατηγορίας. Το νέο πλαίσιο περνάει ακόμα πιο απροβλημάτιστα πάνω από τις όποιες ανωμαλίες του ελληνικού οδοστρώματος και η γενναία διαδρομή της ανάρτησης το κάνει να καταπίνει τις ανωμαλίες με χαρακτηριστική ευκολία. Τα υψηλότερα επίπεδα άνεσης δεν σημαίνουν σε καμία περίπτωση ότι χάθηκε η χαρακτηριστική αίσθηση ευελιξίας και ακρίβειας που αγαπήσαμε στο Fiesta. Οι μηχανικοί της Ford έκαναν πάλι τα… μαγικά τους με το set-up της ανάρτησης να εξισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στο άνετο και το αποτελεσματικό. Ακριβές τιμόνι και με καλή πληροφόρηση για ηλεκτρικό, πολύ καλό σε αίσθηση κιβώτιο και αποτελεσματικά φρένα σε προδιαθέτουν να το «ξεζουμίσεις» ακόμα και σε πιο «φιδίσιες» διαδρομές του επαρχιακού δικτύου όπου το Fiesta αναδεικνύει τις σπορτίβ διαθέσεις του. Υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, συμμετοχικό σασί και ουδέτερη συμπεριφορά στο 95% των περιπτώσεων αναδεικνύουν ένα σύνολο που γίνεται πραγματικό εργαλείο στα χέρια ακόμα και του πιο «ανήσυχου» οδηγού. Και αυτό εδώ το τελευταίο ήταν και παραμένει ένα από τα στοιχεία του Fiesta που το έκαναν ιδιαίτερα αγαπητό ανά τον κόσμο αλλά και στη χώρα μας.

Βελτιωμένο λοιπόν σε κάθε τομέα, με άρτιο τεχνολογικό υπόβαθρο και την μεγαλύτερη εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών, το νέο Fiesta επάξια διεκδικεί μία από τις θέσεις της κορυφής στην κατηγορία Β και κατακτά τίτλους όπως το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2018 για την Ελλάδα».

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ

FORD FIESTA 1.0 ECOBOOST 100 PS
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:3ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO
ΚΑΥΣΙΜΟ:ΒΕΝΖΙΝΗ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc):999
ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]:73(100)/6.000
ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm):170/1.400-4.000
ΚΙΒΩΤΙΟ:ΜΗΧΑΝΙΚΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΚΙΝΗΣΗ:ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΜXΠXΥ (mm):4.040×1.735×1.476
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm):2.493
ΒΑΡΟΣ (kg):1.144
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max:292-1.093
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h):185
0-100 km/h:10,5’’
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100 km)
ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ/ΜΕΙΚΤΗ:5,4/3,6/4,3
ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ6,2
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)97
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ:€14.289 3ΘΥΡΟ(€14.804 5ΘΥΡΟ)
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:€87,3

Sponsor

spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Ράλι Ακρόπολις: Έδρα η Λαμία, εκκίνηση από Ακρόπολη

Το Ράλι Ακρόπολις επιστρέφει στο καλεντάρι του WRC στις 9-12 Σεπτεμβρίου. Εκκίνηση από τον ιερό βράχο της Ακρόπολις, ειδικές διαδρομές στην Κόρινθο και έδρα...

Αυτό είναι το νέο Toyota GR 86

Έχουν περάσει σχεδόν πέντε μήνες από τότε που η Subaru παρουσίασε το «αδερφάκι» του, το BRZ, και πλέον ήρθε η ώρα για τις πρώτες...

F1 GP Μπαχρέιν: Το πρωτάθλημα αρχίζει

Για πρώτη φορά στην ιστορία της Formula 1 έχουμε 23 αγώνες σε μία σεζόν, με το πρωτάθλημα να ξεκινάει με το GP του Μπαχρέιν...

H νέα Mercedes C-Class πήρε τον… αέρα της S-Class (vids)

Όταν σε μία αρκετά ανταγωνιστική και όχι και τόσο… προσιτή κατηγορία όπως αυτή των premium D, έχεις φτάσει, από το 1982 μέχρι σήμερα, να...

H ταχύτερη Bentley όλων των εποχών θα είναι η νέα Continental GT Speed

Η πιο ικανή, η πιο ιδιαίτερη, η περισσότερο εστιασμένη στις επιδόσεις Bentley όλων των εποχών, χωρίς τον παραμικρό συμβιβασμό σε άνεση και πολυτέλεια. Αυτή...

Επιστροφή στο μέλλον με ηλεκτρικό Opel Manta (vid)

Η νέα εποχή Opel την θέλει να πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση. Το νεότερο ηλεκτρικό μοντέλο BEV (battery electric vehicle) της Opel, το Mokka-e, έχει αρχίσει...

Νέες εκδόσεις Smart Diversity από την Peugeot

Με την πλέον ανανεωμένη και φρέσκια γκάμα στην ιστορία της, η Peugeot διανύει μια εξαιρετική εποχή απολαμβάνοντας την κυριαρχία των μοντέλων της στην ελληνική...

δημοφιλη

Suzuki Vitara 2019: Ανανέωση και νέοι turbo κινητήρες

Η τέταρτη γενιά του Vitara είχε παρουσιαστεί στο 2014 Paris Auto Show. Ως είθισται, οι άνθρωποι της Suzuki προχώρησαν σε ένα «mid-life» facelift για...

SEAT Tarraco: Αποκάλυψη στις 18 Σεπτεμβρίου

Στο διαδίκτυο, βεβαίως, έχουν διαρρεύσει ήδη οι πρώτες ανεπίσημες εικόνες από το 7θέσιο SUV της SEAT. Να υπενθυμίσουμε, ότι το όνομα του Tarraco προέρχεται από...

Νέο Ford Focus 2018: Στην Ελλάδα από 17.894

Είκοσι χρόνια πριν, όταν η πρώτη γενιά Focus λανσαρίστηκε για πρώτη φορά, κατάφερε να γίνει σημείο αναφοράς για την κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων. Πρωτοποριακή...
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
Σπούδασε δημοσιογραφία, προγραμματισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών και ανάλυση συστημάτων και ξεκίνησε στο «χώρο» των media από το ειδησεογραφικό τμήμα του ΑNT1, το 1993. Πολύ γρήγορα μεταπήδησε στο διπλανό γραφείο του αείμνηστου Άρη Σταθάκη («Από τη Θέση του Οδηγού» και «Οδηγώντας με τον Άρη Σταθάκη»). Για σχεδόν δεκαεπτά έτη συνεργάστηκε με το Car and Driver (και ως Διευθυντής Σύνταξης του caranddriver.gr), ενώ πλέον είναι υπεύθυνος για το αυτοκίνητο στην εφημερίδα ΒΡΑΔΥΝΗ.

Ράλι Ακρόπολις: Έδρα η Λαμία, εκκίνηση από Ακρόπολη

Το Ράλι Ακρόπολις επιστρέφει στο καλεντάρι του WRC στις 9-12 Σεπτεμβρίου. Εκκίνηση από τον ιερό βράχο της Ακρόπολις, ειδικές διαδρομές στην Κόρινθο και έδρα...

Αυτό είναι το νέο Toyota GR 86

Έχουν περάσει σχεδόν πέντε μήνες από τότε που η Subaru παρουσίασε το «αδερφάκι» του, το BRZ, και πλέον ήρθε η ώρα για τις πρώτες...

F1 GP Μπαχρέιν: Το πρωτάθλημα αρχίζει

Για πρώτη φορά στην ιστορία της Formula 1 έχουμε 23 αγώνες σε μία σεζόν, με το πρωτάθλημα να ξεκινάει με το GP του Μπαχρέιν...

H νέα Mercedes C-Class πήρε τον… αέρα της S-Class (vids)

Όταν σε μία αρκετά ανταγωνιστική και όχι και τόσο… προσιτή κατηγορία όπως αυτή των premium D, έχεις φτάσει, από το 1982 μέχρι σήμερα, να...

H ταχύτερη Bentley όλων των εποχών θα είναι η νέα Continental GT Speed

Η πιο ικανή, η πιο ιδιαίτερη, η περισσότερο εστιασμένη στις επιδόσεις Bentley όλων των εποχών, χωρίς τον παραμικρό συμβιβασμό σε άνεση και πολυτέλεια. Αυτή...

Επιστροφή στο μέλλον με ηλεκτρικό Opel Manta (vid)

Η νέα εποχή Opel την θέλει να πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση. Το νεότερο ηλεκτρικό μοντέλο BEV (battery electric vehicle) της Opel, το Mokka-e, έχει αρχίσει...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΙΔΕΣ;

Όλα τα τελευταία νέα αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας στο email σου!