Με τα supermini να αποτελούν τα τελευταία χρόνια τη δημοφιλέστερη κατηγορία στη χώρα μας (η δεύτερη «πολυπληθέστερη» στην Ευρώπη) και το Fiesta να ξεπερνάει τέσσερις δεκαετίες ιστορίας (από το 1976), η υπόθεση 8η γενιά αποτελεί σημαντικό στοίχημα για τη Ford. Επένδυσε περί τα 300 εκατομμύρια στο εργοστάσιο της Κολωνίας για την παραγωγή του νέου Fiesta και δεν είναι τυχαία η αποδοχή του κοινού που την ανάγκασε να προσθέσει μία ακόμα βάρδια για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στην αυξημένη ζήτηση.
Η νέα πλατφόρμα πάνω στην οποία βασίζεται είναι κατά 36% πιο στιβαρή και το συνολικό μήκος έχει φτάσει πλέον τα 4,04 μέτρα (από 3,97), ενώ το συνολικό ύψος μειώθηκε κατά δύο πόντους (στα 1.476 mm) και το πλάτος πήρε 1,2 πόντους (στα 1.735 mm). Αύξηση υπάρχει και στο μεταξόνιο κατά 4 mm (στα 2.493 mm) και η γενική εικόνα, παρότι δεν σπάει εντελώς τις γέφυρες με το παρελθόν (ιδίως στο εμπρός μέρος που χρειάζεται ένα έμπειρο μάτι για να εντοπίσει τις διαφορές), δίνει την αίσθηση ενός φαρδύτερου και πιο ραφιναρισμένου αυτοκινήτου. Η νέα σχεδίαση έχει ξεκάθαρα θετικό αποτέλεσμα και στην αεροδυναμική με τον συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) να είναι στο 0,286 από 0,33 στο προηγούμενο μοντέλο. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι καλοί με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας αν και θα θέλαμε λίγο παραπάνω μήκος για τα γόνατα των πίσω επιβατών ενώ ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 292 λίτρα (από 276).
Η «επανάσταση» έγινε κυρίως στο εσωτερικό με την εντελώς νέα εικόνα. Την παράσταση κλέβει η νέα εξαιρετικά ευανάγνωστη και εύχρηστη οθόνη αφής των 8 ιντσών αλά iPad του SYNC 3 η οποία ευθύνεται για τη μείωση των διακοπτών κατά 50% και την καλύτερη εργονομία σε σχέση με το παρελθόν. Εντελώς νέος είναι και ο πίνακας οργάνων με επιπλέον έγχρωμη οθόνη 4,2’’, ενώ στην πλούσια έκδοση Titanium υπάρχει και έξτρα ηχοσύστημα της B&O με συνολική ισχύ 675 Watt και subwoofer στο χώρο αποσκευών στο σημείο που υπάρχει η κλασική ρεζέρβα η οποία έχει αντικατασταθεί από κιτ επισκευής.
Με έξι συναπτά έτη βραβείων ως «Engine of the Year» στην κατηγορία έως 1.000 cc, ο 1.0 EcoBoost κάτω από το καπό του αυτοκινήτου δοκιμής κλέβει την παράσταση. Το 3κύλινδρο turbo μηχανικό σύνολο με άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, στην πιο ήπια εκδοχή αποδίδει 100 ίππους (υπάρχει και με 125 και 140) και 170 Nm μέγιστης ροπής. Τραβάει αρκετά πειστικά από πολύ χαμηλά και σε συνδυασμό με το εντελώς νέο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων της Getrag χαρίζει σβέλτες επιδόσεις στο Fiesta των 1.144 κιλών με το 0-100 km/h να πραγματοποιείται σε 10,5’’ και την τελική του ταχύτητα να αγγίζει τα 185 km/h. Σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση και την ραφιναρισμένη λειτουργία του είναι πραγματικά ελάχιστες οι περιπτώσεις που θα καταλάβεις την 3κύλινδρη υπόστασή του, ενώ στην καθημερινή χρήση δεν υπάρχει σημείο που να νιώσεις ότι σου λείπει ισχύς. Αν τον πιέσεις λίγο παραπάνω θα δεις τη μέση κατανάλωση να ξεπερνάει και τα 8 λίτρα ανά 100 km αλλά αν είσαι συνετός με το γκάζι, εκμεταλλευτείς το καλό start/stop για τον κινητήρα και ενεργοποιήσεις το πρόγραμμα ECO από την κεντρική κονσόλα, μπορείς να περιοριστείς και κάτω από τα 6 λίτρα ιδίως στο ταξίδι.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
Ακόμα και με υψηλές ταχύτητες, η σταθερότητα του Fiesta παραμένει υποδειγματική και παραπέμπει σε οχήματα μεγαλύτερης κατηγορίας. Το νέο πλαίσιο περνάει ακόμα πιο απροβλημάτιστα πάνω από τις όποιες ανωμαλίες του ελληνικού οδοστρώματος και η γενναία διαδρομή της ανάρτησης το κάνει να καταπίνει τις ανωμαλίες με χαρακτηριστική ευκολία. Τα υψηλότερα επίπεδα άνεσης δεν σημαίνουν σε καμία περίπτωση ότι χάθηκε η χαρακτηριστική αίσθηση ευελιξίας και ακρίβειας που αγαπήσαμε στο Fiesta. Οι μηχανικοί της Ford έκαναν πάλι τα… μαγικά τους με το set-up της ανάρτησης να εξισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στο άνετο και το αποτελεσματικό. Ακριβές τιμόνι και με καλή πληροφόρηση για ηλεκτρικό, πολύ καλό σε αίσθηση κιβώτιο και αποτελεσματικά φρένα σε προδιαθέτουν να το «ξεζουμίσεις» ακόμα και σε πιο «φιδίσιες» διαδρομές του επαρχιακού δικτύου όπου το Fiesta αναδεικνύει τις σπορτίβ διαθέσεις του. Υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, συμμετοχικό σασί και ουδέτερη συμπεριφορά στο 95% των περιπτώσεων αναδεικνύουν ένα σύνολο που γίνεται πραγματικό εργαλείο στα χέρια ακόμα και του πιο «ανήσυχου» οδηγού. Και αυτό εδώ το τελευταίο ήταν και παραμένει ένα από τα στοιχεία του Fiesta που το έκαναν ιδιαίτερα αγαπητό ανά τον κόσμο αλλά και στη χώρα μας.
Βελτιωμένο λοιπόν σε κάθε τομέα, με άρτιο τεχνολογικό υπόβαθρο και την μεγαλύτερη εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών, το νέο Fiesta επάξια διεκδικεί μία από τις θέσεις της κορυφής στην κατηγορία Β και κατακτά τίτλους όπως το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2018 για την Ελλάδα».
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100 PS | |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: | 3ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO |
ΚΑΥΣΙΜΟ: | ΒΕΝΖΙΝΗ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc): | 999 |
ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]: | 74(100)/4.500-6.500 |
ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm): | 170/1.500-4.000 |
ΚΙΒΩΤΙΟ: | ΜΗΧΑΝΙΚΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ |
ΚΙΝΗΣΗ: | ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ |
ΜXΠXΥ (mm): | 4.040×1.735×1.476 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm): | 2.493 |
ΒΑΡΟΣ (kg): | 1.144 |
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l): | 292 |
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h): | 183 |
0-100 km/h: | 10,5’’ |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100 km) | |
ΜΕΙΚΤΗ: | 6,0 |
ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ | 7,3 |
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km) | 97 |
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: | – |
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: | 0 |