Το Abu Dhabi Grand Prix στη Yas Marina στις 12 Δεκεμβρίου 2021 ήταν ο τελευταίος αγώνας στην ιστορία της Formula 1 που διεξήχθη με ελαστικά 13 ιντσών. Από τη νέα χρονιά έρχεται μια τεχνολογική επανάσταση μετά από σχεδόν μισό αιώνα και σ’ αυτή η Pirelli θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο με τα νέα ελαστικά 18 ιντσών. Σηματοδοτούμε αυτό το τέλος εποχής, με ένα ειδικό λογότυπο που θα φέρουν στο πλάι όλα τα ελαστικά 13 ιντσών που θα χρησιμοποιηθούν στο Abu Dhabi: «Του χρόνου γίνομαι 18». Με αυτό τον τρόπο δίνουμε έμφαση στην αλλαγή σε ζάντες 18 ιντσών και στο τέλος εποχής των ελαστικών αυτής της γενιάς, προτού καλωσορίσουμε τις νέες διαστάσεις για την επόμενη χρονιά.
Η Pirelli δοκίμασε για πρώτη φορά τα ελαστικά 18 ιντσών για τη Formula 1 το 2014 στο Silverstone, με τον εφεδρικό οδηγό της Lotus, Charles Pic. Αρχικά η Formula 1 σχεδίαζε να περάσει σε ελαστικά 18 ιντσών το 2021, η αλλαγή ήταν μέρος ενός πακέτου νέων τεχνικών κανονισμών. Όμως αυτό το πακέτο λόγω πανδημίας θα εφαρμοστεί ένα χρόνο αργότερα το 2022. Εν τω μεταξύ η Pirelli χρησιμοποιεί ήδη με επιτυχία τα ελαστικά 18 ιντσών στη Formula 2 από το 2020. Επίσης έχει συμπληρώσει 36 μέρες δοκιμών εξέλιξης με μονοθέσια Formula 1 ειδικά τροποποιημένα για να μπορούν να φιλοξενήσουν τις νέες διαστάσεις των ελαστικών 18 ιντσών.
Τα ελαστικά 13 ιντσών χρησιμοποιούνται σχεδόν καθόλη τη διάρκεια του πρωταθλήματος από τη δεκαετία του 1960. Ωστόσο τότε – αλλά και την επόμενη δεκαετία υπήρχε ακόμη αρκετή ελευθερία στους κανονισμούς όσον αφορά στις διαστάσεις των ελαστικών. Τη δεκαετία του 1980 οι 13 ίντσες έγιναν τελικά κανόνας. Η Pirelli χρησιμοποίησε για πρώτη φορά ελαστικό 13 ιντσών στη Formula 1 πίσω το 1981, στο Grand Prix του Αγ. Μαρίνου με την ομάδα της Toleman τότε οδηγούσαν γι’ αυτή οι Brian Henton, Derek Warwick. Την ίδια σεζόν αλλά και τις επόμενες περισσότερες ομάδες επέλεξαν την Ιταλική γόμα για τα μονοθέσιά τους.
Η πρώτη νίκη για τα ελαστικά 13 ιντσών της Pirelli ήρθε στο Γαλλικό Grand Prix του 1985 με τον Nelson Piquet που οδηγούσε για λογαριασμό της Brabham-BMW. Η Pirelli γύρισε με το νέο κανονισμό για τα ελαστικά 13 ιντσών από το 1989 ( δυο χρόνια μετά την γέννηση του ονόματος P Zero) έως το 1991. Επέστρεψε ξανά ως αποκλειστικός συνεργάτης σε όλο τον πλανήτη το 2011: Τότε πήρε τον τίτλο ο Sebastian Vettel για λογαριασμό της Red Bull και για πρώτη φορά μ’ ένα ελαστικό Pirelli 13 ιντσών. Από τότε που η Pirelli επέστρεψε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ως αποκλειστικός προμηθευτής περισσότερα από 400.000 ελαστικά 13 ιντσών παρήχθησαν στα εργοστάσια του Izmit στην Τουρκία και της Slatina στη Ρουμανία.