«Ο μοναδικός αντίπαλος του Skyline είναι το Skyline». Αυτό ήταν το μέγεθος της επιτυχίας του πρώτου «GT-R» που γεννήθηκε πίσω στο 1969 ως ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων.
Ήταν Φεβρουάριος του 1969 όταν έκανε το ντεμπούτο του. Το «Skyline 2000GT-R», το αρχέτυπο του GT-R, συνδύαζε την αφρόκρεμα της τεχνολογίας του τότε, σε ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας touring, με εκρηκτικές επιδόσεις για τα στάνταρ της εποχής. Το μνημειώδες ρεκόρ αυτού του οχήματος με τις 52 νίκες σε μια περίοδο τριών ετών δεν πρόκειται να ξεχαστεί ποτέ στην ιστορία των ιαπωνικών αγώνων!
Διέθετε DNA αγωνιστικής τεχνολογίας που γεννήθηκε από τις εμπειρίες της Nissan με το πρωτότυπο αγωνιστικό αυτοκίνητο «Prince R380». Κινητήρας DOHC τεσσάρων βαλβίδων και ανεξάρτητη ανάρτηση σε κάθε τροχό, σφυρηλάτησαν ένα σημαντικό μέρος της κυριαρχίας του στους αγώνες.
Η πρώτη νίκη
Η πρώτη νίκη του μοντέλου ήρθε στις 3 Μαΐου 1969, στον αγώνα TS-b του JAF Grand Prix στο Fuji Speedway, με την 4θυρη έκδοση. Από το Grand Prix της Ιαπωνίας το 1969, τον Οκτώβριο του ίδιου έτους, όπου το GT-R κατέκτησε την 7η νίκη του, υιοθετήθηκε ένα σύστημα ψεκασμού καυσίμου. Ανεβάζοντας τη μέγιστη απόδοση στα 230 PS/8.400 σ.α.λ., το σύστημα αυτό έδωσε στο Skyline ένα ακόμη μεγαλύτερο πλεονέκτημα στις αγωνιστικές πίστες.
Δύο χρόνια αργότερα, στον αγώνα του All Japan Suzuka Automobile (Μάρτιος του 1971), το hardtop GT-R προστέθηκε στην γκάμα του μοντέλου.
Η ιστορική 50η νίκη ήρθε στις 20 Μαρτίου του 1972, στον πρώτο γύρο του Fuji GC, του αγώνα ταχύτητας 300 χλμ. του Fuji. Λόγω των ισχυρών ανέμων και της βροχής, ο αγώνας μειώθηκε από τους 20 γύρους στους 12. Μέσα σε σύννεφα από σπρέι νερού, το αυτοκίνητο No. 15, ένα GT-R που οδήγησε ο K. Takahashi, πήρε την καρό σημαία και ταυτόχρονα μπήκε στο πάνθεον της ιστορίας των αγώνων αυτοκινήτου.
Το GT-R κυριάρχησε στους κορυφαίους αγώνες τουρισμού στην Ιαπωνία, κερδίζοντας συνολικά 52 από αυτούς σε μόλις τρία χρόνια!
Ο μεγάλος πρωταγωνιστής
Η αναγνωρισιμότητα του μοντέλου διεθνώς είναι τόσο μεγάλη που αρκετά μοντέλα GT-R έχουν εμφανιστεί στην πασίγνωστη σειρά βιντεοπαιχνιδιών Need For Speed. Τόσο το GT-R όσο και το Skyline εμφανίζονται στο εξαιρετικά δημοφιλές franchise των ταινιών Fast and Furious.
Επιπλέον, δεκάδες διαφορετικές εκδόσεις του GT-R εμφανίζονται στον επαναστατικό προσομοιωτή οδήγησης / παιχνίδι του Gran Turismo, ως εικονικό αυτοκίνητο. Και η ανταπόκριση από το κοινό ήταν τόσο ενθουσιώδης που οδήγησε την κατασκευή ενός πραγματικού πρωτότυπου αυτοκινήτου!
Το GT-R σήμερα
Το «DNA» του αρχέτυπου είναι έμφυτο μέχρι σήμερα στην τεχνολογική ναυαρχίδα της Nissan, το GT-R. Παρά τις φήμες, μάλιστα, που είχαν κυκλοφορήσει περί του αντιθέτου, οι τελευταίες πληροφορίες θέλουν τη διάδοχη κατάσταση να κάνει το ντεμπούτο της μέχρι το 2023.
Έναρμονισμένο πλήρως με τις τάσεις της εποχής, οι πληροφορίες λένε ότι το νέο GT-R θα είναι υβριδικό και θα ενσωματώνει και πάλι τις πιο προηγμένες τεχνολογίες από το αγωνιστικό DNA της ιαπωνικής φίρμας με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας να είναι «δανεισμένο» από το πρωτότυπο αγωνιστικό της Nissan «GT-R LM Nismo». Ένα μοντέλο που θα αποτελεί και πάλι… γροθιά στο κατεστημένο.
Μπορείτε να ανακαλύψετε περισσότερα για το Nissan GT-R ΕΔΩ