More

    Τώρα και τετρακίνητη η Alfa Romeo Junior

    Με υβριδικό σύστημα με κινητήρα βενζίνης 1,2 και δύο ηλεκτρικά μοτέρ, η Alfa Romeo Junior Ibrida απέκτησε πλέον και τετρακίνητη έκδοση με το διακριτικό Q4.

    Η Alfa Romeo Junior είναι το «μεγάλο στοίχημα» της Μιλανέζικης φίρμας. Όχι μόνο διότι αυτή είναι η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική δημιουργία της εταιρείας, αλλά και γιατί βρίσκεται στην καρδιά μιας κατηγορίας, η οποία τα τελευταία χρόνια χτυπάει… φλέβα χρυσού στην Ευρώπη. Αυτή των compact SUV. Έχοντας, μάλιστα, ξεκινήσει αρκετά δυναμικά την εμπορική της πορεία, η Junior διευρύνει σημαντικά το αγοραστικό κοινό της Alfa Romeo και υλοποιεί ουσιαστικά το όραμα για τη νέα γενιά Alfisti.

    Το πρώτο B-SUV της ιταλικής εταιρείας, το είδαμε πριν από λίγες μέρες στο Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών στην τετρακίνητη έκδοση Junior Ibrida Q4, η οποία φιλοδοξεί να ανεβάσει αρκετά ψηλότερα τον τεχνολογικό πήχη στην κατηγορία του. Η νέα έκδοση έρχεται να συμπληρώσει την τρέχουσα γκάμα που περιλαμβάνει υβριδική έκδοση με 136 ίππους, αμιγώς ηλεκτρική με 156 ίππους καθώς και την επίσης ηλεκτρική Veloce που έχει μηχανολογικές αναβαθμίσεις και 280 ίππους για υψηλές επιδόσεις και οδηγική απόλαυση.

    Η Junior Ibrida Q4 χρησιμοποιεί το γνωστό πλέον υβριδικό σύστημα 48V, το οποίο συνδυάζει τον 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1,2 που αποδίδει 136 ίππους και στην προκειμένη περίπτωση δύο ηλεκτρικούς κινητήρες που αποδίδουν 21 kW έκαστος (36 ίππους αν θέλετε). Ο ένας είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των έξι σχέσεων, όπως ακριβώς και στην έκδοση Ibrida με την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Ο δεύτερος βρίσκεται στο πίσω σύστημα και κινεί απευθείας τους αντίστοιχους τροχούς, εξασφαλίζοντας τετρακίνηση χωρίς να υπάρχει μηχανική σύνδεση των εμπρός τροχών με τους πίσω. Ο οδηγός δεν χρειάζεται να κάνει τίποτα για την ενεργοποίηση του συστήματος, αφού η ηλεκτρονική διαχείριση αποφασίζει πότε πρέπει να λειτουργεί ο κάθε κινητήρας.

    Η υβριδική τετρακίνητη Alfa Romeo Junior προσφέρει και πολύ καλές επιδόσεις με το κλασικό 0-100 km/h να πραγματοποιείται σε 8,9”, ενώ η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 206 km/h. Οι καλές επιδόσεις δεν σημαίνουν όμως και υψηλή κατανάλωση. Εκτός από το υβριδικό σύστημα, βοηθάει και η «ηλεκτρική» τετρακίνηση σε αυτό, με τη μέση κατανάλωση να είναι στα 4,8 l/100 km και τις εκπομπές CO2 να κυμαίνονται στα 109 g/km.

    Το σύστημα Q4 εξασφαλίζει επιπλέον πρόσφυση σε ολισθηρούς δρόμους και παράλληλα αναβαθμίζει ακόμα περισσότερο τα σπορτίβ χαρακτηριστικά του B-SUV της Alfa Romeo. Η ιδανικά επιλεγμένη σχέση μετάδοσης του πίσω ηλεκτροκινητήρα εξασφαλίζει ότι μπορούν να φτάσουν έως και 1.900 Nm στους πίσω τροχούς, ενώ το «Power Looping Technology» τροφοδοτεί απευθείας με ηλεκτρική ενέργεια τον πίσω κινητήρα εάν χρειάζεται, εξασφαλίζοντας αδιάκοπη λειτουργία της τετρακίνησης ανεξάρτητα από το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος.

    Σημειώστε ότι νέο στην Junior Ibrida Q4 είναι και το πίσω σύστημα που διαθέτει ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, κάτι που επιτρέπει καλύτερη προσαρμογή των πίσω τροχών σε όλες τις συνθήκες, ενώ, σύμφωνα με τους μηχανικούς της εταιρείας, βελτιωμένα είναι και τα οδικά χαρακτηριστικά, αλλά και η ποιότητα κύλισης. 

    Σε σχέση με την υβριδική έκδοση που έχει κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, το σύστημα DNA της τετρακίνητης Junior είναι εμπλουτισμένο με την επιλογή «Q4» που μεγιστοποιεί την πρόσφυση σε ολισθηρούς δρόμους, δίνοντας εξαιρετικό έλεγχο και ασφάλεια. Υπάρχει επίσης η επιλογή «Natural» που ενδείκνυται για την καθημερινή χρήση, η «Dynamic» που απελευθερώνει την μέγιστη ισχύ του συστήματος κίνησης, καθώς και η «Advanced Efficiency» που θέτει σε προτεραιότητα την υψηλή αποδοτικότητα ελαχιστοποιώντας την κατανάλωση.

    Στην Ελλάδα, η Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 θα είναι διαθέσιμη για παραγγελίες μέσα στο πρώτο τρίμηνο, ολοκληρώνοντας την γκάμα του μοντέλου, ενώ οι πρώτες ενδεικτικές πληροφορίες θέλουν την τιμή της να τοποθετείται κατά περίπου 6.000-7000 ευρώ υψηλότερα από την Ibrida (από 28.500 ευρώ στην Ελλάδα).

    Προσφορές στην Alfa Romeo Junior Elettrica

    Μιλώντας για τιμοκαταλόγους, να πούμε ότι η ελληνική αντιπροσωπεία με τις τελευταίες προωθητικές ενέργειες, ενισχύει ακόμα περισσότερο τη θέση της Junior στην κατηγορία. Έτσι, η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Alfa Romeo ξεκινάει πλέον από τις €33.400 στο εισαγωγικό επίπεδο εξοπλισμού, τιμή που μειώνεται στις €25.320 με την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ». Ο βασικός εξοπλισμός είναι πραγματικά πολύ πλούσιος και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αυτόματο κλιματισμό, 18άρες ζάντες αλουμινίου με διαμαντέ φινίρισμα, ενεργό cruise control, δερμάτινο τιμόνι, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος και αυτόνομο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών.

    Η εκκίνηση γίνεται χωρίς κλειδί και οι προβολείς είναι τεχνολογίας LED, ενώ την υψηλή ψηφιακή τεχνολογία υποστηρίζουν το connectivity box μαζί με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25” και το infotainment με οθόνη αφής 10,1” που διαθέτει ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto.

    Όσο για την έκδοση Elettrica Speciale; Προσφέρεται πλέον στην τιμή των €27.290 (με την κρατική επιδότηση). Διαθέτει επιπλέον της βασικής έκδοσης αναγνώριση των οδικών σημάτων, glossy black body kit, κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές, ενεργή διατήρηση στην λωρίδα κίνησης και λειτουργία Stop&Go, είσοδο χωρίς κλειδί, ατμοσφαιρικό φωτισμό στην καμπίνα και σύστημα πλοήγησης.

    Να υπενθυμίσουμε ότι το εξελιγμένο σύστημα ηλεκτρικής κίνησης με τους 156 ίππους εξασφαλίζει αφενός δυνατές επιδόσεις και αφετέρου 410 km αυτονομίας με μια φόρτιση στο μικτό κύκλο WLTP. Σημειώστε ότι αρκούν μόλις 27 λεπτά της ώρας προκειμένου η μπαταρία των 54 kWh που καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών να ανακτήσει από το 20% έως το 80% της συνολικής ενεργειακής χωρητικότητάς της.

    spot_img

    ΡΟΗ

    Renault Group και WeRide επενδύουν στην Αυτονομία Δημόσιων Συγκοινωνιών

    Το Renault Group, σε συνεργασία με την WeRide, επενδύει ενεργά στη δοκιμή αυτόνομων ηλεκτρικών miniBuses, προωθώντας τη βιώσιμη, ασφαλή και προσιτή αστική κινητικότητα. Η...

    Autovision Hellenic Auto GP: Nέα εποχή στους αγώνες ταχύτητας

    Σε μια ξεχωριστή για τα Ελληνικά δεδομένα κίνηση, η Iron Tean διοργάνωσε Συνέντευξη τύπου και track day στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων για το Autovision...

    Πρώτη νίκη με Maximilian Günther η DS στην Τζέντα

    Αυτή ήταν η πρώτη νίκη της DS στη νέα σεζόν. Για πρώτη φορά, η Τζέντα φιλοξένησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ABB FIA Formula E όπου...

    Αυτό είναι το ξεχωριστό Kia EV4

    Αυτό, λοιπόν, είναι το νέο Kia EV4. Η αποκάλυψη της εξωτερικής του σχεδίασης, έγινε λίγες ημέρες πριν την «Kia EV Day 2025» που θα...

    Λατρεύει την περιπέτεια το νέο Volvo EX30 Cross Country

    Στο χειμερινό καταφύγιο της εταιρείας στην Σουηδική Λαπωνία έγινε η αποκάλυψη του Volvo EX30 Cross Country. Το EX30 είναι ένα «μεγάλο στοίχημα» για την...

    ΕΠΙΛΟΓΕΣ

    Ανανέωση για το Toyota RAV4

    Η ιαπωνική εταιρεία ανακοίνωσε μια σειρά αναβαθμίσεων για το Toyota RAV4. Η πέμπτη γενιά του δημοφιλούς SUV που παρουσιάστηκε πίσω στο 2018 και έλαβε...

    Jeep Wrangler 4xe και 5G για περισσότερη οδική ασφάλεια

    Το Jeep Wrangler στην πλέον πρόσφατη έκδοση του που εφοδιάζεται με το καινοτόμο Plug-in Hybrid σύστημα 4xe, επιλέχθηκε για να συμμετέχει στις δοκιμές του 5G Automotive Association...
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
    Σπούδασε δημοσιογραφία, προγραμματισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών και ανάλυση συστημάτων και ξεκίνησε στο «χώρο» των media από το ειδησεογραφικό τμήμα του ΑNT1, το 1993. Πολύ γρήγορα μεταπήδησε στο διπλανό γραφείο του αείμνηστου Άρη Σταθάκη («Από τη Θέση του Οδηγού» και «Οδηγώντας με τον Άρη Σταθάκη»). Για σχεδόν δεκαεπτά έτη συνεργάστηκε με το Car and Driver (και ως Διευθυντής Σύνταξης του caranddriver.gr), ενώ πλέον είναι υπεύθυνος για το αυτοκίνητο στην εφημερίδα ΒΡΑΔΥΝΗ.

    Renault Group και WeRide επενδύουν στην Αυτονομία Δημόσιων Συγκοινωνιών

    Το Renault Group, σε συνεργασία με την WeRide, επενδύει ενεργά στη δοκιμή αυτόνομων ηλεκτρικών miniBuses, προωθώντας τη βιώσιμη, ασφαλή και προσιτή αστική κινητικότητα. Η...

    Autovision Hellenic Auto GP: Nέα εποχή στους αγώνες ταχύτητας

    Σε μια ξεχωριστή για τα Ελληνικά δεδομένα κίνηση, η Iron Tean διοργάνωσε Συνέντευξη τύπου και track day στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων για το Autovision...

    Πρώτη νίκη με Maximilian Günther η DS στην Τζέντα

    Αυτή ήταν η πρώτη νίκη της DS στη νέα σεζόν. Για πρώτη φορά, η Τζέντα φιλοξένησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ABB FIA Formula E όπου...

    Αυτό είναι το ξεχωριστό Kia EV4

    Αυτό, λοιπόν, είναι το νέο Kia EV4. Η αποκάλυψη της εξωτερικής του σχεδίασης, έγινε λίγες ημέρες πριν την «Kia EV Day 2025» που θα...

    Λατρεύει την περιπέτεια το νέο Volvo EX30 Cross Country

    Στο χειμερινό καταφύγιο της εταιρείας στην Σουηδική Λαπωνία έγινε η αποκάλυψη του Volvo EX30 Cross Country. Το EX30 είναι ένα «μεγάλο στοίχημα» για την...

    Αυτή είναι η νέα γενιά υβριδικής τεχνολογίας MHEV plus της Audi

    Με την γκάμα των νέων A5 και Q5 που βασίζονται στην Premium Platform Combustion (PPC), η Audi παρουσίασε τους πρώτους της κινητήρες εσωτερικής καύσης...