Η Alfa Romeo Junior είναι το «μεγάλο στοίχημα» της Μιλανέζικης φίρμας. Όχι μόνο διότι αυτή είναι η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική δημιουργία της εταιρείας, αλλά και γιατί βρίσκεται στην καρδιά μιας κατηγορίας, η οποία τα τελευταία χρόνια χτυπάει… φλέβα χρυσού στην Ευρώπη. Αυτή των compact SUV. Έχοντας, μάλιστα, ξεκινήσει αρκετά δυναμικά την εμπορική της πορεία, η Junior διευρύνει σημαντικά το αγοραστικό κοινό της Alfa Romeo και υλοποιεί ουσιαστικά το όραμα για τη νέα γενιά Alfisti.
Το πρώτο B-SUV της ιταλικής εταιρείας, το είδαμε πριν από λίγες μέρες στο Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών στην τετρακίνητη έκδοση Junior Ibrida Q4, η οποία φιλοδοξεί να ανεβάσει αρκετά ψηλότερα τον τεχνολογικό πήχη στην κατηγορία του. Η νέα έκδοση έρχεται να συμπληρώσει την τρέχουσα γκάμα που περιλαμβάνει υβριδική έκδοση με 136 ίππους, αμιγώς ηλεκτρική με 156 ίππους καθώς και την επίσης ηλεκτρική Veloce που έχει μηχανολογικές αναβαθμίσεις και 280 ίππους για υψηλές επιδόσεις και οδηγική απόλαυση.

Η Junior Ibrida Q4 χρησιμοποιεί το γνωστό πλέον υβριδικό σύστημα 48V, το οποίο συνδυάζει τον 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1,2 που αποδίδει 136 ίππους και στην προκειμένη περίπτωση δύο ηλεκτρικούς κινητήρες που αποδίδουν 21 kW έκαστος (36 ίππους αν θέλετε). Ο ένας είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των έξι σχέσεων, όπως ακριβώς και στην έκδοση Ibrida με την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Ο δεύτερος βρίσκεται στο πίσω σύστημα και κινεί απευθείας τους αντίστοιχους τροχούς, εξασφαλίζοντας τετρακίνηση χωρίς να υπάρχει μηχανική σύνδεση των εμπρός τροχών με τους πίσω. Ο οδηγός δεν χρειάζεται να κάνει τίποτα για την ενεργοποίηση του συστήματος, αφού η ηλεκτρονική διαχείριση αποφασίζει πότε πρέπει να λειτουργεί ο κάθε κινητήρας.
Η υβριδική τετρακίνητη Alfa Romeo Junior προσφέρει και πολύ καλές επιδόσεις με το κλασικό 0-100 km/h να πραγματοποιείται σε 8,9”, ενώ η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 206 km/h. Οι καλές επιδόσεις δεν σημαίνουν όμως και υψηλή κατανάλωση. Εκτός από το υβριδικό σύστημα, βοηθάει και η «ηλεκτρική» τετρακίνηση σε αυτό, με τη μέση κατανάλωση να είναι στα 4,8 l/100 km και τις εκπομπές CO2 να κυμαίνονται στα 109 g/km.
Το σύστημα Q4 εξασφαλίζει επιπλέον πρόσφυση σε ολισθηρούς δρόμους και παράλληλα αναβαθμίζει ακόμα περισσότερο τα σπορτίβ χαρακτηριστικά του B-SUV της Alfa Romeo. Η ιδανικά επιλεγμένη σχέση μετάδοσης του πίσω ηλεκτροκινητήρα εξασφαλίζει ότι μπορούν να φτάσουν έως και 1.900 Nm στους πίσω τροχούς, ενώ το «Power Looping Technology» τροφοδοτεί απευθείας με ηλεκτρική ενέργεια τον πίσω κινητήρα εάν χρειάζεται, εξασφαλίζοντας αδιάκοπη λειτουργία της τετρακίνησης ανεξάρτητα από το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος.

Σημειώστε ότι νέο στην Junior Ibrida Q4 είναι και το πίσω σύστημα που διαθέτει ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, κάτι που επιτρέπει καλύτερη προσαρμογή των πίσω τροχών σε όλες τις συνθήκες, ενώ, σύμφωνα με τους μηχανικούς της εταιρείας, βελτιωμένα είναι και τα οδικά χαρακτηριστικά, αλλά και η ποιότητα κύλισης.
Σε σχέση με την υβριδική έκδοση που έχει κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, το σύστημα DNA της τετρακίνητης Junior είναι εμπλουτισμένο με την επιλογή «Q4» που μεγιστοποιεί την πρόσφυση σε ολισθηρούς δρόμους, δίνοντας εξαιρετικό έλεγχο και ασφάλεια. Υπάρχει επίσης η επιλογή «Natural» που ενδείκνυται για την καθημερινή χρήση, η «Dynamic» που απελευθερώνει την μέγιστη ισχύ του συστήματος κίνησης, καθώς και η «Advanced Efficiency» που θέτει σε προτεραιότητα την υψηλή αποδοτικότητα ελαχιστοποιώντας την κατανάλωση.
Στην Ελλάδα, η Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 θα είναι διαθέσιμη για παραγγελίες μέσα στο πρώτο τρίμηνο, ολοκληρώνοντας την γκάμα του μοντέλου, ενώ οι πρώτες ενδεικτικές πληροφορίες θέλουν την τιμή της να τοποθετείται κατά περίπου 6.000-7000 ευρώ υψηλότερα από την Ibrida (από 28.500 ευρώ στην Ελλάδα).

Προσφορές στην Alfa Romeo Junior Elettrica
Μιλώντας για τιμοκαταλόγους, να πούμε ότι η ελληνική αντιπροσωπεία με τις τελευταίες προωθητικές ενέργειες, ενισχύει ακόμα περισσότερο τη θέση της Junior στην κατηγορία. Έτσι, η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Alfa Romeo ξεκινάει πλέον από τις €33.400 στο εισαγωγικό επίπεδο εξοπλισμού, τιμή που μειώνεται στις €25.320 με την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ». Ο βασικός εξοπλισμός είναι πραγματικά πολύ πλούσιος και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αυτόματο κλιματισμό, 18άρες ζάντες αλουμινίου με διαμαντέ φινίρισμα, ενεργό cruise control, δερμάτινο τιμόνι, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος και αυτόνομο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών.
Η εκκίνηση γίνεται χωρίς κλειδί και οι προβολείς είναι τεχνολογίας LED, ενώ την υψηλή ψηφιακή τεχνολογία υποστηρίζουν το connectivity box μαζί με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25” και το infotainment με οθόνη αφής 10,1” που διαθέτει ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto.
Όσο για την έκδοση Elettrica Speciale; Προσφέρεται πλέον στην τιμή των €27.290 (με την κρατική επιδότηση). Διαθέτει επιπλέον της βασικής έκδοσης αναγνώριση των οδικών σημάτων, glossy black body kit, κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές, ενεργή διατήρηση στην λωρίδα κίνησης και λειτουργία Stop&Go, είσοδο χωρίς κλειδί, ατμοσφαιρικό φωτισμό στην καμπίνα και σύστημα πλοήγησης.
Να υπενθυμίσουμε ότι το εξελιγμένο σύστημα ηλεκτρικής κίνησης με τους 156 ίππους εξασφαλίζει αφενός δυνατές επιδόσεις και αφετέρου 410 km αυτονομίας με μια φόρτιση στο μικτό κύκλο WLTP. Σημειώστε ότι αρκούν μόλις 27 λεπτά της ώρας προκειμένου η μπαταρία των 54 kWh που καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών να ανακτήσει από το 20% έως το 80% της συνολικής ενεργειακής χωρητικότητάς της.

