Με την επίσημη αποκάλυψη της πρώτης εικόνας του VW ID.ONE, η γερμανική εταιρεία επιβεβαίωσε το μέλλον της ηλεκτρικής γκάμας της. Μιλάμε για ένα πολύ προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το οποίο θα έρθει αντιμέτωπο με την συνεχώς αυξανόμενη εισβολή των Κινέζων στην Ευρώπη.
Η αποκάλυψη έγινε στο Wolfsburg, όπου ο Διευθύνων Σύμβουλος Thomas Schäfer μοιράστηκε τα φιλόδοξα σχέδια της εταιρείας για τα επόμενα χρόνια.
Σύμφωνα με αυτό το στρατηγικό πλάνο, μέχρι το 2027 η Volkswagen θα παρουσιάσει εννέα νέα μοντέλα και θα προσπαθήσει να κυριαρχήσει στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και να αντιμετωπίσει νέους αντιπάλους. Ο Schäfer τόνισε τη σημασία αυτού του επόμενου βήματος στο ταξίδι ηλεκτροκίνησης της μάρκας: «Αυτό θα είναι ένα βασικό βήμα για να γίνει η ηλεκτροκίνηση ελκυστική για όλους – ο ξεκάθαρος στόχος της μάρκας μας».
Το ID.1 είναι μέρος μιας νέας οικογένειας μικρών ηλεκτρικών οχημάτων, η οποία θα περιλαμβάνει επίσης την έκδοση παραγωγής του ID.2all (ένα μικρό ηλεκτρικό SUV), που θα κάνει το ντεμπούτο του το 2026 με τιμή κάτω από 25.000 ευρώ. Το ID.1 αναμένεται να κάνει το πλήρες δημόσιο ντεμπούτο του ως πρωτότυπο εκθεσιακό αυτοκίνητο τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, ενώ το λανσάρισμα του αυτοκινήτου παραγωγής έχει προγραμματιστεί για το 2027.
Και τα δύο αυτά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, θα μοιράζονται την πλατφόρμα SSP (Scalable Systems Platform), μια νέα αρθρωτή αρχιτεκτονική για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, η οποία φυσικά θα βρει εφαρμογή στις διάφορες μάρκες του Ομίλου Volkswagen. Πάνω στην ίδια πλατφόρμα για παράδειγμα, θα βασίζονται και τα επερχόμενα Skoda Epiq και Cupra Raval.
Η σημασία του «στοιχήματος» του ID.1 είναι πάρα πολύ μεγάλη για τη Volkswagen, κάτι που φαίνεται και από τις δηλώσεις του που περιέγραψε την πρόκληση από αυτό το εγχείρημα ως «το Champions League της αυτοκινητοβιομηχανίας». Υπογράμμισε με αυτόν τον τρόπο την πολυπλοκότητα της παραγωγής ενός προσιτού ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ευρώπη.

Από την πρώτη γεύση του ID.ONE πάντως, βλέπουμε ότι η εταιρεία επανεξέτασε τη στρατηγική της για μικρά αυτοκίνητα, καθώς η εικόνα του δείχνει πιο «συμβατική» από αυτή του ID Life, του πρωτότυπου που ήταν το αστέρι της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Μονάχου το 2021. Το νέο μοντέλο φαίνεται να ακολουθεί το ID.2all με πιο «συμβατικό» στυλ.
Το νέο μικρό EV θα αποτελεί το βασικό μοντέλο στη σειρά ηλεκτρικών ID της Volkswagen και το πιθανότερο είναι ότι θα ονομάζεται ID.1 ή ID.ONE. Σύμφωνα με τον Thomas Schäfer, το αυτοκίνητο θα είναι ένα «προσιτό, ποιοτικό και κερδοφόρο ηλεκτρικό Volkswagen, φτιαγμένο στην Ευρώπη για την Ευρώπη».
Δήλωση στήριξης
Η παρουσίαση του ID.ΟΝΕ στο εργοστάσιο στο Wolfsburg αποτελεί επιπλέον και μια δήλωση στήριξης της εταιρείας στους Γερμανούς εργαζομένους της, έπειτα από τις έντονες διαπραγματεύσεις για περικοπές κόστους. Το σχέδιο εξοικονόμησης που συμφωνήθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο περιλαμβάνει 15 δισ. ευρώ μειώσεις με απώλεια 35.000 θέσεων εργασίας στη Γερμανία έως το 2030 και μείωση της ετήσιας παραγωγής κατά 700.000 μονάδες.
Το εργοστάσιο στο Wolfsburg θα αποτελεί το βασικό κόμβο παραγωγής για τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας (εκεί θα παράγονται και τα ηλεκτρικά Golf και T-Cross), ενώ στο Μεξικό θα μεταφερθεί η παραγωγή του υπάρχοντος Golf με συμβατικούς κινητήρες.