Το νέο Peugeot 408 σπάει το κλασικό καλούπι της κλασικής μπερλίνας και υιοθετεί το σχεδιαστικό trend της εποχής μέσα από ένα αρκετά εντυπωσιακό Coupe Crossover σε αμάξωμα fastback.
Πλέον, για πιο άμεσες αντιπαραθέσεις θα πρέπει να κοιτάμε προς Renault Arkana, αλλά και το «αδερφάκι» του, το Citroen C5 X. Με την κίνηση αυτή, η Peugeot δηλώνει ότι το premium μπορεί να είναι και αντισυμβατικό.
Το 408 βρίσκεται, όπως υποδηλώνει και το όνομά του, μεταξύ του 308 hatch και του sedan 508 σε μέγεθος και πιθανώς και όσον αφορά στην τιμή, αν και η Peugeot δεν έχει ακόμη επιβεβαιώσει πόσο ακριβώς θα κοστίζει όταν ξεκινήσουν οι πωλήσεις στην Ευρώπη και την Κίνα στις αρχές του 2023. Λογικά, μία τιμή εκκίνησης θα είναι γύρω στα 32.000 ευρώ για το 1.2 PureTech.
Η νέα αρχιτεκτονική STLA Medium του ομίλου Stellantis δεν θα είναι έτοιμη μέχρι το 2024, επομένως το 408 αρκείται σε μια βελτιωμένη έκδοση της πλατφόρμας EMP που γνωρίζουμε ήδη από σημερινά Peugeot. Μετράει 4.690 mm από άκρη σε άκρη και το αρκετά μεγάλο μεταξόνιο των 2.787 mm, είναι πανομοιότυπο με αυτό του C5 X. Σύμφωνα με τη γαλλική φίρμα, μάλιστα, το νέο 408 είναι το πιο ευρύχωρο Peugeot. Τόσο το 408 (όπως και το C5 X) έχει ύψος μικρότερο από 1.500 mm, που σημαίνει ότι είναι πιο χαμηλό συγκριτικά με όσα έχουμε συνηθίσει από τα SUV.
Το 408 δεν είναι απλώς ένα ανασχεδιασμένο C5 X με σήματα Peugeot. Έχει έντονη κλίση στο τελείωμα της οροφής και αυξημένη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με ένα συμβατικό sedan. Το Peugeot έχει πιο τολμηρό «πρόσωπο», διαφορετικό σχεδιασμό παραθύρων, τετραγωνισμένο στυλ στο πίσω μέρος και πάνελ αμαξώματος που χαρακτηρίζονται από πιο δυναμικές γραμμές.
Τα προστατευτικά στους προφυλακτήρες, στους θόλους των τροχών και κάτω από τις πόρτες του προσδίδουν πιο crossover χαρακτήρα και οι εξαιρετικά λεπτοί προβολείς LED είναι χαρακτηριστικοί στο μπροστινό μέρος. Χαρακτηριστικά είναι και τα δύο «αυτιά γάτας» (σύμφωνα με την ίδια την Peugeot), που είναι τοποθετημένα στην κορυφή των κολόνων C για βελτιστοποίηση της ροής αέρα γύρω από το πίσω άκρο.
Σπορτίβ εσωτερικό γεμάτο τεχνολογία
Στο εσωτερικό, η εξέλιξη του i-Cockpit προσφέρει μια δυναμική, premium και hi-tech αύρα. Στα highlights η κεντρική οθόνη αφής 10 ιντσών που είναι τοποθετημένη χαμηλότερα στην κονσόλα σε σχέση με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων (επίσης 10 ιντσών), ενώ ακριβώς από κάτω, υπάρχει το touch panel με τα πλήκτρα συντόμευσης των βασικών λειτουργιών του συστήματος.
Στον εξοπλισμό, μεταξύ πολλών άλλων, συμπεριλαμβάνονται τα καθίσματα με λειτουργία μασάζ (τα εμπρός διαθέτουν πιστοποίηση AGR [Aktion für Gesunder Rücken] από τον ανεξάρτητο Γερμανικό Οργανισμό εργονομίας και υγείας της σπονδυλικής στήλης), δερμάτινη επένδυση Nappa, πανοραμική οροφή και hi-end ηχοσύστημα 690 W από τη γαλλική εταιρεία Focal.
Υβριδικά κινητήρια σύνολα και αμιγώς ηλεκτρικό
Όπως και με το C5 X, ο βασικός κινητήρας είναι ένας PureTech 1,2 λίτρων που αποδίδει 130 PS και κινεί τους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων. Η Peugeot δεν έχει ανακοινώσει επιδόσεις, αλλά το Citroen με τον ίδιο συνδυασμό μετάδοσης κίνησης χρειάζεται 10,4 δευτερόλεπτα για τα 100 km/h από στάση.
Για αυτούς που αναζητούν κάτι παραπάνω σε… αμπέρ, το νέο Peugeot 408 διατίθεται με δύο plug-in hybrid κινητήρες:
• PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8: Με κίνηση στους 2 τροχούς / συνδυασμός κινητήρα PureTech 180 ίππων (132 kW) και ηλεκτροκινητήρα 81 kW, και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-EAT8 8 ταχυτήτων.
• PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8: Με κίνηση στους 2 τροχούς / συνδυασμός κινητήρα PureTech 150 ίππων (110 kW) και ηλεκτροκινητήρα 81 kW και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-EAT8 8 ταχυτήτων (σε διαδικασία έγκρισης).
Η μπαταρία ιόντων λιθίου και στις δύο plug-in hybrid εκδόσεις έχει χωρητικότητα 12.4kWh και αποδίδει 102 kW. Διατίθενται δύο τύποι ενσωματωμένων φορτιστών : ένας φορτιστής 3.7kW μονοφασικού ρεύματος στο βασικό εξοπλισμό και ένας προαιρετικός μονοφασικός των 7.4kW.
Οι εκτιμώμενοι χρόνοι φόρτισης είναι οι παρακάτω :
• Από Wall Box (32 A) των 7.4kW και με τον μονοφασικό ενσωματωμένο φορτιστή των 7.4kW, για μία πλήρη φόρτιση σε 1 ώρα και 55 λεπτά.
• Από ενισχυμένη παροχή (16 A) και με τον μονοφασικό ενσωματωμένο φορτιστή των 3,7kW, για μία πλήρη φόρτιση σε 3 ώρες και 50 λεπτά..
• από συμβατική παροχή (8A) και με τον μονοφασικό ενσωματωμένο φορτιστή των 3,7kW, για μία πλήρη φόρτιση σε 7,5 περίπου, ώρες.
Το μοντέλο δεν θα διατίθεται σε έκδοση με κινητήρα diesel, ενώ μία 100% ηλεκτροκίνητη έκδοση θα λανσαριστεί στο προσεχές μέλλον.
Συστήματα υποβοήθησης οδήγησης
Το νέο Peugeot 408, εφοδιάζεται με μία πλήρη γκάμα τελευταίας γενιάς συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, που λαμβάνουν πληροφορίες από 6 κάμερες και 9 ραντάρ, και κάνουν την οδήγηση, τις μανούβρες και το ταξίδι, ασφαλέστερο και πιο ήρεμο.
Ορισμένα από αυτά τα συστήματα προέρχονται κατευθείαν από μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών:
• Προσαρμοζόμενο Cruise Control με λειτουργία Stop and Go και λειτουργία ρυθμιζόμενης απόστασης από το προπορευόμενο όχημα.
• Αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης: αναγνωρίζει την παρουσία πεζών και ποδηλατών ημέρα και νύχτα, με ταχύτητα από 7 έως και 140 km/h ανάλογα με την έκδοση.
• Ενεργό σύστημα προειδοποίησης ακούσιας εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας και διόρθωση πορείας.
• Προειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού. Αναγνωρίζει την έλλειψη επαγρύπνησης του οδηγού κατά τη διάρκεια πολύωρης οδήγησης και με ταχύτητα πάνω από 65 km/h, μέσω της ανάλυσης των μικρο-κινήσεων του τιμονιού.
• Διευρυμένη αναγνώριση πινακίδων οδικής σημάνσεως και εμφάνισή τους στον ψηφιακό πίνακα οργάνων: πινακίδες stop, μονόδρομων, απαγορευτικά προσπεράσματος, τέλος απαγορευτικού προσπεράσματος, επιπλέον των συνηθισμένων πινακίδων που αφορούν τα όρια ταχύτητας.
• Σύστημα Νυχτερινής ορατότητας (Night Vision). Αναγνωρίζει πεζούς και ζώα στην πορεία του αυτοκινήτου σε συνθήκες νυχτερινής οδήγησης ή χαμηλής ορατότητας. Η εμβέλεια του συστήματος διασφαλίζει τον εντοπισμό, πέρα από το εύρος της δέσμης των προβολέων, και εμφανίζει υπέρυθρη απεικόνιση στην κεντρική οθόνη του ψηφιακού πίνακα οργάνων που βρίσκεται ακριβώς μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού.
• Μεγάλης εμβέλειας έλεγχος τυφλών σημείων (75 μέτρα).
• Προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear traffic alert): κατά την κίνηση με όπισθεν, προειδοποιεί τον οδηγό για επικείμενη επικίνδυνη κατάσταση.
• Υψηλής ευκρίνειας κάμερα οπισθοπορείας με κάλυψη πεδίου 180° με ενσωματωμένο σύστημα πλύσης.
• Υποβοήθηση πάρκινγκ με κάλυψη πεδίου 360° με τη βοήθεια 4 καμερών υψηλής ευκρίνειας (εμπρός, πίσω και στο πλάι)
• Αλλαγή κλίσης πλευρικού καθρέφτη κατά την επιλογή της όπισθεν.
• Προβολείς τεχνολογίας Matrix LED, για ιδανική χρήση των προβολέων, χωρίς να τυφλώνουν τα προπορευόμενα ή τα αυτοκίνητα που κινούνται στο αντίθετο ρεύμα
• Αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων.
Το πακέτο Drive Assist 2.0 αποτελεί ένα ακόμη βήμα προς την ημιαυτόνομη οδήγηση, που θα είναι διαθέσιμη στο μέλλον.
Το συγκεκριμένο πακέτο περιλαμβάνει το Προσαρμοζόμενο Cruise Control με λειτουργία Stop and Go και το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας.
Διαθέτει δύο επιπλέον λειτουργίες που βοηθούν την οδήγηση σε δρόμους διπλής κυκλοφορίας:
• Ημιαυτόματη αλλαγή λωρίδας, που δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να προσπεράσει το προπορευόμενο όχημα και να επιστρέψει κατόπιν στη λωρίδα του. Ενεργό με ταχύτητες από 70 έως 180 km/h.
• Σύσταση για προβλεπόμενο όριο ταχύτητας, που προτείνει στον οδηγό να προσαρμόσει την ταχύτητά του (επιταχύνοντας ή επιβραδύνοντας) ανάλογα με τις πινακίδες των ορίων ταχύτητας.
Για τη διευκόλυνση της καθημερινής οδήγησης του νέου PEUGEOT 408, διατίθενται ακόμη:
• Hands-free access σύστημα πρόσβασης και εκκίνησης,
• Μηχανισμός ηλεκτρικού ανοίγματος του πορτμπαγκάζ σε περίπτωση που τα χέρια του χρήστη είναι πιασμένα,
• Πλήρες ξεθόλωμα θερμαινόμενου παρμπρίζ και θερμαινόμενη στεφάνη τιμονιού,
• Περιμετρικός, ογκομετρικός συναγερμός με λειτουργία suer κλειδώματος,
• Ηλεκτρικό χειρόφρενο σε όλες τις εκδόσεις,
• Ηλιοροφή με κουρτίνα.
Σε όλα αυτά προσθέστε και το σύστημα e-call assistance το οποίο διαθέτει κλήση έκτακτης ανάγκης με ενημέρωση για τον αριθμό των επιβατών και γεω-εντοπισμό που περιλαμβάνει και την κατεύθυνση του αυτοκινήτου στο δρόμο.