More

    Όλα αλλάζουν με το Kia EV6

    Το EV6 δεν είναι απλώς το πρώτο ηλεκτρικό της Kia βασισμένο στη νέα πλατφόρμα E-GMP, επαναπροσδιορίζει πλήρως την κορεάτικη φίρμα.

    Νέο λογότυπο, νέα σχεδιαστική ταυτότητα, ολοκαίνουρια πλατφόρμα, πιο premium αύρα και υψηλό ποιοτικό και τεχνολογικό υπόβαθρο για το νέο Kia EV6. Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό crossover της Kia δεν είναι απλώς μία νέα προσθήκη στην προϊοντική γκάμα της κορεάτικης φίρμας, αλλά αποτελεί το πρώτο βήμα για τον πλήρη επαναπροσδιορισμό της ως «mass premium» κατασκευαστή.

    Είναι ουσιαστικά η πρώτη πράξη του «Plan S», της μακροπρόθεσμης στρατηγικής της μάρκας για τα οχήματα BEV, plug-in hybrid (PHEVs) και υβριδικά (HEVs) ώστε να καλυφθεί το 40% των συνολικών πωλήσεών της έως το 2030, με ετήσιο στόχο πωλήσεων 1,6 εκατομμύρια μονάδες από αυτές τις φιλικές προς το περιβάλλον δημιουργίες. Ως μέρος αυτού του σχεδίου, η Kia στοχεύει το 2030 να αυξήσει τις πωλήσεις BEV στις 920.000 μονάδες και να γίνει ο κορυφαίος παγκοσμίως κατασκευαστής, ενώ εκτός από το EV6 θα δούμε ακόμα 10 EV έως το 2025. Από αυτά τα 11, τα επτά θα βασίζονται στην αρχιτεκτονική E-GMP, ενώ τέσσερα θα είναι EV που θα βασίζονται σε υπάρχοντα μοντέλα.

    Σχεδιαστικά, σπάει κάθε γέφυρα με το παρελθόν και δεν έχει σχέση με κάποιο από τα υπάρχοντα Kia, ούτε καν με το «αδελφό» Hyundai Ioniq 5. Το φουτουριστικό αμάξωμα ισορροπεί ανάμεσα σε crossover και shooting brake και το αρκετά εντυπωσιακό αποτέλεσμα είναι το πρώτο δείγμα γραφής της σχεδιαστικής φιλοσοφίας «Opposites United».

    Η δυναμική σχεδίαση «κρύβει» σε μεγάλο βαθμό τις εξωτερικές διαστάσεις, με το συνολικό μήκος να αγγίζει τα 4.680 mm, το πλάτος τα 1.880 mm και το ύψος να περιορίζεται στα 1.550 mm. Αξιοσημείωτο είναι το μεταξόνιο των 2,9 μέτρων που δημιουργεί ένα ευρύχωρο εσωτερικό με επίπεδο πάτωμα ακόμα και για τους εμπρός επιβάτες, χάρη στην «αιωρούμενη» κεντρική κονσόλα με τις μεγάλες και πολυάριθμες θήκες για μικροαντικείμενα. Ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 520 λίτρα και τα 1300 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, ενώ χώρος για αποσκευές υπάρχει και κάτω από το εμπρός καπό (το λεγόμενο «frunk») που προσθέτει 52 λίτρα για αποσκευές στην περίπτωση των 2WD εκδόσεων και 20 σε αυτή των 4WD.

    Ο «mass premium» και hi-tech χαρακτήρας του EV6 γίνεται άμεσα αντιληπτός και στο εσωτερικό με τα προσεγμένα σε ποιότητα υλικά και το ενιαίο κυρτό πάνελ που φιλοξενεί δύο μεγάλες οθόνες 12,3 ιντσών. Η μία για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και η δεύτερη για το infotainment. Κάτω από το οθόνη αφής, υπάρχουν απτικοί διακόπτες για τον κλιματισμό και το infotainment, τα θερμαινόμενα και κλιματιζόμενα καθίσματα, αλλά και το θερμαινόμενο τιμόνι. Αξιοσημείωτο και το μεγάλο Head Up Display με επαυξημένη πραγματικότητα (AR), ενώ οι επενδύσεις από vegan δέρμα και ανακυκλωμένα πλαστικά ενισχύουν το οικολογικό προφίλ του EV6.

    Μεγάλη γκάμα

    Η τιμή της βασικής έκδοσης του EV6 ξεκινάει από 47.990 ευρώ, αλλά αρχικά η Kia προσφέρει έκπτωση 2.000 ευρώ και με την κρατική επιδότηση του προγράμματος «κινούμαι ηλεκτρικά» που θα τεθεί σε ισχύ και πάλι από τον Απρίλιο, η τιμή εκκίνησης του είναι στα 40.427 ευρώ. Η συγκεκριμένη έκδοση διαθέτει τη μικρή μπαταρία με χωρητικότητα 58 kWh (Standard Range) με τον ηλεκτροκινητήρα να βρίσκεται πίσω (και να τροφοδοτεί τους αντίστοιχους τροχούς) και να αποδίδει ισχύ 125 kW (170 ίπποι) και μέγιστη ροπή 350 Nm. Η αυτονομία στην προκειμένη περίπτωση αγγίζει τα 394 km.

    Στα «Long Range» EV6 υπάρχει μπαταρία 77,4 kWh (από 51.990 ευρώ ή 43.990 με έκπτωση και κρατική επιδότηση), με την έκδοση 2WD να διαθέτει ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 168 kW (229 ίπποι) και μέγιστη ροπή 350 Nm. Η αυτονομία μπορεί να αγγίξει και τα 510 km σε κύκλο WLTP. Στις τετρακίνητες εκδόσεις AWD (από 56.990 ευρώ ή 48.990 ευρώ με έκπτωση και κρατική επιδότηση), στην εξίσωση προστίθεται ηλεκτρικό μοτέρ και στον εμπρός άξονα, με τη συνδυασμένη ισχύ να είναι στα 239 kW (325 ίπποι) και τη μέγιστη ροπή στα 605 Nm, ενώ η αυτονομία αγγίζει τα 484 km.

    Αργότερα, θα δούμε και τη κορυφαία έκδοση EV6 GT που διατίθεται με τη μεγάλη μπαταρία των 77,4 kWh. Με δύο ηλεκτροκινητήρες και τετρακίνηση, η ισχύς αγγίζει τα 430 kW (585 ίπποι) και τα 740 Nm μέγιστης ροπής, με τις επιδόσεις να είναι πραγματικά εκρηκτικές και το κλασικό 0-100 km/h να πραγματοποιείται σε μόλις 3,5’’.

    Ταχύτατη φόρτιση 800V

    Το EV6 προσφέρει δυνατότητες φόρτισης 800V και 400V χωρίς να απαιτούνται πρόσθετα εξαρτήματα ή προσαρμογείς (αντάπτορες). Το αυτοκίνητο υποστηρίζει υψηλές ταχύτητες φόρτισης της μπαταρίας από το 10% έως το 80% σε μόλις 18 λεπτά ή φόρτιση 100 χιλιομέτρων αυτονομίας σε λιγότερο από 4,5 λεπτά στην έκδοση 2WD με την μπαταρία 77,4 kWh.

    Το σύστημα φόρτισης του αυτοκινήτου είναι πιο ευέλικτο και αποδοτικό από τα BEV προηγούμενης γενιάς και επιτρέπει μια νέα λειτουργία φόρτισης V2L ισχύος έως και 3,6 kW. Έτσι, με τη μπαταρία του EV6 και μέσω ενός απλού προσαρμογέα που μετατρέπει το εξωτερικό βύσμα φόρτισης σε πρίζα, υπάρχει η δυνατότητα φόρτισης εξωτερικών οικιακών συσκευών ή άλλων ηλεκτρικών οχημάτων.  Για παράδειγμα, η λειτουργία V2L μπορεί να τροφοδοτήσει ταυτόχρονα με ενέργεια μια τηλεόραση 55 ιντσών και ένα κλιματιστικό για περισσότερο από 24 ώρες.

    Οι πρώτες εικόνες από το ηλεκτρικό Kia EV6

    Στα highlights των πολυάριθμων συστημάτων ασφάλειας και υποστήριξης του οδηγού και το εξελιγμένο Highway Driving Assist της Kia με υποστήριξη αλλαγής λωρίδας (HDA 2), το Lane Following Assist (LFA) που τοποθετεί το αυτοκίνητο στο μέσο της λωρίδας, ενώ το Smart Cruise Control βασίζεται στην πλοήγηση με έλεγχο στροφών (NSCC-C) και αυξομειώνει την ταχύτητα. Το σύστημα Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) περιλαμβάνει πλέον λειτουργίες στροφής σε διασταύρωση και διάσχιση διασταύρωσης, ενώ μέσω του Remote Smart Parking Assist (RSPA) ο οδηγός μπορεί να σταθμεύσει ή να απομακρύνει το όχημα από θέση στάθμευσης, χωρίς να βρίσκεται εντός.

    Οι τιμές του Kia EV6 αναλυτικά

    Standard Range Platinum RWD 170 PS: 47.990 ευρώ

    Standard Range Titanium RWD 170 PS: 49.790 ευρώ

    Long Range Platinum RWD 229 PS: 51.990 ευρώ

    Long Range Titanium RWD 229 PS: 53.790 ευρώ

    Long Range GT-Line RWD 229 PS: 56.990 ευρώ

    Long Range Titanium AWD 325 PS: 56.990 ευρώ

    Long Range GT-Line AWD 325 PS: 60.190 ευρώ

    Για την περίοδο λανσαρίσματος η ελληνική αντιπροσωπεία προσφέρει έκπτωση 2.000 ευρώ και οι τιμές συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που αναμένεται να επανέλθει τον Απρίλιο διαμορφώνονται ως εξής:

    Standard Range Platinum RWD 170 PS: 40.427 ευρώ

    Standard Range Titanum RWD 170 PS: 42.009 ευρώ

    Long Range Platinum RWD 229 PS: 43.990 ευρώ

    Long Range Titanium RWD 229 PS: 45.790 ευρώ

    Long Range GT-Line RWD 229 PS: 48.990 ευρώ

    Long Range Titanium AWD 325 PS: 48.990 ευρώ

    Long Range GT-Line AWD 325 PS: 52.190 ευρώ

    Φωτογραφίες

    spot_img

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

    Το CUPRA Formentor VZ5 Taiga Grey είναι συλλεκτικό

    Μοναδικά χαρακτηρισρικά, 390 ίπποι και 480 Nm ροπής, σε ένα επιθετικό SUV ως έκφραση υψηλών επιδόσεων. Ο Λόγος για το CUPRA Formentor VZ5 Taiga...

    Το Volkswagen ID.AERO είναι ο αντίπαλος του Tesla Model 3

    Το Volkswagen ID.AERO είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό sedan της γερμανικής εταιρείας και σύμφωνα με τον Ralf Brandstätter, Διευθύνων Σύμβουλο της Volkswagen Passenger Cars:...

    Αποκάλυψη για το φουτουριστικό ηλεκτρικό Hyundai IONIQ 6

    Εντυπωσιακός αεροδυναμικός συντελεστής (Cd 0,21) και φουτουριστική εμφάνιση με έντονη καμπύλη οροφής και τελείωμα που θυμίζει κάτι από Porsche 911, το Hyundai IONIQ 6...

    Οι καλύτερες διαδρομές στον κόσμο παρέα με τη Mazda

    Η οδική απόλαυση αποτελεί ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά κάθε Mazda, πόσο μάλλον αν μιλάμε για μερικές από τις καλύτερες διαδρομές στον κόσμο. Μια ομάδα...

    Το νέο Dacia Jogger βάζει γκολ από τα αποδυτήρια

    Η Dacia μοιάζει να έχει βρει αρκετές «μαγικές συνταγές» τα τελευταία χρόνια και το νέο Dacia Jogger αποτελεί ουσιαστικά τον 4ο πυλώνα της προϊοντικής...

    Ανανέωση για το Toyota RAV4

    Η ιαπωνική εταιρεία ανακοίνωσε μια σειρά αναβαθμίσεων για το Toyota RAV4. Η πέμπτη γενιά του δημοφιλούς SUV που παρουσιάστηκε πίσω στο 2018 και έλαβε...

    Ξεπούλησε σε 18 λεπτά το Citroen My Ami Buggy

    Πριν από λίγες μέρες, η γαλλική εταιρεία λάνσαρε το Citroen My Ami Buggy, μια ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής του «μικροσκοπικού» αμιγώς ηλεκτρικού Citroen My...

    δημοφιλη

    Το νέο Dacia Jogger βάζει γκολ από τα αποδυτήρια

    Η Dacia μοιάζει να έχει βρει αρκετές «μαγικές συνταγές» τα τελευταία χρόνια και το νέο Dacia Jogger αποτελεί ουσιαστικά τον 4ο πυλώνα της προϊοντικής...

    Οι καλύτερες διαδρομές στον κόσμο παρέα με τη Mazda

    Η οδική απόλαυση αποτελεί ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά κάθε Mazda, πόσο μάλλον αν μιλάμε για μερικές από τις καλύτερες διαδρομές στον κόσμο. Μια ομάδα...

    Ανανέωση για το Toyota RAV4

    Η ιαπωνική εταιρεία ανακοίνωσε μια σειρά αναβαθμίσεων για το Toyota RAV4. Η πέμπτη γενιά του δημοφιλούς SUV που παρουσιάστηκε πίσω στο 2018 και έλαβε...
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
    Σπούδασε δημοσιογραφία, προγραμματισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών και ανάλυση συστημάτων και ξεκίνησε στο «χώρο» των media από το ειδησεογραφικό τμήμα του ΑNT1, το 1993. Πολύ γρήγορα μεταπήδησε στο διπλανό γραφείο του αείμνηστου Άρη Σταθάκη («Από τη Θέση του Οδηγού» και «Οδηγώντας με τον Άρη Σταθάκη»). Για σχεδόν δεκαεπτά έτη συνεργάστηκε με το Car and Driver (και ως Διευθυντής Σύνταξης του caranddriver.gr), ενώ πλέον είναι υπεύθυνος για το αυτοκίνητο στην εφημερίδα ΒΡΑΔΥΝΗ.

    Το CUPRA Formentor VZ5 Taiga Grey είναι συλλεκτικό

    Μοναδικά χαρακτηρισρικά, 390 ίπποι και 480 Nm ροπής, σε ένα επιθετικό SUV ως έκφραση υψηλών επιδόσεων. Ο Λόγος για το CUPRA Formentor VZ5 Taiga...

    Το Volkswagen ID.AERO είναι ο αντίπαλος του Tesla Model 3

    Το Volkswagen ID.AERO είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό sedan της γερμανικής εταιρείας και σύμφωνα με τον Ralf Brandstätter, Διευθύνων Σύμβουλο της Volkswagen Passenger Cars:...

    Αποκάλυψη για το φουτουριστικό ηλεκτρικό Hyundai IONIQ 6

    Εντυπωσιακός αεροδυναμικός συντελεστής (Cd 0,21) και φουτουριστική εμφάνιση με έντονη καμπύλη οροφής και τελείωμα που θυμίζει κάτι από Porsche 911, το Hyundai IONIQ 6...

    Οι καλύτερες διαδρομές στον κόσμο παρέα με τη Mazda

    Η οδική απόλαυση αποτελεί ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά κάθε Mazda, πόσο μάλλον αν μιλάμε για μερικές από τις καλύτερες διαδρομές στον κόσμο. Μια ομάδα...

    Το νέο Dacia Jogger βάζει γκολ από τα αποδυτήρια

    Η Dacia μοιάζει να έχει βρει αρκετές «μαγικές συνταγές» τα τελευταία χρόνια και το νέο Dacia Jogger αποτελεί ουσιαστικά τον 4ο πυλώνα της προϊοντικής...

    Ανανέωση για το Toyota RAV4

    Η ιαπωνική εταιρεία ανακοίνωσε μια σειρά αναβαθμίσεων για το Toyota RAV4. Η πέμπτη γενιά του δημοφιλούς SUV που παρουσιάστηκε πίσω στο 2018 και έλαβε...