Γεννημένος στην Κρήτη από Έλληνα πατέρα και Σκωτσέζα μητέρα, ο Έλληνας σχεδιαστής του νέου Ford Puma, είναι ένα ακόμα τρανό παράδειγμα ότι οι Έλληνες, όταν οι συνθήκες είναι κατάλληλες, διαπρέπουν!
Γιώργος Σαριδάκης, Δημήτρης Δαρκούδης (Skoda), Αλέξανδρος Λιώκης (Alfa Romeo), Βασίλης Κόπελας (Toyota), Βίκυ Βλαχάκη (GM), Νικόλας Τομπάζης (Ferrari), Σωτήρης Κωβός (Toyota), Ανδρέας Ζαπατίνας (Alfa Romeo), Αντώνης Βολάνης (Renault), Αλέξανδρος Ισιγόνης (MINI)… και τόσοι ακόμα, που αποδεικνύουν με το ταλέντο, την ευφυία, την επιμονή, την υπομονή, το φιλότιμο και το έργο τους, ότι οι Έλληνες μπορούν! Και όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν, διαπρέπουν!
Ποιος είναι ο Έλληνας σχεδιαστής του Ford Puma;
Γεννήθηκε στην Κρήτη. Το 1971. Από Έλληνα πατέρα και Σκωτσέζα μητέρα. Έζησε και πήγε σχολείο στην Κρήτη μέχρι τα δέκα του, οπότε και μετακόμισε με τους γονείς του στην Σκωτία. Από το πανεπιστήμιο της Γλασκόβης πήρε το πτυχίο σε «Aeronautical Engineering» και το «Masters» σε «Quality Management». Την εποχή που έκανε το μεταπτυχιακό του, ο Σαριδάκης αποφάσισε να δοκιμάσει το ταλέντο του στην τέχνη. Έφτιαξε ένα φάκελο με τη δουλειά του και υπέβαλλε αίτηση στο Royal College of Art του Λονδίνου. Η αίτηση έγινε άμεσα αποδεκτή και έτσι σπούδασε «Vehicle Design» υπό την εποπτεία του Ken Greenley.
Δύο χρόνια αργότερα, αποφοίτησε με «Master of Design» (MDes). Με την αποφοίτησή του, προσελήφθη άμεσα από την Toyota το 1997, και δούλεψε στο Ευρωπαϊκό στούντιο της ιαπωνική εταιρίας στις Βρυξέλλες. Τρία χρόνια αργότερα, εντάχθηκε στο δυναμικό της Ford και το 2002, μετακόμισε στη Νότια Καλιφόρνια για να δουλέψει στην Lincoln-Mercury (που, φυσικά, ανήκει στην Ford). Σήμερα, η επαγγελματική του κάρτα λέει «Director, Interior and Exterior Design, Ford of Europe»!
Μόνο το όνομα…
Το όνομα Puma δεν είναι άγνωστο για τη Ford. Πίσω στο 1997 (έως το 2001), αντιπροσώπευε ένα compact coupe 2+2 θέσεων, με την τελική υλοποίηση να δίνει πρωτίστως έμφαση στην ευχαρίστηση του οδηγού. Η «μετενσάρκωση», ήρθε μέσα από ένα compact SUV με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V (mHEV).
Είναι δύσκολο; Σίγουρα. Αποτελεί ιδιαίτερη πρόκληση για έναν σχεδιαστή, να δημιουργεί κάτι εντελώς νέο και να ρίξει γέφυρες με τον υπερυψωμένο κόσμο των crossover, όταν, μάλιστα, το όνομα έχει σαφείς αναφορές σε σπορτίβ κατασκευή. Και εκτός αυτού, κάθε νέα δημιουργία του μπλε οβάλ, θα πρέπει να απαντάει και σε βασικές αρχές που πρέπει να διέπουν το σχεδιασμό ενός σύγχρονου αυτοκινήτου. Σύμφωνα με τη Ford: τα πάντα οφείλουν να περιστρέφονται γύρω από τις ανάγκες και τα όνειρα των πελατών της. Κάθε νέα δημιουργία δεν πρέπει να λύνει μόνο τα καθημερινά προβλήματα, αλλά συγχρόνως έρχεται να εκπληρώσει κάθε τους φιλοδοξία.
Η φιλοσοφία «Centric Design» που υιοθετείται στο νέο Ford Puma, είναι ο δημιουργικός τρόπος που επέλεξε η Ford ώστε να λυθούν ζητήματα στον τομέα του σχεδιασμού με γνώμονα τις απαιτήσεις των αγοραστών. Έτσι, η πρόκληση με το νέο Puma, ήταν να δημιουργήσει το πιο όμορφο αυτοκίνητο που μπορεί να αποκτήσει κανείς – και συγχρόνως ένα πρακτικό και ευρύχωρο crossover εμπνευσμένο από τα μοντέλα της κατηγορίας SUV. Σημειώστε, επίσης, ότι ο σχεδιασμός πρέπει να απαντάει και σε θέματα ασφάλειας. Ένας τομέας στον οποίο διακρίνεται το νέο Ford Puma, κατακτώντας την κορυφαία διάκριση των πέντε αστέρων στις πρόσφατες δοκιμές του EuroNCAP.
O Γιώργος Σαριδάκης, συνοψίζει σε λίγα λόγια τη συνολική σχεδιαστική φιλοσοφία του νέου Ford Puma, σχολιάζοντας: «Η όλη ιδέα κατέληξε στην ανάγκη να δημιουργηθεί ένα πρακτικό όχημα. Αλλά ταυτόχρονα ένα αυτοκίνητο που έπρεπε να ξεχωρίζει με το εμβληματικό προσωπείο του. Αυτό που κάνει το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει είναι το γεγονός ότι διαθέτει δυνατές αναλογίες. Είναι 55 χιλιοστά πιο φαρδύ από ένα Fiesta, για παράδειγμα.»
Ας δούμε όμως το σχετικό video
Το νέο Ford Puma και οι τιμές
Από τις αρχές του 2020 θα ξεκινήσει η διάθεση του νέου Ford Puma στην Ελλάδα, με την ελληνική αντιπροσωπεία να έχει ανακοινώσει τις τιμές του νέου SUV, που ξεκινούν από 20.097 ευρώ για την έκδοση Titanium 1.0L EcoBoost 125PS (mHEV). Σημαντικό και το γεγονός, ότι το νέο Puma καλύπτεται από 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect, ενώ υπάρχουν και ανταγωνιστικά χρηματοδοτικά προγράμματα.
Βασισμένο στο επιτυχημένο Fiesta και με πραγματικά άνετους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (456 λίτρα και καινοτόμο MegaBox με 80 λίτρα και ειδική τάπα για απορροή υδάτων), το B-SUV της Ford, αποτελεί το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί την ήπια υβριδική τεχνολογία mHEV (θα ακολουθήσουν και άλλα). Του επιτρέπει με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα και την κύλιση, να αποθηκεύει ενέργεια σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου 48V. Αυτή τροφοδοτεί έναν ενσωματωμένο ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί συμπληρωματικά στον πολυβραβευμένο κινητήρα βενζίνης 1.0L EcoBoost, ώστε να βελτιώνεται η απόδοσή του κατά την επιτάχυνση και να μειώνονται ταυτόχρονα οι εκπομπές CO2.
Υπάρχουν προς το παρόν δύο εκδόσεις ισχύος του 1.0L EcoBoost με απόδοση 125 και 155 ίππων (από 22.681 ευρώ), αλλά και δύο εξοπλιστικές εκδόσεις: Titanium και ST-Line X. Όλες οι εκδόσεις συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ ο εξοπλισμός είναι πλούσιος από τη βασική έκδοση.
Ενδεικτικά και μόνο θα πούμε ότι σε αυτόν συμπεριλαμβάνονται μεταξύ άλλων ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, καθίσματα με λειτουργία μασάζ, πέντε προφίλ οδήγησης (Normal, Sport, Eco, Slippery και Trail), ασύρματη φόρτιση smartphone, σύστημα SYNC3 της Ford με εξαιρετικές δυνατότητες διασύνδεσης και όλες τις τελευταίες τεχνολογίες σε αυτόν τον τομέα, μόνιμη σύνδεση στο internet με πρωτοποριακή τεχνολογία με ενσωματωμένο modem, εφαρμογή FordPass που επιτρέπει στον ιδιοκτήτη να κλειδώνει και να ξεκλειδώνει το αυτοκίνητο από μακριά, να ελέγχει την στάθμη καυσίμου και τη φόρτιση της μπαταρίας, ή να λαμβάνει πληροφορίες για την κατάσταση του αυτοκινήτου, αλλά και φώτα ημέρας LED (και τα πίσω φώτα είναι τεχνολογίας LED).