More

    Nissan Qashqai με νέο 1.3 βενζίνης 140 και 160 ίππων

    Με νέο κινητήρα βενζίνης 1.3 λίτρων διατίθεται πλέον το Nissan Qashqai, ο οποίος μπορεί να συνδυαστεί και με το ολοκαίνουριο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT.

    Το Nissan Qashqai, το δημοφιλέστατο SUV της ιαπωνικής εταιρίας, ξεκίνησε να διατίθεται στη χώρα μας και με έναν ολοκαίνουργιο βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων, που ενισχύει περαιτέρω τις επιδόσεις του. Ο νέος κινητήρας είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις ισχύος 140 PS και 160 PS, ενώ προσφέρει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές CO2.

    Η ισχυρότερη έκδοση διατίθεται και σε συνδυασμό με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DCT) 7 σχέσεων. Οι τιμές της ροπής είναι 240 Nm για την πρώτη έκδοση, 260 Nm για τη δεύτερη και 270 Nm στην περίπτωση που ο ισχυρότερος κινητήρας συνδυάζεται με το DCT.

    Σε όλες τις εκδόσεις η κίνηση μεταφέρεται μόνο στους εμπρός τροχούς, ενώ ο νέο κινητήρας διαθέτει πλέον φιλτρο σωματιδίων βενζίνης και φυσικά ανταποκρίνεται στο νέο πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6d-Temp. Αξιοσημείωτο είναι και το διάστημα τακτικής συντήρησης του κινητήρα, όπου η αλλαγή λιπαντικών έχει επεκταθεί από τα 20.000 χλμ στα 30.000 χλμ.

    Οι τρεις εκδόσεις του κινητήρα 1,3 λίτρων, αντικαθιστούν άμεσα τους βενζινοκινητήρες 1,2 λίτρων με 115 PS (μηχανικού και CVT κιβωτίου) και 1,6 με 163 PS. Να σημειώσουμε, ότι μαζί με το νέο κινητήρα ξεκίνησε και η διάθεση του νέου συστήματος infotainment Nissan Connect με σημαντικές βελτιώσεις στη λειτουργικότητα και τις δυνατότητές του, ενώ οι τιμές του Qashqai 1.3 ξεκινάνε από 20.490 ευρώ.

    Η βελτιωμένη απόδοση έρχεται χάρη σε μια θεμελιώδη αναδιαμόρφωση στον σχεδιασμό του κινητήρα, σε σύγκριση με τα προηγούμενα βενζινοκίνητα μηχανικά σύνολα. Έχει προστεθεί ένα φίλτρο σωματιδίων βενζίνης, ενώ στις βελτιώσεις περιλαμβάνεται το σύστημα ψεκασμού καυσίμου, ο σχεδιασμός του θαλάμου καύσης, η μειωμένη τριβή και η βελτιστοποίηση του υπερσυμπιεστή. Προσφέρει επίσης μια πιο αθόρυβη εμπειρία στους επιβαίνοντες, λόγω της υψηλότερης ροπής στρέψης σε χαμηλές στροφές.

    Σε σύγκριση με τον απερχόμενο κινητήρα 1,2 λίτρων και 115 PS, το νέο μηχανικό σύνολο των 1,3 λίτρων και 140PS, διαθέτει επιπλέον 25PS και ροπή 50Nm. Στο QASHQAI με τις ζάντες των 17 ιντσών, οι εκπομπές CO2 είναι 121 g/km (NEDC-BT), που είναι χαμηλότερες κατά 8 g/km (NEDC).

    Σε ότι αφορά την σύγκριση με το απερχόμενο κινητήρα των 1.6 λίτρων και ισχύος 163PS, ο νέος κινητήρας των 1,3 λίτρων των 160PS, έχει μεν λιγότερη ισχύ κατά 3PS, αλλά διαθέτει επιπλέον ροπή 20Nm. Στο QASHQAI με τις ζάντες των 17 ιντσών, οι εκπομπές CO2 είναι 121 g /km (NEDC-BT), που είναι 13 g /km χαμηλότερα (NEDC).

    Κυλινδροκεφαλή

    • Η συμπαγής μορφή του νέου κινητήρα προσφέρει περισσότερο χώρο κάτω από το καπό, καθώς και μείωση του συνολικού βάρους του οχήματος.

    • Διαθέτει μια νέα κυλινδροκεφαλή τριγωνικού σχήματος. Τα μπεκ ψεκασμού είναι τοποθετημένα κεντρικά για καλύτερη καύση.

    • Η πολλαπλή εξαγωγής είναι εν μέρει ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή για αποτελεσματικότερη εκμετάλλευση της θερμικής ενέργειας των καυσαερίων, ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές του κινητήρα και στα υψηλά φορτία.

    • Έχει προστεθεί ένα φίλτρο σωματιδίων βενζίνης. Το εν λόγω φίλτρο καταστρέφει τα σωματίδια που εμπεριέχονται στα καυσαέρια, παγιδεύοντάς τα σε μια μικροπορώδη δομή «κηρήθρας» που “αναγεννιέται” αυτόματα σε τακτά χρονικά διαστήματα.

    Επίστρωση χιτωνίων κυλίνδρων Plasma

    • Για πρώτη φορά σε κινητήρα ευρείας παραγωγής της Nissan, εφαρμόζεται η τεχνολογία επίστρωσης κυλίνδρων Plasma.

    • Mια λεπτή μεμβράνη πολύ σκληρού χάλυβα ψεκάζεται στα τοιχώματα των κυλίνδρων, για να βελτιωθεί η απαγωγή θερμότητας από τους θαλάμους καύσης.

    • Εκτός από την σημαντική εξοικονόμηση βάρους, η τεχνική αυτή μειώνει σημαντικά τις ανεξέλεγκτες προαναφλέξεις, κάνοντας εφικτή την αύξηση του λόγου συμπίεσης για μεγαλύτερη θερμοδυναμική απόδοση.

    • Λόγω της επίστρωσης plasma, έχει μειωθεί κατά 1% η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων.

    Υπερσυμπιεστής (Turbo)

    • Το σύστημα υπερτροφοδότησης του αέρα διαθέτει πλέον ηλεκτρικά ελεγχόμενη βαλβίδα επανακυκλοφορίας του αέρα (η λεγόμενη «e-waste gate»). Αυτή αντικαθιστά τις πνευματικές βαλβίδες των παλαιότερων κινητήρων.

    • Το παραπάνω έχει ως αποτέλεσμα καλύτερη απόκριση του turbo, ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές του κινητήρα.

    • Αυτή η «e-waste gate» επιτρέπει τη βέλτιστη χαρτογράφηση του κινητήρα χωρίς να επηρεάζεται η οδήγηση.

    Σύστημα ψεκασμού

    • Τα μπεκ ψεκασμού διαθέτουν έξι οπές για καλύτερη διασπορά καυσίμου.

    • Η τροφοδοσία τους γίνεται από σύστημα common-rail σε υψηλή πίεση 250 bar. Μια σημαντική βελτίωση συγκριτικά με τα 200 bar του κινητήρα 1,2 λίτρων.

    Μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων με ζύγωθρα

    • Ο έλεγχος των βαλβίδων γίνεται με ζύγωθρα (κοκοράκια) και υδραυλικά ωστήρια, αντί μηχανικών.

    • Το κύριο πλεονέκτημα είναι η μείωση της εσωτερικής τριβής και η μεγαλύτερη ανθεκτικότητα.

    • Ο κινητήρας είναι πιο αποδοτικός χάρη στον διπλό ανεξάρτητο χρονισμό εκκεντροφόρων, τόσο στην εισαγωγή όσο και στην εξαγωγή.

    spot_img

    ΡΟΗ

    Renault Group και WeRide επενδύουν στην Αυτονομία Δημόσιων Συγκοινωνιών

    Το Renault Group, σε συνεργασία με την WeRide, επενδύει ενεργά στη δοκιμή αυτόνομων ηλεκτρικών miniBuses, προωθώντας τη βιώσιμη, ασφαλή και προσιτή αστική κινητικότητα. Η...

    Autovision Hellenic Auto GP: Nέα εποχή στους αγώνες ταχύτητας

    Σε μια ξεχωριστή για τα Ελληνικά δεδομένα κίνηση, η Iron Tean διοργάνωσε Συνέντευξη τύπου και track day στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων για το Autovision...

    Πρώτη νίκη με Maximilian Günther η DS στην Τζέντα

    Αυτή ήταν η πρώτη νίκη της DS στη νέα σεζόν. Για πρώτη φορά, η Τζέντα φιλοξένησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ABB FIA Formula E όπου...

    Αυτό είναι το ξεχωριστό Kia EV4

    Αυτό, λοιπόν, είναι το νέο Kia EV4. Η αποκάλυψη της εξωτερικής του σχεδίασης, έγινε λίγες ημέρες πριν την «Kia EV Day 2025» που θα...

    Λατρεύει την περιπέτεια το νέο Volvo EX30 Cross Country

    Στο χειμερινό καταφύγιο της εταιρείας στην Σουηδική Λαπωνία έγινε η αποκάλυψη του Volvo EX30 Cross Country. Το EX30 είναι ένα «μεγάλο στοίχημα» για την...

    ΕΠΙΛΟΓΕΣ

    Mega deal συγχώνευσης Honda με Nissan

    Μπορεί η συμφωνία συγχώνευσης Honda με Nissan να μην έχει ακόμα οριστικοποιηθεί, αλλά όλα δείχνουν ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι το θέλουν πολύ. Μάλιστα, το...

    Δοκιμάζουμε το νέο compact SUV Hyundai Bayon 1.2 84 PS

    Το Hyundai Bayon, έρχεται σε μία εποχή που όπως έχουμε ξαναπεί (και απ’ ό,τι φαίνεται θα το λέμε για πολλά χρόνια ακόμα…), η Hyundai...
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
    Σπούδασε δημοσιογραφία, προγραμματισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών και ανάλυση συστημάτων και ξεκίνησε στο «χώρο» των media από το ειδησεογραφικό τμήμα του ΑNT1, το 1993. Πολύ γρήγορα μεταπήδησε στο διπλανό γραφείο του αείμνηστου Άρη Σταθάκη («Από τη Θέση του Οδηγού» και «Οδηγώντας με τον Άρη Σταθάκη»). Για σχεδόν δεκαεπτά έτη συνεργάστηκε με το Car and Driver (και ως Διευθυντής Σύνταξης του caranddriver.gr), ενώ πλέον είναι υπεύθυνος για το αυτοκίνητο στην εφημερίδα ΒΡΑΔΥΝΗ.

    Renault Group και WeRide επενδύουν στην Αυτονομία Δημόσιων Συγκοινωνιών

    Το Renault Group, σε συνεργασία με την WeRide, επενδύει ενεργά στη δοκιμή αυτόνομων ηλεκτρικών miniBuses, προωθώντας τη βιώσιμη, ασφαλή και προσιτή αστική κινητικότητα. Η...

    Autovision Hellenic Auto GP: Nέα εποχή στους αγώνες ταχύτητας

    Σε μια ξεχωριστή για τα Ελληνικά δεδομένα κίνηση, η Iron Tean διοργάνωσε Συνέντευξη τύπου και track day στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων για το Autovision...

    Πρώτη νίκη με Maximilian Günther η DS στην Τζέντα

    Αυτή ήταν η πρώτη νίκη της DS στη νέα σεζόν. Για πρώτη φορά, η Τζέντα φιλοξένησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ABB FIA Formula E όπου...

    Αυτό είναι το ξεχωριστό Kia EV4

    Αυτό, λοιπόν, είναι το νέο Kia EV4. Η αποκάλυψη της εξωτερικής του σχεδίασης, έγινε λίγες ημέρες πριν την «Kia EV Day 2025» που θα...

    Λατρεύει την περιπέτεια το νέο Volvo EX30 Cross Country

    Στο χειμερινό καταφύγιο της εταιρείας στην Σουηδική Λαπωνία έγινε η αποκάλυψη του Volvo EX30 Cross Country. Το EX30 είναι ένα «μεγάλο στοίχημα» για την...

    Αυτή είναι η νέα γενιά υβριδικής τεχνολογίας MHEV plus της Audi

    Με την γκάμα των νέων A5 και Q5 που βασίζονται στην Premium Platform Combustion (PPC), η Audi παρουσίασε τους πρώτους της κινητήρες εσωτερικής καύσης...