Νέο FIAT 500e: Η απαρχή της ηλεκτρικής εποχής

Το νέο FIAT 500 θα σηματοδοτήσει για μία ακόμα φορά μια ιστορική στιγμή για την ιταλική φίρμα, καθώς θα αποτελέσει την απαρχή της ηλεκτρικής της εποχής.

Έπειτα από μια λαμπρή πορεία 63 ετών από την παρουσίαση του αρχέτυπου, και 13 χρόνια μετά από τη σύγχρονη δεύτερη γενιά του, το νέο 500αράκι σηματοδοτήσει την απαρχή της ηλεκτρικής εποχής FIAT, καθώς είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο του Ομίλου FCA.

Η ολοκαίνουρια 3η γενιά του 500 είναι μεγαλύτερη και πιο ευρύχωρη, ενώ διαθέτει νέο στιλ, όντας ταυτόχρονα άμεσα αναγνωρίσιμη. Η νέα πλατφόρμα πάνω στην οποία βασίζεται το νέο αυτοκίνητο πόλης της FIAT, του προσδίδει μια πιο εντυπωσιακή παρουσία. Χωρίς να ξεπερνάει και πάλι τα 4 μέτρα, είναι 6 εκ. μεγαλύτερο σε μήκος και πλάτος και με επιπλέον 2 εκ. στο μεταξόνιο.

Εύκολη και γρήγορη φόρτιση

Δύο από τις σημαντικότερες παραμέτρους στην εξέλιξή του αποτέλεσαν η αυτονομία και ο χρόνος φόρτισης. Οι μπαταρίες λιθίου του νέου 500 έχουν χωρητικότητα 42 kWh και μπορούν να του προσφέρουν μία αυτονομία έως 320 km με βάση το νέο αυστηρότερο κύκλο μετρήσεων WLTP. Για τη βελτιστοποίηση του χρόνου φόρτισης, εφοδιάζεται με ένα σύστημα ταχυφόρτισης 85kW, ικανό να «γεμίσει» τις μπαταρίες σε μικρό χρονικό διάστημα. Απαιτούνται μόλις 5 λεπτά για να αποθηκευτεί ενέργεια ικανή να μετακινήσει το αυτοκίνητο για 50 km, ενώ ο ταχυφορτιστής μπορεί να ολοκληρώσει το 80% της φόρτισης σε 35 λεπτά (με δυνατότητα φόρτισης με συνεχές ή εναλλασσόμενο ρεύμα).

Στην έκδοση λανσαρίσματος «la Prima», το νέο 500e θα προσφέρεται με σύστημα easyWallbox, το οποίο συνδέεται με το οικιακό δίκτυο μέσω απλής πρίζας. Το σύστημα εξελίχθηκε από την ENGIE EPS αποκλειστικά για την FCA και κάνει ιδιαίτερα απλή και εύκολη τη διαδικασία φόρτισης.

Τρία προγράμματα οδήγησης

Ο οδηγός, θα μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα οδήγησης: Normal, Range και Sherpa. Το τελευταίο, βελτιστοποιεί το σύνολο των λειτουργιών ώστε να επιτευχθεί η μεγαλύτερη δυνατή αυτονομία και περιορίζει τη μέγιστη ταχύτητα στα 80 km/h. Tο πρόγραμμα «Normal» προσφέρει μια εμπειρία οδήγησης που προσομοιάζει την αίσθηση ενός συμβατικού αυτοκινήτου, ενώ στο πρόγραμμα «Range» ενεργοποιείται η λειτουργία «one-pedal-drive», επιτρέποντας την οδήγηση του αυτοκινήτου μόνο με το πεντάλ του γκαζιού, το οποίο κάθε φορά που το αφήνει ο οδηγός επιβραδύνει το όχημα, περίπου σαν να πάταγε το φρένο.

Ο ηλεκτρικός κινητήρας του 500e αποδίδει 87 kW (118  ίππους), με το κλασικό 0-100 km/h να πραγματοποιείται σε 9’’, ενώ η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 150 km/h.

Αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2

Για πρώτη φορά στην κατηγορία, το νέο 500 προσφέρει επίπεδο αυτόνομης οδήγησης 2. Η εμπρόσθια κάμερα ελέγχει κάθετα και οριζόντια το χώρο, ενώ το έξυπνο σύστημα ενεργής διατήρησης της ταχύτητας (intelligent Adaptive Cruise Control – iACC) επιταχύνει και επιβραδύνει το όχημα σε σχέση με τα αυτοκίνητα, τους πεζούς, τα ποδήλατα, κτλ. Προσθέστε το ενεργό σύστημα διατήρησης πορείας, το Intelligent Speed Assist που «διαβάζει» τα όρια ταχύτητας, το σύστημα Urban Blind Spot που προειδοποιεί για εμπόδια που βρίσκονται ή κινούνται περιμετρικά, το Attention Assist, τους περιμετρικούς αισθητήρες που προσφέρουν εικόνα του αυτοκινήτου από ψηλά, αλλά και το νέο σύστημα πολυμέσων UConnect 5 με διαμορφώσιμο λειτουργικό Android Auto και ασύρματη δυνατότητα mirroring για Apple CarPlay αλλά και Android Auto.

Στο premium και ξεχωριστό, εντελώς νέο εσωτερικό, ξεχωρίζουν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7’’ και η  «αιωρούμενη» οθόνη αφής 10,25’’ για το infotainment. Tο επίπεδο πάτωμα που φιλοξενεί τις μπαταρίες λιθίου βελτιώνει ακόμα περισσότερο την άνεση, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι ορισμένα από τα υλικά προέρχονται από ανακυκλωμένα πλαστικά που έχουν ανασυρθεί από την θάλασσα.

Το νέο ηλεκτρικό 500 θα ξεκινήσει την πορεία του μέσα στο 2020 με την cabrio έκδοση, ενώ στο μέλλον το μοντέλο θα εφοδιάζεται με το σύστημα AVAS (σύστημα ακουστικής προειδοποίησης οχήματος έως τα 20 km/h), με τον ήχο που θα εκπέμπει να είναι το Amarcord του Nino Rota για μια αυθεντική ιταλική Dolce Vita αίσθηση.

Ο Leonardo DiCaprio υποστηρίζει το Νέο 500

Στο πλαίσιο της στρατηγικής του Νέου 500 να εμπνεύσει την αλλαγή και να φέρει ένα καλύτερο μέλλον για τον Πλανήτη Γη, η FIAT συνεργάστηκε με ένα μεγάλο αστέρι που τα τελευταία 20 χρόνια εργάζεται για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και την προστασία του περιβάλλοντος, τον Leonardo DiCaprio. Ο αμερικανός ηθοποιός και ακτιβιστής αγκάλιασε τη φιλοσοφία του Νέου 500 και υποστηρίζει την αποστολή της Fiat. Στο νέο video «All-In» που είναι αφιερωμένο στην έκδοση «la Prima» ο DiCaprio καλεί όλους να δεσμευτούν στην προστασία του περιβάλλοντος και την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. «Πρέπει όλοι να συμμετέχουμε», αναφέρει. Η FIAT δέχτηκε την πρόκληση επιλέγοντας το «διαμάντι» της για να προσφέρει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο και να βοηθήσει στην προστασία του πλανήτη.

Η στρατηγική συνεργασίας περιλαμβάνει και τη δημιουργία τριών μοναδικών αυτοκινήτων τα οποία θα πουληθούν μέσω δημοπρασίας, με το σύνολο των εσόδων να προσφέρονται στον περιβαλλοντολογικό οργανισμό Earth Alliance, του οποίου ο DiCaprio είναι συνιδρυτής.

 Στο «Reincarnation», ο DiCaprio αφηγείται την ιστορία και την εξέλιξη της ιταλικής εταιρίας από τη δημιουργία του πρώτου 500 το 1957.

Τρεις μοναδικές εκδόσεις

Οι τρεις μοναδικές εκδόσεις του Νέου ηλεκτρικού 500 αποτελούν ακόμα μία πράξη με στόχο την προστασία του πλανήτη. Εταιρείες όπως οι Giorgio Armani, Bvlgari και Kartell, συμβολίζουν την Ιταλία και συμπράττουν στο πρόγραμμα του Νέου 500 με στόχο να ενισχύσουν την ανάγκη για αλλαγή.

Το 500 αποτελούσε πάντα ένα ιταλικό σύμβολο, το μικρό της Fiat, που έγινε το best-seller της FCA στο εξωτερικό και κέρδισε μια θέση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης. Η Fiat σε συνεργασία με τους Armani, Bvlgari και Kartell δημιούργησε τρία αυτοκίνητα που ξεχωρίζουν για το στιλ και τη δημιουργικότητα τους, χρησιμοποιώντας ανακυκλωμένα και φιλικά προς το περιβάλλον υλικά.

Sponsor

spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Ράλι Ακρόπολις: Έδρα η Λαμία, εκκίνηση από Ακρόπολη

Το Ράλι Ακρόπολις επιστρέφει στο καλεντάρι του WRC στις 9-12 Σεπτεμβρίου. Εκκίνηση από τον ιερό βράχο της Ακρόπολις, ειδικές διαδρομές στην Κόρινθο και έδρα...

Αυτό είναι το νέο Toyota GR 86

Έχουν περάσει σχεδόν πέντε μήνες από τότε που η Subaru παρουσίασε το «αδερφάκι» του, το BRZ, και πλέον ήρθε η ώρα για τις πρώτες...

F1 GP Μπαχρέιν: Το πρωτάθλημα αρχίζει

Για πρώτη φορά στην ιστορία της Formula 1 έχουμε 23 αγώνες σε μία σεζόν, με το πρωτάθλημα να ξεκινάει με το GP του Μπαχρέιν...

H νέα Mercedes C-Class πήρε τον… αέρα της S-Class (vids)

Όταν σε μία αρκετά ανταγωνιστική και όχι και τόσο… προσιτή κατηγορία όπως αυτή των premium D, έχεις φτάσει, από το 1982 μέχρι σήμερα, να...

H ταχύτερη Bentley όλων των εποχών θα είναι η νέα Continental GT Speed

Η πιο ικανή, η πιο ιδιαίτερη, η περισσότερο εστιασμένη στις επιδόσεις Bentley όλων των εποχών, χωρίς τον παραμικρό συμβιβασμό σε άνεση και πολυτέλεια. Αυτή...

Επιστροφή στο μέλλον με ηλεκτρικό Opel Manta (vid)

Η νέα εποχή Opel την θέλει να πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση. Το νεότερο ηλεκτρικό μοντέλο BEV (battery electric vehicle) της Opel, το Mokka-e, έχει αρχίσει...

Νέες εκδόσεις Smart Diversity από την Peugeot

Με την πλέον ανανεωμένη και φρέσκια γκάμα στην ιστορία της, η Peugeot διανύει μια εξαιρετική εποχή απολαμβάνοντας την κυριαρχία των μοντέλων της στην ελληνική...

δημοφιλη

Suzuki Vitara 2019: Ανανέωση και νέοι turbo κινητήρες

Η τέταρτη γενιά του Vitara είχε παρουσιαστεί στο 2014 Paris Auto Show. Ως είθισται, οι άνθρωποι της Suzuki προχώρησαν σε ένα «mid-life» facelift για...

SEAT Tarraco: Αποκάλυψη στις 18 Σεπτεμβρίου

Στο διαδίκτυο, βεβαίως, έχουν διαρρεύσει ήδη οι πρώτες ανεπίσημες εικόνες από το 7θέσιο SUV της SEAT. Να υπενθυμίσουμε, ότι το όνομα του Tarraco προέρχεται από...

Νέο Ford Focus 2018: Στην Ελλάδα από 17.894

Είκοσι χρόνια πριν, όταν η πρώτη γενιά Focus λανσαρίστηκε για πρώτη φορά, κατάφερε να γίνει σημείο αναφοράς για την κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων. Πρωτοποριακή...
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
Σπούδασε δημοσιογραφία, προγραμματισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών και ανάλυση συστημάτων και ξεκίνησε στο «χώρο» των media από το ειδησεογραφικό τμήμα του ΑNT1, το 1993. Πολύ γρήγορα μεταπήδησε στο διπλανό γραφείο του αείμνηστου Άρη Σταθάκη («Από τη Θέση του Οδηγού» και «Οδηγώντας με τον Άρη Σταθάκη»). Για σχεδόν δεκαεπτά έτη συνεργάστηκε με το Car and Driver (και ως Διευθυντής Σύνταξης του caranddriver.gr), ενώ πλέον είναι υπεύθυνος για το αυτοκίνητο στην εφημερίδα ΒΡΑΔΥΝΗ.

Ράλι Ακρόπολις: Έδρα η Λαμία, εκκίνηση από Ακρόπολη

Το Ράλι Ακρόπολις επιστρέφει στο καλεντάρι του WRC στις 9-12 Σεπτεμβρίου. Εκκίνηση από τον ιερό βράχο της Ακρόπολις, ειδικές διαδρομές στην Κόρινθο και έδρα...

Αυτό είναι το νέο Toyota GR 86

Έχουν περάσει σχεδόν πέντε μήνες από τότε που η Subaru παρουσίασε το «αδερφάκι» του, το BRZ, και πλέον ήρθε η ώρα για τις πρώτες...

F1 GP Μπαχρέιν: Το πρωτάθλημα αρχίζει

Για πρώτη φορά στην ιστορία της Formula 1 έχουμε 23 αγώνες σε μία σεζόν, με το πρωτάθλημα να ξεκινάει με το GP του Μπαχρέιν...

H νέα Mercedes C-Class πήρε τον… αέρα της S-Class (vids)

Όταν σε μία αρκετά ανταγωνιστική και όχι και τόσο… προσιτή κατηγορία όπως αυτή των premium D, έχεις φτάσει, από το 1982 μέχρι σήμερα, να...

H ταχύτερη Bentley όλων των εποχών θα είναι η νέα Continental GT Speed

Η πιο ικανή, η πιο ιδιαίτερη, η περισσότερο εστιασμένη στις επιδόσεις Bentley όλων των εποχών, χωρίς τον παραμικρό συμβιβασμό σε άνεση και πολυτέλεια. Αυτή...

Επιστροφή στο μέλλον με ηλεκτρικό Opel Manta (vid)

Η νέα εποχή Opel την θέλει να πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση. Το νεότερο ηλεκτρικό μοντέλο BEV (battery electric vehicle) της Opel, το Mokka-e, έχει αρχίσει...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΙΔΕΣ;

Όλα τα τελευταία νέα αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας στο email σου!