Πέρασαν σχεδόν πέντε χρόνια, από τότε που το Skoda Enyaq σηματοδότησε τη νέα εποχή της εταιρείας στα αμιγώς ηλεκτρικά. Παρουσιάστηκε το Σεπτέμβριο του 2020 με την ονομασία Enyaq iV και ήταν το πρώτο μοντέλο της Skoda που βασίστηκε στην πλατφόρμα MEB (Modular Electrification Toolkit) του ομίλου Volkswagen. Η αλήθεια είναι ότι κατάφερε να καταγράψει μία αρκετά αξιοζήλευτη πορεία για αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, καθώς όλα αυτά τα χρόνια σημείωσε περισσότερες από 250.000 πωλήσεις και συγκαταλέγεται πλέον στα BEV (Battery Electric Vehicle) με τις υψηλότερες πωλήσεις σε πολλές σημαντικές ευρωπαϊκές αγορές.



Το νέο Enyaq ξεχωρίζει άμεσα από το νέο πρόσωπο και αγκαλιάζει τη σχεδιαστική φιλοσοφία Modern Solid που είδαμε πρόσφατα και στη χώρα μας μέσω του νέου αμιγώς ηλεκτρικού B-SUV, του Elroq. Η γυαλιστερή μαύρη μάσκα Tech-Deck Face καθορίζει το μπροστινό μέρος του Enyaq, κρύβοντας επιδέξια αισθητήρες όπως το σύστημα ραντάρ και την μπροστινή κάμερα. Τα γράμματα της Skoda έχουν αντικαταστήσει το λογότυπο στο καπό, ενώ χαρακτηριστική είναι η φωτεινή λωρίδα Light Band.
Νέοι είναι και οι προβολείς LED Matrix, ενώ ακόμα και οι νέες ζάντες αλουμινίου (19΄΄ έως 21΄΄) είναι αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες. Στην παλέτα των χρωμάτων έχει προστεθεί και το αποκλειστικό μεταλλικό χρώμα Olibo Green, ενώ οι χρωματικές επιλογές επεκτείνονται σε δύο απλά χρώματα και επτά μεταλλικά.
Σημειώστε, μάλιστα, ότι η νέα σχεδίαση έχει εστιάσει και στην αεροδυναμική βελτίωση. Αυτό σημαίνει ότι το νέο Enyaq έχει πλέον συντελεστή οπισθέλκουσας 0,245 (από Cd 0,256), ενώ το Enyaq Coupé επιτυγχάνει ακόμη χαμηλότερο συντελεστή οπισθέλκουσας που ξεκινά από 0,225 (από Cd 0,234). Μιλάμε, δηλαδή, για το πιο αεροδυναμικό μοντέλο στην τρέχουσα γκάμα της Skoda.


Το νέο Skoda Enyaq έρχεται με δύο μεγέθη μπαταριών και τρεις εκδόσεις κινητήριων συστημάτων. Η μπαταρία ιόντων λιθίου του Enyaq 60 έχει μεικτή χωρητικότητα 63 kWh. Συνδυάζεται με έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων με μόνιμους μαγνήτες στον πίσω άξονα, ο οποίος αποδίδει μέγιστη ροπή 310 Nm. Η μέγιστη ταχύτητα είναι 160 km/h, ενώ η έκδοση Enyaq 85 διαθέτει επίσης έναν ηλεκτροκινητήρα και κίνηση στους πίσω τροχούς, αλλά διαθέτει μεγαλύτερη μπαταρία ιόντων λιθίου 82 kWh. Ο κινητήρας αποδίδει 286 ίππους και μέγιστη ροπή 545 Nm. Το Enyaq 85x έρχεται επίσης με τη μεγαλύτερη μπαταρία, αλλά περιλαμβάνει έναν δεύτερο, ασύγχρονο ηλεκτροκινητήρα στον μπροστινό άξονα, που επιτρέπει την κίνηση σε όλους τους τροχούς. Και οι δύο ισχυρότερες εκδόσεις έχουν τελική ταχύτητα 180 km/h.
Σημαντικό είναι ότι έχει βελτιωθεί και η αυτονομία, με την έκδοση Enyaq 85 να αγγίζει τα 586 km σε μεικτό κύκλο και να φτάνει τα 596 στην ίδια έκδοση του Enyaq Coupe (437 και 446 km τα αντίστοιχα νούμερα με την 63άρα μπαταρία). Οι ρυθμοί φόρτισης είναι καλύτεροι, με το βασικό να έχει δυνατότητα ταχυφόρτισης DC έως 165 kW και τα Enyaq 85 έως 175 kW. Αυτό σημαίνει ότι η μεγαλύτερη μπαταρία μπορεί να φορτιστεί από 10 έως 80% σε 28 λεπτά, ενώ το Enyaq 60 μπορεί να φορτιστεί από 10 έως 80% σε μόλις 24 λεπτά. Όλα τα μοντέλα φορτίζουν έως και 11 kW σε σταθμούς φόρτισης AC.


Σημαντικές είναι και οι αναβαθμίσεις στο ευρύχωρο και ποιοτικό εσωτερικό με το χώρο αποσκευών των 585 λίτρων (570 στην έκδοση Coupe). Στα highlights η νέα κεντρική οθόνη αφής 13’’, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 5’’, το νέο θερμαινόμενο τιμόνι δύο ακτίνων, αλλά και το προαιρετικό head-up display με επαυξημένη πραγματικότητα.
Στον πλουσιότερο βασικό εξοπλισμό ανήκουν πλέον και τα θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, το τριζωνικό σύστημα κλιματισμού, τα σύστημα KESSY Advanced με λειτουργίες Open-On-Approach και Walk-Away Locking, το Side Assist, το Predictive Adaptive Cruise Control (pACC) και το Traffic Jam Assist. Το Remote Park Assist (που σου επιτρέπει να παρκάρεις το Enyaq από smartphone) και το Remote Trained Parking (το σύστημα ουσιαστικά «μαθαίνει» για τα τελευταία 50 μέτρα τις κινήσεις στάθμευσης σε επιλεγμένες θέσεις και τις αποθηκεύει στη μνήμη του ώστε στο μέλλον να παρκάρει αυτόματα σε αυτές) είναι νέα ψηφιακά χαρακτηριστικά.

Ο βασικός εξοπλισμός είναι ακόμα πιο πλούσιος, συμπεριλαμβανομένων θερμαινόμενων μπροστινών καθισμάτων, θερμαινόμενου τιμονιού και περαιτέρω τεχνικών βελτιώσεων. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει το KESSY Advanced με λειτουργίες Open-On-Approach και Walk-Away Locking, 3 ζωνικό Climatronic, Side Assist, Predictive Adaptive Cruise Control (pACC) και Traffic Jam Assist.
Για το εσωτερικό, υπάρχουν έξι ξεχωριστές Επιλογές Σχεδίασης (Design Selections). Το νέο Design Selection Lodge, εμπνευσμένο από τη σχεδιαστική φιλοσοφία Modern Solid, χρησιμοποιεί eco friendly υλικά και πορτοκαλί λεπτομέρειες που περιλαμβάνουν τις ζώνες ασφαλείας. Το Design Selection Lounge κυριαρχείται από το γκρι και συνδυάζει δερματίνη και Suedia με ραφές αντίθεσης σε ανοιχτό πράσινο.
Υπάρχει επίσης και το Design Selection Eco Suite με κομψά καθίσματα στο χρώμα του κονιάκ καλυμμένα με δέρμα που έχει τύχει επεξεργασίας με εκχύλισμα φύλλων ελιάς. Τα Designs Selections Suite και Eco Suite περιλαμβάνουν αεριζόμενα μπροστινά καθίσματα στάνταρ. Το προαιρετικό πακέτο Maxx προσφέρει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα μπροστινά καθίσματα με λειτουργίες μνήμης, λειτουργίες μασάζ και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη οσφυϊκή υποστήριξη.



