Κάθε νέα S-Class αποτελεί μια επιτομή τεχνολογίας και πολυτέλειας και ορίζει το «τι μέλλει γενέσθαι» στην αυτοκίνηση.
Και όταν μιλάμε για το απαύγασμα της τεχνογνωσίας του τριάκτινου αστεριού στην πολυτελή μεγάλη κατηγορία, τότε η δημιουργία δεν αποτελεί μόνο ορόσημο στην ιστορία της Mercedes, αλλά ολόκληρης της αυτοκίνησης.
Έχω την αίσθηση, μάλιστα, ότι αυτή η έβδομη γενιά με κωδικό «W223», επαναπροσδιορίζει με τον πλέον εμφατικό τρόπο τα δεδομένα σε πολυτέλεια, άνεση, ασφάλεια, ποιότητα, τεχνολογία, διασυνδεσιμότητα, ακόμα και της τεχνητής νοημοσύνης όσον αφορά στη διάδραση μεταξύ χρήστη και μηχανήματος.
MRA, τετραδιεύθυνση και κορυφαία αεροδυναμική
Βασίζεται στη δεύτερη γενιά της πλατφόρμας «MRA» («Modular Rear Architecture»), και αυτό το «δεύτερης» είναι τονισμένο από τους ανθρώπους της Στουτγάρδης για να σημειωθεί το μέγεθος της εξέλιξης.
Διαθέσιμη πλέον μόνο σε μπερλίνα (όσοι επιθυμούν Coupe ή Cabriolet η Mercedes παραπέμπει σε AMG GT και SL-Class), η νέα S-Class θα διατίθεται σε τρεις εκδόσεις όσον αφορά στο μήκος του μεταξονίου.
Παρότι οι διαστάσεις είναι μεγαλύτερες (ΜΧΠΧΥ: 5.210Χ1.954Χ1.503 mm) και ακόμα και το μικρότερο σε μέγεθος μεταξόνιο ξεπερνάει τα 3,1 μέτρα (3.106 mm για την ακρίβεια!), η ενεργητικής τετραδιεύθυνση κάνει τη νέα S-Class ακόμα πιο ευέλικτη.
Ο κύκλος στροφής έχει μειωθεί κατά δύο μέτρα, με τους πίσω τροχούς να μπορούν να στρίψουν έως 4,5 μοίρες στην «κανονική» έκδοση, και έως 10 μοίρες σε αυτές με το επιμηκυμένο μεταξόνιο.
Η προσεκτική δουλειά που έχει γίνει σε κάθε πιθανή και… απίθανη λεπτομέρεια του κομψού και επιβλητικού sedan, έχει οδηγήσει και στη δημιουργία ενός πραγματικά εξαιρετικού αεροδυναμικού αμαξώματος, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να είναι μόλις 0,22 (Cd).
Ακόμα και οι ενσωματωμένες χειρολαβές που προεκτείνονται αυτόματα κατά την είσοδο στο όχημα συμβάλλουν σε αυτό.
Superior σε όλα
Φωνητικές εντολές, διαδραστική εμπειρία, τεχνητή νοημοσύνη που αντιλαμβάνεται κάθε επιβάτη ξεχωριστά, 3D οθόνη οδηγού (χωρίς τη χρήση ειδικών γυαλιών), επαυξημένη πραγματικότητα, διαισθητικοί χειρισμοί… ένας θαυμαστός νέος ψηφιακός κόσμος σε ένα πραγματικά super luxury εσωτερικό.
Η δεύτερη γενιά του MBUX αλλάζει εκ νέου τα δεδομένα του ψηφιακού υπόβαθρου των αυτοκινήτων και, μάλιστα, για όλους τους επιβάτες.
Όπως ακριβώς αρμόζει σε μια πραγματική limo δηλαδή.
Από οθόνες OLED, φωτεινές ενδείξεις σε έως πέντε μεγάλες οθόνες (12,8’’ η αλά τάμπλετ στο κέντρο της οθόνης), κρυφό φωτισμό, μασάζ, αρωματισμό χώρου, μέχρι φωνητικό βοηθό «Hey Mercedes» με επαυξημένη τεχνητή νοημοσύνη, αισθητήρα δακτυλικού αποτυπώματος που αναγνωρίζει τον οδηγό, Head Up Display με «augmented reality», ηχοσύστημα 4D με 31 ηχεία, ενσωματωμένα ηχεία στα εμπρός προσκέφαλα και καθίσματα που διαθέτουν έως 18 μοτέρ για τη ρύθμισή τους.
Η καμπίνα της νέας S-Class στοχεύει στη δημιουργία μιας απόλυτης κατάστασης ζεν για όλους ανεξαιρέτως τους επιβάτες.
Ο εξοπλισμός ασφάλειας, άνεσης και υποβοήθησης οδηγού είναι πραγματικά καινοτόμος και εντυπωσιακός και καθιστά τη νέα S-Class ημιαυτόνομη οδηγικά σε επίπεδο 3.
Το «Pre-Safe» έχει φτάσει σε… άλλο επίπεδο, και αν το σύστημα θεωρεί ότι είναι αναπόφευκτη κάποια πλευρική σύγκρουση, η ενεργή ανάρτηση «E-Active Body Control» ανασηκώνει ακαριαία το όχημα έως και 8 cm για να περιοριστούν οι συνέπειες για τους επιβάτες.
Αερόσακοι υπάρχουν και για τους πίσω επιβάτες (ενσωματωμένοι στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων), όπως και αερόσακος μεταξύ των επιβατών για προστασία σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης.
Και plug-in με 100 km ηλεκτρική αυτονομία
Η κορυφαίες αρχικά εκδόσεις από πλευράς μηχανικών συνόλων, θα διαθέτουν ήπιο υβριδικό σύστημα 48V (με τρίλιτρο 6κύλινδρο σε σειρά 367 PS στην S 450 4MATIC και με 435 PS στην S 500 4MATIC).
Ο 6κύλινδρος σε σειρά πετρελαιοκινητήρας 2,9 λίτρων είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις ισχύος (286 PS στις S 350 d και S 350 d 4MATIC και 330 PS στην S 400 d 4MATIC), ενώ αργότερα θα ξεκινήσει και η διάθεση της Plug-in Hybrid που σύμφωνα με τη Mercedes θα έχει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 100 km.
Στα σκαριά είναι και η αμιγώς ηλεκτρική EQS.
Φωτογραφίες
Οι τιμές της νέας Mercedes-Benz S-Class
Η διάθεση της νέας Mercedes S-Class έχει ξεκινήσει και στη χώρα μας, με τις τιμές να είναι και αυτές φυσικά… superior και να ξεκινούν από τα 142.560 ευρώ.
Αναλυτικά, ο τιμοκατάλογος που ανακοίνωσε η ελληνική αντιπροσωπεία:
• S 350 d: Από 142.560 ευρώ.
• S 350 d Long: Από 146.300 ευρώ.
• S 350 d 4MATIC: Από 148.250 ευρώ.
• S 350 d 4MATIC Long: Από 151.990 ευρώ.
• S 400 d 4MATIC: Από 160.830 ευρώ.
• S 400 d 4MATIC Long: Από 164.560 ευρώ.
• S 500: Από 172.390 ευρώ.
• S 500 Long: Από 175.680 ευρώ.