Την παρουσίαση του πρώτου μοντέλου Mercedes-Benz της μάρκας EQ, της Mercedes EQC, έκανε ο Πρόεδρος του Ομίλου Daimler και Διευθύνων Σύμβουλος των Mercedes-Benz Cars, Dieter Zetsche (ο οποίος ειρίσθω εν παρόδω, σε περίπου ένα χρόνο, θα δώσει τη θέση του ως επικεφαλής του ομίλου Daimler στον πρώτο μη Γερμανό σε αυτήν τη θέση, τον Σουηδό Ola Källenius) δηλώνοντας χαρακτηριστικά: «Η EQC είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο 100% Mercedes. Συνδυάζει μοναδικά σε ένα πολύ ξεχωριστό σύνολο τον σχεδιασμό, την άνεση, την ποιότητα, τη λειτουργικότητα και τις υπηρεσίες μιας Mercedes προσφέροντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα καθημερινής ηλεκτροκίνησης».
Μία πρώτη γεύση είχαμε πάρει το 2016, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, όταν η Mercedes-Benz παρουσίασε τη νέα μάρκα προϊόντων και τεχνολογίας EQ. Τρία χρόνια μετά, στα μέσα του 2019, η EQC, το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της νέας μάρκας EQ θα κάνει την εμφάνισή του στους δρόμους του κόσμου.
Ανήκει στην κατηγορία των premium μεσαίων SUV, και εισάγει την έννοια της «προοδευτικής πολυτέλειας». Η τελευταία προκύπτει από το συνδυασμό μιας άγνωστης, μέχρι σήμερα, ομορφιάς – αυτής που έπεται της μίξης των ψηφιακών με τα αναλογικά στοιχεία, καθώς και της αρμονικής συγχώνευσης του φουτουριστικού με τον λιτό σχεδιασμό. Όσον αφορά στην ποιότητα, στην ασφάλεια και στην άνεση, η EQC στο σύνολο των χαρακτηριστικών της είναι μια γνήσια Mercedes-Benz στην κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων.
Οι μυώδεις αναλογίες της την κατατάσσουν στα Crossover SUV. Η πλαϊνή της όμως σχεδίαση με την εκτεταμένη γραμμή της οροφής, τη διάταξη του παραθύρου με τη χαμηλή μεσαία γραμμή και την εσοχή της οροφής τύπου coupé στο πίσω μέρος, την τοποθετούν ανάμεσα στα SUV και στα SUV coupé. Ένα εντυπωσιακό χαρακτηριστικό στο μπροστινό μέρος της είναι η μεγάλη επιφάνεια μαύρου πλαισίου που περικλείει τους προβολείς και τη μάσκα. Για πρώτη φορά στη σχεδιαστική προσέγγιση της Mercedes-Benz μια οπτική ίνα, η οποία λειτουργεί σαν ένας σύνδεσμος μεταξύ των φώτων ημέρας με την εμφάνιση φακού, οριοθετεί το μαύρο πλαίσιο στην κορυφή. Με αυτόν τον τρόπο τη νύχτα δημιουργείται μια σχεδόν αδιάλειπτη, οριζόντια φωτεινή λωρίδα. Τα εσωτερικά περιβλήματα και οι σωλήνες των στάνταρ προβολέων MULTIBEAM LED έχουν γυαλιστερό μαύρο χρώμα, ενώ η αντίθεση των χρωμάτων επιβεβαιώνει διακριτικά την ένταξη του μοντέλου στη νέα οικογένεια EQ: μπλε λωρίδες σε μαύρο φόντο και γράμματα MULTIBEAM επίσης σε μπλε χρώμα.
Παράλληλα, η EQC πρωτοπορεί και στο υψηλής ποιότητας εσωτερικό της με την ίδια avant-garde ηλεκτρική εμφάνιση. Ο πίνακας οργάνων έχει σχεδιαστεί στα πρότυπα ενός πιλοτηρίου με επίκεντρο τον οδηγό. Το δε χαρακτηριστικό πλευρικό προφίλ της Mercedes-Benz είναι ασύμμετρο, με ένα «κόψιμο» στην περιοχή του οδηγού. Εκεί βρίσκεται ένα από τα σχεδιαστικά σημεία αναφοράς του εσωτερικού – μια υψηλής τεχνολογίας θήκη μεγάλης στιλπνότητας που στεγάζει επίπεδους αεραγωγούς με στρογγυλεμένες περσίδες σε σχήμα κλειδιού, βαμμένες σε ροζ χρυσό. Στα τεχνολογικά highlights συμπεριλαμβάνεται και το ήδη γνωστό από την νέα A-Class σύστημα infotainment, ΜΒUX. Το Mercedes-Benz User Experience είναι εμπλουτισμένο με πλήθος λειτουργιών ειδικά για τη μάρκα EQ, όπως η οθόνη της υπολειπόμενης αυτονομίας, η κατάσταση φόρτισης και η ροή της ενέργειας. Επιπλέον, από το MBUX ελέγχονται και ρυθμίζονται οι λειτουργίες του βελτιωμένου συστήματος πλοήγησης EQ, οι δυνατότητες επιλογής του προγράμματος οδήγησης, το ρεύμα φόρτισης και ο χρόνος αναχώρησης προς τον προορισμό. Χάρη δε στην αναγνώριση της φυσικής γλώσσας, ο ειδικός φωνητικός έλεγχος EQ βοηθά τον οδηγό να χειριστεί εύκολα τις λειτουργίες της EQC.
Εκτός από την εντυπωσιακή εμφάνιση, στην EQC 400 4Matic (η πλήρης ονομασία), την κίνηση αναλαμβάνουν δύο ηλεκτρικά μοτέρ (ένα σε κάθε άξονα) συνολικής απόδοσης 408 ίππων (300 kW) και 765 Nm μέγιστης ροπής σε συνδυασμό με τετρακίνηση. H τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 km/h, ενώ τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε 5,1’’. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου απόδοσης 80 kWh, της εξασφαλίζουν αυτονομία που ξεπερνά τα 450 χλμ. ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι δίνουν τη δυνατότητα αναπλήρωσης του 70% της ενέργειας τους (από το 10% έως το 80%) με επαναφόρτιση διάρκειας 40 λεπτών. Η EQC διαθέτει στον βασικό της εξοπλισμό ένα υδρόψυκτο φορτιστή (OBC) χωρητικότητας 7.4 kW, γεγονός που της επιτρέπει τη φόρτιση AC στο σπίτι ή σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης. Η φόρτιση σε ένα Wallbox είναι έως τρεις φορές πιο γρήγορη απ’ ότι σε μία οικιακή πρίζα. Γίνεται δε ακόμη πιο γρήγορη σε φόρτιση DC – η οποία είναι στάνταρ για την EQC – για παράδειγμα μέσω CCS (Combined Charging Systems) στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και το σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας κατά την επιβράδυνση, ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει να διαμορφώσει τα οδηγικά χαρακτηριστικά του EQC βάσει πέντε προγραμμάτων (Comfort, Eco, Max Range, Sport και Individual). Στους πιο οικονομικούς τρόπους οδήγησης, σημαντικό ρόλο παίζει το απτικό πεντάλ γκαζιού που προτρέπει τον οδηγό να εξοικονομεί ενέργεια. Ο οδηγός μπορεί επίσης να επηρεάσει το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας χρησιμοποιώντας τα χειριστήρια (paddles) πίσω από το τιμόνι.
Παράλληλα, το σύστημα ECO Assist παρέχει στον οδηγό πλήρη υποστήριξη κατά την προβλέψιμη οδήγηση: προτρέποντας τον όταν είναι σκόπιμο να αφήσει το γκάζι, π.χ. επειδή το όχημα προσεγγίζει ένα όριο ταχύτητας, καθώς και σε λειτουργίες όπως το ρολάρισμα ή ο έλεγχος της ανάκτησης ενέργειας. Για το σκοπό αυτό, γίνεται συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων πλοήγησης και αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, ενώ συνδέονται και αξιολογούνται πληροφορίες από τα συστήματα υποβοήθησης (ραντάρ και στερεοσκοπική κάμερα).
Η EQ και το Mercedes me παρέχουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες όπως ο έλεγχος κλιματισμού πριν από την αναχώρηση, που εξασφαλίζει ότι το εσωτερικό του οχήματος βρίσκεται ήδη στην επιθυμητή θερμοκρασία κατά την αναχώρηση. Μπορεί να προγραμματιστεί απευθείας μέσω του MBUX ή μέσω της εφαρμογής Mercedes me App. Το βελτιωμένο για την EQ σύστημα πλοήγησης βασίζει πάντα τους υπολογισμούς του στην πιο γρήγορη διαδρομή, λαμβάνοντας υπόψη τον συντομότερο χρόνο φόρτισης. Επιπλέον, ο προγραμματισμός της διαδρομής ανταποκρίνεται δυναμικά στις αλλαγές και μπορεί να πραγματοποιηθεί τόσο εκτός όσο και εντός του αυτοκινήτου, δηλαδή εξωτερικά (μέσω της εφαρμογής Mercedes me) αλλά και μέσα στο όχημα.
Όπως κάθε Mercedes, έτσι και η EQC δεν θα μπορούσε να μην είναι εξοπλισμένη σαν… αστακός όσον αφορά σε θέματα ασφάλειας. Εφοδιάζεται με την τελευταία γενιά συστημάτων υποβοήθησης της Mercedes-Benz. Στο πακέτο Driving Assistance, περιλαμβάνονται νέες λειτουργίες όπως η προβλέψιμη ρύθμιση ταχύτητας όταν το όχημα πλησιάζει στο τέλος μιας σειράς αυτοκινήτων. Όταν το σύστημα ανιχνεύσει κίνηση, το Active Distance Assist DISTRONIC μειώνει την ταχύτητα σε περίπου 100 km/h ως προφύλαξη. Σε περίπτωση κίνησης σε αυτοκινητόδρομο, το σύστημα καθοδήγησης λωρίδων (lane guidance) κρατά το όχημα εκτός κέντρου για να αφήνει χώρο για τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.
Τεχνικά στοιχεία[1]
Εκπομπή CO2 | 0 g/km |
Κατανάλωση ενέργειας (NEDC) | 22.2* kWh/100 km |
Αυτονομία (NEDC) | Περισσότερα από 450* km |
Σύστημα οδήγησης | 2 ασύγχρονοι κινητήρες, τετρακίνηση |
Απόδοση | 300 kW (408 hp) |
Μέγιστη ροπή | 765 Nm |
Μέγιστη ταχύτητα | 180 km/h (governed) |
Επιτάχυνση 0-100 km/h | 5.1 s |
Μπαταρία | Ιόντων λιθίου |
Χωρητικότητα μπαταρίας (NEDC) | 80 kWh |
Βάρος μπαταρίας | 650 kg |
Μήκος/πλάτος (με καθρέπτες)/ύψος | 4,761/1,884 (2,096)/1,624 mm |
Εύρος ίχνους (FA/RA) | 1,625/1,615 mm |
Μεταξόνιο | 2,873 mm |
Χωρητικότητα πορτ-μπαγκάζ (ανάλογα με τον εξοπλισμό) | Περ. 500 l |
Μεικτό βάρος/επιτρ. GVW/φορτίο (DIN) | 2,425*/2,930/505 kg |
Μέγιστο συρόμενο φορτίο (12 %) | 1,800 kg |
[1] Οι τιμές για την ηλεκτρική κατανάλωση και τις εκπομπές CO2 είναι προσωρινές και καθορίστηκαν από τις Γερμανικές Τεχνικές Υπηρεσίες. Οι τιμές της αυτονομίας είναι επίσης προσωρινές. Η Ευρωπαϊκή έγκριση τύπου και το πιστοποιητικό συμμόρφωσης με τις επίσημες τιμές δεν είναι ακόμα διαθέσιμα. Ενδέχεται να υπάρξουν αποκλίσεις από τις τιμές που αναγράφονται και τις επίσημες τιμές.