Μπορεί η συμφωνία συγχώνευσης Honda με Nissan να μην έχει ακόμα οριστικοποιηθεί, αλλά όλα δείχνουν ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι το θέλουν πολύ. Μάλιστα, το «mega deal» που αναμένεται να δημιουργήσει έναν κολοσσό ο οποίος θα φιγουράρει στην τρίτη θέση παγκοσμίως από πλευράς πωλήσεων έχει τις ευλογίες και της ιαπωνικής κυβέρνησης.
Αν μέχρι το 2026 έχει ολοκληρωθεί η συγχώνευση που όλα δείχνουν ότι θα περιλαμβάνει και αυτήν της Mitsubishi, τότε ο νέος κολοσσός αναμένεται να βρίσκεται πίσω από την Toyota με 11,2 εκατ. πωλήσεις και τη VW με 9,2 εκατ. πωλήσεις, εκθρονίζοντας από την πρώτη τριάδα τον όμιλο Hyundai – Kia που έχει 7,3 εκατ. πωλήσεις. Λαμβάνοντας δηλαδή υπόψη τις πωλήσεις των εταιρειών σήμερα, ο νέος όμιλος αναμένεται να ξεπερνάει τα 8 εκατ. από πλευράς πωλήσεων παγκοσμίως.

Στη συνέντευξη Τύπου που έγινε μέσα στην εβδομάδα, ο διευθύνων σύμβουλος της Honda Toshihiro Mibe δήλωσε ότι η εταιρεία του αλλά και η Nissan, χρειάζονται μεγαλύτερη κλίμακα για να ανταγωνιστούν στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών στα ηλεκτρικά οχήματα και την έξυπνη οδήγηση. Η συμφωνία θα έχει ως στόχο την ανταλλαγή πληροφοριών και πόρων και την επίτευξη οικονομιών κλίμακας και συνεργειών, προστατεύοντας παράλληλα και τα δύο εμπορικά brands.
Μια εταιρεία χαρτοφυλακίου θα δημιουργηθεί ως μητρική εταιρεία τόσο της Honda όσο και της Nissan, εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Τόκιο. Το «πάνω χέρι» θα έχει η μεγαλύτερη Honda που θα διορίζει τα περισσότερα μέλη του διοικητικού συμβουλίου.
Ο συγχωνευμένος όμιλος έχει τη δυνατότητα να επιτύχει έσοδα 30 τρισ. γιεν ή 191,4 δισ. δολάρια και λειτουργικά κέρδη άνω των 3 τρισ. Γιεν, ενώ οι συζητήσεις αναμένεται να ολοκληρωθούν τον Ιούνιο του 2025. Ο Mibe πρόσθεσε ότι αν εγκριθεί, η ενοποίηση θα είναι ένα μεσοπρόθεσμο έως μακροπρόθεσμο έργο που δεν αναμένεται να παρουσιάσει ορατή πρόοδο πριν από το 2030.

Στο MoU (μνημόνιο κατανόησης) που υπέγραψαν οι δύο εταιρείες, διευκρινίζεται και το ότι ο μικρότερος εταίρος της Nissan, η Mitsubishi Motors, συμμετέχει στις συζητήσεις συγχώνευσης. Στη Mitsubishi, έχει προσφερθεί η ευκαιρία να συμμετάσχει στον νέο όμιλο και θα λάβει απόφαση μέχρι το τέλος Ιανουαρίου 2025. Κάτι μας λέει ότι είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα αποτελεί μέρος του ομίλου.
