Υπήρξαν πολλές αναβολές, αρκετά τίζερ, μεγάλη αναμονή, αλλά τελικά έγινε η επίσημη παρουσίαση της Alfa Romeo Tonale με τον τίτλο «La Metamorfosi». Αυτό επιχειρείται με το νέο premium C-SUV. Η μεταμόρφωση της Μιλανέζικης φίρμας υπό την καθοδήγηση του νέου CEO Jean-Philippe Imparato. Από μία κατηγορία που… καλπάζει τα τελευταία χρόνια, αυτή των compact SUV, ξεκινάει η ουσιαστική μεταμόρφωση της Alfa στη νέα εποχή της συνδεσιμότητας και του εξηλεκτρισμού.
Με μήκος 4,53 m, πλάτος 1,84 m και 1,6 m ύψος, η Tonale τοποθετείται κάτω από το πρώτο SUV της Alfa, τη Stelvio. Τη δυναμική εξωτερική σχεδίαση που αναδεικνύει τις αρμονικές αναλογίες, έχει επιμεληθεί ο Αλέξανδρος Λιώκης (lead exterior designer). Λεπτομέρειες όπως οι χαρακτηριστικοί τροχοί με τις 5 στρογγυλές οπές («telephone dial»), το ανάγλυφο κάλυμμα του πίνακα οργάνων («Cannocchiale»), το τιμόνι με τις τρεις ακτίνες και το περίγραμμα των φωτιστικών σωμάτων, συνδέουν το παρελθόν με το μέλλον της ιταλικής φίρμας.
Στο εμπρός μέρος το «Trilobo» -η χαρακτηριστική τριγωνική μάσκα- και το «Scudetto»-η σύνθεση της μάσκας με τους εκατέρωθεν αυτής αεραγωγούς- κυριαρχούν, ενώ τα «3+3» φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Full-LED Adaptive Matrix, είναι εμπνευσμένα από την SZ Zagato και το πρωτότυπο Proteo. Στο πίσω μέρος χαρακτηριστικά είναι τα λεπτά φανάρια που ενώνονται με μια λωρίδα LED.
Το οδηγοκεντρικό ταμπλό και το τριάκτινο τιμόνι με τα μεγάλα αλουμινένια «paddles» για τις αλλαγές των σχέσεων, δημιουργούν μια αρκετά σπορτίβ εικόνα και στο εσωτερικό. Το νέο σύστημα πολυμέσων με την οθόνη αφής 10,25″ λειτουργεί με σύστημα Android, προσφέρει εξαιρετικά επίπεδα συνδεσιμότητας, έχει δυνατότητα αναβαθμίσεων Over-the-Air (OTA) και συνεργάζεται με το Amazon Alexa. Πλήρως ψηφιακός είναι και ο πίνακας οργάνων των 12,25″.
Τα νέα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης της Tonale προσφέρουν δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2. Στα συστήματα ADAS συμπεριλαμβάνονται εκτός των άλλων τα: «Intelligent Adaptive Cruise Control» (IACC), «Lane Centering» (LC) και «Traffic Jam Assist» που αυτόματα διατηρούν την ταχύτητα, την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και την πορεία του οχήματος στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας, «Autonomous Emergency Braking», «Drowsy Driver Detection» που προειδοποιεί σε περίπτωση που διαπιστώσει κόπωση του οδηγού και «Blind Spot Detection» που ανιχνεύει την κίνηση στα τυφλά σημεία, ενώ προειδοποιεί και στους ελιγμούς στάθμευσης σε συνεργασία με την κάμερα 360ο υψηλής ανάλυσης.
Τεχνολογία NFT (non-fungible token) βλέπουμε σε παγκόσμια πρώτη στην Tonale. Η Alfa Romeo είναι ο πρώτος κατασκευαστής που συνδέει ένα αυτοκίνητο με το ψηφιακό πιστοποιητικό NFT. Η τεχνολογία βασίζεται στο πρότυπο «blockchain card» που παρέχει ένα απόλυτα εμπιστευτικό και χωρίς δυνατότητα αλλοίωσης ιστορικό των βασικών παραμέτρων στη ζωή ενός οχήματος.
Η εξηλεκτρισμένη γκάμα κινητήρων της Tonale, περιλαμβάνει δύο mild Hybrid εκδόσεις. Στην προκειμένη περίπτωση, ο κινητήρας βενζίνης 1.5 που διαθέτει άμεσο ψεκασμό και turbo μεταβλητής γεωμετρίας, διατίθεται σε εκδόσεις με 130 και 160 ίππους και συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Το ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει 20 ίππους και 55 Nm ροπής και η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.
Στην κορυφή της γκάμας έχουμε την Plug-in Hybrid Q4 με τον υπερτροφοδοτούμενο 1.3 βενζίνης στον εμπρός άξονα να αποδίδει 180 ίππους και τον ηλεκτρικό κινητήρα των 122 ίππων να βρίσκεται στον πίσω άξονα. Η συνδυαστική ισχύς στην τετρακίνητη Plug-in υβριδική έκδοση αγγίζει τους 275 ίππους με το κλασικό 0-100 km/h να πραγματοποιείται σε 6,2″. Το αυτόματο κιβώτιο στην προκειμένη περίπτωση είναι 6 σχέσεων και διαθέτει μετατροπέα ροπής, ενώ με την μπαταρία χωρητικότητα 15,5 kWh, η Tonale υπόσχεται μία αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει τα 60 km ή ακόμα και τα 80 km σε οδήγηση σε αστικό περιβάλλον.
Οι παραγγελίες θα ξεκινήσουν την προσεχή άνοιξη με την ειδική έκδοση λανσαρίσματος EDIZIONE SPECIALE, ενώ τα πρώτα αυτοκίνητα θα φτάνουν στους ιδιοκτήτες μέσα στο καλοκαίρι του 2022.