Και στο Spa για το F1 GP Βελγίου, ο Max Verstappen έμοιαζε πραγματικά ασταμάτητος. Παρότι ήταν ο ταχύτερος στις κατατακτήριες του Σαββάτου, ξεκίνησε από τη 14η θέση του grid λόγω ποινών για αλλαγές στην PU.
Αλλά τίποτα δεν μοιάζει ικανό να ανακόψει την πορεία του νεαρού Ολλανδού πρωταθλητή αφού χρειάστηκαν μόλις 12 γύροι για να βρεθεί στην πρωτοπορία του αγώνα. Την έχασε για λίγο μετά το πρώτο του pit stop, αλλά την ανέκτησε γρήγορα και από εκεί και ύστερα όλα έδειχναν προδιαγεγραμμένα για τον ιπτάμενο Ολλανδό.
Και δεν ήταν μόνο ο Max, αλλά και ο teammate του Sergio Perez είχε καλό ρυθμό και κατάφερε να δει την καρό σημαία δεύτερος, ολοκληρώνοντας έναν ιδανικό αγώνα για τη Red Bull στο Βέλγιο.
Το βάθρο συμπλήρωσε ο Carlo Sainz με τη Ferrari που ξεκίνησε από την pole, καθώς ήταν ο δεύτερος ταχύτερος το Σάββατο, ενώ ακολούθησε ο George Russell με τη Mercedes. Ο Lewis Hamilton με τη δεύτερη Mercedes, βρέθηκε δυστυχώς εκτός από τον 1ο κιόλας γύρο, έπειτα από ένα συμβάν που είχε με τον Fernando Alonso, στην προσπάθεια του να τον προσπεράσει στη Les Combes. Δεν άφησε αρκετό χώρο στον Alonso και ο εμπρός τροχός του Ισπανού λειτούργησε σαν «ράμπα» για τον πίσω τροχό της Mercedes, με τον Lewis να ίπταται προς την έξοδό του από τον αγώνα.
Ο Charles Leclerc με τη δεύτερη Ferrari είχε και αυτός ποινές και ξεκίνησε τον αγώνα από τη 15η θέση. Ο αγώνας του ήταν κάλος και παρότι θα μπορούσε να τερματίσει στην 5η θέση, έκανε pit stop λίγο πριν το τέλος του αγώνα για να βάλει τη μαλακή γόμα και να προσπαθήσει να πάρει το βαθμό του ταχύτερου γύρου. Πήρε, όμως, ποινή 5 δευτερολέπτων για υπέρβαση ορίου ταχύτητας σε αυτό το pit stop και έτσι βρέθηκε τελικά πίσω από τον Fernando Alonso με την Alpine που βρέθηκε στην 5η θέση στο Spa.
Στην 7η θέση τερμάτισε ο Esteban Ocon με τη δεύτερη Alpine, ενώ ο τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν κατά σειρά οι Sebastian Vettel (Aston Martin), Pierre Gasly (AlphaTauri) και Alexander Albon (Williams).
Πού κρίθηκε ο αγώνας με βάση τα ελαστικά
Λόγω ποινών στην εκκίνηση ο Verstappen, εκκίνησε τον αγώνα από την 14η θέση και αξιοποίησε την κόκκινη μαλακή γόμα P Zero για να κερδίσει γρήγορα θέσεις στην αρχή του αγώνα. Μέχρι το 12ο γύρο είχε βρεθεί στην 1η θέση που την διατήρησε ως τον 16ο γύρο. Τότε μπήκε για αλλαγή και τοποθέτησε την κίτρινη μέση γόμα P Zero.
Δυο γύρους αργότερα ανέκτησε το προβάδισμα και το διατήρησε στη δεύτερη αλλαγή όπου πάλι έβαλε μέση γόμα 14 γύρους πριν το τέλος. Έτσι πήρε τη 2η συνεχόμενη νίκη του ξεκινώντας από τις πίσω θέσεις, μετά την Ουγγαρία όπου είχε εκκινήσει 10ος.
Η καλύτερη εναλλακτική στρατηγική
Είδαμε μεγάλη ποικιλία στρατηγικών στον αγώνα, οι τρεις πρώτοι είχαν 3 διαφορετικές στρατηγικές. Ο οδηγός της Red Bull, Sergio Perez, που τερμάτισε δεύτερος, δεν χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα. Εκκίνησε με τη μέση γόμα και έβαλε ένα ακόμη σετ μέσης γόμας προτού τοποθετήσει τη σκληρή γόμα για το τελευταίο μέρος.
Ο οδηγός της Ferrari, Carlos Sainz χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα για να διατηρήσει το προβάδισμα καθώς εκκινούσε από την pole. Έμεινε επικεφαλής ως την πρώτη του αλλαγή στο 12ο γύρο. Χρησιμοποίησε και τις τρεις γόμες κατά την διάρκεια του αγώνα και ανέβηκε στο βάθρο. Από τα μονοθέσια που τερμάτισαν, 16 σταμάτησαν 2 φορές και 2 σταμάτησαν 3 φορές.
MARIO ISOLA – Διευθυντής Motorsport
«Το Spa είναι μια μοναδική πίστα, είναι σπουδαίο ότι μάθαμε πως θα παραμείνει στο πρόγραμμα της Formula 1 και του χρόνου. Η φετινή διοργάνωση ήταν επιτυχής, παρά τις μεικτές καιρικές συνθήκες κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.
Πάνω από 360.000 θεατές είδαν εκπληκτικά προσπεράσματα στα οποία τα ελαστικά μας έπαιξαν καθοριστικό ρόλο. Είδαμε έναν σπουδαίο αγώνα με τη σκληρή γόμα να χρησιμοποιείται από την πλειοψηφία των οδηγών. Θα αναλύσουμε όλα τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, αλλά η πληροφορία που ακούσαμε στην ενδοεπικοινωνία ότι ήταν δυο δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερη από το αναμενόμενο είναι ένα φανταστικό επίτευγμα για μας.
Μολονότι ξέραμε πως στον αγώνα η θερμοκρασία θα είναι υψηλότερη απ’ ότι την Παρασκευή και το Σάββατο, είχε ενδιαφέρον να δούμε την ποικιλία στρατηγικών που χρησιμοποιήθηκε. Πέρα από τον καιρό η πίστα κρατούσε καλύτερα και αυτό προκαλούσε μεγαλύτερη πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης.
Δεν υπήρχαν προβλήματα με μετατόπιση ή αποκόλληση γόμας καθώς η πτώση απόδοσης οφείλονταν μόνο σε υπερθέρμανση. Δεν είχαμε κανένα πρόβλημα με τις τροποποιήσεις στην πίστα καθώς εκμεταλλευτήκαμε την εμπειρία μας από τον πρόσφατο 24ωρο αγώνα αντοχής στο Spa. Αυτός έγινε παράλληλα με το Ουγγρικό Grand Prix και η Pirelli διέθεσε τότε 17.000 ελαστικά.
Συγχαρητήρια στη Red Bull για το 1-2, είχαν πραγματικά εντυπωσιακό ρυθμό στον αγώνα.»