Από το Σάββατο, τίποτα δεν έμοιαζε να πηγαίνει και τόσο καλά για τον Max Verstappen στο F1 GP Ουγγαρίας, ο οποίος αντιμετώπισε προβλήματα με το μονοθέσιό του στο Q3 και βρέθηκε στη δέκατη θέση του grid.
Ο Ολλανδός της Red Bull, έδειξε τη στόφα του πρωταθλητή στον αγώνα της Κυριακής και κατάφερε τελικά να πάρει μια εκπληκτική νίκη στο Hungaroring. Η 8η νίκη του στη σεζόν τον έφερε, πλέον, στους 80 βαθμούς μπροστά από τον Charles Leclerc, με τη Ferrari να ακολουθεί λάθος στρατηγική στο δεύτερο pit stop του Μονεγάσκου (έβαλε σκληρή γόμα) και ουσιαστικά να τον αναγκάζει και σε τρίτο pit stop. Το γεγονός αυτό τον έφερε στην 6η θέση μετά το τέλος του αγώνα, ενώ όλα έδειχναν ότι θα μπορούσε να ανέβει και στο υψηλότερο σκαλοπάτι του βάθρου.
Εξαιρετική ήταν η εμφάνιση της Mercedes, η οποία για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα έκανε το 2-3 με τον Lewis Hamilton και τον George Russell αντίστοιχα.
Ο αγώνας υπό το πρίσμα των ελαστικών
Ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen που εκκινούσε από τη 10η θέση, κέρδισε στο Ουγγρικό Grand Prix ακολουθώντας στρατηγική δυο αλλαγών. Εκκίνησε με την κόκκινη/μαλακή γόμα P Zero και μετά έβαλε δυο φορές την κίτρινη/μέση γόμα P Zero: ακολούθησε τη στρατηγική που είχαμε προκρίνει ως ταχύτερη.
Οι δυο Mercedes τερμάτισαν στη 2η και 3η θέση, ακολουθώντας ο καθένας διαφορετική στρατηγική, που δεν έμοιαζε με του Verstappen. Έτσι είχαμε τρεις διαφορετικές στρατηγικές στην πρώτη τριάδα. Υπήρχαν πολλές διαφορετικές στρατηγικές σε όλους τους οδηγούς, οι μισοί εκκίνησαν με τη μέση γόμα και οι άλλοι μισοί με τη μαλακή γόμα.
Ο καιρός περιέπλεξε πολύ τις συνθήκες στο Ουγγρικό Grand Prix: o αγώνας διεξήχθη σε συνθήκες χαμηλής θερμοκρασίες (περίπου 20 βαθμούς Κελσίου στον αέρα και 25 βαθμούς Κελσίου στο οδόστρωμα). Έβρεξε πριν τον αγώνα αλλά και στους τελευταίους δυο γύρους του αγώνα. Επίσης μερικές ισχυρές ριπές ανέμου επηρέασαν την αεροδυναμική ισορροπία των μονοθεσίων.
Η Pirelli παραμένει στην Ουγγαρία Τρίτη και Τετάρτη, για δοκιμές των slick πρωτότυπων ελαστικών του 2023 με τις Aston Martin και Mercedes.
Πως συμπεριφέρθηκε η κάθε γόμα
ΣΚΛΗΡΗ C2: Ο κρύος καιρός δεν διευκόλυνε τη χρήση της αλλά αποτέλεσε καθοριστικό εργαλείο για την υλοποίηση της στρατηγικής ενός pit stop των οδηγών της Alpine, αμφότεροι τερμάτισαν στους βαθμούς. Ο οδηγός της Alfa Romeo, Valtteri Bottas επίσης επιχείρησε να τερματίσει στον αγώνα με στρατηγική μιας αλλαγής χρησιμοποιώντας τη σκληρή γόμα.
MEΣΗ C3: Η βέλτιστη γόμα για τον αγώνα, ήταν πολύ καλά ισορροπημένη σ’ αυτές τις συνθήκες και επέτρεψε την διάνυση μεγάλων αποστάσεων με περισσότερους από 30 γύρους. Είχε ισορροπημένη συμπεριφορά και διαχειρίσιμη πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης.
ΜΑΛΑΚΗ C4: Χρησιμοποιήθηκε εκτενώς κατά τη διάρκεια του αγώνα και επέδειξε πολύ καλή συμπεριφορά στις χαμηλές θερμοκρασίες. Μπόρεσε να αποδώσει και πρόσφυση και ταχύτητα όπως έδειξε ο George Russell που τη χρησιμοποίησε στην αρχή του αγώνα όταν οδηγούσε την κούρσα.
Mario Isola – Διευθυντής Motorsport
«Είμαι πολύ χαρούμενος γιατί οι εκατοντάδες χιλιάδες θεατές που βρέθηκαν στην πίστα αλλά και όλοι όσοι παρακολούθησαν τον αγώνα από την τηλεόραση είδαν τρεις ομάδες να δίνουν μια αμφίρροπη μάχη για νίκη, πρώτη φορά φέτος. Αυτή είναι μια μεγάλη νίκη ειδικά για τη Formula 1. Ήταν σπουδαίο ότι είδαμε 10 διαφορετικές στρατηγικές κατά τη διάρκεια του αγώνα – χρησιμοποιήθηκαν όλες οι γόμες – και όλες συνετέλεσαν στην δημιουργία ενός συναρπαστικού grandprix, ανάλογο όσων έχουμε δει φέτος.
Η Βουδαπέστη αποτελεί και την απαρχή του καλοκαιρινού διαλλείματος, αλλά όχι αμέσως για μας: Τρίτη και Τετάρτη παραμένουμε στο Hungaroring για να συνεχίσουμε το πρόγραμμα εξέλιξης του 2023. Είναι η τελευταία μας προσπάθεια πριν τις διακοπές. Όλοι οι εργαζόμενοι στην Pirelli τόσο στην πίστα όσο και στη βάση μας πίσω στο Μιλάνο κατέβαλαν πολλές προσπάθειες για να έχουμε την ασφάλεια της γνώσης που μας επιτρέπει να ξεκουραστούμε.»