Back to back το F1 GP Καναδά, έπειτα από τον καταστροφικό αγώνα για τη Ferrari στο Μπακού. Η Scuderia έφυγε με το απόλυτο… μηδέν από το Αζερμπαϊτζάν μετά την εγκατάλειψη του Charles Leclerc και του Carlos Sainz με μηχανικά προβλήματα.
Ο Leclerc έχασε και τη δεύτερη θέση από τον Sergio Perez έπειτα από το άνετο 1-2 της Red Bull και την 25η νίκη του Max Verstappen, με τον Ολλανδό πρωταθλητή να αποκτά προβάδισμα 34 βαθμών από τον Leclerc και 21 από τον Perez. Η διαφορά της Red Bull από τη Ferrari έφτασε πλέον στους 80 βαθμούς, με τους κόκκινους να έχουν δεχτεί πλέον ένα καίριο πλήγμα στην διεκδίκηση του πρωταθλήματος οδηγών και κατασκευαστών.
Ο «θίασος» της Formula 1 περνάει στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού και βρίσκεται πλέον στον Καναδά μετά από δύο χρόνια απουσίας για το 9ο Grand Prix της χρονιάς. Το σιρκουί στο Μόντρεαλ που φέρει το όνομα του αείμνηστου Gilles Villeneuve, φιλοξενεί τον αγώνα από το 1978 με την πίστα να βρίσκεται στο τεχνητό νησί της Παναγίας στις όχθες του ποταμού του Αγίου Λαυρεντίου.
Με δύο μεγάλες ευθείες και ένα σύμπλεγμα αργών στροφών και γρήγορων καμπών, το σιρκουί είναι αρκετά απαιτητικό για φρένα, ελαστικά και κινητήρες. Ας ελπίσουμε ότι τα προβλήματα αξιοπιστίας της Ferrari θα σταματήσουν στο Μπακού και θα δούμε μια καλή μάχη στο Μόντρεαλ.
Στην πίστα των 4,361 km, οι πιλότοι θα συμπληρώσουν 70 γύρους και 305,27 km για να δουν την καρό σημαία. Το Ρεκόρ Γύρου το κατέχει από το 2018 ο Valterri Bottas (Mercedes) με 1:13:078.
Η επιλογή των ελαστικών
Μετά από δυο χρόνια απουσίας, ο Καναδάς επιστρέφει στο ημερολόγιο: ξανά με τις πιο μαλακές γόμες της γκάμας, ίδια επιλογή μ’ αυτή που είχε γίνει στο Μόντρεαλ το 2019. Επίσης είναι ίδια επιλογή με τους δυο τελευταίους αγώνες σε Μονακό και Αζερμπαϊτζάν. Με άλλα λόγια: η C3 είναι η P Zero λευκή /σκληρή γόμα, η C4 είναι η P Zero κίτρινη/μέση γόμα και η C5 είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή γόμα. Το 2019 η στρατηγική του νικητή ήταν αυτή της μιας αλλαγής: εκκίνησε με τη μέση γόμα και τερμάτισε με τη σκληρή.
Το Μόντρεαλ έχει κάποια κοινά στοιχεία με το Μπακού όσον αφορά στην πρόσφυση που απαιτείται στην έξοδο των στροφών, στην σταθερότητα στο φρενάρισμα και στην βελτίωση του κρατήματος. Οι ταχύτητες όμως είναι πιο χαμηλές όπως και οι θερμοκρασίες. Ο καιρός συχνά ανάγεται σε πρωταγωνιστή στο Καναδικό Grand Prix: ο αγώνας του 2011 παραμένει ο μεγαλύτερος στην ιστορία της F1, τότε εμφανίστηκε 6 φορές το αυτοκίνητο ασφαλείας και η δράση διακόπηκε για αρκετές ώρες. Δεν είναι ποτέ εύκολο να προβλέψεις τις συνθήκες και πάντα υπάρχει πιθανότητα βροχής.
Mario Isola – Διευθυντής Motorsport
«Ο Καναδάς θέτει κάποια ερωτηματικά για τις ομάδες: ο καιρός είναι συχνά άστατος, τα δεδομένα που έχουν είναι 3 ετών, και τα ελαστικά είναι τελείως διαφορετικά καθώς υπάρχουν νέες γόμες και νέοι σκελετοί. Την ίδια στιγμή η διαδρομή που χρησιμοποιείται σπάνια παρουσιάζει θεαματική βελτίωση κρατήματος.
Σε σύγκριση με την τελευταία επίσκεψή τους στο Μόντρεαλ οι οδηγοί θα βρουν τις γόμες πιο σταθερές και με ευρύτερο παράθυρο λειτουργίας. Έτσι θα μπορούν να πιέσουν περισσότερο, χωρίς να υπάρχει μεγάλο ρίσκο υπερθέρμανσης. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο στο Μόντρεαλ είναι ότι η συνολική χρονική επιβάρυνση ενός πιτ στοπ είναι μικρή, κάτω από 20 sec. Αυτό διευρύνει τις επιλογές στρατηγικής.»
Το πρόγραμμα του F1 GP Καναδά
Παρασκευή 17 Ιουνίου
FP1: 21:00-22:00
FP2: 00:00-01:00
Σάββατο 18 Ιουνίου
FP3: 20:00-21:00
Κατατακτήριες: 23:00-00:00
Κυριακή 19 Ιουνίου
Αγώνας: 21:00