Μετά την πρώτη νίκη του Carlo Sainz στο Silverstone και την εμφατική πρώτη θέση του Charles Leclerc στον εντός έδρας αγώνα για τη Red Bull στην Αυστρία, το ενδιαφέρον για το πρωτάθλημα φουντώνει και πάλι, με το F1 GP Γαλλίας να αποτελεί το δωδέκατο σταθμό στο φετινό πρωτάθλημα Formula 1.
Βεβαίως, η εγκατάλειψη του Sainz με μηχανικά προβλήματα και φωτιά στον κινητήρα στο Spielberg, εγείρει και πάλι θέματα αξιοπιστίας για τη Ferrari, αλλά αυτά μένει να δούμε αν θα αποδειχτούν στον αγώνα της Γαλλίας.
Μετά από τη νίκη του στην Αυστρία, ο Charles Leclerc πέρασε και πάλι στη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος μπροστά από τον Sergio Perez, αλλά με 170 βαθμούς βρίσκεται ακόμα 38 βαθμούς πίσω από τον πρωταθλητή Max Verstappen με τη Red Bull.
Βρισκόμαστε λίγο πριν το καλοκαιρινό διάλειμμα (ένας ακόμα αγώνας στην Ουγγαρία το επόμενο Σαββατοκύριακο και μετά ο αγώνας στο Βέλγιο στο τέλος Αυγούστου) και οι δύο αγώνες που απομένουν πριν την καλοκαιρινή ραστώνη θα παίξουν σημαντικό ρόλο για τη ψυχολογία των οδηγών στη μάχη του πρωταθλήματος.
H πίστα του Paul Ricard βρίσκεται στην ευρύτερη περιοχή του Le Castellet στις παρυφές της Γαλλικής Ριβιέρας, κατασκευάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του ‘60 και φιλοξένησε για πρώτη φορά αγώνα της Fοrmula 1 το 1971.
Η πίστα είναι αρκετά ισορροπημένη με γρήγορες στροφές, ευθείες με τέρμα γκάζι και πιο εργά τεχνικά κομμάτια, ενώ ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι διαθέτει τη δυνατότητα 171 παραλλαγών χάραξης. Στον περσινό αγώνα νικητής αναδείχτηκε ο Max Verstappen και οι οδηγοί θα πρέπει να διανύσουν 309,69 km και να συμπληρώσουν 53 γύρους μέχρι να δουν την καρό σημαία στην πίστα μήκους 5,842 km. Το Ρεκόρ Γύρου κατέχει ο Sebastian Vettel από το 2019 με 1:32:740.
Η επιλογή των ελαστικών
Η γόμα C2 είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C3 είναι η P Zero κίτρινη/μέση γόμα και η C4 είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή γόμα: Αυτά τα τρία ελαστικά επιλέχθηκαν για το Γαλλικό Grand Prix και την πίστα του Paul Ricard.
Tο Γαλλικό F1 Grand Prix διεξάγεται σε μια πίστα ισορροπημένη που έχει λίγο από όλα: γρήγορες στροφές, ευθείες με τέρμα γκάζι και πιο αργά τεχνικά κομμάτια. Όλα αυτά προκαλούν μέσες καταπονήσεις στα ελαστικά, κάτι που καθιστά τη συγκεκριμένη πίστα πολύ καλή για δοκιμές. Με πλάτος 12m υπάρχουν πολλές επιλογές όσον αφορά στην αγωνιστική γραμμή και στα προσπεράσματα: όλα αυτά συνθέτουν μια ενδιαφέρουσα πρόκληση για τους οδηγούς.
Η ευθεία Mistral που έχει το όνομά της από το διάσημο Γαλλικό άνεμο (μαΐστρος, ΒΔ άνεμος) μπορεί να επηρεάσει το αεροδυναμικό ζύγισμα των μονοθεσίων, ενώ ταυτόχρονα τα ελαστικά αποβάλλουν μεγάλα ποσά θερμότητας εκεί και κρυώνουν τα εμπρός ελαστικά. Αυτό μπορεί να επηρεάσει την αλλαγή πορείας στη στροφή Signes που ακολουθεί. Είναι η πιο απαιτητική στροφή της πίστας, όπου τα μονοθέσια περνούν τέρμα γκάζι.
Είναι σημαντικό για τους οδηγούς να αποφεύγουν τις εξόδους: Η κόκκινη, άσπρη και μπλε διαγράμμιση δεικνύει υψηλής τραχύτητας υλικό που έχει σχεδιαστεί για να επιβραδύνει τα μονοθέσια. Υπάρχει μεγάλος κίνδυνος τοπικής παραμόρφωσης των ελαστικών.
Πέρυσι η στρατηγική του νικητή Max Verstappen ήταν αυτή των δυο αλλαγών. Ήταν ένα ρίσκο καθώς από τους επικεφαλής μόνο αυτός σταμάτησε δυο φορές οι υπόλοιποι πίσω του σταμάτησαν μια φορά. Αυτό όμως το ρίσκο του βγήκε καθώς ο οδηγός της Red Bull πήρε κεφάλι στον αγώνα ένα γύρο πριν το πέσιμο της καρό σημαίας.
Mario Isola – Διευθυντής Motorsport
«Το φετινό Γαλλικό Grand Prix διεξάγεται ένα μήνα πιο αργά απ’ ότι πέρυσι. Τότε είχε βρέξει την Κυριακή το πρωί, λογικά τώρα θα έχουμε υψηλότερες θερμοκρασίες. Η φετινή γενιά ελαστικών και γομών είναι διαφορετική, πιο ανθεκτική στην υπερθέρμανση οπότε θα δούμε πως θα επηρεάσει αυτό τη στρατηγική.
Για την ιστορία: Στο Paul Ricard δοκιμάστηκαν για πρώτη φορά τα ελαστικά 18 ιντσών που χρησιμοποιούμε σήμερα. Πίσω στο 2019 ήταν η Renault με το Sergey Sirotkin που έκανε τη δοκιμή».
Το πρόγραμμα του F1 GP Γαλλίας
Παρασκευή 22 Ιουλίου
FP1: 15:00-16:00
FP2: 18:00-19:00
Σάββατο 23 Ιουλίου
FP3: 14:00-15:00
Κατατακτήριες: 17:00-18:00
Κυριακή 24 Ιουλίου
Αγώνας: 16:00
Άλλα νέα motorsport
Formula 1 testing
Τέσσερις ομάδες (Alpine, McLaren, Red Bull και Williams) έμειναν δυο μέρες μετά το Αυστριακό Grand Prix για να δοκιμάσουν πρωτότυπα slick ελαστικά Pirelli για το 2023. Διανύθηκαν περίπου 2949 km.
Rallying
Ο τελευταίος γύρος του πρωταθλήματος World Rally Championship που διεξάγεται με ελαστικά Pirelli έγινε στην Εσθονία όπου υπάρχουν γρήγορες χωμάτινες ειδικές διαδρομές, οι οποίες θυμίζουν τις αντίστοιχες στο Rally Finland. Νικητής ήταν ο οδηγός της Τoyota Kalle Rovanpera με χωμάτινα ελαστικά Pirelli Scorpion.