More

    F1 GP Γαλλίας: Αναζωπύρωση

    Η μάχη για το πρωτάθλημα φουντώνει και πάλι έπειτα από τις δύο συνεχόμενες νίκες της Ferrari και η κορωνίδα του motorsport πηγαίνει στο Paul Ricard για το F1 GP Γαλλίας.

    Μετά την πρώτη νίκη του Carlo Sainz στο Silverstone και την εμφατική πρώτη θέση του Charles Leclerc στον εντός έδρας αγώνα για τη Red Bull στην Αυστρία, το ενδιαφέρον για το πρωτάθλημα φουντώνει και πάλι, με το F1 GP Γαλλίας να αποτελεί το δωδέκατο σταθμό στο φετινό πρωτάθλημα Formula 1.

    Βεβαίως, η εγκατάλειψη του Sainz με μηχανικά προβλήματα και φωτιά στον κινητήρα στο Spielberg, εγείρει και πάλι θέματα αξιοπιστίας για τη Ferrari, αλλά αυτά μένει να δούμε αν θα αποδειχτούν στον αγώνα της Γαλλίας.

    Μετά από τη νίκη του στην Αυστρία, ο Charles Leclerc πέρασε και πάλι στη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος μπροστά από τον Sergio Perez, αλλά με 170 βαθμούς βρίσκεται ακόμα 38 βαθμούς πίσω από τον πρωταθλητή Max Verstappen με τη Red Bull.

    Βρισκόμαστε λίγο πριν το καλοκαιρινό διάλειμμα (ένας ακόμα αγώνας στην Ουγγαρία το επόμενο Σαββατοκύριακο και μετά ο αγώνας στο Βέλγιο στο τέλος Αυγούστου) και οι δύο αγώνες που απομένουν πριν την καλοκαιρινή ραστώνη θα παίξουν σημαντικό ρόλο για τη ψυχολογία των οδηγών στη μάχη του πρωταθλήματος.

    H πίστα του Paul Ricard βρίσκεται στην ευρύτερη περιοχή του Le Castellet στις παρυφές της Γαλλικής Ριβιέρας, κατασκευάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του ‘60 και φιλοξένησε για πρώτη φορά αγώνα της Fοrmula 1 το 1971.

    Η πίστα είναι αρκετά ισορροπημένη με γρήγορες στροφές, ευθείες με τέρμα γκάζι και πιο εργά τεχνικά κομμάτια, ενώ ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι διαθέτει τη δυνατότητα 171 παραλλαγών χάραξης. Στον περσινό αγώνα νικητής αναδείχτηκε ο Max Verstappen και οι οδηγοί θα πρέπει να διανύσουν 309,69 km και να συμπληρώσουν 53 γύρους μέχρι να δουν την καρό σημαία στην πίστα μήκους 5,842 km. Το Ρεκόρ Γύρου κατέχει ο Sebastian Vettel από το 2019 με 1:32:740.

    Η επιλογή των ελαστικών

    Η γόμα C2 είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C3 είναι η P Zero κίτρινη/μέση γόμα και η C4 είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή γόμα: Αυτά τα τρία ελαστικά επιλέχθηκαν για το Γαλλικό Grand Prix και την πίστα του Paul Ricard.

    Tο Γαλλικό F1 Grand Prix διεξάγεται σε μια πίστα ισορροπημένη που έχει λίγο από όλα: γρήγορες στροφές, ευθείες με τέρμα γκάζι και πιο αργά τεχνικά κομμάτια. Όλα αυτά προκαλούν μέσες καταπονήσεις στα ελαστικά, κάτι που καθιστά τη συγκεκριμένη πίστα πολύ καλή για δοκιμές. Με πλάτος 12m  υπάρχουν πολλές επιλογές όσον αφορά στην αγωνιστική γραμμή και στα προσπεράσματα: όλα αυτά συνθέτουν μια ενδιαφέρουσα πρόκληση για τους οδηγούς. 

    Η ευθεία Mistral που έχει το όνομά της από το διάσημο Γαλλικό άνεμο (μαΐστρος, ΒΔ άνεμος) μπορεί να επηρεάσει το αεροδυναμικό ζύγισμα των μονοθεσίων, ενώ ταυτόχρονα τα ελαστικά αποβάλλουν μεγάλα ποσά θερμότητας εκεί και κρυώνουν τα εμπρός ελαστικά. Αυτό μπορεί να επηρεάσει την αλλαγή πορείας στη στροφή Signes που ακολουθεί. Είναι η πιο απαιτητική στροφή της πίστας, όπου τα μονοθέσια περνούν τέρμα γκάζι.

    Είναι σημαντικό για τους οδηγούς να αποφεύγουν τις εξόδους: Η κόκκινη, άσπρη και μπλε διαγράμμιση δεικνύει υψηλής τραχύτητας υλικό που έχει σχεδιαστεί για να επιβραδύνει τα μονοθέσια. Υπάρχει μεγάλος κίνδυνος τοπικής παραμόρφωσης των ελαστικών.

    Πέρυσι η στρατηγική του νικητή Max Verstappen ήταν αυτή των δυο αλλαγών. Ήταν ένα ρίσκο καθώς από τους επικεφαλής μόνο αυτός σταμάτησε δυο φορές οι υπόλοιποι πίσω του σταμάτησαν μια φορά. Αυτό όμως το ρίσκο του βγήκε καθώς ο οδηγός της Red Bull πήρε κεφάλι στον αγώνα ένα γύρο πριν το πέσιμο της καρό σημαίας.

    «Το Paul Ricard είναι μια πίστα που έχει λίγο απ’ όλα, αυτό συνθέτει μια ενδιαφέρουσα πρόκληση για τους οδηγούς»

    Mario Isola – Διευθυντής Motorsport

    «Το φετινό Γαλλικό Grand Prix διεξάγεται ένα μήνα πιο αργά απ’ ότι πέρυσι. Τότε είχε βρέξει την Κυριακή το πρωί, λογικά τώρα θα έχουμε υψηλότερες θερμοκρασίες. Η φετινή γενιά ελαστικών και γομών είναι διαφορετική, πιο ανθεκτική στην υπερθέρμανση οπότε θα δούμε πως θα επηρεάσει αυτό τη στρατηγική.

    Για την ιστορία: Στο Paul Ricard δοκιμάστηκαν για πρώτη φορά τα ελαστικά 18 ιντσών που χρησιμοποιούμε σήμερα. Πίσω στο 2019 ήταν η Renault με το Sergey Sirotkin που έκανε τη δοκιμή».

    Το πρόγραμμα του F1 GP Γαλλίας

    Παρασκευή 22 Ιουλίου

    FP1: 15:00-16:00

    FP2: 18:00-19:00

    Σάββατο 23 Ιουλίου

    FP3: 14:00-15:00

    Κατατακτήριες: 17:00-18:00

    Κυριακή 24 Ιουλίου

    Αγώνας: 16:00

    Άλλα νέα motorsport

    Formula 1 testing

    Τέσσερις ομάδες (Alpine, McLaren, Red Bull και Williams) έμειναν δυο μέρες μετά το Αυστριακό Grand Prix για να δοκιμάσουν πρωτότυπα slick ελαστικά Pirelli για το 2023. Διανύθηκαν περίπου 2949 km.

    Rallying

    Ο τελευταίος γύρος του πρωταθλήματος World Rally Championship που διεξάγεται με ελαστικά Pirelli έγινε στην Εσθονία όπου υπάρχουν γρήγορες χωμάτινες ειδικές διαδρομές, οι οποίες θυμίζουν τις αντίστοιχες στο Rally Finland. Νικητής ήταν ο οδηγός της Τoyota Kalle Rovanpera με χωμάτινα ελαστικά Pirelli Scorpion.

    spot_img

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

    Nissan. Μια χρυσή ιστορία 60 ετών σε 30 δευτερόλεπτα (videos)

    Είναι πολύ δύσκολο να συμπεριλάβεις όλες τις «μαγικές» στιγμές της χρυσής πραγματικά ιστορίας 60 ετών της Nissan μέσα σε 30 δευτερόλεπτα.   Σηματοδοτώντας μια νέα...

    DS Augmented Reality Experience

    H DS Automobiles είναι από τις πρωτοπόρες premium εταιρίες που δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις νέες τεχνολογίες και στα ψηφιακά μέσα, με την νέα εφαρμογή...

    Δωρεάν service 7 ετών για το Audi Q4 e-tron και Audi e-tron GT

    Η Kosmocar ανακοινώνει ότι κάθε νέα παραγγελία στα ηλεκτρικά Audi Q4 e-tron, Audi Q4 e-tron Sportback, Audi e-tron GT quattro και Audi RS e-tron...

    Τέλος εποχής για τον Sebastian Vettel (videos)

    Οι φήμες για την αποχώρηση του Sebastian Vettel από τη Formula 1 στο τέλος της φετινής σεζόν ήταν αρκετές. Δυστυχώς, επιβεβαιώθηκαν στην Ουγγαρία το...

    F1 GP Ουγγαρίας: Η ανάλυση της Pirelli για τη νίκη Verstappen

    Από το Σάββατο, τίποτα δεν έμοιαζε να πηγαίνει και τόσο καλά για τον Max Verstappen στο F1 GP Ουγγαρίας, ο οποίος αντιμετώπισε προβλήματα με...

    MINI Concept Aceman. Για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό crossover

    Αμιγώς ηλεκτροκίνητο, απαλλαγμένο από χρώμιο και δέρμα, με εντελώς νέα σχεδιαστική γλώσσα και προηγμένη τεχνολογία ψηφιοποίησης, το MINI Concept Aceman υπόσχεται μία έντονη εμπειρία...

    F1 GP Ουγγαρίας: Εκπληκτικός Verstappen, απογοητευτική Ferrari

    Στο F1 GP Ουγγαρίας παρακολουθήσαμε έναν εκπληκτικό Max Verstappen να ξεκινάει από τη 10η θέση και να βλέπει πρώτος την καρό σημαία, την ώρα...

    δημοφιλη

    Το χαμόγελο του petrolhead. Για το Honda Civic Type R (videos)

    Αυτό είναι το Civic Type R του 2022 και παρότι δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί τα επίσημα τεχνικά του χαρακτηριστικά, μιλάμε για το ισχυρότερο Civic...

    Δωρεάν service 7 ετών για το Audi Q4 e-tron και Audi e-tron GT

    Η Kosmocar ανακοινώνει ότι κάθε νέα παραγγελία στα ηλεκτρικά Audi Q4 e-tron, Audi Q4 e-tron Sportback, Audi e-tron GT quattro και Audi RS e-tron...

    Τέλος εποχής για τον Sebastian Vettel (videos)

    Οι φήμες για την αποχώρηση του Sebastian Vettel από τη Formula 1 στο τέλος της φετινής σεζόν ήταν αρκετές. Δυστυχώς, επιβεβαιώθηκαν στην Ουγγαρία το...
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
    Σπούδασε δημοσιογραφία, προγραμματισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών και ανάλυση συστημάτων και ξεκίνησε στο «χώρο» των media από το ειδησεογραφικό τμήμα του ΑNT1, το 1993. Πολύ γρήγορα μεταπήδησε στο διπλανό γραφείο του αείμνηστου Άρη Σταθάκη («Από τη Θέση του Οδηγού» και «Οδηγώντας με τον Άρη Σταθάκη»). Για σχεδόν δεκαεπτά έτη συνεργάστηκε με το Car and Driver (και ως Διευθυντής Σύνταξης του caranddriver.gr), ενώ πλέον είναι υπεύθυνος για το αυτοκίνητο στην εφημερίδα ΒΡΑΔΥΝΗ.

    Nissan. Μια χρυσή ιστορία 60 ετών σε 30 δευτερόλεπτα (videos)

    Είναι πολύ δύσκολο να συμπεριλάβεις όλες τις «μαγικές» στιγμές της χρυσής πραγματικά ιστορίας 60 ετών της Nissan μέσα σε 30 δευτερόλεπτα.   Σηματοδοτώντας μια νέα...

    DS Augmented Reality Experience

    H DS Automobiles είναι από τις πρωτοπόρες premium εταιρίες που δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις νέες τεχνολογίες και στα ψηφιακά μέσα, με την νέα εφαρμογή...

    Δωρεάν service 7 ετών για το Audi Q4 e-tron και Audi e-tron GT

    Η Kosmocar ανακοινώνει ότι κάθε νέα παραγγελία στα ηλεκτρικά Audi Q4 e-tron, Audi Q4 e-tron Sportback, Audi e-tron GT quattro και Audi RS e-tron...

    Τέλος εποχής για τον Sebastian Vettel (videos)

    Οι φήμες για την αποχώρηση του Sebastian Vettel από τη Formula 1 στο τέλος της φετινής σεζόν ήταν αρκετές. Δυστυχώς, επιβεβαιώθηκαν στην Ουγγαρία το...

    F1 GP Ουγγαρίας: Η ανάλυση της Pirelli για τη νίκη Verstappen

    Από το Σάββατο, τίποτα δεν έμοιαζε να πηγαίνει και τόσο καλά για τον Max Verstappen στο F1 GP Ουγγαρίας, ο οποίος αντιμετώπισε προβλήματα με...

    MINI Concept Aceman. Για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό crossover

    Αμιγώς ηλεκτροκίνητο, απαλλαγμένο από χρώμιο και δέρμα, με εντελώς νέα σχεδιαστική γλώσσα και προηγμένη τεχνολογία ψηφιοποίησης, το MINI Concept Aceman υπόσχεται μία έντονη εμπειρία...