More

    F1 GP Εμίλια Ρομάνα: Πάσχα με Imola και Sprint Race

    Το F1 GP Εμίλια Ρομάνα, είναι το πρώτο Grand Prix της σεζόν επί ευρωπαϊκού εδάφους και η πρώτη φορά για το 2022 που θα δούμε και αγώνα Sprint Race.

    Μετά την εμφατική νίκη του Charles Leclerc στην Αυστραλία, το πρωτάθλημα συνεχίζεται το Πάσχα με το F1 GP Εμίλια Ρομάνα.

    Σε μία πίστα που αγαπάνε οι πιλότοι, το Grand Prix στην Imola θα είναι το πρώτο επί ευρωπαϊκού εδάφους για το 2022 και ο πρώτος αγώνας από τους τρεις της σεζόν που θα δούμε και αγώνα Sprint Race το Σάββατο (GP Αυστρίας 9 Ιουλίου και GP Βραζιλίας 12 Νοεμβρίου οι άλλοι δύο αγώνες).

    Από την πρώτη θέση της εκκίνησης του Sprint Race θα ξεκινήσει ο Max Verstappen με τη Red Bull, έπειτα από τις αρκετά επεισοδιακές Κατατακτήριες της Παρασκευής με αρκετές διακοπές και κόκκινες σημαίες.

    Δίπλα του θα έχει τη Ferrari του Charles Leclerc, ενώ στη δεύτερη σειρά της εκκίνησης θα εκκινήσουν ο Lando Norris με τη McLaren και ο Kevin Magnussen με τη HAAS.

    F1 GP Αυστραλίας: Κουμάντο ο Leclerc, καταστροφή για Verstappen

    Ο Fernando Alonso τα πήγε αρκετά καλά στις κατατακτήριες της Παρασκευής και θα εκκινήσει από την 5η θέση, με τον δεύτερο οδηγό της McLaren, Daniel Ricciardo να βρίσκεται δίπλα του.

    Τη δεκάδα των κατατακτηρίων συμπλήρωσαν οι Sergio Perez (Red Bull), Valtteri Bottas (Alfa Romeo), Sebastian Vettel (Aston Martin) και Carlos Sainz (Ferrari).

    Καθόλου καλή δεν ήταν η Παρασκευή για τις δύο Mercedes που βρέθηκαν εκτός Q2, με τον George Russell να ξεκινάει από την 11η θέση και τον Lewis Hamilton από την 13η.   

    Τα ελαστικά στην πίστα

    • Η Formula 1 επιστρέφει στην Ίμολα έναν από τους δυο εντός έδρας αγώνες για την Pirelli (μαζί με τη Μόντσα). Για το Grand Prix της Εμίλια Ρομάνα επιλέχθηκαν οι μεσαίες γόμες της γκάμας C2, C3 και C4: P Zero λευκή/σκληρή, P Zero κίτρινη/μέση και P Zero κόκκινη/μαλακή αντίστοιχα.

    Πρόκειται για τον ίδιο συνδυασμό γομών που είχε γίνει και πέρυσι στην Ίμολα παρότι οι γόμες είναι διαφορετικές στην νέα γενιά ελαστικών 18 ιντσών.

    • Τα ελαστικά είναι ολοκαίνουργια αλλά η πίστα της Ίμολα είναι ακριβώς ίδια με πέρυσι, με μια αίσθηση στενής διαδρομής, παλιάς σχολής. Η άσφαλτος έχει στρωθεί το 2011, οπότε η επιφάνεια μετά από 11 χρόνια είναι σχετικά τραχιά.

    Γι’ αυτό και δεν ακολουθήθηκε η πρακτική με τη μεγαλύτερη απόσταση (κενό) ανάμεσα στη μέση και στη μαλακή γόμα που είδαμε στην Αυστραλία πριν δυο βδομάδες: Η πιο ώριμη επιφάνια στην Ίμολα παράγει περισσότερη πρόσφυση οπότε τα ελαστικά ζεσταίνονται ευκολότερα, χρειάζεται λοιπόν μια πιο ανθεκτική επιλογή μαλακής γόμας.

    • Οι δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά στον διαμήκη και στον εγκάρσιο άξονα είναι ίδιου μεγέθους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια πίστα με συνεχή ροή στην οποία οι οδηγοί θα πρέπει να βρουν έναν καλό ρυθμό.

    Είναι καθοριστικής σημασίας να έχεις μια καλή έξοδο από την δεύτερη στροφή Rivazza ώστε να κινηθείς γρήγορα στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού πριν το δυνατό φρενάρισμα για την πρώτη στροφή: Ένα σημείο κλειδί για προσπέρασμα.

    • Στην Ίμολα θα γίνει ο πρώτος αγώνας σπριντ φέτος με τους κανόνες να είναι διαφορετικοί από πέρυσι καθώς προσφέρονται περισσότεροι βαθμοί (βαθμολογούνται οι πρώτοι 8 με τον πρώτο να παίρνει 8 βαθμούς και τον όγδοο 1).

    Από φέτος η pole position χρεώνεται σ’ αυτόν που θα κινηθεί ταχύτερα την Παρασκευή στις κατατακτήριες δοκιμές και αυτός ο οδηγός θα λάβει το βραβείο Pirelli Pole Position. Οι κανονισμοί των ελαστικών είναι ίδιοι με πέρυσι: Αντί για 13 σετ ελαστικών θα είναι διαθέσιμα 12 σετ ελαστικών.

    Αυτά περιλαμβάνουν 2 σετ P Zero λευκής/σκληρής γόμας, τέσσερα σετ P Zero κίτρινης/μέσης γόμας και έξι σετ P Zero κόκκινης/μαλακής γόμας. Επιπρόσθετα οι ομάδες έχουν στη διάθεσή τους έξι σετ Cinturato πράσινα ενδιάμεσα ελαστικά και τρία σετ Cinturato μπλε βρόχινα ελαστικά που θα είναι διαθέσιμα σε περίπτωση βροχής.

    Mario Isola: Διευθυντής Motorsport

    «Η Ίμολα είναι μια πίστα παλιάς σχολής που θέτει μια σημαντική οδηγική πρόκληση. Τα προσπεράσματα μπορεί να είναι δύσκολα επειδή η πίστα είναι στενή σε πολλά σημεία. Οπότε η στρατηγική θα είναι επικεντρωμένη στην αποφυγή της κυκλοφορίας ενώ πρακτικά οι ομάδες ξεκινούν από το μηδέν να χτίσουν τις γνώσεις τους όσον αφορά στα ελαστικά καθώς οι γόμες είναι τελείως διαφορετικές από το 2021.

    Ο περσινός αγώνας είχε εκκινήσει με βρόχινα ελαστικά και μετά είχαμε μια μεγάλη διακοπή με κόκκινη σημαία. Γενικά η Ίμολα δεν πιέζει ιδιαίτερα τα ελαστικά, η φθορά είναι μέτρια και ως πίστα χρησιμοποιείται συχνά. Αυτό σημαίνει πως πιθανόν δε θα δούμε τόσο μεγάλη βελτίωση του κρατήματος όσο σε άλλες πίστες καθώς η συγκεκριμένη είναι ήδη στρωμένη με γόμα.

    Τον προηγούμενο μήνα διεξήχθη στην Ίμολα ο πρώτος γύρος του GT World Challenge όπου χρησιμοποιούνται ελαστικά Pirelli, από εκεί προμηθευτήκαμε μερικά πολύτιμα δεδομένα. Αυτοί είναι μερικοί από τους παράγοντες που πρέπει να λάβουν υπόψη τους οι ομάδες όταν θα διαμορφώσουν τη στρατηγική τους για το πρώτο αγώνα σπριντ της σεζόν: Άλλη μια πρωτιά για το 2022.»

    F1 GP Εμίλια Ρομάνα – Πρόγραμμα τριημέρου

    Παρασκευή 22 Απριλίου

    FP1: 14:30-15:30

    Κατατακτήριες Sprint: 18:00-19:00

    Σάββατο 23 Απριλίου

    FP2: 13:30-14:30

    Sprint: 17:30-18:00

    Κυριακή 24 Απριλίου

    Αγώνας: 16:00

    Info

    Γύροι: 63

    Μήκος πίστας: 4,909 χιλιόμετρα

    Απόσταση αγώνα: 309,049 χιλιόμετρα

    Ρεκόρ Γύρου: 1:15:484, Lewis Hamilton (2020)

    spot_img

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

    Το CUPRA Formentor VZ5 Taiga Grey είναι συλλεκτικό

    Μοναδικά χαρακτηρισρικά, 390 ίπποι και 480 Nm ροπής, σε ένα επιθετικό SUV ως έκφραση υψηλών επιδόσεων. Ο Λόγος για το CUPRA Formentor VZ5 Taiga...

    Το Volkswagen ID.AERO είναι ο αντίπαλος του Tesla Model 3

    Το Volkswagen ID.AERO είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό sedan της γερμανικής εταιρείας και σύμφωνα με τον Ralf Brandstätter, Διευθύνων Σύμβουλο της Volkswagen Passenger Cars:...

    Αποκάλυψη για το φουτουριστικό ηλεκτρικό Hyundai IONIQ 6

    Εντυπωσιακός αεροδυναμικός συντελεστής (Cd 0,21) και φουτουριστική εμφάνιση με έντονη καμπύλη οροφής και τελείωμα που θυμίζει κάτι από Porsche 911, το Hyundai IONIQ 6...

    Οι καλύτερες διαδρομές στον κόσμο παρέα με τη Mazda

    Η οδική απόλαυση αποτελεί ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά κάθε Mazda, πόσο μάλλον αν μιλάμε για μερικές από τις καλύτερες διαδρομές στον κόσμο. Μια ομάδα...

    Το νέο Dacia Jogger βάζει γκολ από τα αποδυτήρια

    Η Dacia μοιάζει να έχει βρει αρκετές «μαγικές συνταγές» τα τελευταία χρόνια και το νέο Dacia Jogger αποτελεί ουσιαστικά τον 4ο πυλώνα της προϊοντικής...

    Ανανέωση για το Toyota RAV4

    Η ιαπωνική εταιρεία ανακοίνωσε μια σειρά αναβαθμίσεων για το Toyota RAV4. Η πέμπτη γενιά του δημοφιλούς SUV που παρουσιάστηκε πίσω στο 2018 και έλαβε...

    Ξεπούλησε σε 18 λεπτά το Citroen My Ami Buggy

    Πριν από λίγες μέρες, η γαλλική εταιρεία λάνσαρε το Citroen My Ami Buggy, μια ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής του «μικροσκοπικού» αμιγώς ηλεκτρικού Citroen My...

    δημοφιλη

    Το νέο Dacia Jogger βάζει γκολ από τα αποδυτήρια

    Η Dacia μοιάζει να έχει βρει αρκετές «μαγικές συνταγές» τα τελευταία χρόνια και το νέο Dacia Jogger αποτελεί ουσιαστικά τον 4ο πυλώνα της προϊοντικής...

    Οι καλύτερες διαδρομές στον κόσμο παρέα με τη Mazda

    Η οδική απόλαυση αποτελεί ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά κάθε Mazda, πόσο μάλλον αν μιλάμε για μερικές από τις καλύτερες διαδρομές στον κόσμο. Μια ομάδα...

    Ανανέωση για το Toyota RAV4

    Η ιαπωνική εταιρεία ανακοίνωσε μια σειρά αναβαθμίσεων για το Toyota RAV4. Η πέμπτη γενιά του δημοφιλούς SUV που παρουσιάστηκε πίσω στο 2018 και έλαβε...
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
    Σπούδασε δημοσιογραφία, προγραμματισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών και ανάλυση συστημάτων και ξεκίνησε στο «χώρο» των media από το ειδησεογραφικό τμήμα του ΑNT1, το 1993. Πολύ γρήγορα μεταπήδησε στο διπλανό γραφείο του αείμνηστου Άρη Σταθάκη («Από τη Θέση του Οδηγού» και «Οδηγώντας με τον Άρη Σταθάκη»). Για σχεδόν δεκαεπτά έτη συνεργάστηκε με το Car and Driver (και ως Διευθυντής Σύνταξης του caranddriver.gr), ενώ πλέον είναι υπεύθυνος για το αυτοκίνητο στην εφημερίδα ΒΡΑΔΥΝΗ.

    Το CUPRA Formentor VZ5 Taiga Grey είναι συλλεκτικό

    Μοναδικά χαρακτηρισρικά, 390 ίπποι και 480 Nm ροπής, σε ένα επιθετικό SUV ως έκφραση υψηλών επιδόσεων. Ο Λόγος για το CUPRA Formentor VZ5 Taiga...

    Το Volkswagen ID.AERO είναι ο αντίπαλος του Tesla Model 3

    Το Volkswagen ID.AERO είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό sedan της γερμανικής εταιρείας και σύμφωνα με τον Ralf Brandstätter, Διευθύνων Σύμβουλο της Volkswagen Passenger Cars:...

    Αποκάλυψη για το φουτουριστικό ηλεκτρικό Hyundai IONIQ 6

    Εντυπωσιακός αεροδυναμικός συντελεστής (Cd 0,21) και φουτουριστική εμφάνιση με έντονη καμπύλη οροφής και τελείωμα που θυμίζει κάτι από Porsche 911, το Hyundai IONIQ 6...

    Οι καλύτερες διαδρομές στον κόσμο παρέα με τη Mazda

    Η οδική απόλαυση αποτελεί ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά κάθε Mazda, πόσο μάλλον αν μιλάμε για μερικές από τις καλύτερες διαδρομές στον κόσμο. Μια ομάδα...

    Το νέο Dacia Jogger βάζει γκολ από τα αποδυτήρια

    Η Dacia μοιάζει να έχει βρει αρκετές «μαγικές συνταγές» τα τελευταία χρόνια και το νέο Dacia Jogger αποτελεί ουσιαστικά τον 4ο πυλώνα της προϊοντικής...

    Ανανέωση για το Toyota RAV4

    Η ιαπωνική εταιρεία ανακοίνωσε μια σειρά αναβαθμίσεων για το Toyota RAV4. Η πέμπτη γενιά του δημοφιλούς SUV που παρουσιάστηκε πίσω στο 2018 και έλαβε...