Μετά την εμφατική νίκη του Charles Leclerc στην Αυστραλία, το πρωτάθλημα συνεχίζεται το Πάσχα με το F1 GP Εμίλια Ρομάνα.
Σε μία πίστα που αγαπάνε οι πιλότοι, το Grand Prix στην Imola θα είναι το πρώτο επί ευρωπαϊκού εδάφους για το 2022 και ο πρώτος αγώνας από τους τρεις της σεζόν που θα δούμε και αγώνα Sprint Race το Σάββατο (GP Αυστρίας 9 Ιουλίου και GP Βραζιλίας 12 Νοεμβρίου οι άλλοι δύο αγώνες).
Από την πρώτη θέση της εκκίνησης του Sprint Race θα ξεκινήσει ο Max Verstappen με τη Red Bull, έπειτα από τις αρκετά επεισοδιακές Κατατακτήριες της Παρασκευής με αρκετές διακοπές και κόκκινες σημαίες.
Δίπλα του θα έχει τη Ferrari του Charles Leclerc, ενώ στη δεύτερη σειρά της εκκίνησης θα εκκινήσουν ο Lando Norris με τη McLaren και ο Kevin Magnussen με τη HAAS.
F1 GP Αυστραλίας: Κουμάντο ο Leclerc, καταστροφή για Verstappen
Ο Fernando Alonso τα πήγε αρκετά καλά στις κατατακτήριες της Παρασκευής και θα εκκινήσει από την 5η θέση, με τον δεύτερο οδηγό της McLaren, Daniel Ricciardo να βρίσκεται δίπλα του.
Τη δεκάδα των κατατακτηρίων συμπλήρωσαν οι Sergio Perez (Red Bull), Valtteri Bottas (Alfa Romeo), Sebastian Vettel (Aston Martin) και Carlos Sainz (Ferrari).
Καθόλου καλή δεν ήταν η Παρασκευή για τις δύο Mercedes που βρέθηκαν εκτός Q2, με τον George Russell να ξεκινάει από την 11η θέση και τον Lewis Hamilton από την 13η.
Τα ελαστικά στην πίστα
- Η Formula 1 επιστρέφει στην Ίμολα έναν από τους δυο εντός έδρας αγώνες για την Pirelli (μαζί με τη Μόντσα). Για το Grand Prix της Εμίλια Ρομάνα επιλέχθηκαν οι μεσαίες γόμες της γκάμας C2, C3 και C4: P Zero λευκή/σκληρή, P Zero κίτρινη/μέση και P Zero κόκκινη/μαλακή αντίστοιχα.
Πρόκειται για τον ίδιο συνδυασμό γομών που είχε γίνει και πέρυσι στην Ίμολα παρότι οι γόμες είναι διαφορετικές στην νέα γενιά ελαστικών 18 ιντσών.
- Τα ελαστικά είναι ολοκαίνουργια αλλά η πίστα της Ίμολα είναι ακριβώς ίδια με πέρυσι, με μια αίσθηση στενής διαδρομής, παλιάς σχολής. Η άσφαλτος έχει στρωθεί το 2011, οπότε η επιφάνεια μετά από 11 χρόνια είναι σχετικά τραχιά.
Γι’ αυτό και δεν ακολουθήθηκε η πρακτική με τη μεγαλύτερη απόσταση (κενό) ανάμεσα στη μέση και στη μαλακή γόμα που είδαμε στην Αυστραλία πριν δυο βδομάδες: Η πιο ώριμη επιφάνια στην Ίμολα παράγει περισσότερη πρόσφυση οπότε τα ελαστικά ζεσταίνονται ευκολότερα, χρειάζεται λοιπόν μια πιο ανθεκτική επιλογή μαλακής γόμας.
- Οι δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά στον διαμήκη και στον εγκάρσιο άξονα είναι ίδιου μεγέθους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια πίστα με συνεχή ροή στην οποία οι οδηγοί θα πρέπει να βρουν έναν καλό ρυθμό.
Είναι καθοριστικής σημασίας να έχεις μια καλή έξοδο από την δεύτερη στροφή Rivazza ώστε να κινηθείς γρήγορα στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού πριν το δυνατό φρενάρισμα για την πρώτη στροφή: Ένα σημείο κλειδί για προσπέρασμα.
- Στην Ίμολα θα γίνει ο πρώτος αγώνας σπριντ φέτος με τους κανόνες να είναι διαφορετικοί από πέρυσι καθώς προσφέρονται περισσότεροι βαθμοί (βαθμολογούνται οι πρώτοι 8 με τον πρώτο να παίρνει 8 βαθμούς και τον όγδοο 1).
Από φέτος η pole position χρεώνεται σ’ αυτόν που θα κινηθεί ταχύτερα την Παρασκευή στις κατατακτήριες δοκιμές και αυτός ο οδηγός θα λάβει το βραβείο Pirelli Pole Position. Οι κανονισμοί των ελαστικών είναι ίδιοι με πέρυσι: Αντί για 13 σετ ελαστικών θα είναι διαθέσιμα 12 σετ ελαστικών.
Αυτά περιλαμβάνουν 2 σετ P Zero λευκής/σκληρής γόμας, τέσσερα σετ P Zero κίτρινης/μέσης γόμας και έξι σετ P Zero κόκκινης/μαλακής γόμας. Επιπρόσθετα οι ομάδες έχουν στη διάθεσή τους έξι σετ Cinturato πράσινα ενδιάμεσα ελαστικά και τρία σετ Cinturato μπλε βρόχινα ελαστικά που θα είναι διαθέσιμα σε περίπτωση βροχής.
Mario Isola: Διευθυντής Motorsport
«Η Ίμολα είναι μια πίστα παλιάς σχολής που θέτει μια σημαντική οδηγική πρόκληση. Τα προσπεράσματα μπορεί να είναι δύσκολα επειδή η πίστα είναι στενή σε πολλά σημεία. Οπότε η στρατηγική θα είναι επικεντρωμένη στην αποφυγή της κυκλοφορίας ενώ πρακτικά οι ομάδες ξεκινούν από το μηδέν να χτίσουν τις γνώσεις τους όσον αφορά στα ελαστικά καθώς οι γόμες είναι τελείως διαφορετικές από το 2021.
Ο περσινός αγώνας είχε εκκινήσει με βρόχινα ελαστικά και μετά είχαμε μια μεγάλη διακοπή με κόκκινη σημαία. Γενικά η Ίμολα δεν πιέζει ιδιαίτερα τα ελαστικά, η φθορά είναι μέτρια και ως πίστα χρησιμοποιείται συχνά. Αυτό σημαίνει πως πιθανόν δε θα δούμε τόσο μεγάλη βελτίωση του κρατήματος όσο σε άλλες πίστες καθώς η συγκεκριμένη είναι ήδη στρωμένη με γόμα.
Τον προηγούμενο μήνα διεξήχθη στην Ίμολα ο πρώτος γύρος του GT World Challenge όπου χρησιμοποιούνται ελαστικά Pirelli, από εκεί προμηθευτήκαμε μερικά πολύτιμα δεδομένα. Αυτοί είναι μερικοί από τους παράγοντες που πρέπει να λάβουν υπόψη τους οι ομάδες όταν θα διαμορφώσουν τη στρατηγική τους για το πρώτο αγώνα σπριντ της σεζόν: Άλλη μια πρωτιά για το 2022.»
F1 GP Εμίλια Ρομάνα – Πρόγραμμα τριημέρου
Παρασκευή 22 Απριλίου
FP1: 14:30-15:30
Κατατακτήριες Sprint: 18:00-19:00
Σάββατο 23 Απριλίου
FP2: 13:30-14:30
Sprint: 17:30-18:00
Κυριακή 24 Απριλίου
Αγώνας: 16:00
Info
Γύροι: 63
Μήκος πίστας: 4,909 χιλιόμετρα
Απόσταση αγώνα: 309,049 χιλιόμετρα
Ρεκόρ Γύρου: 1:15:484, Lewis Hamilton (2020)