Για πρώτη φορά στην ιστορία της Formula 1 έχουμε 23 αγώνες σε μία σεζόν, με το πρωτάθλημα να ξεκινάει με το GP του Μπαχρέιν στην πίστα του Sakhir και τον πρώτο αγώνα να γίνεται υπό το φως των προβολέων.
Το μεγάλο ερώτημα λίγο πριν σβήσουν τα κόκκινα φώτα για τον πρώτο αγώνα του 2021, παραμένει.
Θα μπορέσει κάποιος να αμφισβητήσει την κυριαρχία της Mercedes την τελευταία επταετία;
Το τριήμερο των χειμερινών δοκιμών στο Μπαχρέιν, έδειξε ότι η Red Bull με τον κινητήρα της Honda έχει την ταχύτητα για να είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική εφέτος.
Οι πρώτες ενδείξεις, μάλιστα, των χειμερινών δοκιμών, ήρθαν να επιβεβαιωθούν και στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές, με τον Max Verstappen να κυριαρχεί και στις δύο περιόδους της Παρασκευής.
Ο ανταγωνισμός αναμένεται να είναι μεγάλος, με την αυτοκράτειρα των επτά νταμπλ να εμφανίζει προβλήματα αξιοπιστίας στο κιβώτιο και τον υπερσυμπιεστή του κινητήρα, ενώ δείχνει να υπάρχει και μία σχετική ανισορροπία στην αεροδυναμική έπειτα από τη μεγαλύτερη αλλαγή στους φετινούς κανονισμούς που αφορά στο πίσω μέρος (δάπεδο, ανάρτηση, διαχύτης).
Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις του Bottas για το πίσω μέρος της W12 στις χειμερινές δοκιμές ότι «είναι απρόβλεπτο και δεν συγχωρεί».
Αυτές είναι και οι αεροδυναμικές αλλαγές που φαίνεται να εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο ο Adrian Newey και κάνουν την RB16B εξαιρετικά ισορροπημένη, σταθερή και προβλέψιμη.
Δεν είναι τυχαίο ότι στη Red Bull κάνουν λόγο για «τον καλύτερο χειμώνα στην ιστορία» της.
Πέραν της Mercedes και Red Bull που είναι τα φαβορί για τη διεκδίκηση του τίτλου, η McLaren και η AlhpaTauri δείχνουν αρκετά δυνατές, ενώ κανένας δεν μπορεί να αψηφήσει και τη Ferrari, με τους Ιταλούς να έχουν νέο κινητήρα και αρκετές βελτιώσεις στην αεροδυναμική.
Οι αλλαγές σε ομάδες και πιλότους
Σε επίπεδο ομάδων, οι αλλαγές δεν είναι μεγάλες σε σχέση με τη σεζόν του 2020.
Οι μεγαλύτερες αλλαγές ουσιαστικά εντοπίζονται στις μετονομασίες της Renault σε Alpine και της Racing Point σε Aston Martin, ενώ η McLaren επέστρεψε στους κινητήρες της Mercedes (από Renault).
Στους πιλότους οι αλλαγές είναι αρκετά μεγαλύτερες, με τον «El Nano» να επιστρέφει μετά από δύο χρόνια στην κορωνίδα του motorsport.
Η μεγάλη επιστροφή του πρωταθλητή Fernando Alonso έγινε με την Alpine, ενώ ένας ακόμα πρωταθλητής δείχνει αρκετά αναγεννημένος με την Aston Martin. Ο λόγος, φυσικά, για τον Sebastian Vettel που… δραπέτευσε από τη Ferrari.
Στις υπόλοιπες μεταγραφές έχουμε τον Sergio Perez να υπογράφει τελικά με τη Red Bull (από τη Racing Point), τον Daniel Ricciardo να βρίσκεται στη McLaren από τη Renault και τον Carlos Sainz να είναι στη Ferrari από τη McLaren.
Μεγάλες είναι και οι προσδοκίες για την επιστροφή του ονόματος Schumacher, με τον υιό του θρύλου Michael, τον Mick, να αγωνίζεται με την Haas.
Η επιλογή των ελαστικών από την Pirelli
Οι τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας 2021 επελέγησαν για το πρώτο αγώνα της χρονιάς στο Μπαχρέιν. Η άσφαλτος εκεί είναι μια από τις πιο τραχιές της σεζόν.
Η γόμα C2 θα είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C3 θα είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C4 θα είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή.
Πρόκειται για τον ίδιο συνδυασμό γομών που χρησιμοποιήθηκε πριν 4 μήνες στο Grand Prix του Μπαχρέιν. Τα μονοθέσια όμως αλλά και τα ελαστικά έχουν αλλάξει.
Στην πραγματικότητα τα μονοθέσια του 2021 παράγουν λιγότερη κάθε δύναμη σε σχέση με πέρυσι λόγω των πρόσφατων αλλαγών στους τεχνικούς κανονισμούς.
Στο πρόσφατο 3ημερο δοκιμών εξέλιξης οι ομάδες είχαν στη διάθεσή τους, όλα τα ελαστικά της γκάμας P Zero.
Οι περισσότεροι όμως επέλεξαν να επικεντρωθούν στις τρεις γόμες που είναι διαθέσιμες αυτό το Σαββατοκύριακο.
Καθώς η πίστα έχει χρησιμοποιηθεί πρόσφατα, λίγα έχουν αλλάξει από την προηγούμενη επαφή των ομάδων: Αυτό τους δίνει μια σταθερή βάση για να δουλέψουν.
Τα νέα ελαστικά του 2021 έχουν σχεδιαστεί για βελτιωμένη αντοχή και διάρκεια. Επίσης επιτρέπουν την υιοθέτηση χαμηλότερων πιέσεων κατά τη χρήση τους. Έχουν διαφορετική δομή αλλά ίδιες γόμες με τις περσινές.
Κατά τη διάρκεια των δοκιμών με τα ελαστικά του 2021, πέρυσι το Νοέμβρη στο Μπαχρέιν η πίεση των πίσω ελαστικών μειώθηκε κατά 0.5 psi και των εμπρός ελαστικών κατά 1.5 psi.
Ακολούθως με βάση την ανάλυση της τηλεμετρίας και την μείωση της κάθετης δύναμης φέτος ειδικά στο πίσω μέρος, η πίεση στα πίσω ελαστικά μειώθηκε επιπλέον 1.5 psi στο πρόσφατο τεστ στο Μπαχρέιν. Η εκ νέου μειωμένη πίεση θα χρησιμοποιηθεί και στον αγώνα.
Ο αριθμός των σετ ελαστικών που προβλέπεται ανά οδηγό για το τριήμερο παραμένει στα 13, όπως πέρυσι, μολονότι πλέον οι ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής μειώθηκαν σε μια ώρα η καθεμία.
Όπως πέρυσι έτσι και φέτος τα σετ ανά γόμα είναι στάνταρ για κάθε μονοθέσιο: Δυο σετ σκληρής γόμας, τρία σετ μέσης γόμας και οχτώ σετ μαλακής γόμας. Οι συνδυασμοί γομών όλων των αγώνων είναι ήδη γνωστοί.
Χαρακτηριστικά πίστας
Το Grand Prix του Μπαχρέιν εκκινεί στις 18:00 τοπική ώρα (και ώρα Ελλάδος) μετά τη δύση του ήλιου. Θα διεξαχθεί υπό το φως των προβολέων με τη θερμοκρασία οδοστρώματος να μειώνεται γρήγορα κατά τη διάρκεια του αγώνα. Αυτή η αλλαγή επηρεάζει την συμπεριφορά των ελαστικών και κατ’ επέκταση τη στρατηγική.
Η άσφαλτος του Μπαχρέιν (που περιέχει υψηλό ποσοστό γρανίτη) είναι γνωστή για την τραχύτητά της και αυξάνει τόσο τη φθορά των ελαστικών όσο και την πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης (degradation).
Ο περσινός αγώνας σταμάτησε προσωρινά με κόκκινη σημαία και επηρεάστηκε από πολλαπλές εμφανίσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας.
Είχε ως νικητή τον οδηγό της Mercedes, Lewis Hamilton που ακολούθησε στρατηγική δυο αλλαγών: μέση/μέση/σκληρή γόμα.
Ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen, τερμάτισε δεύτερος, ήταν ένας από τους δυο οδηγούς που άλλαξαν ελαστικά τέσσερις φορές.
Στο Σακχίρ μετράει η ελκτική πρόσφυση και η σταθερότητα στο φρενάρισμα καθώς δεν υπάρχουν υψηλά πλευρικά φορτία. Εν τέλει, είναι μια πίστα μέτριας καταπόνησης όσον αφορά στις προκλήσεις που θέτει στα μονοθέσια.
Mario Isola – Επικεφαλής F1 και Αγώνων Αυτοκινήτου
«Μόλις τέσσερις μήνες μετά το διπλό αγώνα στο Μπαχρέιν και μόλις δυο βδομάδες μετά τις τρεις μέρες δοκιμών εξέλιξης στην ίδια πίστα επιστρέψαμε για τον πρώτο αγώνα του 2021.
Κατά τη διάρκεια των δοκιμών εξέλιξης πολλές ομάδες επικεντρώθηκαν στις γόμες που έχουν επιλεγεί για το grand prix.
Οι συνθήκες όμως που αντιμετώπισαν δεν είναι εντελώς ίδιες μ’ αυτές του αγώνα. Επιπλέον οι ομάδες είχαν τελείως διαφορετικά προγράμματα κατά τη διάρκεια της μοναδικής περιόδου δοκιμών εξέλιξης.
Στο παρελθόν είχαμε δυο περιόδους δοκιμών εξέλιξης με τη δεύτερη να επικεντρώνεται στα ελαστικά. Οπότε είναι δύσκολο να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα.
Με νέα μονοθέσια και ελαστικά και τη μικρότερη ανάπαυλα των τελευταίων ετών από το περσινό πρωτάθλημα, ο ανταγωνισμός θα είναι ανοικτός.
Πόσο μάλλον που τα χαρακτηριστικά της πίστας του Μπαχρέιν οδηγούν σε συναρπαστικές μάχες στρατηγικής καθώς χρησιμοποιούνται πολλές διαφορετικές τακτικές».
Το πρόγραμμα του F1 GP Μπαχρέιν
Σάββατο 27 Μαρτίου
Ελεύθερα δοκιμαστικά (FP3): 14:00-15:00
Κατατακτήριες: 17:00-18:00
Κυριακή 28 ΜαρτίουΑγώνας: 18:00