Στο F1 GP Αζερμπαϊτζάν, οι πιθανότητες της Ferrari για το πρωτάθλημα της Formula 1 δέχθηκαν ένα κρίσιμο πλήγμα, καθώς και τα δύο μονοθέσια αποσύρθηκαν από τον αγώνα με μηχανικά προβλήματα.
Το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν από την άλλη, αποδείχθηκε εξαιρετικό για τη Red Bull που σημείωσε ένα ακόμα 1-2, με τον Max Verstappen να βλέπει πρώτος την καρό σημαία για 5η φορά στη σεζόν και 25η στην καριέρα του.
Οι δύο Ferrari αντιμετώπισαν προβλήματα αξιοπιστίας στο πρώτο μισό του αγώνα, με τον Charles Leclerc να αποχωρεί με βλάβη στον κινητήρα στον 20ο γύρο και τον Carlos Sainz να βγαίνει από το δρόμο με βλάβη στα υδραυλικά του μονοθεσίου στον ένατο γύρο.
Η διπλή αποχώρηση άνοιξε το δρόμο για τη Red Bull να πάρει τους μέγιστους βαθμούς με μια άνετη νίκη 1-2, επεκτείνοντας το προβάδισμα του Verstappen στο πρωτάθλημα σε 21 βαθμούς (στους 150) έναντι του δεύτερου πιλότου της Red Bull Sergio Perez, ο οποίος πέρασε στη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος οδηγών με 129 βαθμούς (πήρε και το βαθμό του ταχύτερου γύρου).



Ο Verstappen βρίσκεται πλέον 34 πόντους μπροστά από τον Leclerc που παρέμεινε στους 116 βαθμούς, ενώ η Red Bull προηγείται πλέον της Ferrari με 80 βαθμούς στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Οι αποχωρήσεις ήρθαν να προσθέτουν σε μια σειρά κακών αποτελεσμάτων για τη Ferrari στους τελευταίους αγώνες, με τον Leclerc να χάνει το προβάδισμα στο πρωτάθλημα στην Ισπανία πριν από τρεις εβδομάδες, να χάνει τη νίκη στο Μονακό πριν από δύο εβδομάδες λόγω κακής στρατηγικής της Scuderia και να αποσύρεται στο Μπακού, ενώ είχε κατακτήσει την pole position το Σάββατο.
«Δεν μπορώ να βρω τις λέξεις για να το περιγράψω, είναι πολύ, πολύ απογοητευτικό», είπε ο Leclerc μετά τη βλάβη του κινητήρα.
Πριν τη μηχανική βλάβη, ο Leclerc είχε πέσει στην τρίτη θέση, αφού έχασε μια θέση από τον Sergio Perez στην αρχή του αγώνα στην πρώτη στροφή, ενώ η Ferrari προχώρησε σε ένα πρώιμο pit stop υπό το καθεστώς Virtual Safety Car για την αποχώρηση του Sainz που οδήγησε τον Leclerc πίσω από τον Verstappen.

Η στρατηγική μπορεί να απέδωσε καθώς ο Leclerc έχασε λιγότερο χρόνο στο pit stop από ό,τι οι Red Bull υπό κανονικές συνθήκες αγώνα, αλλά όταν ο καπνός βγήκε από το πίσω μέρος του μονοθεσίου του ενώ προηγείτο στον 20ο γύρο, όλα τελείωσαν πρόωρα για τη Ferrari.
Όταν ο Leclerc έκανε το πρόωρο pit stop του, ο Verstappen βρήκε ελεύθερο χώρο και γρήγορα έφτασε στο πίσω μέρος του μονοθέσιου του Perez. Στον 15ο γύρο τον προσπέρασε στην στροφή 1, αλλά μόνο αφού ο μηχανικός του στη Red Bull είχε πει στον Perez «όχι μάχη» από την ενδοεπικοινωνία.
Ο Verstappen είχε ξεκάθαρα πλεονέκτημα ρυθμού έναντι του συμπαίκτη του και σε διάστημα ενός γύρου αύξησε το προβάδισμά του έναντι του Perez σε τρία δευτερόλεπτα.
Ο Perez ήταν ο πρώτος από τις δύο Red Bull που σημείωσε pit stop στον 17ο γύρο, αλλά οποιαδήποτε πιθανότητα να χρησιμοποιήσει τα φρέσκα ελαστικά του για να κερδίσει πλεονέκτημα έναντι του Verstappen χάθηκε όταν το μονοθέσιό του δεν κατάφερε να βγει από τον γρύλο μετά την αλλαγή ελαστικών και το pit stop να διαρκεί πάνω από 5 δευτερόλεπτα.
Ο Verstappen μπήκε στα pit δύο γύρους αργότερα και διατήρησε το προβάδισμα του πριν το επεκτείνει έναντι του Perez στα 20 δευτερόλεπτα μέχρι το τέλος του αγώνα.

Με τις δύο Ferrari εκτός σκηνής, ο George Russell εξασφάλισε τον τρίτο του τερματισμό στο βάθρο στη σεζόν για τη Mercedes μπροστά από τον Lewis Hamilton, ο οποίος βρέθηκε σε στρατηγική μάχη με τον Pierre Gasly (AlphaTauri) για την τέταρτη θέση. Ο Hamilton έκανε ένα επιπλέον pit stop από τον Gasly και τα φρέσκα ελαστικά του προς το τέλος του αγώνα τον βοήθησαν να προσπεράσει την AlphaTauri στον 45ο γύρο.
Ο Gasly κράτησε την πέμπτη θέση για να τερματίσει μπροστά από τον Sebastian Vettel (Aston Martin) στην έκτη, την Alpine του Fernando Alonso στην έβδομη και τις δύο McLaren των Daniel Ricciardo και Lando Norris στην όγδοη και ένατη. Ο Esteban Ocon πήρε τον τελευταίο βαθμό της δέκατης θέσης.
Ο επόμενος γύρος της σεζόν (9ος) θα γίνει στο Μόντρεαλ το επόμενο Σαββατοκύριακο.
