Tο επερχόμενο F1 GP Αυστρίας αποτελεί τον ενδέκατο σταθμό στο καλεντάρι του παγκοσμίου πρωταθλήματος Formula 1, με την πίστα στο Spielberg να αποτελεί την έδρα της Red Bull.
Το Red Bull Ring βρίσκεται στα βουνά της Στυρίας και οι οπαδοί του Max Verstappen θα δώσουν στον Ολλανδό πρωταθλητή το απαραίτητο ψυχολογικό προβάδισμα για μια καλή εμφάνιση εντός έδρας.
Με τη Ferrari να έχει δώσει την απάντησή της στο Silverstone και τον Carlo Sainz να έχει εξασφαλίσει την πρώτη νίκη της καριέρας του στη Μεγάλη Βρετανία το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, η μάχη για το υψηλότερο σκαλοπάτι του βάθρου στην Αυστρία αναμένεται να είναι δυναμική.
Αν εξαιρέσουμε το Μονακό, μιλάμε για τη μικρότερη σε μήκος αγωνιστική διαδρομή, ενώ τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της με μόλις 10 στροφές και συνεχείς υψομετρικές διαφορές, την καθιστούν ένα δυνατό rollercoaster.
O Max Verstappen κυριάρχησε στον περσινό αγώνα στο Spielberg, με τους οδηγούς να πρέπει να διανύσουν 306,452 km και να συμπληρώσουν 71 γύρους στην μήκους 4,318 km πίστα για να δουν την καρό σημαία. Το ρεκόρ γύρου το κατέχει ο Carlo Sainz από το 2020 με 1:05:619.
Στην Αυστρία, θα διεξαχθεί ο δεύτερος αγώνας sprint για το 2022, το απόγευμα του Σαββάτου, ενώ οι κατατακτήριες για το sprint race να λαμβάνουν χώρα το απόγευμα της Παρασκευής.
Οι επιλογές της Pirelli
Το Red Bull Ring στην Αυστρία είναι ένα μικρό, αιχμηρό rollercoaster με μόλις 10 στροφές και συνεχείς υψομετρικές διακυμάνσεις. Η Pirelli επέλεξε τις τρεις πιο μαλακές γόμες στη γκάμα της: C3 ως P Zero λευκή/σκληρή, C4 ως P Zero κίτρινη/μέση και C5 ως P Zero κόκκινη μαλακή.
Πέρυσι διεξήχθησαν δυο συνεχείς αγώνες στο Red Bull Ring: Αυτό το Σαββατοκύριακο έχουμε την ίδια επιλογή γομών όπως στον δεύτερο περσινό αγώνα. Έγινε για να βοηθήσει το θέαμα, αυξάνοντας την πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης και δημιουργώντας περισσότερες ευκαιρίες για προσπεράσματα. Σε αυτή την περίπτωση η στρατηγική είναι αυτή των δυο αλλαγών: ένα πρώτο μέρος με τη μέση γόμα και μετά δυο μέρη με τη σκληρή γόμα. Φυσικά τόσο οι γόμες όσο και οι σκελετοί είναι διαφορετικοί φέτος.
Στην Αυστρία θα γίνει επίσης ο δεύτερος αγώνας σπριντ της σεζόν, ο πρώτος είχε γίνει στην Ίμολα. Οπότε οι οδηγοί θα έχουν στη διάθεσή τους, αντί για 13 σετ ενός κανονικού Σαββατοκύριακου, μόνο 12 σετ. Αυτά θα είναι δυο σετ σκληρής γόμας, τέσσερα σετ μέσης γόμας και έξι σετ μαλακής γόμας. Επιπρόσθετα οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους, έξι σετ ενδιάμεσων ελαστικών Cinturato Green και τρία σετ βρόχινων ελαστικών Cinturato Blue σε περίπτωση βροχής που είναι πάντοτε πολύ πιθανή στους Στυριακούς λόφους.
Οι Alpine, McLaren, Red Bull και Williams μετά το Αυστριακό Grand Prix θα κάνουν δοκιμές ελαστικών της νέας χρονιάς, για λογαριασμό της Pirelli. McLaren και Williams θα πραγματοποιήσουν δυο μέρες δοκιμών, ενώ οι άλλες ομάδες μόνο μια μέρα.
Mario Isola – Διευθυντής Motorsport
«H άσφαλτος στο Red Bull Ring έχει σχετικά χαμηλή πρόσφυση σε μια πίστα που δε φθείρει τα ελαστικά, έτσι μπορέσαμε να επιλέξουμε τα πιο μαλακά ελαστικά στη γκάμα μας. Αυτό μας βοηθά να επικεντρωθούμε στο θέαμα, σε μια πίστα που πολλές φορές στο παρελθόν έχει δώσει συναρπαστικούς αγώνες, χάρη στο μικρό μήκος της και στις κοφτές στροφές.
Η ελκτική πρόσφυση και η σταθερότητα στο φρενάρισμα είναι κλειδί εδώ: Υπάρχει ρίσκο για μπλοκαρίσματα τροχών στις κατηφορικές περιοχές φρεναρίσματος. Η διατήρηση της απόδοσης των πίσω ελαστικών κατά τη διάρκεια του γύρου είναι καθοριστική για να έχεις σταθερή πρόσφυση. Οι διαθέσιμες γόμες ελαστικών δίνουν μια ποικιλία πιθανών στρατηγικών».
Το πρόγραμμα του F1 GP Αυστρίας
Παρασκευή 8 Ιουλίου
FP1: 14:30-15:30
Κατατακτήριες: 18:00-19:00
Σάββατο 9 Ιουλίου
FP2: 13:30-14:30
Sprint: 17:30-18:30
Κυριακή 10 Ιουλίου
Αγώνας: 16:00
Γρήγορες ειδήσεις
GT
Η κοινότητα των social media της Pirelli ανέλαβε να δημιουργήσει ένα ειδικό κράνος για τον πολυπρωταθλητή στις μοτοσυκλέτες Valentino Rossi. Διακοσμήθηκε με μηνύματα οπαδών του. Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Mario Isola ενθουσιάστηκε όταν πρόσφατα παρουσίασε το Rossi με το νέο κράνος στο Misano της Ιταλίας στο πλαίσιο της εμπλοκής του «Γιατρού» στους αγώνες GT racing.
Rallying
Το Rally Liepaja στη Λιθουανία ήταν ο 5ος γύρος του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος Ράλι και διεξήχθη το προηγούμενο Σαββατοκύριακο σε χωμάτινο τερέν. Ο Hayden Paddon άλλοτε οδηγός Pirelli Star ήταν ένας από τους πρωταγωνιστές. Τον αγώνα κέρδισε ο τοπικός Martins Sesks.