More

    F1 GP Αυστρίας: Η ανάλυση της Pirelli για τη νίκη Leclerc

    Στο F1 GP Αυστρίας ο Charles Leclerc κατάφερε να επανέλθει στο υψηλότερο σκαλοπάτι του βάθρου και η Ferrari κατέκτησε τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη. Αυτή είναι η ανάλυση της Pirelli.

    Το F1 GP Αυστρίας ήταν λυτρωτικό για τον Charles Leclerc, αφού ο Μονεγάσκος της Ferrari κατάφερε μετά από αρκετούς αγώνες με αστοχίες και λάθη στρατηγικής να ξαναδεί το υψηλότερο σκαλοπάτι του βάθρου.

    Αυτή ήταν η Τρίτη νίκη του για το 2022 και η πέμπτη της καριέρας του, αλλα συνοδεύτηκε με ανάμεικτα συναισθήματα για τη Scuderia, αφού ο Carlo Sainz εγκατέλειψε μετά από φωτιά στον κινητήρα.

    Ο Max Verstappen δεν κατάφερε να δει πρώτος την καρό σημαία στον εντός έδρας αγώνα στο Spielberg, παρότι την Παρασκευή κατέγραψε τον ταχύτερο χρόνο στις κατατακτήριες και το Σάββατο κέρδισε στο sprint race, αρκέστηκε τελικά στη δεύτερη θέση στον αγώνα της Κυριακής και στο γεγονός ότι διατήρησε μια καλή διαφορά από τον Μονεγάσκο στην κούρσα του πρωταθλήματος.

    Το βάθρο συμπλήρωσε ο Lewis Hamilton με τη Mercedes γεγονός που επιβεβαίωσε την ανοδική του πορεία τους τελευταίους αγώνες.

    Ο αγώνας υπό το πρίσμα των ελαστικών

    Ο Charles Leclerc κέρδισε στο Αυστριακό Grand Prix, φέρνοντας τη Ferrari ακόμη μια φορά στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, μετά τη νίκη του Sainz στο Silverstone την προηγούμενη βδομάδα. Αυτή ήταν η πρώτη νίκη του Leclerc από την Αυστραλία.

    Όπως στο Silverstone έτσι και εδώ είχαμε έναν συναρπαστικό αγώνα με μάχες, διαφορετικές στρατηγικές και εκπλήξεις όλο το Σαββατοκύριακο. Ο Leclerc έβαλε ένα τέλος στην κυριαρχία του Max Verstappen και της Red Bull στην Αυστρία. Ο Ολλανδός είχε πάρει την pole την Παρασκευή και είχε κερδίσει στον αγώνα sprint το Σάββατο.

    Οι Leclerc και Verstappen ακολούθησαν πανομοιότυπη στρατηγική: Εκκίνησαν με την P Zero κίτρινη/μέση γόμα και μετά έβαλαν δυο σετ σκληρής γόμας. Στο φινάλε χρησιμοποίησαν τη μέση γόμα εκμεταλλευόμενοι την παρουσία του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.

    Η ποικιλία στρατηγικών δεικνύει την απόδοση των ελαστικών που ήταν διαθέσιμα στο Spielberg. Οι οδηγοί της Mercedes τερμάτισαν στην 3η και 4η θέση με διαφορετικές στρατηγικές (μέση/σκληρή/μέση για το Lewis Hamilton και μέση/σκληρή/σκληρή για το George Russell). Έτσι είχαμε τρεις διαφορετικές στρατηγικές στους πρώτους τέσσερις στην τελική κατάταξη.

    Οι περισσότεροι οδηγοί πραγματοποίησαν δυο αλλαγές. Είδαμε εντυπωσιακές μάχες για όλες τις θέσεις της κατάταξης: Υπήρξε μια μάχη πέντε οδηγών μεταξύ του Mick Schumacher και του Kevin Magnussen με Haas, του Fernando Alonso με Alpine του Guanyu Zhou με Alfa Romeo και του Lando Norris με McLaren. Όλοι τους άλλαζαν θέσεις κατά τη διάρκεια ενός ολόκληρου γύρου, η δράση ήταν συναρπαστική.

    Μια βδομάδα μετά τους πρώτους του βαθμούς στη F1 με την 8η θέση, ο Schumacher τερμάτισε 6ος το καλύτερο μέχρι σήμερα αποτέλεσμά του, με στρατηγική μέση/σκληρή/σκληρή γόμα.

    Πως συμπεριφέρθηκε η κάθε γόμα

    ΣΚΛΗΡΗ C3: Παρουσίασε μεγαλύτερη πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης, απ’ ότι περιμέναμε. Έπαιξε ρόλο ότι οι ομάδες δεν την δοκίμασαν αρκετά στις ελεύθερες δοκιμές. Τέσσερις οδηγοί επέλεξαν αυτή τη γόμα στην εκκίνηση. Ανάμεσά τους ο Alonso, το μεγάλο πρώτο μέρος που πραγματοποίησε είχε καθοριστικό ρόλο στην άνοδό του στην κατάταξη (τερμάτισε στους βαθμούς παρότι εκκινούσε τελευταίος).

    MEΣΗ C4: Η πλειοψηφία των οδηγών τη χρησιμοποίησε στην εκκίνηση. Οι οδηγοί της Ferrari πραγματοποίησαν ένα μεγάλο πρώτο μέρος μ’ αυτή τη γόμα, έτσι εδραίωσαν την κυριαρχία τους εμπρός. Ο ταχύτερος γύρος επετεύχθη με μέση γόμα από το Verstappen λίγο πριν το τέλος του αγώνα.

    ΜΑΛΑΚΗ C5: Διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο πριν τον αγώνα αλλά δεν χρησιμοποιήθηκε καθόλου σ’ αυτόν. Παρουσίαζε μεγάλη πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης στο Spielberg και δεν προσφέρονταν για μεγάλες αποστάσεις.

    Mario Isola – Διευθυντής Motorsport

    «Είμαστε ευχαριστημένοι από το σημερινό αγώνα. Όλες οι γόμες έδειξαν αντοχή και απόδοση σε διαφορετικά μονοθέσια και σεταρίσματα. Ήταν τρεις απαιτητικές μέρες με αγώνα σπριντ σε μια μοναδική διαδρομή όπως το Spielberg. Αυτό ήρθε μια βδομάδα μετά το Silverstone: Δυο πίστες που διαφέρουν όσο περισσότερο γίνεται αλλά ο συνδυασμός μονοθεσίων και ελαστικών εξασφάλισε μια ακόμη σπουδαία παράσταση.

    Η μέση γόμα επέδειξε εξαιρετική απόδοση, αλλά στη σκληρή γόμα, η πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης ήταν μεγαλύτερη απ’ ότι περιμέναμε στον αγώνα: Πιθανόν επειδή οι ομάδες δεν είχαν χρόνο να την δοκιμάσουν επαρκώς σε συνθήκες αγώνα κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών λόγω του προγράμματος που έχει το τριήμερο με αγώνα σπριντ. Επίσης σημαντικό μέρος της πτώσης απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης που καταγράφηκε, οφείλετε στο μικρής απόστασης γύρο και στο κυκλοφοριακό καθώς οι μάχες για θέση επιβαρύνουν ενεργειακά τα ελαστικά.

    Είμαι χαρούμενος για τα καλά σχόλια όσον αφορά στη δουλειά που κάναμε εδώ αλλά και πίσω στην έδρα μας στο Μιλάνο, δεν υπάρχει όμως χρόνος για ξεκούραση: Παραμένουμε στο Red Bull Ring για δοκιμές εξέλιξης ελαστικών του 2023 με τη βοήθεια 4 ομάδων που θα μοιραστούν τη δουλειά Τρίτη και Τετάρτη.»

    spot_img

    ΡΟΗ

    Renault Group και WeRide επενδύουν στην Αυτονομία Δημόσιων Συγκοινωνιών

    Το Renault Group, σε συνεργασία με την WeRide, επενδύει ενεργά στη δοκιμή αυτόνομων ηλεκτρικών miniBuses, προωθώντας τη βιώσιμη, ασφαλή και προσιτή αστική κινητικότητα. Η...

    Autovision Hellenic Auto GP: Nέα εποχή στους αγώνες ταχύτητας

    Σε μια ξεχωριστή για τα Ελληνικά δεδομένα κίνηση, η Iron Tean διοργάνωσε Συνέντευξη τύπου και track day στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων για το Autovision...

    Πρώτη νίκη με Maximilian Günther η DS στην Τζέντα

    Αυτή ήταν η πρώτη νίκη της DS στη νέα σεζόν. Για πρώτη φορά, η Τζέντα φιλοξένησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ABB FIA Formula E όπου...

    Αυτό είναι το ξεχωριστό Kia EV4

    Αυτό, λοιπόν, είναι το νέο Kia EV4. Η αποκάλυψη της εξωτερικής του σχεδίασης, έγινε λίγες ημέρες πριν την «Kia EV Day 2025» που θα...

    Λατρεύει την περιπέτεια το νέο Volvo EX30 Cross Country

    Στο χειμερινό καταφύγιο της εταιρείας στην Σουηδική Λαπωνία έγινε η αποκάλυψη του Volvo EX30 Cross Country. Το EX30 είναι ένα «μεγάλο στοίχημα» για την...

    ΕΠΙΛΟΓΕΣ

    Αναλυτικά ο εξοπλισμός και οι τιμές της νέας BMW X1

    Η BMW X1 εισέρχεται στην τρίτη γενιά της προς τα τέλη του 2022, με μία εντελώς νέα εμφάνιση. Το 2009 ήταν το πρώτο SAV...

    DS Augmented Reality Experience

    H DS Automobiles είναι από τις πρωτοπόρες premium εταιρίες που δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις νέες τεχνολογίες και στα ψηφιακά μέσα, με την νέα εφαρμογή...
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
    Σπούδασε δημοσιογραφία, προγραμματισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών και ανάλυση συστημάτων και ξεκίνησε στο «χώρο» των media από το ειδησεογραφικό τμήμα του ΑNT1, το 1993. Πολύ γρήγορα μεταπήδησε στο διπλανό γραφείο του αείμνηστου Άρη Σταθάκη («Από τη Θέση του Οδηγού» και «Οδηγώντας με τον Άρη Σταθάκη»). Για σχεδόν δεκαεπτά έτη συνεργάστηκε με το Car and Driver (και ως Διευθυντής Σύνταξης του caranddriver.gr), ενώ πλέον είναι υπεύθυνος για το αυτοκίνητο στην εφημερίδα ΒΡΑΔΥΝΗ.

    Renault Group και WeRide επενδύουν στην Αυτονομία Δημόσιων Συγκοινωνιών

    Το Renault Group, σε συνεργασία με την WeRide, επενδύει ενεργά στη δοκιμή αυτόνομων ηλεκτρικών miniBuses, προωθώντας τη βιώσιμη, ασφαλή και προσιτή αστική κινητικότητα. Η...

    Autovision Hellenic Auto GP: Nέα εποχή στους αγώνες ταχύτητας

    Σε μια ξεχωριστή για τα Ελληνικά δεδομένα κίνηση, η Iron Tean διοργάνωσε Συνέντευξη τύπου και track day στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων για το Autovision...

    Πρώτη νίκη με Maximilian Günther η DS στην Τζέντα

    Αυτή ήταν η πρώτη νίκη της DS στη νέα σεζόν. Για πρώτη φορά, η Τζέντα φιλοξένησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ABB FIA Formula E όπου...

    Αυτό είναι το ξεχωριστό Kia EV4

    Αυτό, λοιπόν, είναι το νέο Kia EV4. Η αποκάλυψη της εξωτερικής του σχεδίασης, έγινε λίγες ημέρες πριν την «Kia EV Day 2025» που θα...

    Λατρεύει την περιπέτεια το νέο Volvo EX30 Cross Country

    Στο χειμερινό καταφύγιο της εταιρείας στην Σουηδική Λαπωνία έγινε η αποκάλυψη του Volvo EX30 Cross Country. Το EX30 είναι ένα «μεγάλο στοίχημα» για την...

    Αυτή είναι η νέα γενιά υβριδικής τεχνολογίας MHEV plus της Audi

    Με την γκάμα των νέων A5 και Q5 που βασίζονται στην Premium Platform Combustion (PPC), η Audi παρουσίασε τους πρώτους της κινητήρες εσωτερικής καύσης...