Το F1 GP Αυστρίας ήταν λυτρωτικό για τον Charles Leclerc, αφού ο Μονεγάσκος της Ferrari κατάφερε μετά από αρκετούς αγώνες με αστοχίες και λάθη στρατηγικής να ξαναδεί το υψηλότερο σκαλοπάτι του βάθρου.
Αυτή ήταν η Τρίτη νίκη του για το 2022 και η πέμπτη της καριέρας του, αλλα συνοδεύτηκε με ανάμεικτα συναισθήματα για τη Scuderia, αφού ο Carlo Sainz εγκατέλειψε μετά από φωτιά στον κινητήρα.
Ο Max Verstappen δεν κατάφερε να δει πρώτος την καρό σημαία στον εντός έδρας αγώνα στο Spielberg, παρότι την Παρασκευή κατέγραψε τον ταχύτερο χρόνο στις κατατακτήριες και το Σάββατο κέρδισε στο sprint race, αρκέστηκε τελικά στη δεύτερη θέση στον αγώνα της Κυριακής και στο γεγονός ότι διατήρησε μια καλή διαφορά από τον Μονεγάσκο στην κούρσα του πρωταθλήματος.
Το βάθρο συμπλήρωσε ο Lewis Hamilton με τη Mercedes γεγονός που επιβεβαίωσε την ανοδική του πορεία τους τελευταίους αγώνες.
Ο αγώνας υπό το πρίσμα των ελαστικών
Ο Charles Leclerc κέρδισε στο Αυστριακό Grand Prix, φέρνοντας τη Ferrari ακόμη μια φορά στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, μετά τη νίκη του Sainz στο Silverstone την προηγούμενη βδομάδα. Αυτή ήταν η πρώτη νίκη του Leclerc από την Αυστραλία.
Όπως στο Silverstone έτσι και εδώ είχαμε έναν συναρπαστικό αγώνα με μάχες, διαφορετικές στρατηγικές και εκπλήξεις όλο το Σαββατοκύριακο. Ο Leclerc έβαλε ένα τέλος στην κυριαρχία του Max Verstappen και της Red Bull στην Αυστρία. Ο Ολλανδός είχε πάρει την pole την Παρασκευή και είχε κερδίσει στον αγώνα sprint το Σάββατο.
Οι Leclerc και Verstappen ακολούθησαν πανομοιότυπη στρατηγική: Εκκίνησαν με την P Zero κίτρινη/μέση γόμα και μετά έβαλαν δυο σετ σκληρής γόμας. Στο φινάλε χρησιμοποίησαν τη μέση γόμα εκμεταλλευόμενοι την παρουσία του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.
Η ποικιλία στρατηγικών δεικνύει την απόδοση των ελαστικών που ήταν διαθέσιμα στο Spielberg. Οι οδηγοί της Mercedes τερμάτισαν στην 3η και 4η θέση με διαφορετικές στρατηγικές (μέση/σκληρή/μέση για το Lewis Hamilton και μέση/σκληρή/σκληρή για το George Russell). Έτσι είχαμε τρεις διαφορετικές στρατηγικές στους πρώτους τέσσερις στην τελική κατάταξη.
Οι περισσότεροι οδηγοί πραγματοποίησαν δυο αλλαγές. Είδαμε εντυπωσιακές μάχες για όλες τις θέσεις της κατάταξης: Υπήρξε μια μάχη πέντε οδηγών μεταξύ του Mick Schumacher και του Kevin Magnussen με Haas, του Fernando Alonso με Alpine του Guanyu Zhou με Alfa Romeo και του Lando Norris με McLaren. Όλοι τους άλλαζαν θέσεις κατά τη διάρκεια ενός ολόκληρου γύρου, η δράση ήταν συναρπαστική.
Μια βδομάδα μετά τους πρώτους του βαθμούς στη F1 με την 8η θέση, ο Schumacher τερμάτισε 6ος το καλύτερο μέχρι σήμερα αποτέλεσμά του, με στρατηγική μέση/σκληρή/σκληρή γόμα.
Πως συμπεριφέρθηκε η κάθε γόμα
ΣΚΛΗΡΗ C3: Παρουσίασε μεγαλύτερη πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης, απ’ ότι περιμέναμε. Έπαιξε ρόλο ότι οι ομάδες δεν την δοκίμασαν αρκετά στις ελεύθερες δοκιμές. Τέσσερις οδηγοί επέλεξαν αυτή τη γόμα στην εκκίνηση. Ανάμεσά τους ο Alonso, το μεγάλο πρώτο μέρος που πραγματοποίησε είχε καθοριστικό ρόλο στην άνοδό του στην κατάταξη (τερμάτισε στους βαθμούς παρότι εκκινούσε τελευταίος).
MEΣΗ C4: Η πλειοψηφία των οδηγών τη χρησιμοποίησε στην εκκίνηση. Οι οδηγοί της Ferrari πραγματοποίησαν ένα μεγάλο πρώτο μέρος μ’ αυτή τη γόμα, έτσι εδραίωσαν την κυριαρχία τους εμπρός. Ο ταχύτερος γύρος επετεύχθη με μέση γόμα από το Verstappen λίγο πριν το τέλος του αγώνα.
ΜΑΛΑΚΗ C5: Διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο πριν τον αγώνα αλλά δεν χρησιμοποιήθηκε καθόλου σ’ αυτόν. Παρουσίαζε μεγάλη πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης στο Spielberg και δεν προσφέρονταν για μεγάλες αποστάσεις.
Mario Isola – Διευθυντής Motorsport
«Είμαστε ευχαριστημένοι από το σημερινό αγώνα. Όλες οι γόμες έδειξαν αντοχή και απόδοση σε διαφορετικά μονοθέσια και σεταρίσματα. Ήταν τρεις απαιτητικές μέρες με αγώνα σπριντ σε μια μοναδική διαδρομή όπως το Spielberg. Αυτό ήρθε μια βδομάδα μετά το Silverstone: Δυο πίστες που διαφέρουν όσο περισσότερο γίνεται αλλά ο συνδυασμός μονοθεσίων και ελαστικών εξασφάλισε μια ακόμη σπουδαία παράσταση.
Η μέση γόμα επέδειξε εξαιρετική απόδοση, αλλά στη σκληρή γόμα, η πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης ήταν μεγαλύτερη απ’ ότι περιμέναμε στον αγώνα: Πιθανόν επειδή οι ομάδες δεν είχαν χρόνο να την δοκιμάσουν επαρκώς σε συνθήκες αγώνα κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών λόγω του προγράμματος που έχει το τριήμερο με αγώνα σπριντ. Επίσης σημαντικό μέρος της πτώσης απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης που καταγράφηκε, οφείλετε στο μικρής απόστασης γύρο και στο κυκλοφοριακό καθώς οι μάχες για θέση επιβαρύνουν ενεργειακά τα ελαστικά.
Είμαι χαρούμενος για τα καλά σχόλια όσον αφορά στη δουλειά που κάναμε εδώ αλλά και πίσω στην έδρα μας στο Μιλάνο, δεν υπάρχει όμως χρόνος για ξεκούραση: Παραμένουμε στο Red Bull Ring για δοκιμές εξέλιξης ελαστικών του 2023 με τη βοήθεια 4 ομάδων που θα μοιραστούν τη δουλειά Τρίτη και Τετάρτη.»