More

    F1 GP Αυστραλίας: Κουμάντο ο Leclerc, καταστροφή για Verstappen

    Στο F1 GP Αυστραλίας, ο Charles Leclerc με τη Ferrari πήρε εύκολα τη νίκη, ενώ ο Max Verstappen με τη Red Bull εγκατέλειψε με μηχανικά προβλήματα ενώ βρισκόταν στη δεύτερη θέση.

    Το F1 GP Αυστραλίας αποδείχτηκε ένας αρκετά ενδιαφέρων αγώνας με δύο αυτοκίνητα ασφαλείας και αρκετές μάχες και προσπεράσεις. Ο Charles Leclerc με τη Ferrari είχε έναν εξαιρετικό ρυθμό αγώνα και δεν απειλήθηκε ουσιαστικά ποτέ από τον ανταγωνισμό.

    Ο Μονεγάσκος πιλότος οδήγησε την κούρσα από την αρχή ως το τέλος σημειώνοντας εύκολα τη δεύτερη φετινή νίκη του αυξάνοντας σημαντικά τη διαφορά από το δεύτερο George Russell.

    Παράλληλα, πήρε και τον έξτρα βαθμό για τον ταχύτερο γύρο έχοντας ξεκινήσει από την pole κάνοντας το απόλυτο σε ένα ονειρεμένο weekend.

    Ο Sergio Perez, με διαφορά 20,5 δευτερολέπτων από τον Leclerc, έσωσε την τιμή της Red Bull τερματίζοντας δεύτερος, μπροστά από τον teammate του Lewis Hamilton, με τη  Mercedes να κάνει το 2-3.

    Ο αγώνας σημαδεύτηκε από «ηχηρές» εγκαταλείψεις. Ο Max Verstappen δεν μπόρεσε να «χτίσει» πάνω στη νίκη του στην Τζέντα και εγκατέλειψε στον 39ο γύρο ενώ ήταν δεύτερος.

    Ο Ολλανδός παγκόσμιος πρωταθλητής ενημέρωσε για μια περίεργη μυρωδιά, πήρε εντολή να σταματήσει και όταν βγήκε καπνός από τη μηχανή του ο αγώνας γι’ αυτόν έλαβε πρόωρο τέλος. Έτσι πέταξε ξανά πολύτιμους βαθμούς αφού αυτή ήταν η δεύτερη εγκατάλειψη του στα 3 πρώτα Grand Prix.

    Το κακό είχε αρχίσει νωρίτερα για άλλους δύο πιλότους. Μόλις στον δεύτερο γύρο κι αφού είχε ήδη κατρακυλήσει από την 9η στην 14η θέση, ο Carlos Sainz έχασε τον έλεγχο της Ferrari, με αποτέλεσμα να κολλήσει στην αμμοπαγίδα.

    Στον 23ο γύρο είπε «αντίο» και ο Sebastian Vettel, που μετά από απουσία δύο αγώνων λόγω κορωνοϊού, δεν μπόρεσε να ολοκληρώσει το πρώτο του φετινό Grand Prix καθώς έπεσε με την Aston Martin στις μπαριέρες.

    Καλός αγώνας για τις δύο McLaren, που κατέλαβαν τις θέσεις 5-6 με τους Lando Norris και Daniel Ricciardo, ενώ τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Esteban Ocon (Alpine Renault), Valtteri Bottas (Alfa Romeo Ferrari), Pierre Gasly (AlphaTauri RBPT) και Alexander Albon (Williams Mercedes).

    Ο Leclerc με τη δεύτερη φετινή νίκη του, στην πίστα της Μελβούρνης, έφτασε στους 71 βαθμούς και έχει πλέον διαφορά 34 βαθμών από τον δεύτερο George Russell με Mercedes. Ο Lewis Hamilton είναι μόλις πέμπτος με 28, ενώ ο παγκόσμιος πρωταθλητής Max Verstappen στους 25, αφού παρότι κέρδισε στην Τζέντα έμεινε… άποντος στους άλλους δύο αγώνες.

    Στους κατασκευαστές και παρά την εγκατάλειψη του Κάρλος Σάινθ στη Μελβούρνη, η Ferrari έφτασε στους 104 βαθμούς, με τη Mercedes να ακολουθεί στους 65 και την Red Bull μόλις στους 55.

    O επόμενος αγώνας είναι προγραμματισμένος για τις 24 Απριλίου (Κυριακή του Πάσχα) στην πίστα της Ίμολα.

    Ο αγώνας υπό το πρίσμα των ελαστικών

    • O οδηγός της Ferrari Charles Leclerc μετέτρεψε την πρώτη θέση της εκκίνησης σε νίκη. Αξιοποίησε τη στρατηγική μιας αλλαγής που προβλέπονταν να είναι η ταχύτερη. Εκκίνησε στον αγώνα με την P Zero κίτρινη/μέση γόμα και μετά άλλαξε στον 22ο γύρο σε P Zero λευκή σκληρή γόμα: Το πρώτο μέρος που συμπλήρωσε ήταν 4 γύροι παραπάνω από τον οδηγό της Red Bull, Max Verstappen, ο οποίος εκκινούσε από την 2η θέση.
    • Ένα γύρο μετά την αλλαγή ελαστικών του Leclerc εμφανίστηκε για 2η φορά το αυτοκίνητο ασφαλείας: Αυτό έδωσε στην πλειοψηφία των οδηγών την δυνατότητα να πραγματοποιήσουν τις αλλαγές τους χάνοντας σχετικά λίγο χρόνο. Μόνο έξι οδηγοί δεν εκκίνησαν τον αγώνα με τη μέση γόμα.

    Απ’ αυτούς πιο ψηλά τερμάτισε ο οδηγός της Williams, Alex Albon. Κατάφερε να πάρει τον ένα βαθμό τερματίζοντας 10ος, παρότι εκκινούσε τελευταίος με τη σκληρή γόμα και άλλαξε σε P Zero κόκκινη/μαλακή γόμα στον προτελευταίο γύρο του αγώνα.

    • Μια ακόμη ασυνήθιστη στρατηγική είδαμε από τον οδηγό της Aston Martin, Lance Stroll: Πραγματοποίησε συνολικά τρεις αλλαγές και τοποθέτησε για χρήση εκ νέου στα σκληρά ελαστικά με τα οποία είχε εκκινήσει, για το τελευταίο μέρος. Αυτό το σετ είχε συμπληρώσει μόλις 3 γύρους πριν εμφανιστεί το πρώτο αυτοκίνητο ασφαλείας, το οποίο ο Stroll εκμεταλλεύτηκε για να βάλει την μέση γόμα.

     Ένα γύρο αργότερα έβαλε εκ νέου τη σκληρή γόμα. Μ’ αυτό τον τρόπο είχε τη δυνατότητα να πάει ως τον τερματισμό. Αποφάσισε όμως να βάλει το αρχικό σετ που ήταν ελαφρά χρησιμοποιημένο εκμεταλλευόμενος την ευκαιρία για «δωρεάν pit stop» που δημιούργησε για δεύτερη φορά η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας. 

    • Ο αγώνας έγινε σε συνθήκες πιο ζεστές και χωρίς έντονο άνεμο με τη θερμοκρασία αέρα στους 27 βαθμούς Κελσίου και τη θερμοκρασία οδοστρώματος στους 38 βαθμούς Κελσίου.

    Τι ρόλο έπαιξαν οι γόμες

    • ΣΚΛΗΡΗ C2: Ήταν το καθοριστικό ελαστικό για αυτό τον αγώνα. Έδωσε τη δυνατότητα στους οδηγούς να πιέσουν σκληρά με ελάχιστη παραμόρφωση ή πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης. Χρησιμοποιήθηκε από την πλειοψηφία των οδηγών στο δεύτερο και τελευταίο μέρος αγώνα.

    Αυτή την τακτική ακολούθησε και ο νικητής Charles Leclerc που πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο στον τελευταίο γύρο του αγώνα με τα σκληρά ελαστικά. Ο Albon ανέδειξε την ανθεκτικότητα αυτής της γόμας συμπληρώνοντας 57 γύρους.

    • MEΣΗ C3: Επιλέχθηκε από τους περισσότερους στην εκκίνηση καθώς παρείχε μια καλή ισορροπία ανάμεσα στην ταχύτητα και στη σταθερότητα. Ο οδηγός της Haas Kevin Magnussen και ο οδηγός της Alpine Fernando Alonso ήταν οι μόνοι που τη χρησιμοποίησαν στο δεύτερο μέρος του αγώνα. Παρουσίασε κάποια παραμόρφωση (και γι’ αυτό πτώση απόδοσης) όπως το περιμέναμε.
    • SOFT C5: Με την ταχύτητά της ήταν ιδανική για κατατακτήριες δοκιμές παρά για τον αγώνα. Δε χρησιμοποιήθηκε παρά μόνο για έναν γύρο από τον Albon στο τέλος.

    Mario Isola: Διευθυντής Motorsport

    «Τα ελαστικά απέδωσαν τα αναμενόμενα όπως τα είχαμε πει από τις ελεύθερες δοκιμές. Αυτό παρότι οι θερμοκρασίες ήταν υψηλότερες και βελτιώθηκε το κράτημα στην διαδρομή. Σχεδόν όλοι οι οδηγοί έκαναν μια αλλαγή και πολύ εκμεταλλεύτηκαν την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας για να ελαχιστοποιήσουν το χάσιμο χρόνου.

    Τα διαφορετικά χαρακτηριστικά της μέσης και της σκληρής γόμας, η μέση γόμα παρουσιάζει σημαντικά μεγαλύτερη πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης έδωσαν στους οδηγούς τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν ένα διευρυμένο παράθυρο για την αλλαγή ελαστικών.

    Αυτό τους επέτρεψε να αξιοποιήσουν στο έπακρο και τις ευκαιρίες στρατηγικής που τους παρουσιάστηκαν. Η αλλαγμένη διαδρομή στη Μελβούρνη ανέδειξε τον τρόπο με τον οποίο τα νέα μονοθέσια και τα νέα ελαστικά του 2022 επιτρέπουν στους οδηγούς να επιτίθενται και να προσπερνάνε. Είδαμε πάρα πολλά προσπεράσματα.

    Επίσης είδαμε μερικές ευφυείς στρατηγικές όπως τα δυο συνεχόμενα pit stop του Lance Stroll για να ξεμπερδεύει με τη μέση γόμα. Επίσης ο Alex Albon συμπλήρωσε πάρα πολλούς γύρους με τη σκληρή γόμα, αυτό του επέτρεψε να βαθμολογηθεί παρότι εκκινούσε τελευταίος.»

    spot_img

    ΡΟΗ

    Ήρθε το θηρίο! Η Ford Mustang Dark Horse

    Δείτε από κοντά στο FordStore της Ford Σφακιανάκης στην Αργυρούπολη την κορυφαία Ford Mustang Dark Horse. Το απόλυτο track-day αυτοκίνητο στην κατηγορία των σπορ κουπέ...

    «AUTO ATHINA 2024», 5-13 Οκτωβρίου| METROPOLITAN Expo

    Το γεγονός της χρονιάς για τους χιλιάδες φίλους του αυτοκινήτου! H Έκθεση Αυτοκινήτου «AUTO ATHINA 2024» είναι γεγονός! Ο μοναδικός εκθεσιακός θεσμός στην αυτοκίνηση και την...

    Η Σπανός ΑΕ. παρουσίασε τη νέα BMW Σειρά 1 στη Λίμνη Βουλιαγμένης

    Το παραμυθένιο σκηνικό της Λίμνης Βουλιαγμένης επέλεξε η Σπανός ΑΕ. για να αποκαλύψει στο κοινό τη νέα BMW Σειρά 1, τρεις μήνες πριν από το επίσημο λανσάρισμά της στην ελληνική αγορά.

    PR Manager στον όμιλο Σφακιανάκη ο Γιάννης Κακούρης

    Ο Γιάννης Κακούρης ενισχύει τη δυναμική ομάδα του Ομίλου Σφακιανάκη και εντάσσεται στο Ανθρώπινο Δυναμικό του. Αναλαμβάνει τα καθήκοντα του Public Relations Manager για...

    Ο Christopher Puth νέος Διευθύνων Σύμβουλος στο BMW Group Hellas

    Από την 1η Μαΐου 2024, ο Christopher Puth αναλαμβάνει Διευθύνων Σύμβουλος του BMW Group Hellas. Ο Puth κατέχει τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου του...

    Το νέο Volvo EX30 στην ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ – ELECTROMOBILITY

    Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Volvo EX30 παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό, στην έκθεση Αυτοκίνηση - Electromobility 2023. Οι επισκέπτες της έκθεσης θα...

    Το δυναμικό comeback της MG στην Ελλάδα

    Η ιστορία του ονόματος Morris Garage (MG) φτάνει πίσω στο μακρινό 1924. Η βρετανική φίρμα χαράκτηκε στο θυμικό των φανατικών του είδους με μοντέλα...

    ΕΠΙΛΟΓΕΣ

    Ολοκληρωμένη μετεξέλιξη των πρατηρίων ελίν

    Ηελίν προχωρά στην ενεργειακή μετεξέλιξη της εταιρίας, με σημαντικές επενδύσεις που θα της επιτρέψουν να διεκδικήσει δυναμικά το ρόλο της στη νέα ενεργειακή αγορά. Πρόκειται...

    Η AUTO & e-mobility στην 86η ΔΕΘ

    Μεγάλο πλήθος επισκεπτών έδωσε το παρόν το πρώτο Σαββατοκύριακο και έως την Τρίτη, στην 86η ΔΕΘ, για να γνωρίσει τη θεματική ενότητα του αυτοκινήτου...
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
    Σπούδασε δημοσιογραφία, προγραμματισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών και ανάλυση συστημάτων και ξεκίνησε στο «χώρο» των media από το ειδησεογραφικό τμήμα του ΑNT1, το 1993. Πολύ γρήγορα μεταπήδησε στο διπλανό γραφείο του αείμνηστου Άρη Σταθάκη («Από τη Θέση του Οδηγού» και «Οδηγώντας με τον Άρη Σταθάκη»). Για σχεδόν δεκαεπτά έτη συνεργάστηκε με το Car and Driver (και ως Διευθυντής Σύνταξης του caranddriver.gr), ενώ πλέον είναι υπεύθυνος για το αυτοκίνητο στην εφημερίδα ΒΡΑΔΥΝΗ.

    Ήρθε το θηρίο! Η Ford Mustang Dark Horse

    Δείτε από κοντά στο FordStore της Ford Σφακιανάκης στην Αργυρούπολη την κορυφαία Ford Mustang Dark Horse. Το απόλυτο track-day αυτοκίνητο στην κατηγορία των σπορ κουπέ...

    «AUTO ATHINA 2024», 5-13 Οκτωβρίου| METROPOLITAN Expo

    Το γεγονός της χρονιάς για τους χιλιάδες φίλους του αυτοκινήτου! H Έκθεση Αυτοκινήτου «AUTO ATHINA 2024» είναι γεγονός! Ο μοναδικός εκθεσιακός θεσμός στην αυτοκίνηση και την...

    Η Σπανός ΑΕ. παρουσίασε τη νέα BMW Σειρά 1 στη Λίμνη Βουλιαγμένης

    Το παραμυθένιο σκηνικό της Λίμνης Βουλιαγμένης επέλεξε η Σπανός ΑΕ. για να αποκαλύψει στο κοινό τη νέα BMW Σειρά 1, τρεις μήνες πριν από το επίσημο λανσάρισμά της στην ελληνική αγορά.

    PR Manager στον όμιλο Σφακιανάκη ο Γιάννης Κακούρης

    Ο Γιάννης Κακούρης ενισχύει τη δυναμική ομάδα του Ομίλου Σφακιανάκη και εντάσσεται στο Ανθρώπινο Δυναμικό του. Αναλαμβάνει τα καθήκοντα του Public Relations Manager για...

    Ο Christopher Puth νέος Διευθύνων Σύμβουλος στο BMW Group Hellas

    Από την 1η Μαΐου 2024, ο Christopher Puth αναλαμβάνει Διευθύνων Σύμβουλος του BMW Group Hellas. Ο Puth κατέχει τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου του...

    Το νέο Volvo EX30 στην ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ – ELECTROMOBILITY

    Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Volvo EX30 παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό, στην έκθεση Αυτοκίνηση - Electromobility 2023. Οι επισκέπτες της έκθεσης θα...