More

    Audi PB18 e-tron: Σε 2 δευτερόλεπτα!

    Τόσο χρειάζεται το πρωτότυπο σπορ ηλεκτρικό υψηλών επιδόσεων της Audi για να ολοκληρώσει τη διαδικασία του 0-100 km/h! Εκτός του ότι μας προϊδεάζει για τις σχεδιαστικές ανησυχίες του μέλλοντος, το τεχνολογικά προηγμένο concept, διαθέτει κα δυνατότητα ρύθμισης της θέσης οδήγησης από τον οδηγό είτε στην «παραδοσιακή» πλαϊνή διάταξη είτε στο κέντρο!

    Το πλήρως ηλεκτροκίνητο Audi PB18 e-tron, είναι ένα σχεδιαστικό και τεχνολογικό concept για τα μοντέλα υψηλών επιδόσεων του μέλλοντος. To σπορ φουτουριστικό μοντέλο είναι εμπνευσμένο από τις ανεπανάληπτες νίκες της εταιρείας στο Le Mans και δημιουργήθηκε στο νέο σχεδιαστικό κέντρο της Audi, στο Malibu της Καλιφόρνια. Όχι τυχαία, βλέπει για πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας λίγο μακρύτερα, στο «Pebble Beach Automotive Week», με το όνομά του να προκύπτει από τη συντομογραφία της Pebble Beach καθώς και του πιο επιτυχημένου αγωνιστικού στην κατηγορία αγώνων LMP1, του Audi R18 e-tron!

    Το Audi PB18 e-tron ακολουθεί την παραδοσιακή διάταξη ενός σπορ αυτοκινήτου που έχει τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο. Με κατάλληλη τοποθέτηση των μπαταριών, το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου βρίσκεται πίσω από τα καθίσματα και μπροστά από τον πίσω άξονα προς όφελος της οδηγικής απόλαυσης. Η χρήση αλουμινίου, ανθρακονημάτων και πολυσυνθετικών υλικών διασφαλίζει ένα πολύ ελαφρύ πλαίσιο για το Audi PB18 e-tron. Χάρη και στις νέες, στερεού τύπου (solid-state) μπαταρίες το συνολικό βάρος δεν ξεπερνά τα 1.500 κιλά, όταν το μήκος του αμαξώματος του PB18 e-tron φτάνει τα 4,53 μέτρα, το πλάτος τα 2 μέτρα και το ύψος τα – μόλις – 1,15 μέτρα.

    Το πιο ενδιαφέρον ίσως σημείο του Audi PB18 e-tron είναι η θέση οδήγησης! Το αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί και «αναπτυχθεί» με τη θέση οδήγησης – κάθισμα, τιμόνι, πεντάλ, πίνακας οργάνων – στο κέντρο, όπως ακριβώς σε ένα μονοθέσιο αγωνιστικό. Επειδή όμως στόχος των σχεδιαστών και των μηχανικών ήταν και η καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου, δόθηκε η δυνατότητα μετακίνησης της θέσης οδήγησης από το κέντρο προς το πλάι, σε «παραδοσιακή» διάταξη αυτοκινήτου δρόμου. Αυτή η μετακίνηση είναι πολύ εύκολη και γίνεται από τον ίδιο τον οδηγό σε ελάχιστο χρόνο. Στη περίπτωση αυτή υπάρχει χώρος και για συνεπιβάτη, με το κάθισμά του και τη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων να αποκαλύπτονται από μία θέση αποθήκευσης στο δάπεδο του οχήματος!

    Η κινητήρια δύναμη στο Audi PB18 e-tron παρέχεται από τρεις ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες: έναν μπροστά και δύο πίσω, που κινούν ξεχωριστά τον κάθε τροχό, ώστε το Audi PB18 e-tron να έχει μία αυθεντική quattro μετάδοση. Στον μπροστινό άξονα η ισχύς φτάνει έως 150 kW, όταν στον πίσω η συνδυασμένη φτάνει τα 350 kW. Η μέγιστη απόδοση φτάνει τα 500 kW (κάτι παραπάνω από 670 ίππους δηλαδή) και με ενισχυμένη λειτουργία (boosting) ο οδηγός έχει προσωρινά στην διάθεσή του 570 kW (περίπου 765 ίπποι) . Η συνδυασμένη ροπή έως 830 Nm διασφαλίζει μία επιτάχυνση για τα 0-100 km/h σε λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα! Μία επίδοση που δε διαφέρει και πολύ από εκείνη ενός πρωτότυπου της κατηγορίας LMP1!

    Η υγρόψυκτη μπαταρία στερεού τύπου έχει χωρητικότητα 95 kWh και με μία φόρτιση προσφέρει αυτονομία 500 χιλιομέτρων σύμφωνα με τον κύκλο μετρήσεων WLTP. Το Audi PB18 e-tron έχει σχεδιαστεί για φόρτιση στα 800 volts, κάτι που σημαίνει πως μπορεί να γεμίσει τις μπαταρίες του σε περίπου 15 λεπτά της ώρας. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης μέσω του Audi Wireless Charging (AWC) που συμπεριλαμβάνει μία επαγωγική πλάκα δαπέδου.

    Και λίγη ιστορία…

    Η Audi εξελίσσει οχήματα με ηλεκτρικό ή υβριδικό σύστημα πρόωσης ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του ’80. Η πρώτη εμφάνιση ενός αυτοκινήτου της μάρκας που συνδυάζει κινητήρα εσωτερικής καύσης με ηλεκτροκινητήρα ήταν το Audi duo το 1997, το οποίο βασιζόταν στο πλαίσιο ενός A4 Avant. Σημαντική τεχνολογική εξέλιξη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν το R8 e-tron που παρουσίασε η Audi το 2009 και που το 2012 σημείωσε χρόνο ρεκόρ για ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο North Loop του Nürburgring.

    Το 2015, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης η Audi παρουσίασε ένα άλλο πρωτότυπο, το concept e-tron quattro: ο πρόδρομος του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου παραγωγής της μάρκας! Το πρωτότυπο αυτό έχει εξελιχθεί πλέον σε κανονικό μοντέλο παραγωγής, που αποκαλύπτεται σε λιγότερο από ένα μήνα στο Σαν Φρανσίσκο των ΗΠΑ. Ως ένα ριζικά επανασχεδιασμένο SUV με ηλεκτρικό DNA, το e-tron διαθέτει αυτονομία που ξεπερνά τα 400 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP προφέροντας παράλληλα την ευρυχωρία και την άνεση ενός τυπικού μεγάλου αυτοκινήτου της Audi.

    spot_img

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

    Το πιο «πράσινο» 4×4 στις ΗΠΑ. Για το Jeep Grand Cherokee 4xe (video)

    Το νέο Jeep Grand Cherokee 4xe με το καινοτόμο Plug-in Hybrid σύστημα 4xe, κατέκτησε στις Η.Π.Α. τη διάκριση «2023 Green 4x4 of the Year»...

    Πέντε αστέρια για το νέο Subaru Solterra

    Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Subaru Solterra (ευρωπαϊκών προδιαγραφών) πέτυχε τη μέγιστη συνολική βαθμολογία πέντε αστέρων στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Αξιολόγησης Νέων Αυτοκινήτων 2022 (Euro NCAP)....

    Black Friday με την Opel

    H Opel συμμετέχει ενεργά στον φετινό εμπορικό θεσμό του Black Friday προσφέροντας ειδικές τιμές σε όλα της τα μοντέλα. Πιο συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι πελάτες της...

    H τιμή της νέας BMW M2 στην Ελλάδα (video)

    Η δεύτερη γενιά του «καθαρόαιμου» coupe είναι πλέον διαθέσιμη για παραγγελία και στην χώρα μας. Με το M Division να γιορτάζει φέτος μισό αιώνα...

    Πιο «μπιζού» το DS 3 (video)

    Στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι, αλλά και στο Paris Motor Show 2022, αποκαλύφθηκε και το ουσιαστικά ανανεωμένο DS 3. Ναι. Το DS 3 Crossback...

    Η νέα BMW M2 αναλυτικά (videos)

    Με το M Division να συμπληρώνει μισώ αιώνα, η νέα BMW M2 αγνοεί επιδεικτικά το… τσουνάμι του εξηλεκτρισμού και βασίζεται σε «παραδοσιακές» λύσεις για...

    Επίσημο! Στον Όμιλο Βασιλάκη (Autohellas) και τη Samelet η FCA Greece

    Κυκλοφορούσε ως φήμη εδώ και αρκετό καιρό και πλέον ανακοινώθηκε και επισήμως. Η FCA Greece περνάει στον Όμιλο Βασιλάκη και πιο συγκεκριμένα στους Ομίλους...

    δημοφιλη

    Το πιο «πράσινο» 4×4 στις ΗΠΑ. Για το Jeep Grand Cherokee 4xe (video)

    Το νέο Jeep Grand Cherokee 4xe με το καινοτόμο Plug-in Hybrid σύστημα 4xe, κατέκτησε στις Η.Π.Α. τη διάκριση «2023 Green 4x4 of the Year»...

    Εξηλεκτρισμένο με γνήσιο DNA το νέο Nissan X-Trail (video)

    Πριν από 22 χρόνια, η Nissan δημιούργησε ένα SUV που έμελλε να γράψει τη δική του ξεχωριστή και άκρως επιτυχημένη ιστορία. Ο λόγος για...

    Opel BLACK FRIDAY: Όφελος έως 3.400 ευρώ

    Έως τις 30 Νοεμβρίου, επωφεληθείτε από τις «Black Friday» προσφορές της Opel και αποκτήσετε το μοντέλο της επιλογής σας με όφελος έως το 50%...
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
    Σπούδασε δημοσιογραφία, προγραμματισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών και ανάλυση συστημάτων και ξεκίνησε στο «χώρο» των media από το ειδησεογραφικό τμήμα του ΑNT1, το 1993. Πολύ γρήγορα μεταπήδησε στο διπλανό γραφείο του αείμνηστου Άρη Σταθάκη («Από τη Θέση του Οδηγού» και «Οδηγώντας με τον Άρη Σταθάκη»). Για σχεδόν δεκαεπτά έτη συνεργάστηκε με το Car and Driver (και ως Διευθυντής Σύνταξης του caranddriver.gr), ενώ πλέον είναι υπεύθυνος για το αυτοκίνητο στην εφημερίδα ΒΡΑΔΥΝΗ.

    Το πιο «πράσινο» 4×4 στις ΗΠΑ. Για το Jeep Grand Cherokee 4xe (video)

    Το νέο Jeep Grand Cherokee 4xe με το καινοτόμο Plug-in Hybrid σύστημα 4xe, κατέκτησε στις Η.Π.Α. τη διάκριση «2023 Green 4x4 of the Year»...

    Πέντε αστέρια για το νέο Subaru Solterra

    Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Subaru Solterra (ευρωπαϊκών προδιαγραφών) πέτυχε τη μέγιστη συνολική βαθμολογία πέντε αστέρων στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Αξιολόγησης Νέων Αυτοκινήτων 2022 (Euro NCAP)....

    Black Friday με την Opel

    H Opel συμμετέχει ενεργά στον φετινό εμπορικό θεσμό του Black Friday προσφέροντας ειδικές τιμές σε όλα της τα μοντέλα. Πιο συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι πελάτες της...

    H τιμή της νέας BMW M2 στην Ελλάδα (video)

    Η δεύτερη γενιά του «καθαρόαιμου» coupe είναι πλέον διαθέσιμη για παραγγελία και στην χώρα μας. Με το M Division να γιορτάζει φέτος μισό αιώνα...

    Πιο «μπιζού» το DS 3 (video)

    Στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι, αλλά και στο Paris Motor Show 2022, αποκαλύφθηκε και το ουσιαστικά ανανεωμένο DS 3. Ναι. Το DS 3 Crossback...

    Η νέα BMW M2 αναλυτικά (videos)

    Με το M Division να συμπληρώνει μισώ αιώνα, η νέα BMW M2 αγνοεί επιδεικτικά το… τσουνάμι του εξηλεκτρισμού και βασίζεται σε «παραδοσιακές» λύσεις για...