Το γεγονός ότι τα SUV και crossover αποτελούν το ταχύτερα αναπτυσσόμενο είδος της αυτοκίνησης την τελευταία δεκαετία είναι αναμφισβήτητο. Η BMW, μπήκε από νωρίς στο παιχνίδι των πολυτελών «off-road», ενώ έπειτα από σχεδόν μία εικοσαετία μετράει πλέον περισσότερες από 5.600.000 πωλήσεις οχημάτων της οικογένειας «X». Μία οικογένεια, που το 2017 έφτασε να αντιπροσωπεύει το 32% των συνολικών πωλήσεων της Βαυαρικής φίρμας, με τις τάσεις να δείχνουν συνεχή αύξηση. Μπορεί, μάλιστα, εκείνη η πρώτη X5 του 1999 να μην αποτέλεσε την απαρχή των πολυτελών SUV (είχε έρθει νωρίτερα η Mercedes M-Class), αλλά το Μόναχο πρωτοστάτησε και έδειξε το δρόμο στα premium SUV με «κουπεδίζουσες» γραμμές και πιο σπορτίβ χαρακτήρα.
Η X6 του 2008 αποτέλεσε το πρώτο coupe SUV ή SAC (Sport Activity Coupe) στη μεγάλη πολυτελή κατηγορία και η ιδέα ενός SUV με πιο σπορ χαρακτήρα και εμφάνιση απ’ ό,τι υποδηλώνει η κατηγορία στην οποία ανήκει, άρεσε. Μάλιστα, οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές των Βαυαρών έσπευσαν να δώσουν τις δικές τους απαντήσεις σε αυτό το νέο είδος… coupe και φυσικά η BMW δεν έμεινε με δεμένα χέρια. Έτσι το 2014 φτάσαμε στην πρώτη X4, που αποτελεί φυσικά την πιο σπορτίβ εκδοχή της X3, ενώ εντός του 2018 έφτασε και στη χώρα μας και η άκρως εντυπωσιακή X2.
Με την Χ3 να βρίσκεται ήδη στο μέσον του βίου της, πίσω στο 2014, η πρώτη X4 δεν θα μπορούσε εκ των πραγμάτων να φτάσει πολύ βαθιά στο χρόνο, και σε λιγότερο από 4 χρόνια ήρθε η ολοκαίνουρια δεύτερη γενιά που είδαμε για πρώτη φορά στην Έκθεση της Γενεύης, η οποία βασίζεται στη νέα X3. Αυτό, όμως, δεν την εμπόδισε να ξεπεράσει σε πωλήσεις τις 200.000 μονάδες.
«Η δεύτερη γενιά της BMW X4 δίνει μεγαλύτερη έμφαση στον σπορ χαρακτήρα και στην εκφραστική σχεδίαση» είπε στη συνέντευξη τύπου, ο Product Manager BMW Group Hellas Νίκος Καψής, υπό τον συντονισμό του Corporate Communications Manager Κωνσταντίνου Διαμαντή, παρουσία του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ομίλου στην Ελλάδα Karim Christian Haririan.
Δυναμική πολυτέλεια
Εμείς θα συμφωνήσουμε απόλυτα με τον κ. Καψή, με τη νέα εμφάνιση να τονίζεται και από τις αυξημένες διαστάσεις (+81 mm στο μήκος στα 4.752 mm, +54 mm στο μεταξόνιο στα 2.864 mm, +37 mm στο πλάτος στα 1.918 mm) που διαμορφώνουν ένα ισορροπημένο και δυναμικό σύνολο. Στα highlight η μεγάλη μάσκα με τρισδιάστατη εμφάνιση, οι δίδυμοι προβολείς LED, τα οριζόντια φώτα ομίχλης, η γραμμή «ώμου» που εκτείνεται προς τα πίσω φώτα και η χαρακτηριστική γραμμή μεταξύ των θόλων των τροχών. Η coupe γραμμή οροφής, τα πίσω φώτα LED που ξεχωρίζουν από το αμάξωμα του αυτοκινήτου με το τρισδιάστατο σχήμα τους και οι δύο απολήξεις της εξάτμισης τονίζουν το πλάτος του αυτοκινήτου. Μοναδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά και αποκλειστικές ζάντες 19-ιντσών διατίθενται με τις εκδόσεις xLine, M Sport X και M Sport, δίνοντας την ευκαιρία στους πελάτες να εκφράσουν το προσωπικό τους γούστο, ενώ στην εξατομίκευση συμβάλει και ο εξοπλισμός BMW Individual.
Τα κορυφαία υλικά και ο πλουσιότατος εξοπλισμός δίνουν μία σύγχρονη, premium αίσθηση στο εσωτερικό, ενώ οι χώροι για τους επιβάτες είναι πολύ καλοί, όπως και ο χώρος αποσκευών με τα 525 λίτρα (1.430 με την αναδίπλωση 40:20:40 των πίσω καθισμάτων). Στον προαιρετικό εξοπλισμό συμπεριλαμβάνονται μεταξύ άλλων από αυτόματος έλεγχος κλιματισμού τριών ζωνών, ενεργός εξαερισμός καθίσματος, φωτισμός περιβάλλοντος και πακέτο Ambient Air, BMW Display Key, πανοραμική κρυστάλλινη οροφή, το νέο λειτουργικό σύστημα iDrive με μεγάλη οθόνη αφής 10,25’’ με νέο σύστημα voice control και αναγνώριση χειρονομιών, ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 12’’, Head-Up Display, λειτουργία WiFi hotspot και ασύρματη φόρτιση κινητών.
Το «παρών» δίνουν και τα τελευταία συστήματα υποστήριξης οδηγού. Το Driving Assistant Plus περιλαμβάνει τη νέα γενιά Active Cruise Control με λειτουργία Stop & Go, Steering & lane control assistant, Lane Keeping Assistant με ενεργή προστασία από πλευρική σύγκρουση, και συστήματα προειδοποίησης Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας και Διασταυρώσεων. Το Parking Assistant Plus περιλαμβάνει λειτουργίες Top View, Panorama View και 3D View, ενώ η λειτουργία Remote 3D View προσφέρει στους οδηγούς τη δυνατότητα να ενεργοποιήσουν μία τρισδιάστατη ζωντανή εικόνα του αυτοκινήτου τους. Νέες είναι και οι υπηρεσίες BMW ConnectedDrive με Real Time Traffic Information, On-Street Parking Information, Concierge Services και ψηφιακός βοηθός BMW Connected, ενώ για πρώτη φορά δίνεται η δυνατότητα για ασφαλή σύνδεση server για ανταλλαγή και επεξεργασία emails, καταχωρήσεις και στοιχεία επαφών, χάρη στη λειτουργία Microsoft Office 365.
Αυτόματο και τετρακίνηση
Όλες οι εκδόσεις προσφέρονται με αυτόματο κιβωτίο Steptronic 8 σχέσεων με χειριστήρια αλλαγών (shift paddles) στο τιμόνι και σύστημα τετρακίνησης xDrive. Με το κέντρο βάρους να βρίσκεται χαμηλότερα από αυτό της X3, τη «δίαιτα», μέσω του EfficientLightweight, να την κάνει να ζυγίζει έως και 50 kg λιγότερο σε σχέση με την προκάτοχο και τον εξαιρετικό συντελεστή οπισθέλκουσας να είναι στο (Cd) 0,30, η νέα X4 υπόσχεται ακόμα καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά αλλά και βελτιωμένη άνεση. Εκτός από την ανάρτηση M Sport και τη λειτουργία Performance Control, ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει σπορ σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού. Φρένα M Sport και Adaptive Suspension με ηλεκτρονικά ελεγχόμενους αποσβεστήρες διατίθενται προαιρετικά. Τα μοντέλα BMW M Performance είναι εξοπλισμένα με ζάντες αλουμινίου 20’’, ειδικά σχεδιασμένα φρένα M Sport και ένα μπλοκέ διαφορικό M Sport που ελέγχει με ακρίβεια την ελκτική πρόσφυση των πίσω τροχών για καλύτερη δυναμική συμπεριφορά.
Στο λανσάρισμα, κάτω από το καπό της X4 υπάρχουν τρεις βενζινοκινητήρες και τέσσερις κινητήρες diesel. Στους κινητήρες βενζίνης, οι δύο πρώτες εκδόσεις διαθέτουν δίλιτρο 4κύλινδρο κινητήρα με την απόδοσή του να φτάνει τους 184 ίππους στην περίπτωση της X4 xDrive 20i (63.150 ευρώ), και τους 252 στην X4 x Drive 30i (73.960 ευρώ). Η κορυφαία BMW X4 M40i (97.170 ευρώ), διαθέτει 6κύλινδρο σε σειρά 3 λίτρων με την απόδοσή του να φτάνει τους 360 ίππους. Στους κινητήρες πετρελαίου η xDrive 20d (66.030 ευρώ) διαθέτει δίλιτρο 4κύλινδρο με 190 ίππους, ενώ στην περίπτωση της X4 xDrive 25d (71.120 ευρώ), το ίδιο μηχανικό σύνολο αποδίδει 231 ίππους. Οι κορυφαίες εκδόσεις πετρελαίου διαθέτουν 6κύλινδρο σε σειρά 3 λίτρων, με την απόδοσή του στην X4 xDrive 30d (77.730 ευρώ) να αγγίζει τυος 265 ίππους και στην X4 xDrive M40d (91.990 ευρώ) τους 326.
BMW X4 xDrive 20 i :
Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας, οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic.
Κυβισμός: 1.998cc, ισχύς: 135 kW/184 hp στις 6.500 rpm,
μέγιστη ροπή: 290 Nm στις 1.350 – 4.250 rpm.
Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 8,3 δευτερ.,
τελική ταχύτητα: 215 km/h.
Κατανάλωση καυσίμου, στο μικτό κύκλο: 7,3 – 7,1 l/100 km,
Εκπομπές CO2, στο μικτό κύκλο: 168 – 163 g/km.
BMW X4 xDrive 30 i :
Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας, οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic.
Κυβισμός: 1.998cc, ισχύς: 185 kW/252 hp στις 6.500 rpm,
μέγιστη ροπή: 350 Nm στις 1.450 – 4.800 rpm.
Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 6,3 δευτερ.,
τελική ταχύτητα: 240 km/h.
Κατανάλωση καυσίμου, στο μικτό κύκλο: 7,3 – 7,2 l/100 km,
Εκπομπές CO2, στο μικτό κύκλο: 168 – 164 g/km.
BMW X4 M 40 i :
Εξακύλινδρος εν σειρά βενζινοκινητήρας, οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic.
Κυβισμός: 2.998cc, ισχύς: 265 kW/360 hp στις 5.500 – 6.500 rpm.
μέγιστη ροπή: 500 Nm στις 1.520 – 4.800 rpm.
Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 4,8 δευτερ.,
τελική ταχύτητα: 250 km/h.
Κατανάλωση καυσίμου, στο μικτό κύκλο: 9,2 – 9,0 l/100 km,
Εκπομπές CO2, στο μικτό κύκλο: 213 – 209 g/km.
BMW X4 xDrive 20 d :
Τετρακύλινδρος κινητήρας diesel, οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic.
Κυβισμός: 1.995cc, ισχύς: 140 kW/190 hp στις 4.000 rpm,
μέγιστη ροπή: 400 Nm στις 1.750 – 2.500 rpm.
Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 8.0 δευτερ.,
τελική ταχύτητα: 213 km/h.
Κατανάλωση καυσίμου, στο μικτό κύκλο: 5,6 – 5,4 l/100 km,
Εκπομπές CO2, στο μικτό κύκλο: 149 – 142 g/km.
BMW X4 xDrive 25 d :
Τετρακύλινδρος κινητήρας diesel, οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic.
Κυβισμός: 1.995cc, ισχύς: 170 kW/231 hp στις 4.400 rpm,
μέγιστη ροπή: 500 Nm στις 2.000 rpm.
Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 6,8 δευτερ.,
τελική ταχύτητα: 230 km/h.
Κατανάλωση καυσίμου, στο μικτό κύκλο: 5,7 – 5,5 l/100 km,
Εκπομπές CO2, στο μικτό κύκλο: 149 – 145.
BMW X4 xDrive 30 d :
Εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας diesel, οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic.
Κυβισμός: 2.993 cc, ισχύς: 195 kW/265 hp στις 4.000 rpm,
μέγιστη ροπή: 620 Nm στις 2.000 – 2.500 rpm.
Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 5,8 δευτερ.,
τελική ταχύτητα: 240 km/h.
Κατανάλωση καυσίμου, στο μικτό κύκλο: 6,2 – 5,9 l/100 km,
Εκπομπές CO2, στο μικτό κύκλο: 163 – 156 g/km.
BMW X4 M 40 d :
Εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας diesel, οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic.
Κυβισμός: 2.993cc, ισχύς: 240 kW/326 hp στις 4.400 rpm,
μέγιστη ροπή: 680 Nm στις 1.750 – 2.750 rpm.
Επιτάχυνση [0 – 100 km/h]: 4,9 δευτερ.,
τελική ταχύτητα: 250 km/h.
Κατανάλωση καυσίμου, στο μικτό κύκλο: 6,6 – 6,4 l/100 km,
Εκπομπές CO2, στο μικτό κύκλο: 173 – 170 g/km.